Η Mercedes CLA Coupe, το μικρομεσαίο 4θυρο κουπέ της Mercedes, στη δεύτερη γενιά του, αναβαθμίζεται μηχανολογικά και αποκτά καλύτερες αναλογίες που παραπέμπουν σε μια μικρή CLS.
Χωρίς αμφιβολία η CLA αποτελεί μια επιτυχημένη συνταγή, καθώς από το 2013 έχουν πουληθεί περισσότερες από 750.000 μονάδες. Τώρα, η δεύτερη γενιά του μοντέλου, που βασίζεται στην τελευταία A-Class, έρχεται να υπογραμμίσει το διαφοροποιημένο χαρακτήρα της υιοθετώντας ένα ακόμα πιο σπορτίβ προφίλ και ταυτόχρονα ένα πλήθος τεχνολογιών δανεισμένων από τα ακριβότερα μοντέλα της γκάμας. Για να αποκτήσει το αυτοκίνητο καλύτερες αναλογίες και πιο δυναμικό χαρακτήρα περιορίστηκε λίγο το μήκος της οροφής, μεγάλωσε το ρύγχος του αυτοκινήτου, η καμπίνα μετατοπίστηκε πιο πίσω, το αμάξωμα φάρδυνε κατά 5 ολόκληρα εκατοστά, ενώ κατά 5 εκ χαμηλότερα τοποθετήθηκαν τα πίσω φωτιστικά σώματα. Τέλος οι πλαϊνές επιφάνειες είναι πολύ πιο ήρεμες, σε σχέση με του απελθόντος μοντέλου, με μια μόνο απαλή ακμή να διαγράφει το προφίλ δίνοντας έτσι την αίσθηση ενός χαμηλότερου συνόλου. Γεγονός πάντως είναι πως προκειμένου να τελειοποιηθούν οι αναλογίες της CLA Coupe, μεγάλωσε τόσο, που έστω και κατά 2 χλστ. ξεπερνά σε μήκος την C-Class η οποία ανήκει στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία.
Περνώντας στο εσωτερικό είναι εμφανείς οι συγγένειες με το hatchback αδελφάκι της. Το σύστημα πολυμέσων MBUX, που η εταιρεία λάνσαρε με την A-Class, στη CLA έρχεται αναβαθμισμένο, αναγνωρίζοντας χειρονομίες, επιτρέποντας μάλιστα την προσαρμογή του περιεχομένου της οθόνης. Επίσης, κρατώντας τα δάχτυλα του χεριού σε σχήμα “V” μπορούν να αποθηκευτούν αγαπημένες λειτουργίες, όπως πχ η πλοήγηση στο σπίτι.
Φυσικά στο εσωτερικό και της Mercedes CLA Coupe, τα υλικά και η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής, ενώ και οι χώροι της ικανοποιούν, με εκείνους των πίσω επιβατών να επαρκούν για αναστήματα μέχρι 1.80 μ., έχει όμως βελτιωθεί σημαντικά ο αέρας για τους ώμους τους, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, το οποίο πλέον είναι πιο εύκολο στη φόρτωση, ανέρχεται στα καθόλου αμελητέα 460 λίτρα.
Το αυτοκίνητο προσφέρεται με μια ποικιλία κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, όπου αντίστοιχα στη βάση συναντάμε τα γνωστά σύνολα 1.3 136 PS (CLA 180) και 1.5 116 PS (CLA 180d). Τη γκάμα συμπληρώνουν οι ισχυρότερες εκδοχές CLA 200 (1.3 163 PS), 220 (2.0 190 PS), 250 (2.0 224 PS), 200d (2.0 150 PS) και 220d (2.0 190 PS), με την υπόσχεση πως οι κορυφαίες εκδόσεις της AMG A35 και Α45, θα εμπλουτίσουν αργότερα τη σειρά. Στον τομέα της μετάδοσης υπάρχει επίσης μια ποικιλία επιλογών, που διαμορφώνεται ανάλογα με την κινητήρια μονάδα, όπου κατά περίπτωση διατίθεται χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσων, το διπλού συμπλέκτη 7G DCT ή το αντίστοιχο 8άρι για τους 2λιτρες ντίζελ εκδόσεις. Τέλος, οι 2λιτρες εκδόσεις βενζίνης θα διατίθενται και ως 4 κίνητες.
Εκτός έδρας
Η παρουσίαση του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο, στη βάση του Βαυαρού ανταγωνιστή της Mercedes… Για την πρώτη μας αυτή επαφή με τη νέα CLA Coupe επιλέξαμε να οδηγήσουμε τη βενζινοκίνητη Α200 με τους 163 ίππους και την 220d των 190 PS. Η τελευταία εφοδιάζεται με το νέο πετρελαιοκινητήρα ο οποίος συμμορφώνεται με τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών που θα ξεκινήσουν να ισχύουν από την ερχόμενο Ιανουάριο.
Στον ανοιχτό δρόμο το αυτοκίνητο ταξιδεύει αθόρυβα, άλλωστε είναι εντυπωσιακή η δουλειά που έχει γίνει στην αεροδυναμική, καθώς η CLA Coupe διαθέτει τον κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας Cd=0,23. Ο θόρυβος του κινητήρα φιλτράρεται σε αποτελεσματικό βαθμό, με τη χροιά του ντίζελ της 220d να μην κάνει αισθητή την παρουσία του, παραδόξως όμως γίνεται σχετικά αντιληπτή η λειτουργία του 4κύλινδρου συνόλου της βενζινοκίνητης CLA 200. Σε κάθε περίπτωση και οι δύο κινητήρες ανταποκρίνονται πρόθυμα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ενώ διαθέτουν γραμμική απόδοση, που σε συνδυασμό με το αυτόματο σύστημα μετάδοσης κάνουν απροβλημάτιστες τις καθημερινές μετακινήσεις.
Εντούτοις ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου προδιαθέτει για μια πιο απολαυστική εμπειρία εκτός των τοιχών της πόλης. Η ρύθμιση της ανάρτησης στη CLA Coupe στοχεύει σε έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, με τα ελατήρια να είναι πιο σφιχτά σε σχέση με της A-Class, αν και όπως μας εξήγησε ο υπεύθυνος εξέλιξης του πλαισίου, δε χρειάστηκε να σκληρύνουν πολύ, καθώς το επιθυμητό αποτέλεσμα επιτυγχάνεται χάρη στα σημαντικά φαρδύτερα μετατρόχια (+63 χλστ. εμπρός και +55 χλστ. πίσω), ενώ η παχύτερη αντιστρεπτική φροντίζει για τον περιορισμό των κλίσεων. Η CLA κάθεται χαμηλότερα σε σχέση με τον προκάτοχό του, με τη Mercedes να υπόσχεται τον πιο δυναμικό χαρακτήρα από την compact σειρά της. Η στάνταρ ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος, ενώ και τα δύο αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε διέθεταν το μεταβλητό σύστημα απόσβεσης. Σε καμία περίπτωση η άνεση της ανάρτησης δεν ήταν ενοχλητική και μένει να δούμε πως η νέα CLA με την απλή ανάρτηση ανταποκρίνεται στις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων – ελπίζουμε όχι με την κορυφαία επιλογή ελαστικών (225/40 R 19) που εγγυημένα θα είναι δυσάρεστη. Φυσικά πολλοί συμπατριώτες μας θα κάνουν τη συγκεκριμένη επιλογή, αφού “μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος”…Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η CLA Coupe μπορεί να εφοδιαστεί με ένα πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων, δανεισμένα από την S-Class, μεταξύ των οποίων τα Active Distance Assist Distronic, Active Emergency Stop Assist, Active Lane Change Assist, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist και Pre-Safe Plus.
H Mercedes CLA Coupe αναμένεται στη χώρα μας μέσα στο Μάιο, με άγνωστη προς το παρόν τιμή.
|
| ΝέαCLA | CLA πρώτης γενιάς | Διαφορά | |
Εξωτερικές διαστάσεις |
|
|
|
| |
Μήκος | χλστ. | 4688 | 4640 | +48 | |
Πλάτος | χλστ. | 1830 | 1777 | +53 | |
Πλάτος μαζί με τους καθρέπτες | χλστ. | 1999 | 2032 | -33 | |
Ύψος | χλστ. | 1439 | 1441 | -2 | |
Μεταξόνιο | χλστ. | 2729 | 2699 | +30 | |
Εμπρός μετατρόχιο | χλστ. | 1612 | 1549 | +63 | |
Πίσω μετατρόχιο | χλστ. | 1602 | 1547 | +55 | |
Εσωτερικές διαστάσεις |
|
|
|
| |
Χώρος για τα κεφάλια εμπρός | χλστ. | 1023 | 1006 | +17 | |
Χώρος για τα γόνατα πίσω | χλστ. | 908 | 905 | +3 | |
Χώρος για τα γόνατα εμπρός | χλστ. | 1062 | 1063 | -1 | |
Χώρος για τα γόνατα πίσω | χλστ. | 861 | 860 | +1 | |
Χώρος για τους αγκώνες εμπρός | χλστ. | 1457 | 1422 | +35 | |
Χώρος για τους αγκώνες πίσω | χλστ. | 1454 | 1410 | +44 | |
Χώρος για τους ώμους εμπρός | χλστ. | 1400 | 1391 | +9 | |
Χώρος για τους ώμους πίσω | χλστ. | 1372 | 1350 | +22 | |
Μέγιστο πλάτος χώρου αποσκευών | χλστ. | 1444 | 1331 | +113 | |
Μέγιστο βάθος χώρου αποσκευών | χλστ. | 1054 | 1030 | +24 | |
Μέγιστο άνοιγμα χώρου αποσκευών | χλστ. | 891 | 629 | +262 | |
Χώρος αποσκευών | λίτρα | 460 | 470 | -10 |