Εντελώς νέο με nouvaute’ (sic) που ξεπερνούν το κουπέ αμάξωμα. O Σ.Χ. συμμετείχε στην παρουσίαση του νέου Peugeot 3008, οδήγησε στην Τέλεια Διαδρομή και πληκτρολογεί από καρδιάς, όπως ταιριάζει στο γαλλικό κουπέ.
Crossοver το χαρακτηρίζουν πλέον οι ειδικοί. Για εμάς που δεν το χαρακτηρίσαμε ποτέ «ένα ακόμα SUV», απλά «Le 3008».
O καθρέπτης του στιλ που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο τον 21ο αιώνα, ό,τι πλέον δύσκολα προκύπτει. Σε συνδυασμό βέβαια με τεχνολογικές παρεμβάσεις που αφορούν τη νέα τους πλατφόρμα, ατού στη γαλλική έκφραση της Stellantis. Διαφορές που αφορούν στο Hybrid σύστημα τους, «φονιάς» του ντίζελ, σε συνδυασμό με το 6άρι κιβώτιο με τον διπλό συμπλέκτη που ήρθε για να μείνει, αλλάζοντας τα δεδομένα.
Δούλεψαν και αν οδηγώντας το «208» και το «2008», αναμένοντας με ενδιαφέρον το DS 3 στη Hybrid εκδοχή του, εύστοχα σχολιάσατε ότι ο κινητήρας έχασε στις υψηλές σ.α.λ.
Bien Venu
Είστε ευπρόσδεκτοι και ελάτε μαζί μας στο «3008», η πιστοποίηση για το πως γίνεται αλλιώς και διδάσκεις, με οικονομικό όφελος σε κόστος παραγωγής και σε κατανάλωση, μέσα από το αποτέλεσμα.
Στη λειτουργία του, με μόλις 136 ίππους σε ένα βαρύ αμάξωμα, με χαρακτηριστικά ντίζελ από τις μηδέν σ.α.λ., όσο και οι ρύποι της ηλεκτρικής εκδοχής, μέχρι τη μέγιστη ροπή, οπότε και αφήνεις στο 6άρι τη δουλειά για τη συνέχεια.
Άλλωστε, οι υψηλές μ.ω.τ. αφορούν στο πλαίσιο με ατού το τιμόνι και congrats Les Gars a Velizy.
Δένει μάλιστα ο συνδυασμός εξαιρετικά με την πιο σφιχτή ανάρτηση και πρόκειται για μήνυμα προς την ομάδα πώλησης ότι είναι ξεκάθαροι οι ρόλοι στο οικογενειακό τραπέζι, σε σχέση με Citroen, DS και Alfa Romeo, αλλά και ευρύτερα στο σαφάρι των πωλήσεων με ειδικές ασκήσεις στη ζούγκλα της αγοράς. Όπου όμως δεν είναι όλα ίδια και άλλωστε για αυτό το «3008» παραμένει μοναδικό.
Συναγωνισμός…
Υπεράνω τιμών αφού εκκρεμεί ο τιμοκατάλογος. Θα αντιμετωπίσει, σε γήινο επίπεδο και τα δύο C-HR και το στιλάτο Κia Sportage. Ο απευθείας ανταγωνισμός όμως συνδέεται με τις Χ1 και X2 και βέβαια με τον αυτοκράτορα, την luxury GLA.
To Formentor; Έρχεται, με γεγονός πως για εμάς τα οδηγoκεντρικά χαρακτηριστικά παραμένουν προτεραιότητα. Όπου υπολείπεται καθαρά η Tonale (Σ.Χ.: κατώτερη των προσδοκιών μας), ενώ αφού δεν αναφερόμαστε σε concourse de elegance συνειδητά δεν κατατάσσουμε το Εvoque. Βλέπετε, πλέον λαμβάνουμε υπόψη και το aftersales, ειδικά σήμερα που την κάθοδο των κινέζων διαχειρίζονται θηρία όπως Συγγελίδης, ο Βασιλάκης και άλλοι αντιπρόσωποι με σοβαρή διαδρομή όπως στην περίπτωση της BYD, αλλά και φιλόδοξοι με κάθετες μονάδες και επιχειρηματικό θράσος περίσσευμα. Περιπτώσει που αν σβήσει ο Κινέζος, το πιθανότερο το κοιτάς και αναμένεις, ενώ χρεώνεις την αστοχία στην κινεζική αυτοκρατορία.
Το Peugeot;
Το οδηγείς! Με 136 ίππους, αλλά ψάχνεις αφορμή για αλλαγή πορείας ώστε να απολαύσεις την τέλεια διαδρομή. Σταθμευμένο σε εντυπωσιάζει, εκτιμώντας την παρέμβαση ουσίας ως πινελιά σπουδαίου καλλιτέχνη, ενώ οδηγώντας σε κερδίζει και σπεύδεις στην ΑVIS για την ανάλυση τιμής, αφού πρώτα επισκεφτείς τους Γκάλλο για τη σχετική γνωριμία και με τα στοιχεία τεχνολογίας που φαίνονται απλά αλλά έχουν το απαραίτητο βάθος για την αντοχή τους στο χρόνο.
Από την πλευρά μας, βρίσκουμε θετικές τις παρεμβάσεις στο εσωτερικό με πιο εύχρηστο το ταμπλό και τα χειριστήρια, ενώ πλέον το τιμόνι κερδίζει και τον δύσπιστο. Οι χώροι όπως τους ξέρατε, και μάλλον προσβάλλει τον γνώστη η ανάλυση χώρων για το «3008», υπόθεση των εξαιρετικών C5 Aircross, Tuscon και Qashqai, όπως και την αρμάδα της Skoda.
Εδώ έχουμε την επιτομή του στιλ και κατά την ταπεινή μας γνώμη ανταγωνιστές του είναι η Χ2 και η GLA, ενώ το σημαντικά ανανεωμένο ηλεκτρικό που αναμένουμε για τη δοκιμή του, συναντάει τα ίδια και το Q4 e-tron.
Σε αυτή την υψηλού επιπέδου αντιπαράθεση θα παίξουν το ρόλο τους η αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, που στην Ελλάδα υποστηρίζεται από ένα τεχνικό τμήμα για Όσκαρ, η ποιότητα κύλισης και αυτή η σημαδιακή ακρίβεια σε κάθε αλλαγή πορείας που έβρισκες μόνο σε γαλλικό GTi…. και βρίσκεις στο Ford Puma.
Και η νέα υβριδική μονάδα; Ουσιαστικά νέος ο 1.200άρης PureTech βενζινοκινητήρας των 136 ίππων, συνεργάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 29 ίππων και 55 Nm ροπής, που έχει ενσωματωθεί στο επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων, με την ηλεκτρική ενέργεια να αποθηκεύεται σε μία μικρή επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 432 Wh, που έχει τοποθετηθεί κάτω από το κάθισμα του οδηγού.
Το ηλεκτρικό μοτέρ επιτρέπει στο γαλλικό SUV να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου λειτουργίας με μικρές ταχύτητες, ενώ υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα κατά την εκκίνηση ή στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα. Κατά την επιβράδυνση ή το ρολάρισμα σε κατωφέρειες, ανακτά ενέργεια φορτίζοντας την μπαταρία. Μία μίζα ιμάντα, που τροφοδοτείται από το ενσωματωμένο σύστημα 48V, επιτρέπει στο βενζινοκινητήρα να ξεκινά γρήγορα και με άμεση απόκριση. Επιπλέον, χάρη σε έναν μετατροπέα τάσης, μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από το ηλεκτρικό σύστημα 48V μετατρέπεται σε ισχύ 12V για την τροφοδοσία του ενσωματωμένου εξοπλισμού του αυτοκινήτου. Με αυτό τον τρόπο, δύο ξεχωριστά ηλεκτρικά δίκτυα μπορούν να λειτουργούν παράλληλα.
Στου Δουράμπεη…
Αλλαγή γενικώς και αν ο Hybrid της Stellantis σκοτώνει τους ντίζελ, η σύγχρονης φιλοσοφίας παρουσίαση της Aiglon δίνει τη χαριστική βολή στις στεγνές παρουσιάσεις συνυφασμένες με τη νύστα όσων έχουν κουράγιο να παρακολουθούν. Παρουσίαση-υπέρβαση όπου αλιεύεις την πληροφορία μέσα από τον διάλογο με τους ειδικούς. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι ο όμιλος διαθέτει ρήτορα-ομιλητή όπως ο Δημήτρης Καββούρης, ενώ από όσους γνωρίζουμε, ο μόνος αντίστοιχος στην αγορά είναι ο Μάριος Μπαρκής της Nissan, όταν ο Ανδρέας Χριστοφορίδης (το 30/100 της αγοράς) πάντα κάτι σημαντικό έχει να πει εκτός κειμένου.
Αυθόρμητα και ουσιαστικά. Ακριβώς όπως προχθές, Τετάρτη απόγευμα στον Πειραιά με τους Πολυχρόνη Συγγελίδη και Πέτρο Πιπερίδη και την dream-team τους, να επικοινωνούν με τον άτυπο τρόπο που σε οδηγεί στο πηδάλιο και αμέσως στα πλήκτρα.
Για το αυτοκίνητο, θέλουμε επειγόντως το ηλεκτρικό να απολαύσουμε και επιτάχυνση και για τις εκδηλώσεις τέτοιου επιπέδου τη συμμετοχή και των θρύλων συναδέλφων μας που έχουν αποχωρήσει αλλά παραμένουν γνώστες με άποψη για τις εξελίξεις, όπως ο Sir ΠΦ, ο κ. Πάνος Φιλιπακόπουλος.
Με την ευκαιρία, είναι δικό μας πρόβλημα αν μετά από 55 χρόνια δεν πείθουμε ότι η δουλειά του ειδικού Τύπου δεν γίνεται σε τρεις εργάσιμες ημέρες ώστε να αξιολογήσεις σωστά με γεγονός πως αγαπητοί δεν κάνουμε όλοι την ίδια δουλειά.
Καλό δρόμο για το «3008» στις ειδικές διαδρομές της ελληνικής αγοράς όπου έχει γράψει την ιστορία του. Κόσμημα στο δρόμο, όπλο στην αγορά με μέση τιμή που ξεπέρασε κάθε προσδοκία η έκδοση που αποχωρεί, απογοητεύοντας τον ανταγωνισμό._ Σ.Χ.
Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης
Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DCS6
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ > ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.199 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ (β/κ): 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ (β/κ): 230 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΙΣΧΥΣ (η/κ): 21 ίπποι > ΡΟΠΗ (η/κ): 51 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.542×1.895×1.641 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.739 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 520-1.480 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.648 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,2 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 201 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,8 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 123 γρ./χλμ. > TIMH: Από 40.000€