top icon
Blog

Οδηγώντας

Ο Σ.Χ. οδηγεί και σχολιάζει, ενώ ολοκληρώνεται η χρονιά και μας έχουν βάλει ιδέες οι συνεργάτες μας που οδήγησαν στο Τάνις τα αυτοκίνητα του 2025 από την Κορέα (και όχι μόνο).

Κάποια από τα αναμενόμενα αυτοκίνητα τα είδαμε στην εξαιρετική έκθεση Auto Athina 2024, ενώ για άλλα θα διαβάσετε σε 4Τ Νοεμβρίου· από την αποστολή της Ελένης Ξενάκη με τον Μανώλη Σαλούρο στη Δανία, στο Τάνις…

Οι 4ΤΡΟΧΟΙ θα κυκλοφορήσουν με την «Καθημερινή της Κυριακής» στις 3 Νοεμβρίου. Συνάντηση κορυφής, μια ωραία συνήθεια, και με την ευκαιρία, για τον πολύ παλιό προκύπτει ανατριχίλα· από την εκπομπή του Αλέξη Παπαχελά στον ΣΚΑΪ, για τη «σκοτεινή δεκαετία» που σημάδεψε τρεις γενιές Ελλήνων.

Οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά γενικώς και ειδικώς, όπως και στη δουλειά μας… Αντίστοιχα και στην αυτοκίνηση και, παρά τους περιορισμούς και οχήματα βαρέων βαρών, κάποιων το αποτέλεσμα λάμπει.

Αναμένοντας

Να δοκιμάσουμε την ηλεκτρική Porsche Macan και, κρίνοντας από την Taycan, ήδη πονάει ο κ. Musk με τις «προσφορές» του, ενώ θα ενοχληθούν -και εννοείται πως θα αντιδράσουν- οι συνάδελφοί τους σε Μόναχο και Στουτγάρδη.

Σε αναμονή και για το MG Cyber GTS. «Μία βόλτα μόνο, κ. Γιάννη», με έγκριση που αξίζει, ενώ δε στοιχίζει. Έγραψε ο Χ.Α., οδήγησε ο Σ.Τ., το είδαμε στο «Μέγαρο MG» και «το θέλω αυτό», με δείγμα γραφής από το MG4, όταν το MG3 έχει στριμώξει θηρία στα μικρά-μεσαία.

To C3; «Θα κλάψουν μανούλες»…

Citroen C3

On fire η αγορά, σε χρόνο που οι Alfisti έστρωσαν χαλί αναμένοντας την Junior. Στο δρόμο που χάραξε η Ford με Mustang και Capri βρίσκεται αυτή η Alfa, με πλεονέκτημα και τους θερμικούς κινητήρες της. Κάντε χώρο στο γκαράζ, και εδώ, στην περίπτωση Junior, η ιταλική έκφραση της Stellantis ακολουθεί το δρόμο που της ταιριάζει… Θα σημειώσετε, ιεροσυλία η ονομασία, και όπως και με τη Mustang, προσαρμοζόμαστε κρίνοντας το εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Alfa Romeo Junior Veloce

Μέχρι τότε

Δεν εκπλήσσεσαι, αναμενόμενα εξαιρετικά τα φρεσκαρισμένα «μωρά», όπως το Picanto και το i10, με τη χαρακτηριστική ποιότητά τους.

Kia Picanto

Θέλεις ρεύμα πλέον για την πόλη και μέχρι να προκύψει μικρό και σωστό ηλεκτρικό, ψηφίζεις φινέτσα και επιλέγεις Peugeot e-208, όταν η σύντροχος ψηφίζει 2008 diesel με τα infotainment στο max. Άντε βγάλε άκρη, με δικαιολογία όμως. Από τη μία, δε φτάνεις με τη μία στον Άγιο Γεώργιο Νηλείας στο Πήλιο, ανεβαίνοντας σβέλτα από τον Άγιο Βλάση.To κυριότερο, δεν προκύπτει παροχή για ρεύμα στο αρχηγείο του Vista στη Μεσογείων, ούτε στη φιλόξενη ΕΛΙΝ στη Βαλτινών, ενώ στου Α-Β ποτέ δεν είναι διαθέσιμη η θέση φόρτισης.

Προβλήματα(;) θα πείτε και, αφού αναφερόμαστε στο γαλλικό κομμάτι της Stellantis, τυχεροί, διαθέτουν το 2008 Hybrid, κορυφαίο Β-SUV της αγοράς, ενώ ψηφίζουμε DS 3, προτίμηση που δεν κρύβεται.

DS 3 Hybrid

Τι άλλο;

Το Hyundai i30 N Line με αυτόματο κιβώτιο και 140 ίππους. Σφιχτό, με πραγματική παρέμβαση τύπου «Ν», που ξεπερνάει το τι βλέπεις. Έχουν δουλέψει σε πλαίσιο και τιμόνι. Οι Κορεάτες που υποστηρίζουν την «Ν» επιλογή με έργο, ό,τι αποφεύγουν οι Ιάπωνες. Άλλωστε, μένοντας ψύχραιμοι και χρησιμοποιώντας ακόμη βενζίνη σε μικρό-μεσαίο, το αντίστοιχο i20 θα επιλέξεις. Ν Line και κιβώτιο auto, με κινητήρα που ακούγεται και σε ξυπνάει, ενώ το σύνολο ανταποκρίνεται εξαιρετικά όταν παριστάνεις τον Αθανασούλα. Τον «ΕΛ-ΕΜ», με γνήσιο i20 Ν σε λευκό, με την καμία, και γιατί δεν έχουν βραβεύσει τον σημαιοφόρο τους, που προβάλλει Hyundai 12 ώρες το 24ωρο…

Hyundai i30 Hatchack N Line

Με το χέρι στην καρδιά…

Αν το τριήμερο περιλάμβανε και ειδική διαδρομή σε χωμάτινο τερέν, όπου τέτοιες ημέρες φίλοι αναγνωρίζουν το Historic Acropolis Rally by ΟΜΑΕ, η επιλογή είναι μόνο Νissan Qashqai. Με τα σωστά Yokohama και για πολλούς λόγους, με αντικειμενικά κριτήρια, και αυτό είναι μονόδρομος στο off-road παιχνίδι, ενώ overall έχει εξαιρετικούς αντιπάλους, όπως το ανανεωμένο Tucson.

Nissan Qashqai

Το Formentor

Μείνετε συντονισμένοι, και πρόκειται για παρέμβαση σε κατηγορία-φωτιά με X1-2, GLA, 3008, Q3, C-HR… Να έχεις τη δυνατότητα και τη διάθεση να ψάξεις και να ασχοληθείς, ώστε να βρεις τι σου ταιριάζει, προσθέτοντας μάλιστα στην εξίσωση τις DS Hybrid σε πλήρη σύνθεση.

Στην Τέλεια Διαδρομή

Διαβάζουμε και ξανά τον JKal σε 4troxoi.gr και, πέρα από τη μάσκα, δεν εντοπίζονται οι διαφορές στο νέο Formentor.

Πρόσφατα όμως οδήγησα και το «μικρό» Formentor, χάρη στην εξαιρετική κ. Βυθούλκα της ομάδας του Χάρη Δάνδουρα, σε όμιλο όπου διαχειρίζονται υποδειγματικά την επικοινωνία, με σεβασμό στον ειδικό Τύπο…

Το Formentor θυμίζει το εμβληματικό «3008» του 2016. Άλλαξε τα δεδομένα τότε ο Γάλλoς, επιβεβαιώνει ο Ισπανός με ακόμα πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά και δεν είναι υπερβολή ότι πρόκειται για τη Macan του διακριτικού. Ψηλά ο πήχης.

Το Formentor το φοράς και οδηγείς ένα περίπου SUV, αξιοποιώντας το πλαίσιό του. Δεν είναι μόνο η μάσκα, έχουν δουλέψει στην Cupra, σβήνοντας κάποια «ναι μεν αλλά» της πρώτης γενιάς, ενώ έχουν εργαστεί και στη μείωση του θορύβου του κινητήρα 1.5, που δεν ενθουσιάζεται στις ψηλές στροφές, ό,τι δεν κρύβεται π.χ. στο Tiguan.

Cuprta Formentor

Πετυχημένο και στη βασική του εκδοχή το Cupra Formentor, η διαφορά του άλλωστε με το «3008» και την GLA, όπου για την υπέρβαση της απόλαυσης αναμένεται από τη μία και επιβάλλεται από την άλλη η plug-in εκδοχή, όπου έχεις και την ιπποδύναμη.

Γεγονός είναι ότι πλέον το «μικρό» Formentor χαρακτηρίζεις GTi, ενώ δεν απαιτείται, δεν είναι προϋπόθεση το «WRC» με τους 333 ίππους για να οδηγήσεις. Καλοδεχούμενη η ιπποδύναμη από το μεγάλο, που αναζητάει την αντίστοιχη Χ2-περίπου «Μ» για να συγκριθεί και με τις luxury 35άρες ΑΜG, αλλά η δουλειά γίνεται και με το 150άρι. Με τον 1.5, που εδώ ταιριάζει γάντι, ό,τι ισχύει και για το περίφημο Α3, ενώ το Q3 ανταποκρίνεται καλύτερα με μεγαλύτερους κινητήρες. Το Formentor, που εμπορικά κάνει τη διαφορά με τις plug-in εκδόσεις, όταν εμείς ψηφίζουμε πόλωση. Από τους 150 στους 333 ίππους, και στη μία περίπτωση αξιοποιείς το σασί, ενώ στην άλλη πιστοποιείται η δυναμική του σε πτήση.

Βαριά η κληρονομιά που άφησε ο Ντε Μέο στη Seat, προσθέτοντας στην εξίσωση με την Cupra στοιχεία που ταιριάζουν στο DNΑ της. H προσωπικότητα της Seat, που την ξεχώριζε καταρχήν από τη Fiat και στη συνέχεια από τη VW και τη Skoda. Όταν η ταυτότητά της αμφισβητήθηκε, ο Ιταλός εξέλιξε την Cupra από έκδοση σε κατασκευαστή. Με συνέπεια προς τον Πραγματικό Οδηγό, και πρόκειται για υπέρβαση της προσεγμένης τεχνικής, να απολαμβάνεις ένα σύνολο με κινητήρα 1.5 των 150 ίππων, που προσφέρεται και με τη διπλάσια και παραπάνω ιπποδύναμη…

Σύγχρονο θαύμα η Cupra, εξαιρετικό το Formentor σε εποχή που όλα φαίνονται ίδια, ενώ κρίνοντας από την καταιγίδα BYD, με τοποθέτηση στην ελληνική αγορά για σεμινάριο, οι Κινέζοι διεκδικούν την πρωτοκαθεδρία με ρεύμα, αλλά πλέον και όχι μόνο. Μένουμε σε επιφυλακή…_ Σ. Χ.

Cupra Formentor 1500 eTSI 4T Test

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ