Μόνο έτσι ξεφεύγεις και όταν είσαι πιεσμένος, η τέλεια διαδρομή αποδεικνύεται σημαντική, ώστε να καθαρίσει το μυαλό, οπότε και συνδυάζονται, η μηχανή στο περιβάλλον Ο Σ.Χ. δοκιμάζει την Mustang Dark Horse, τον Άσσο της BMW και το BYD Seal U DM-i και σχολιάζει.
Σε κάθε περίπτωση, μπορείς και μόνος, αλλά αποδεικνύεται σημαντικό να μοιράζεσαι την κορυφαία στιγμή, την πεμπτουσία του δοκιμαστή, είτε ταξιδεύεις αναζητώντας τα μυστικά της μηχανής, γνωρίζοντας καλά το περιβάλλον, είτε συγκρίνεις…
Άσκηση ευθύνης πέρα από το ενδιαφέρον, μια «ιδιαίτερη περιέργεια», απόδειξη ότι δεν είναι όλα ίδια, όπως εμφανίζονται.
Σε πρώτο πρόσωπο…
Μεγάλωσα και πως αλλιώς να εξηγήσω ότι δεν ξετρελάθηκα με την περιβόητη Mustang Dark Horse που την απολαύσαμε στην έκθεση της Αθήνας στο Metropolitan. Τη δοκιμάσαμε, και δεν ανατρίχιασα. Μας μπερδεύουν στη Ford, με την επιστροφή της κλασικής, που έπεται της ηλεκτρικής σε SUV και κάπως έτσι, να υποθέσουμε πως το ηλεκτρικό Capri που θα «γνωρίσετε» μεθαύριο σε 4Τ Νοέμβριος, θα ακολουθήσει έκδοση φουσκωμένου Capri τύπου Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού, περίπου και ως απάντηση, στη σύγχρονη Μ5.
Υποθέσεις και στο δρόμο, είναι επιβλητική η Dark Horse, που όμως δεν αποδεικνύεται διασκεδαστική στο βάθος της διαδρομής. Η αγριάδα σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες δεν συνάδει οδηγώντας. Σε γοητεύει περισσότερο σταθμευμένη και μάλλον σε κουράζει οδηγώντας, με δυναμική από τις προδιαγραφές της, με αιχμή του δόρατος τον 5λιτρο τοποθετημένο εμπρός, που καταρχήν θέλεις να ακούς. Με την κίνηση μόνο πίσω και τι άλλο Σ.Χ.; Καλή ερώτηση και γρήγορη απάντηση: η Supra πριν την παρέμβαση της BMW, αλλά και το GT-R…
Κακά τα ψέματα
… αν δεν βρούμε μια μαύρη «Βlack» Horse ή σε γκρι ματ της προηγούμενης γενιάς στο Car.gr, που προσαρμοζότανε καλύτερα στο παιχνίδι, κατηφορίζεις στο Car Center για την Dark Horse. Όμως, με το αυτόματο 10άρι, γάντι με τον μεγάλο κινητήρα και το ισορροπημένο πλαίσιο, σε αμάξωμα που δεν φτάνει τα 1.400 κιλά. Χαμηλή τιμή τηρουμένων των αναλογιών στη σύγχρονη εποχή, απόλυτη αντίθεση σε βάρος και όχι μόνο με την ηλεκτρική. Την Mustang Mach–E Rally, όπως η κιτρίνη του Νώντα Καρανικόλα και η πράσινη του ΓΒ. Του ονείρου, με λευκές ζάντες όπως στο Puma Rally1 του Σερδερίδη, με λάστιχα ικανά (;) και στο χώμα, με ελαφριά μπάκετ καθίσματα που σε προσκαλούν και με αυτή ανηφορίζεις στους Αγίους Θεοδώρους ή οδηγείς στη Θήβα.
Στο πρόσφατο παρελθόν, «πήγαμε Ταρζάν» με τη Long Range και την κίνηση πίσω. Με τη Rally αναζητάς την υπέρβαση, αφήνοντας χώρο στο parking της μνήμης για τη Chelby GT350 ή ακόμα καλύτερα για την GT500.
Καθαρόαιμο χωρίς φτιασίδια, χωρίς after market στοιχεία, που συνδέονται και με συμπεριφορές, με το όποιο άλλοθι, οπότε και επιβεβαιώνεται το θεώρημα της αλεπούς με τα αλεπουδάκια, στην κυριολεξία όμως. Κυρίως στην επικοινωνία, όταν δημιουργώντας, η Ford αποδεικνύεται αριστούχος σε σεβασμό στον Πραγματικό Οδηγό, με στοιχεία που μόνο σε BMW, Cupra και Peugeot συναντάς, οδεύοντας στο 2030.
Hatch is Back
«Τελειωμένη κατηγορία», σχολιάζει ο ειδικός που πουλάει SUV, αλλά αν θες και να οδηγείς, αναζητάς ένα χάτσμπακ ώστε να καθίσεις χαμηλά και να απολαύσεις, στις μετακινήσεις σου.
Σήμερα, ξεχωρίζει το ισορροπημένο Opel Astra, σέβεσαι το 50χρόνο Golf, ενώ πρόσφατα χαμογελάσαμε οδηγώντας στην κυριολεξία το Hyundai i30 N Line. Με την ευκαιρία, πάντα θυμάμαι τον Νικόλα Αρμενάκη, έναν πραγματικό μαρκετίερ, για το πόσο και μάλιστα τεκμηριωμένα, πίστευε στις Ν Line εκδόσεις του Κορεάτη-Πρωταθλητή.
Ο «τίτλος», περί της επιστροφής των χάτσμπακ, συνδεδεμένος με τη νέα Σειρά 1 της BMW.
Τι έφτιαξαν οι φίλοι μας στο Μόναχο; Θυμήθηκαν τις ρίζες τους και αυτή είναι η σωστή, η σύγχρονη Σειρά 1 με την κίνηση εμπρός. Θα αποδειχθεί εμβληματική και αρκεί η «120», όπου της ταιριάζει ο 3κύλινδρος 1.5 ώστε να δεθείς με ένα κορυφαίο σασί και σε συνδυασμό με την αισθητική της να την κατατάξεις στην κορυφή των αυτοκινήτων του 2024, στο δικό μας άτυπο βάθρο με το ανανεωμένο Formentor και στο τρίτο σκαλί μαζί τα X2-3008.
Ακολουθεί το BΥD Dolphin, με «αντίπαλο» το MG 3 στο value for money… ενώ είπαμε, έρχεται το «κλάμα της μάνας» με το C3, σε πλήρη σύνθεση, με την προώθηση-πώληση, ευθύνη της dream team στο Μέγαρο-MG και αναρωτιέμαι, για την πρόβλεψη του «προφήτη» George Alpos, ως αποτέλεσμα στο Ράλλυ των πωλήσεων…
Τι μας αρέσει στο νέο Άσσο;
Ότι και στο Formentor, να οδηγείς. Με 150 ίππους ο «Ισπανός», με 170 ο Γερμανός και στις δυο περιπτώσεις με εξαιρετικά αυτόματα κιβώτια και είναι το σασί που κάνει τη διαφορά και κρίμα που δεν προκύπτει απευθείας σύγκριση με τις τυπικές προδιαγραφές να τα διαφοροποιούν…
Η «120», ακριβώς όπως την ονειρεύτηκε ο λάτρης του Πραγματικού Αυτοκινήτου, όταν άλλαξαν τα δεδομένα και από την ΒΜW 1 με την κίνηση πίσω, προέκυψε η αλλαγή με την κίνηση εμπρός. Πούλησε εξαιρετικά λόγω και τιμολογιακής πολιτικής και μάρκετινγκ στρατηγικής με υπογραφή Πετράκου, με ατού βέβαια το δίκτυο τους. Όπου, δεσπόζει η Spanos SA και στη Θεσσαλονίκη η Βελμάρ, αλλά ποτέ δεν ενθουσίασε.
Σήμερα, ψιθυρίζεις επιτέλους και όπως στις X1- Χ2, η τιμή αποτελεί θέμα πληροφόρησης ώστε να εξοπλίσεις ανάλογα και όχι για να την τοποθετήσεις σε λίστα με ανταγωνιστές. Τυπικά οι Audi, VW, Peugeot και Mercedes, αλλά ουσιαστικά δεν προκύπτουν, οδηγώντας, οπότε διαμορφώνεται ο χαρακτήρας της με υπεραξία το DNA της.
Αυτόν τον Άσσο, τον βλέπει (;) μόνο η DS4 και ας υπολείπεται ο κινητήρας της σε ιπποδύναμη, με ατού του Γάλλου την αισθητική, με αμάξωμα που αποφεύγει τα συνηθισμένα και εκφράζεται με ανεπανάληπτο στιλ.
Αντιπαράθεση υψηλού επιπέδου όπου τη διαφορά θα την κάνουν τα υποκειμενικά κριτήρια, στην περίπτωση μας συνδεδεμένα με την οδική συμπεριφορά και το τιμόνι του νέου Άσσου όπως και το πως αντιδρά το πλαίσιο στην πίεση, στοιχεία που ανανεώνουν την εμπιστοσύνη μετά από πολλά χρόνια, με τη BMW, κατασκευαστής της καρδιάς, σε επίπεδα Alfa Romeo…
Υστερόγραφο
Οδηγείς το BYD με τον plug–in κινητήρα και ενώ από τη μία απογοητεύεσαι με το πως πατάει στο δρόμο, με κορεάτικο πηδάλιο και ανάρτηση Santa Fe του 1990, από την άλλη, το θαυμάζεις. Διδάσκουν, στο πως συνδυάζεται ο θερμικός κινητήρας με τη διαχείριση της ηλεκτρικής παρέμβασης που είναι ουσιαστική. Ξεπερνούν τους ανταγωνιστές τους, αλλά σε συνδυασμό με την αισθητική του που δεν αποτελεί εξέλιξη του θαύματος Seal, σε SUV, δεν είναι αυτοκίνητο της BΥD που θα το κατατάξεις σε Top 10 αυτοκίνητα του 2024, όπως το Dolphin με το Seal να ξεπερνάει το Tesla.
Τι περιμένουμε… Τη, Junior, τι άλλο; Σύμφωνοι και τα μωρά από την Κορέα, όπως όμως και αν το Puma θα δώσει γύρο στη δοκιμή αντοχής στο Μέγαρο με τους συναδέλφους του Quattroruote. Mείνετε συντονισμένοι._Σ.Χ.