Είμαστε στη Βαρκελώνη, το οδηγούμε, και σχολιάζουμε την «αλλαγή» με τον πλέον αρμόδιο. Τον Boss της Seat, Λούκα Ντε Μέο, που δεν πήγε στο Μαρτορέλ ούτε για διακοπές ούτε ως μετεξεταστέος μάνατζερ που πρέπει να αποδείξει.
Όταν τον συναντήσαμε στη στατική παρουσίαση του Ateca, καταλάβαμε. Ο Ιταλός πήγε «Μπάρτσα» για να αναστήσει. Στην παρουσίαση του Ibiza είχε βρει τα πατήματά του και, με ατού το προϊόν, δεν κρύφτηκε.
«Θα πάρουμε ό,τι μας αναλογεί, όπου είμαστε παρόντες», σχολίασε τότε, και επιβεβαίωσε σήμερα, με το πραγματικά νέο Ibiza στο δρόμο.
Μας άρεσε σταθμευμένο, και δεν το κρύψαμε. «Θα μας αρέσει και θα σας αρέσει» ήταν το σχόλιο με ασφαλές ρίσκο τότε, αφού ήξερες πως στο όμορφο όσο και απλό περιτύλιγμα θα συνδυαστούν τα μηχανικά μέρη που διαθέτει σε αφθονία το γερμανικό Group. Με τον Ντε Μέο μάλιστα στο πηδάλιο, ήξερες πως θα τους δοθούν εξαρτήματα από το πάνω ράφι, ώστε ο Ιταλός, ένας από τους λίγους μετρ στο μάρκετινγκ, να τα ταιριάξει σωστά στην πέμπτη γενιά του Ibiza.
Βαρκελώνη-Μαρτορέλ, IN-OUT
Στο δρόμο, λοιπόν, με την εκδοχή FR και το νέο βενζινοκινητήρα, τον 1.5 των 150 ίππων, και χειροκίνητο 6άρι, αφού καταρχήν κιβώτιο τύπου DSG βρίσκεις μόνο στο καλό 1.000άρι με τους 115. Νέο κόκκινο χρώμα, κλασάτο ρουμπινί, και από το πρώτο μέτρο ξέρεις. Καταλαβαίνεις πως ο σπορτίφ προσανατολισμός του Leon διατηρείται εξελιγμένος, και χαμογελάς. Εξελιγμένος, αφού στην Comfort επιλογή ακόμα και το δικό μας με τους τροχούς των 18 ιντσών συνδυάζει ιδανικά τη σχέση «σφιχτό-άνετο» και μας αρέσει. Ατού η θέση οδήγησης και το τιμόνι, που δένουν ιδανικά με το πλαίσιο, σε σημείο μάλιστα που έχεις την αίσθηση πως ο κινητήρας των 150 ίππων υπολείπεται. Θέλεις και άλλη, περισσότερη δύναμη ψηλά ώστε να οδηγήσεις το FR ως Cupra. Εξαιρετικό σασί. Απορροφάει ιδανικά, και τα γνωστά «γκαπ-γκρουπ» στα εγκάρσια δεν προκύπτουν. Ο ισπανικός δρόμος δεν είναι ελληνικός, αλλά απέχει και από το βελούδο που θα βρούμε στη Δανία. Δε θα ρισκάρεις, λοιπόν, να σημειώσεις πως σήμερα, και μέχρι να προκύψει το νέο Polo, το Ibiza θα έχει την κορυφαία ποιότητα κύλισης στην πλέον σημαντική κατηγορία της αγοράς στην Ελλάδα, και όχι μόνο.
Ευρύτερα, ως οδική συμπεριφορά, έρχεται και νέο Fiesta, οπότε μένουμε ψύχραιμοι στις εκτιμήσεις μας. Είναι δεδομένο ότι δε «βλέπει» αυτό το σύνολο στο δρόμο Ιάπωνες και Κορεάτες, ενώ είναι σαφές πως, σε σχέση με το «208», πρέπει να σεβόμαστε. Ο Γάλλος στο δρόμο παραμένει σημείο αναφοράς.
Μέχρι πού μπορεί να φτάσει το Ibiza, που σε πρώτη φάση δε θα διατίθεται με κινητήρα ντίζελ; Μείνετε συντονισμένοι, αφού είναι και θέμα τιμής.
Πάντως, όπως σχολίασε ο Λούκα Ντε Μέο στη συνάντησή μας, γεγονός που ισορροπεί σε σπουδαιότητα το προϊόν, με αφορμή την επίσκεψή μας στην «Μπάρτσα», «θα είμαστε ανταγωνιστικοί. Σε όλα τα επίπεδα, με στόχο να βρούμε και την ταυτότητα που αρμόζει στη Seat».
Λούκα Ντε Μέο…
Για τον Ιταλό τι να γράψεις; Μιλάς μία ώρα και θέλεις άλλες έντεκα, και ξανά συνάντηση την επόμενη ημέρα. Διδάσκει μάρκετινγκ, επικοινωνία, σύγχρονο μάνατζμεντ και -το κυριότερο- ο τύπος διδάσκει Seat με πλάνο και στόχους, και είναι καταδικασμένοι στο Βόλφσμπουργκ να τον υποστηρίξουν ακόμα και όταν αρχίσουν να ενοχλούνται.
Περισσότερο νέο Ibiza τις επόμενες ημέρες, με την πανευρωπαϊκή παρουσίαση για τους Έλληνες συναδέλφους στις 8 Μαΐου, στη Βαρκελώνη. Για το Arona, το cross-Ibiza, μείνετε συντονισμένοι._ Σ. Χατζηπαναγιώτου