Όλα είναι δρόμος, και η επαγγελματική μας δραστηριότητα παραμένει όνειρο, και μάλιστα σε διαρκή εξέλιξη.
Όνειρο που πλέον δε συνδέεται με υπεραυτοκίνητα, αλλά αποκτά υπεραξία δοκιμάζοντας γήινα μοντέλα, που κάνουν τη διαφορά στην καθημερινότητά μας. Κατασκευές όπως το i10, το Tucson και τα τρία «Ν» από Κορέα μεριά. Την ώρα που θα αγοράσεις και «208» και Yaris, όταν δε θα αγοράσω Jogger, ενώ δεν αντιλαμβάνομαι τι επανάσταση έχει φέρει η πολυαναμενόμενη νέα Fabia. Από τη Skoda, που συμπαθείς και σέβεσαι!
Σε σχέση με την Dacia, που όντας καλά δουλεμένη στο «ποτάμι», κάνει ζημιές στην ελληνική αγορά, ο λόγος δεν είναι η αστοχία του 7θέσιου Duster στα τεστ πρόσκρουσης. Απλώς δεν προκύπτει η ισορροπία που λατρεύεις με 1.000άρη κινητήρα, στο συγκεκριμένο αμάξωμα. Πώς προσπερνάμε με επτά, αγαπητοί;
Στην υποδοχή
Αναμένοντας το δυνατό Juke, που εύχεσαι να ανταποκρίνεται ως έξυπνο GTi, έχεις στρώσει χαλί για την Tonale, ενώ το νέο Opel Astra μόλις προέκυψε. Με την απορία για το πόσο «Αστεράτο» είναι, να δούμε πού βρισκόμαστε γενικότερα, και με προτεραιότητα στο «οδηγώντας». Υπεράνω των τιμών που εκτοξεύονται και του χρόνου παράδοσης που εξελίσσεται σε θολό τοπίο και, βέβαια, με τη σκέψη πλέον και στο πρατήριο…
Αγαπημένα αυτοκίνητα
Το Cupra Formentor! Το φοράς όπως τα γάντια σου, ή ένα καλοραμμένο σακάκι. Αυτοκίνητο του γερμανικού γκρουπ, σύνολο που βγήκε πολύ καλό. Καλύτερο και από ό,τι θα ήθελαν… «Δανείζεσαι» για να το αποκτήσεις. «Πληρώνεις» για μία μόνο βόλτα και σε κάθε του εκδοχή.
Οι κυρίαρχοι στην καρδιά και στην αγορά…
Το «3008», που άλλαξε τα δεδομένα και συνεχίζει να υπερτερεί, ενώ ήρθε και το «308» να συμπληρώσει μια γκάμα σε σημαντική καθυστέρηση παραγωγής, όπως λέγεται. Γαλλική κυριαρχία, σε συνδυασμό με την DS 4, έργο ζωγράφου. Τη σταθμεύεις, πηγαίνεις απέναντι και τη χαζεύεις… Τη θαυμάζεις, όπως μια όμορφη κυρία όταν απολαμβάνει τη φιγούρα της στον καθρέφτη, σε ώρα που δεν κρύβει αλήθειες. Όμορφη χωρίς φτιασίδια, με ζητούμενο να αντέξει στο χρόνο, όπως π.χ. μια Veloce. Αυτοκίνητο που αρέσει στον Ντα Σίλβα και, γενικότερα, σε ανθρώπους με γούστο… Αισθητική τα πάντα όλα.
«Poker» by Stellantis
Είναι σαφές πως το γαλλοϊταλικό γκρουπ, που διδάσκει το 3/1 σε σχέση με τη λειτουργία του κινητήρα στο ίδιο αμάξωμα (βενζίνη, ντίζελ, ρεύμα), βομβαρδίζει με σειρά αφίξεων και έχει στριμώξει τον Γερμανό κολοσσό, ο οποίος αντιστέκεται με τον τρόπο του.
Βόλφσμπουργκ In-Out
Με εμπιστοσύνη σε λύσεις-ήρεμη δύναμη που τους χαρακτηρίζει. Με διαχρονική αξία την ποιότητά τους, που επικοινωνείται και χάρη σε καλά δομημένους αντιπροσώπους, οι οποίοι αντιμετωπίζουν έντιμα και με υπομονή τις εξελίξεις. Όπως και στην Ελλάδα, με την έδρα τους στην Αργυρούπολη, σε βάθος 55 ετών.
Γεγονός πως ακόμη ονειρεύεσαι…
… ένα Audi RS 3, κ. Ανδρέα μας, αλλά από εκεί και πέρα δεν προκύπτει η διατάραξη της ησυχίας, η αναστάτωση που σε εμπνέει. Ο έρωτας ως απρόοπτο, που πλέον σπανίζει σε σχέση και με τα μέταλλα, αλλά είναι το απαραίτητο για να κρατάει τη διάθεση καυτή, και κάπως έτσι δημιουργείς…
Όπως όταν δοκιμάζεις μια ηλεκτρική Mustang ή μια ηλεκτρική ΒMW-τέρας, που πληγώνει τις αναμνήσεις σου. Εσένα, έναν τελειόφοιτο της σχολής «Μ» και ως φιλοσοφία. Όμως, με σεβασμό στους δημιουργούς, οφείλεις να μπεις στο πετσί τους περιορίζοντας το χθες και αγναντεύοντας με νόημα στο βάθος του χρόνου.
Άσκηση για δυνατούς, ώστε να προσδιορίσεις τις αόρατες αλλά ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα σε Taycan και e–tron GT, έργα σοφών…
Οδηγώντας
Τέτοιες… ημέρες τέτοια λόγια, και με αφορμή το νέο Opel Astra η παραπάνω αναφορά, ίσως και ως ακτινογραφία των αυτοκινήτων που θέλεις να οδηγείς σήμερα, με την περιορισμένη διαθεσιμότητα.
Οδηγείς το Astra από την Opel της Stellantis, και δεν το πιστεύεις. Έφτιαξαν Α-Class στο Ρίσελσχαϊμ με ακόμα πιο ποιοτικό πάτημα στους δύσκολους ελληνικούς δρόμους. Με καλύτερο τιμόνι, σε απόσταση από τον τρόπο Opel, που ποτέ δεν ήταν αγαπημένος. Ο «γαλλικός» 3κύλινδρος 1.2 απαντάει αποτελεσματικά στον 4κύλινδρο 1.33 της «Μερκ», και μάλιστα στο νέο Astra πρόκειται για την τέλεια προσαρμογή.
Πόλεμος άστρων
Σε μια άτυπη αντιπαράθεση που προδίδει την υπέρβαση. Ανάμεσα σε Opel και Mercedes, μεταξύ Astra και Α-Class, με τις δικές μας μετρήσεις σε σχέση με ένα βαρύ σύγχρονο χάτσμπακ, με 130 και 140 ίππους, αντίστοιχα.
Οι Stellantis έχουν αναβαθμίσει τη μόνωση σε επίπεδο DS 9 και, σε συνδυασμό με το πώς κυλάει, πρόκειται για επανατοποθέτηση του premium στην κατηγορία. Κάποιες αμφιλεγόμενες λεπτομέρειες στο εσωτερικό, και ειδικά στο ταμπλό, δε μετριάζουν τη συνολική εικόνα, που ξεφεύγει από την κατηγορία και δεν κρύβεται.
Είπαμε, vs με την A–Class(!) χωρίς εκπτώσεις και συμβιβασμούς και, μετά το «308», που υπερέχει σε σπορτίφ οδήγηση, έρχεται το Astra να αντιμετωπίσει τα Golf, Α3 και Leon με τον γήινο, με τον πιο απτό τρόπο. Φαίνεται απλή διαδικασία, αλλά εδώ έχουν δουλέψει σκληρά, και η διαφορά με ό,τι ξέραμε είναι εντυπωσιακή.
Το προηγούμενο Astra, με κινητήρες εκτός σωστού χρονοδιαγράμματος, ήταν ήδη ανταγωνιστικό σε σχέση με Golf και Corolla. Το σύγχρονο αλλάζει συνολικά τα στάνταρντ της κατηγορίας και αιφνιδιάζει ευχάριστα.
Σε σημείωμα με αφορμή το «308», σχολιάσαμε πως ως γκάμα υπερέχει συνολικά του Golf, και κρίθηκε υπερβολή το σχόλιο. Να υπογραμμίσουμε ότι δεν έχει ακόμη προκύψει το ηλεκτρικό «308», oύτε σε GTi, και αναμένοντας ένα αντίστοιχο Perfo σε γκρι, μείνετε συντονισμένοι.
Golf vs Astra
Απευθείας η σύγκριση με το Golf, και το Astra υπερέχει. Ακόμα και αν προκύψει ακριβότερο με αντίστοιχο εξοπλισμό. Το Astra που δοκιμάσαμε με τον 1.2 και αυτόματο κιβώτιο, σύνολο επιπέδου A-Class, υπερέχει συνολικά του Golf 1.0 με DSG, ενώ ανταγωνίζεται με πολλά ατού και τα Golf με τον 1.5!
Πρωτοφανές, αλλά αυτό το Opel υπερέχει και σε μη μετρήσιμες έννοιες, όπως είναι ο χαρακτήρας… Συνδεδεμένος με μια ποιότητα κύλισης που εκπλήσσει, ενώ εντυπωσιάζει και σχεδιαστικά, με κομψές λεπτομέρειες, πινελιές που αφαιρούν πολλά στοιχεία της παλιάς Opel. Όπως τα συναντάς στο Insignia, για να έχουμε σημείο αναφοράς.
Mr Tavares, s’il vous plait…
Με το «308», την DS 4 και σήμερα το Astra, και αυτό το χτύπημα με τίτλο «Τα χατς είναι εδώ», πιο καυτά από ποτέ, όντας και ερωτεύσιμα (και το Opel, και ποτέ μη λες ποτέ) θα επηρεάσει και την κυριαρχία των SUV. Ό,τι δεν κατάφεραν τα μεγαλύτερα σεντάν. Με την αναβαθμισμένη ποιότητα γεγονός, θέλουμε και μια αντίστοιχη Giulietta. Μια φρέσκια Alfa στην κατηγορία, ικανή να διακριθεί, ακόμα και χωρίς αλλαγές στο αμάξωμα. Είναι τα υπόλοιπα που αρκεί να προσαρμοστούν σε αυτή την πλατφόρμα ώστε να ονειρευόμαστε.
Μια Giulietta με συμπεριφορά «308» στην πίεση και Astra στην κύλιση, με τα δικά της χαρακτηριστικά στο σύνολο. Με τα σήματα Alfa να δίνουν υπεραξία σε ένα κλασικό χάτσμπακ που αρέσει. Θα ενθουσιάσει, μάλιστα, αν κρίνουμε από την αντίδρασή μας, οδηγώντας την Giulia με κάθε ευκαιρία και αφορμή.
Συγχαρητήρια για το Astra, και προχωράμε._ Σ. Χ.
ΥΓ.: Στα νέα της αγοράς, καλωσορίζουμε την επιστροφή σε καυτή καρέκλα, του Λεωνίδα Μισαλάκη. Το Λιοντάρι συντονίστηκε με την Jaguar για την πτήση της Range Rover με ατού την εμπειρία του, όντας μετρ στα δύσκολα που συνδέονται με την κερδοφορία. Μάνατζερ-δουλευταράς, πλέον σε full premium όχημα. Χρυσός!