Πολλά παραπάνω από μία τυπική ανανέωση για το Ford EcoSport, το οποίο έφτασε στην χώρα μας με αρχική τιμή τα 15.168 ευρώ.
Κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο της Κραϊόβας στην Ρουμανία, θυμίζει το προηγούμενο αλλά είναι και πολύ διαφορετικό, τόσο στην εμφάνιση όσο και στην ουσία. Αυτό ακριβώς νιώθεις όταν βλέπεις από κοντά το ανανεωμένο Ford EcoSport εξαιτίας της νέας εμπρόσθιας μάσκας (χαρακτηριστική και από τα υπόλοιπα SUV της φίρμας Kuga και Edge), του ανασχεδιασμένου και πιο ανάγλυφου καπό, των τροποποιημένων και πιο έντονων εμπρός και πίσω προφυλακτήρων και των διαφορετικών και πιο αιχμηρών φωτιστικών σωμάτων. Στην κορυφαία έκδοση ST-Line (Trend, Business και Titanium οι υπόλοιπες) μάλιστα, την οποία βλέπετε και στις φωτογραφίες μας, καταφέρνει πλέον να διαθέτει ένα πιο δυναμικό και αθλητικό παρουσιαστικό, το οποίο ενισχύουν οι 18άρες ζάντες και τo πιο τονισμένο εξωτερικό body-kit.
Στα εντός, τομέας που υστερούσε στο παρελθόν, η εικόνα είναι αισθητά βελτιωμένη αφού η τωρινή εκδοχή του μοντέλου χρησιμοποιεί πολλά στοιχεία από το Fiesta, το Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018. Περισσότερα μαλακά πλαστικά σε όλη την καμπίνα αλλά και η οθόνη αφής των 8 ιντσών στις πιο πλούσιες εκδόσεις (4,2 και 6,5 ιντσών οι “μικρότερες” επιλογές), η οποία, δεσπόζει ψηλά και στο κέντρο της κονσόλας. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν επαρκείς, κάτι που μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για το χώρο αποσκευών των 334 έως 1.238 λίτρων, που δυστυχώς όμως παραμένει αρκετά «κοντός» σε ωφέλιμο μήκος.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τις προσθιοκίνητες εκδόσεις, που κινούνται τόσο από τον γνωστό 1.500άρη TDCi της Ford, ο οποίος πλέον αποδίδει 100 αντί για 95 ίππους, όσο και από τον επίσης γνώριμο 3κύλινδρο 1.000άρη EcoBoost βενζινοκινητήρα των 100, 125 και 140 ίππων, όπως στο μπλε μοντέλο της δοκιμής μας. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.5 EcoBlue των 125 ίππων και των 300 Nm ροπής, συνδυάζεται με κίνηση εμπρός αλλά και ως AWD (το περιμένουμε στα τέλη Ιουνίου), χρησιμοποιώντας το γνωστό σύστημα τετρακίνησης Intelligent All Wheel Drive της Ford, που έχει τη δυνατότητα μέσα σε μόλις 20 msec να μοιράσει τη ροπή του ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό έως και 50/50. Αυτό μαζί με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (τα βενζινοκίνητα 190 χλστ. – τα diesel 160 χλστ), του χαρίζει ακόμη περισσότερο εκδρομικό χαρακτήρα και SUV δυνατότητες.
Οδηγώντας το ανανεωμένο Ford EcoSport στους δρόμους της χώρας μας, τα πρώτα συμπεράσματά μας και οι πρώτες σημειώσεις μας στο χαρτί, αναφέρουν ένα ευχάριστο σύνολο, πολύ ευέλικτο εντός πόλης και απολύτως προβλέψιμο. Σε καμιά περίπτωση δεν είναι ότι πιο σπορ έχει η φίρμα στην γκάμα της, το τιμόνι του όμως, αρχίζει και θυμίζει έντονα το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης της Ford, το οποίο συχνά, αποτελεί για εμάς σημείο αναφοράς. Ο «μεγάλος» EcoBoost, των 140 ίππων, έχει το απαραίτητο «νεύρο» όντας ταυτόχρονα πολιτισμένος και αθόρυβος, ακόμη και με το πόδι στο πάτωμα, αλλά θα θέλαμε να βγάζει την δύναμή του, σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών, κάτι το οποίο συμβαίνει στο αντίστοιχο Fiesta…
Μείνετε συντονισμένοι λοιπόν, γιατί χωρίς να χάσουμε χρόνο, συνδυάσαμε την άφιξη του μοντέλου στην ελληνική αγορά με μια δύσκολη συγκριτική δοκιμή, την οποία και θα διαβάσετε σε επόμενο τεύχος μας._Μ. Σαλ.
Οι ενδεικτικές τιμές του ανανεωμένου Ford EcoSport στην Ελλάδα:
1.0 EcoBoost 100 PS 6τάχυτο μηχανικό από 15.168 ευρώ
1.0 EcoBoost 125 PS 6τάχυτο μηχανικό από 16.498 ευρώ
1.0 EcoBoost 140 PS 6τάχυτο μηχανικό από 21.169 ευρώ
1.5 πετρέλαιο 100 PS 6τάχυτο μηχανικό από 16.529 ευρώ
1.5 πετρέλαιο 125 PS 6τάχυτο μηχανικό από 21.823 ευρώ
1.5 πετρέλαιο 125 PS 6τάχυτο μηχανικό AWD από 25.382 ευρώ