X
Blog

Νέα δεδομένα για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου

Συρρίκνωση στην εκπροσώπηση των κατασκευαστών αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, και ο Σ.Χ. πληκτρολογεί.

Χαρά μας για φίλους-στελέχη η ανάπτυξη και η αναβαθμισμένη ευθύνη, ό,τι όμως δημιουργεί και διαφοροποιημένα στοιχεία στη λειτουργία, στη συνεργασία και στις σχέσεις. Το σχόλιό μας δεν αφορά τον ειδικό Τύπο – λεπτομέρεια.

Κακά τα ψέματα, η επόμενη ήμερα μετά την αλλαγή στην ιταλική έκφραση της Stellantis και άλλες κινήσεις στην αγορά δημιουργούν αγωνία με απορίες στους εργαζόμενους, αλλά και στον καταναλωτή. Σε σχέση με το leasing, το after sales, και όχι μόνο, αφού δε θα μείνει αλώβητη και η λιανική πώληση. Ειδικά αν επηρεαστούν τα δίκτυα πώλησης.

Η «μείωση των ΑΦΜ», όπως ερμηνεύεται η νέα τάξη πραγμάτων στην αγορά με την ισχυροποίηση ομίλων ελληνικών (και όχι μόνο) συμφερόντων, προέκυψε μέσα από την τάση των πολυεθνικών για το «όπου φύγει φύγει» από τη χώρα μας, αλλά και ευρύτερα στην Ευρώπη.

Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο τα πρόσφατα big deals που αφορούν τη Mercedes και τα ιταλικά brand της Stellantis, συμπεριλαμβανομένης της Jeep. Οι «μετακινήσεις», αλλαγές σε φιλοσοφία εκπροσώπησης, συνδεδεμένες και με τον σύγχρονο τρόπο προώθησης και πώλησης, σηματοδοτούν την ελληνική αγορά, και είναι σαφές πως έπεται συνέχεια.

Σήμερα υφίσταται το μοντέλο των ομίλων, με τις οικογένειες Βασιλάκη (μερίδιο αγοράς 2022: 21,6%), Συγγελίδη (20,6%), Μανδύλα (13,3%), Πετρόπουλου (0,6%), Κυριακόπουλου (Porsche: 0,1%) να οδηγούν το χορό, με την οικογένεια Θεοχαράκη να μη λειτουργεί ως όμιλος (Nissan: 2,9%, Renault+Dacia: 6,0%), ενώ εξαιρετικά σοβαρές πολυεθνικές εκπροσωπούν την Toyota (14,7%) και, από το Φεβρουάριο, και τη Mercedes (4,7%). Παραδοσιακή η εκπροσώπηση των Honda και Mitsubishi από τον Όμιλο Σαρακάκη (0,9%), όπως και της Suzuki (3,6%) έργο Σταύρου Τάκη, που διεκδικούν και Όσκαρ διαχρονικότητας.

Η BMW (5,3%) ορθά, όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα, εμπιστεύεται ικανούς Έλληνες – με Αυστριακό κυβερνήτη, έμπειρα στελέχη που ακολουθούν by the book τις εργασιακές «ρυθμίσεις». Αποφεύγοντας τις προσαρμογές που χαρακτηρίζουν τα ευέλικτα σχήματα του Έλληνα επιχειρηματία. Ο τρόπος τους, με διακριτικές αποστάσεις από τον ειδικό Τύπο, που δεν τον συμψηφίζουμε αξιολογώντας τις κατασκευές τους-μηχανές αποδεδειγμένα στην καρδιά μας, είναι ο λόγος που τους αδικούμε, ενίοτε και άκομψα.

«Λεπτομέρεια», με κόστος ότι τα σχόλιά μας σε κοινωνικά Μέσα, ερμηνεύοντας συγκεκριμένη στρατηγική εκτός πλάνου και φιλοσοφίας τους, δεν είχαν κακή πρόθεση επί προσωπικού. Τους αμφισβητήσαμε-προσβάλαμε, κακά τα ψέματα. Το δικό τους μοτίβο, με τα εργοστάσια να εκπροσωπούνται απευθείας στην ελληνική αγορά, ακολουθούν Ford (3,5%) και Volvo (1,6%), όντας σε ελληνικά χέρια ικανών στελεχών, με σαφή προσανατολισμό στην digital επικοινωνία.

Ερωτηματικά

Καμία αμφιβολία ότι δε δημιουργούνται προϋποθέσεις ισοπέδωσης των πάντων στην περίπτωση της συνύπαρξης Κορεατών, Seat και Ιταλών, υπό τον Όμιλο Βασιλάκη. Είναι η ευφυΐα και η ευαισθησία που διακρίνει τους αρχιτέκτονες του οικοδομήματος-ουρανοξύστη στην Κάτω Κηφισιά, ιδιοκτησία της οικογένειας Βασιλάκη, που εξασφαλίζει την έντιμη προσαρμογή και την αυστηρή διατήρηση μέσα σε κόκκινες γραμμές. Ρεσιτάλ στο πώς αξιοποιείς τον Κορεάτη σε σχέση με τη Seat και το πώς καθιερώνεις ως premium κατασκευαστή-boutique την Cupra, ενώ αξιοποιούν τη δυναμική της Hertz σε όλα τα επίπεδα, με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Γεγονός πως, αφού δεν προέκυψε εξάρτημα από Hyundai Ν στο Formentor με τους 400 ίππους, δεν κινδυνεύεις να βρεθείς με Tonale αντί του αντίστοιχου Cupra, που είναι και μεταξύ τους ανταγωνιστικά.

Τρομάζουν κάποιους ξεπερασμένους οι εσωτερικές αντιπαραθέσεις, όταν δεν τις αποφεύγει ο Ανδρέας Χριστοφορίδης. Boss της δραστηριότητας για το αυτοκίνητο, ομίλου με οδηγό-όχημα παγκόσμιας εμβέλειας, όπως είναι η Αegean.

Ξέρει αυτός ο πετυχημένος μάνατζερ πως η σύγκριση είναι έντιμη, με την αντικειμενικότητα που διαχειρίζεται τα ΣΔΟΚ συνολικά ο έντυπος και κατά περίπτωση η έντιμη πλευρά του digital ειδικού Τύπoυ.

Οπότε μόνο κερδισμένος βγαίνεις από κάθε σύγκριση. Αντίστοιχα, γνωρίζει τις διαφορές στην επικοινωνία, αφού έχει σπουδάσει στην Ιταλία και έχει μεταπτυχιακό στην Τσεχία, με ντοκτορά στην Κορέα, ενώ γνωρίζει και το δρόμο για το Βόλφσμπουργκ. Προσέξτε πώς διαχειρίζονται ακόμα και τη Hyundai σε σχέση με την Kia, και έχετε εικόνα για το πώς θα εξελιχθεί η επόμενη ήμερα, με γεγονός ότι οι «Ιταλοί» της Stellantis στην ελληνική αγορά βρίσκονται σε πτήση τα τελευταία χρόνια. Έργο Γιώργη Μπακόπουλου, ενός μάνατζερ ex-Hyundai, με τον Ιάκωβο Κρομμύδα, έναν σπουδαγμένο σχεδιαστή και ex-4Τ, να διδάσκουν πώς κρατάς ζωντανό το θρύλο με τα αυστηρά απαιτούμενα. Χωρίς ίχνος πολυτελείας στην άσκηση.

Σημείωσή μας με ευκαιρία και χωρίς αφορμή, χωρίς ίχνος ενημέρωσης και πληροφόρησης, όπως επιβάλλει το τακτ σε τέτοιες περιπτώσεις που ξεπερνούν γνωριμίες, και με φίλο μας καρδιάς σε αυτό τον όμιλο -κολοσσό από πριν- τον professor κ. Θανάση Αγγελή.

Το αυτονόητο

Αναμενόμενο το μοντέλο που ακολουθούν στην Κηφισίας. Φαίνεται, άλλωστε, πως το έχουν εφαρμόσει και στη βάση της Stellantis a Paris. Ενός ανδρός η ευθύνη διαχείρισης Opel, Peugeot, Citroen, και ποιος θα κρίνει τον κ. Πολυχρόνη Συγγελίδη, που έδωσε τα κλειδιά στον Πέτρο Πιπερίδη. Αεροπλανοφόρο ο όμιλος, πιλότος ο Π.Π. και από επιβατικό με πρόβλημα στην απογείωση, εξέλιξε σε πολεμική μηχανή την Peugeot. Εδώ η καθιέρωση σε premium δεν αφορά τιμολογιακή πολιτική, επικοινωνία και σχέσεις, όπως π.χ. στη Volvo, αλλά είναι αποτέλεσμα τρόπου και προϊόντος. Πίεση στην ψυχή, με στοχευμένη επικοινωνία φανατικά κόντρα σε Γερμανούς, Lexus και JLR, σε συνδυασμό με τη λάμψη των προϊόντων που ταιριάζουν στον απαιτητικό Έλληνα. Υπερβάλλοντας, δεν αποκλείεται να προσφέρονται από σοφιστικέ δίκτυο τύπου Tesla το 2030, οπότε θα έχει πέσει το ρεύμα που σέρνεται και θα αναγκαστεί ο Ίλον να βγει στο πεζοδρόμιο. Στα ίσια. Ό,τι λατρεύει ο Πέτρος και η ομάδα του, τύποι που το ξενύχτι το μεταφράζουν σε εργασία και δεν αναστατώνονται δυσάρεστα όταν έρχεται μέιλ ή μήνυμα τα ξημερώματα. Αυτό ζουν με τα «μπιπ-μπιπ» της γνωστοποίησης, πωρώνονται και κρίνονται μη αντιγράψιμοι.

Σε εμπνέει αυτό. Η ανησυχία με στυλ χωρίς ύφος, που μεταφέρεται από τον αρχηγό στους επικεφαλής και καταλήγει στα σημεία πώλησης. Κολοσσοί όπως ο Καρέλλης και ο Γιαννίρης, ή ενθουσιώδεις όπως ο Γκάλλο, χάνουν τον ύπνο τους για να πιάσουν τους στόχους της Peugeot – του Πιπερίδη δηλαδή.

Από εκεί και πέρα, με γεγονός ότι η Citroen έχει κάνει θαύματα τηρουμένων των αναλογιών στα χέρια του Δημήτρη Καβούρη, που μετακινήθηκε στο Υπουργείο Εξωτερικών, με δεδομένο ότι η super premium DS έχει προοπτική με προσοχή και στα σύνορα με την Peugeot, το ερώτημα-στοίχημα αφορά την Opel.

Απορίες για δυνατούς λύτες το πώς θα τοποθετήσεις το Astra σε σχέση με τον βασιλιά, το «308», καταδιώκοντας το Golf, ενώ έρχεται νέο Focus. Ας αποφασίσουμε λοιπόν «ποιος να συγκριθεί μαζί σου», μήπως και συνεννοηθούμε δημιουργικά. Σπαζοκεφαλιά και πού και πώς θα σταθεί το έντιμο Opel Grandland σε σχέση με το Citroen C5 Aircross, που λάμπει σε μια δυνατή κατηγορία. Δεν αλλάζουν δεδομένα σε ποσοστά και κέρδη τα C-SUV, αλλά έχουν την ευθύνη του κύρους κάθε κατασκευαστή. Δύσκολες ασκήσεις και ευτυχώς το χαλί είναι στρωμένο σε Corsa και σε Mokka, που κοσμούν την αγορά και τους δρόμους μας. Εξαιρετικοί και τα στελέχη της Opel, τα οποία έμειναν για να στηρίξουν το restart που θα κάνει πάταγο. Για την επικοινωνία, τι; Άξιοι συνεργάτες και φίλοι, οπότε; Business as usual. Καλή συνέχεια, και εδώ κάθε brand έχει το μέταλλό του… με ό,τι αυτό σημαίνει.

Θα πιεστούμε

Με τη συρρίκνωση εταιρειών σε ομίλους και με διάφορα που θα ακούμε περί κοινής στρατηγικής και συντονισμού στην επικοινωνία. Στη θεωρία, βέβαια, και μέχρι να ξεφουσκώσουν τα ενοποιημένα excel και αναγκαστικά να συναγωνίζονται και μεταξύ τους τα brand στον ίδιο όμιλο. Με γεγονός πως δεν πρόκειται για ξεκάθαρες αποστάσεις ανάμεσα στα brand, όπως του γκρουπ της VW. Οπότε απαιτείται η ψυχραιμία, που δε χαρακτηρίζει τα δυναμικά στελέχη των εταιρειών.

Γεγονός πως η εταιρεία που εκδίδει το 4ΤΡΟΧΟΙ ανήκει σε «βαρεμένους», στους αδελφούς Κώστα και Παντελή Σμυρνιωτάκη, που εργάζονται δώδεκα ώρες το επταήμερο με στελέχη δίπλα τους, όπως την Κρίθαρη σε εμάς στο Μαρούσι και τον Λαζαρίδη στο Κορωπί.

Μονόδρομος στην περίπτωσή μας, να αντιμετωπίσουμε έντιμα και με αρχοντιά τη νέα τάξη της αγοράς, με τάση για την αλά καρτ αξιολόγηση που απογοητεύει τον αναγνώστη, οπότε και έχει ημερομηνία λήξης.

Πολύτιμο βαρίδι η «Καθημερινή», αντίστοιχο βεληνεκές με την 52χρονη διαδρομή μας, και μπορεί να χάσουμε, αλλά δε θα πάρουμε.

Ξέρετε, αυτή η πρακτική είναι και το μόνο που χρωστάμε στον Καββαθά εδώ με την παρέα μας, με αφετηρία την Ηλιούπολη. Συνεργάτες μας που έλαμψαν αλλά και ταλαιπωρήθηκαν στο Κορωπί, ενώ επιβιώσαμε στην Κηφισίας, κάποτε Ferrari…

Η απόδειξη ότι το αγροτικό ακολουθεί το μεταπτυχιακό. Μένουμε συντονισμένοι._ Σ. Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!