O Σ.Χ. οδήγησε το αλλόκοτο· την ηλεκτρική Mustang σε SUV, και δεν κρύβεται…
Έχουν το βάθρο τους τα ηλεκτρικά GT. Περίπου ηλεκτρικά, γιατί στο i8 η πρίζα λειτουργεί ως στήριξη – ό,τι πρωταγωνιστεί στην Taycan. Μαζί τους, και μάλιστα με το χέρι στην καρδιά, η Mustang Mach-E!
H «δική μας», η κόκκινη, σε απόχρωση όπως το ρουμπίνι, είναι ένα κόσμημα που προδίδει χαρακτήρα. SUV-coupe, πλέον, και μάλιστα σε φουλ specs. Quattro και με 350 ίππους από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα κίνησης, που λειτουργούν από το μηδέν μέχρι το άπειρο. Συνδυασμός με τον οποίο στην ευθεία ξέρεις τι σε περιμένει.
Είναι όμως συνεπής σε σχέση με τον οδηγοκεντρικό της χαρακτήρα η Ford; Επί του προκειμένου, σε high-tech περιτύλιγμα και επιθετικό αμάξωμα, ένα κοκτέιλ ιδεών τέλεια σερβιρισμένο, που σε αναστατώνει. Σε βάζει σε σκέψεις κλάσης Puma RS, και ακόμα παραπέρα. Ακούγεται υπερβολή, αλλά η Ford είναι ίσως ο μόνος συμβατικός κατασκευαστής που σε παρασύρει στο όνειρο. Είναι τα ST και RS, είναι η GT που σε ταξιδεύει στο Λε Μαν, ώστε να μένει και η μνήμη καθαρή. Είναι και ο θρύλος, η Mustang. Σε κουπέ, αλλά και -γιατί όχι;- σε κάμπριο. Άκαμπτη όπως ένα spider για δύο, παρά το μέγεθός της. Θα μπορούσε να τους εκθέσει. Όπως και αυτό το «κόλπο γκρόσο» με τη Mach, σε «e», που προδίδει την ηλεκτροκίνηση. Μόνο με ρεύμα, και κάνει «θόρυβο» όλο αυτό το αθόρυβο.
Αποριών συνέχεια
Ό,τι πιο όμορφο να αναρωτιέσαι για το «πώς στο δρόμο», όλο και πιο σπάνιο στην αξιολόγηση, αφού πλέον ξέρεις πάνω κάτω τι σε περιμένει. Εδώ είναι αλλιώς. Παίζουν με το θετικά απρόβλεπτο, όπως το κάνουν όλο και πιο σπάνια στην ΒΜW. Το μαθαίνουν αφού γοητεύει στη «Μερκ», όπως με τις Α-Class AMG. Πρακτική που δε γνωρίζουν στο γερμανικό γκρουπ, με το Enyaq να προκύπτει εξαιρετικό. Μάλιστα, αφού βλέπει την EQA, αμφισβητεί το Q4 και όλη τους τη φιλοσοφία. Ζήτημα τιμής και εδώ, λοιπόν, και στα σκουπίδια η υπεραξία κύρους, μια συνειδητή επιλογή τους.
Σε σχέση με τη Ford, αποριών συνέχεια: Aξιοποιούν με σεβασμό το όνομα-θρύλο; Έχει ουσία αυτό το marketing game; Πόσο Mustang είναι η Mach-E και, με την ευκαιρία, τι σου άρεσε σε αυτό το κουπέ, περίπου σπορ που δημιουργήθηκε με την αμερικανική φιλοσοφία που αμφισβητείς;
Η προσωπικότητά της(!) ήταν και παραμένει το ατού της, με γεγονός στη σύγχρονη εκδοχή και τη συμπεριφορά της.
Σημειώνεις ότι με το Puma σε αντίστοιχη παρέμβαση ως restart ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Τους εμπιστεύεσαι, λοιπόν. Απλώς δεν ξέρεις τι περιμένεις, θέλει πολλή φαντασία για το πώς προσαρμόζονται στο δρόμο οι 350 ίπποι σε 2.200 κιλά. Πλεονέκτημα το ζύγισμά της, ενώ μελετώντας τις προδιαγραφές χαμογελάς αισιόδοξα σε σχέση με τους τροχούς. Έχουν τοποθετήσει 55άρια λάστιχα στις ζάντες των 19 ιντσών, και σου αρέσει. Εκτιμάς ότι θα προσαρμοστεί με άνεση στους εκνευριστικούς μας δρόμους, αλλά επιμένεις να απορείς παραδοσιακά, με ζητούμενο το «πώς στρίβει»…
Στο δρόμο
Όντας καχύποπτος και παραδοσιακός, αδιαφορείς για τα καλούδια, όπως το άνοιγμα της πόρτας με άγγιγμα, ό,τι ενθουσιάζει τη σύντροφο Σάββατο βράδυ, που ανοίγει-κλείνει-ανοίγει και ξανά, μέχρι να το πιστέψει. Για το περίπου ίδιο γκάτζετ, ο Αποστολόπουλος υπενθυμίζει ότι στο Tesla Χ οι πίσω πόρτες ανοίγουν εδώ και πέντε χρόνια όπως στο i8. Εντυπώσεων συνέχεια, και αδιαφορείς που τα υλικά στο ταμπλό δεν είναι επιπέδου I Pace.
Με την ευκαιρία, άβυσσος η διαφορά τους σε τιμή, που από τις 30 χιλ. στις αρχικές εκδόσεις, φτάνει τις 50 χιλ. με την πλούσια Jaguar, όταν η Mustang επιμένει στις 70 χιλ. Αναρωτιέσαι, αν έχεις τη δυνατότητα, πόσο θα τη βρεις στην Avis ή στη Lease Plan που εμπιστεύεσαι, λόγω Γαλανόπουλου και Μανδώνη, ενώ σε αυτές τις περιπτώσεις του ονείρου, δεν προκύπτει το «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Επιβεβαιώνεις ότι είναι στη θέση του το FordPass, που ξεκλειδώνει όλες τις διαθέσιμες παροχές ρεύματος του πλανήτη, οπότε και περιορίζει την ταχυκαρδία παρακολουθώντας το range. Φονιάς της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα του 2021. Ό,τι απαιτεί υπομονή και λογική Μιχάλη Σταυρόπουλου, είτε ταξιδεύοντας για την Πτολεμαΐδα είτε για τη Θεσσαλονίκη. Ο Μ.Σ., που θα ταξιδέψει με 120-130 χλμ./ώρα ελέγχοντας τη διάθεσή του για τα 160 χλμ./ώρα, με την τελική στη Mustang ρυθμισμένη στα 180 χλμ.
Σήμερα στον τόπο μας, που πρέπει να δεχτείς ότι θα επενδύσεις 70 ή 100 και πλέον χιλ. αλλά θα ταξιδεύεις με 120 χλμ./ώρα μέχρι το pit stop στην Αταλάντη, όπως και στη συνέχεια μέχρι το Αιγίνιο, αν στη Shell λειτουργεί η παροχή.
Αυτά και άλλα πολλά περί υπολογισμών και ενδείξεις για κάθε μέτρηση στην κεντρική οθόνη για σεμινάριο, με γεγονός πως το θηρίο τύπου PC για ατελιέ, συνδυάζεται και με μικρή, ιδιαίτερα χρήσιμη οθόνη στο κέντρο. Πίσω από το τιμόνι, ευθεία στα μάτια σου, ό,τι βολεύει οδηγώντας, με την πυρηνική επιστήμη στο κέντρο να τη διαχειρίζεσαι σε στάση. Αν βέβαια σ’ το επιτρέψει η σύντροφος, λάτρης των γκάτζετ, που εδώ εκφράζονται υποδειγματικά.
Επιτέλους
Τη θέση οδήγησης θα τη ρυθμίσεις όταν η πρώτη αίσθηση είναι πως το τιμόνι υπολείπεται σε σχέση με της I-Pace και της iX3. Πριν όμως από τα συμπεράσματα με το «καλημέρα», οπότε και μπορεί να εκτεθείς, εκφράζεις υπομονή και δίνεις χώρο στην αξιολόγησή σου. Τους εμπιστεύεσαι. Δεν έγινε τέτοια επένδυση-υπέρβαση για να προδώσουν το DNA τους. Ό,τι αποκαλύπτεται full throttle, οπότε όνειρο είναι, μη με ξυπνάτε. Στρίβει αυτό το ηλεκτρικό και οι τάσεις υπερστροφής δε σε ξαφνιάζουν, αλλά σε ενθουσιάζουν. Ο χαρακτήρας Ford είναι εδώ, η προσωπικότητα Mustang δηλώνει το παρόν, το σύγχρονο στυλ της ανοίγει δρόμο και είναι σαφές πως η διαφορά προκύπτει από τη ρύθμιση της ανάρτησης. Δένει με τους τροχούς και το τιμόνι που δεν προβληματίζει, και απολαμβάνεις.
Το κόστος εντοπίζεται στα εγκάρσια και στις ύπουλες λακκούβες, όπου εκφράζει δυσαρέσκεια, και ψιθυρίζεις «δε γίνονται όλα». Είναι GT και δεν το κρύβει. Η ανάρτηση, λοιπόν, με τη λειτουργία της, μειώνει σε αίσθηση το βάρος, και προκύπτει ευελιξία ως άσκηση του ακατόρθωτου. Δεν αμφισβητείς το πλαίσιό της σε καμία διαδικασία, κάτι που ισχύει και με την αντοχή των φρένων. Άλλωστε, επιβραδύνεις αφήνοντας το γκάζι και χωρίς φρένο, ό,τι επιβεβαιώνεται ως διασκέδαση όταν πιστοποιείται και ως ποιοτικό στοιχείο.
Διδάσκουν οι μηχανικοί με αυτά τα θηρία, και αν κάποτε το RAV ήταν το GTi των SUV, αυτή η Mustang είναι το σύγχρονο GT σε πεντάθυρο σπορ SUV των 4,7 μέτρων, και δεν έχουμε καμία αμφιβολία πως θα συγκριθεί και θα ταλαιπωρήσει το Tesla Y. Έρχεται με φόρα από το Tesla 3, αλλά δεν αρκεί. Εδώ, με τη Mach-E, μετράει το μέγεθος.
Στη Ford, άλλωστε, δημιούργησαν για να έχουν απάντηση στην πρόκληση. Το ότι βγήκαν μπροστά προδίδει και τη γοητεία του ρίσκου. Επιβεβαιώνει το DNA τους, ένα savoir-faire ως άποψη όπως εκφράζεται στη σύγχρονη εποχή, είτε από τον 1.000άρη τους, τον καλύτερο της αγοράς, είτε από τις προτάσεις τους με κωδικούς που δεν κρύβουν αλήθειες.
Άλλο ST, άλλο ST-Line, και δεν είναι της παρούσης.
Μας αρέσει!
Δεν το κρύβουμε πως ενθουσιαστήκαμε από τη Mach-E, σε σημείο που κάνεις delete το θεώρημα για το πόσο Mustang είναι. Σημαντικό ότι προσφέρεται και σε πιο γήινες εκδοχές, και αν κρίνουμε από την iΧ3, θα έχει ενδιαφέρον και η έκδοση με την κίνηση μόνο πίσω, όταν ήδη ανακοινώθηκε η παραγωγή της GT με περίπου 500 – και πόσο πιο γρήγορη θα είναι; Πώς θα εκφράζεται η διαφορά;
Ποιος θα έλεγε ότι η Ford επιμένει να βάζει ερωτήματα στον Πραγματικό Οδηγό και θα τον πίστευες; Όπως δεν πιστεύεις αν δε ζήσεις τον τρόπο της στη Τέλεια Διαδρομή, που την εξελίσσεις μαζί της σε ειδική.
Ατού στη χρήση της το Ford-Pass, βέβαια, έργο της ελληνικής Ford, που αγωνίζεται με έναν δικό της τρόπο. Το pass τους για τη φόρτιση παντού, ό,τι δένει περίφημα και με το range των 440 χλμ., που αποδεικνύεται έντιμο σε σχέση με τις προδιαγραφές της. Επιτέλους, δεν πας πιο μακριά με ένα Kona της τάξης του «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Με τέτοιες κατασκευές, όπως αυτό το Ford του 2031, η ηλεκτροκίνηση είναι σαφές πως έχει το χώρο της και στην καρδιά του Πραγματικού Οδηγού. Δίπλα στην Taycan._ Σ. Χ.