Δεν υπάρχουν πολλοί οδηγοί σε αυτόν τον πλανήτη να είναι τόσο αποτελεσματικοί, σε τόσες διαφορετικές μορφές του motorsport, όσο ο Romain Dumas.
Τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζω μια εμμονή. Μια που να αφορά και κάποιους από εσάς δηλαδή, γιατί προφανώς έχω και άλλες αλλά δεν είναι αντικείμενό της στήλης. Οτιδήποτε συμβαίνει στο motorsport, εγχώριο ή παγκόσμιο το ανάγω σε άλλες μορφές του αθλητισμού. Στο ποδόσφαιρό ξέρω γω ή στο μπάσκετ… Βλέπω ας πούμε τον Αντετονκούμπο στον NBA και αναρωτιέμαι πότε θα έρθει η στιγμή που θα βγει ο Έλληνας Hamilton να πηγαίνει να προσπερνά τους Γάλλους στο Μονακό και να κερδίζει τους Άγγλους στο Silverstone.
Δεν κατάλαβα… Δικά μου είναι τα όνειρα ό,τι θέλω τα κάνω! Τέλος πάντων, επειδή οι οδηγοί είναι αθλητές, θέλω να τους αντιμετωπίζω στο πλαίσιο του ευρύτερου αθλητισμού. Όσο αταίριαστο και αν μοιάζει μερικές φορές
Με αφορμή την ανακοίνωση της Glickenhaus για την τριπλέτα οδηγών της στο WEC φέτος, διάβαζα για την καριέρα του Romain Dumas. Ο Γάλλος μαζί με τους Ryan Briscoe και Richard Westbrook θα οδηγήσει το hypercar της ομάδας και θα κάνουν ντεμπούτο στο Portimao στα μέσα Ιουνίου.
Σκεφτείτε τώρα έναν ποδοσφαιριστή να κατακτά το πρωτάθλημα με μια ομάδα ποδοσφαίρου και μετά να πηγαίνει να αγωνίζεται στο Ευρωμπάσκετ, με την εθνική ομάδα της χώρας του. Μια εβδομάδα μετά να κατεβαίνει στα court του Rolland Garros και το καλοκαίρι να κολυμπά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Υγρού Στίβου. Αυτός είναι ο Romain Dumas!
Δεν υπάρχουν πολλοί οδηγοί σε αυτόν τον πλανήτη να μπορούν να είναι τόσο αποτελεσματικοί σε τόσες διαφορετικές μορφές του motorsport. Γεννήθηκε το 1977 στην πόλης Άλες της Γαλλίας και το 1992 ξεκίνησε από τα καρτ. Πριν το 2000 είχε δοκιμάσει σχεδόν όλα τα διαθέσιμα μονοθέσια σε αγώνες Formula στη Γαλλία και το πρωτάθλημα στο οποίο συμμετείχε τελικά ήταν η ευρωπαϊκή Formula 3000, το 2001 και το 2002. Στη δεύτερη χρονιά έφτασε μέχρι τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος, αλλά είχε ήδη εμπλακεί με τους αγώνες αντοχής.
Στον 24ωρο του Le Mans ξεκίνησε να συμμετέχει το 2001 και ακόμη δεν έχει κλείσει λογαριασμό. Η φετινή με την Glickenhaus θα είναι η 20η του συμμετοχή. Συνεχόμενη! Οι πρώτες του εμφανίσεις ήταν με Porsche και μπορεί να μην έκανε κάποιο καλό αποτέλεσμα, άνοιξε παρτίδες όμως με την εταιρεία και από το 2004 παραμένει μέχρι και σήμερα εργοστασιακός οδηγός της.
Το 2007 στην πρώτη του συμμετοχή στα LMP1 ήταν τρίτος με το πρωτότυπο του Pescarolo αλλά το 2009 ήρθε η μεγάλη πρόκληση με την Audi που οδήγησε σε νίκη με το θρυλικό R15 την επόμενη χρονιά, με τους Timo Berhnhard και Mike Rockenfeller. Στην Audi έμεινε ουσιαστικά μέχρι το 2012, περισσότερο γιατί δυσκολεύεται να αρνηθεί οποιαδήποτε πρόκληση του παρουσιαστεί, παρά γιατί χάλασαν οι σχέσεις με την ομάδα.
Έτσι το 2013 ξεκίνησε η εξέλιξη της υβριδικής Porsche 919 και ο Dumas ήταν ο πρώτος που κλήθηκε να συμμετάσχει. Στο μεταξύ, πριν εμφανιστεί το «όπλο» της Porsche για την μεγάλη κατηγορία του Le Mans, πήρε μια νίκη στην κατηγορία GT του 24ωρου με μια 911 RSR, δίπλα στους Marc Lieb και Richard Lietz. Πιθανώς το καλύτερο lineup που έχει περάσει ποτέ από την συγκεκριμένη κατηγορία. Με την Porsche 919 Hybrid φυσικά κέρδισε ξανά το Le Mans το 2016.
Ενδιάμεσα από όλα αυτά έχει κερδίσει τις 24 ώρες στο Spa, τον 24ωρο στο Nurburgring, τον 12ωρο στο Sebring με την επίκαιρη τώρα πια Porsche RS Spyder σε συνεργασία με την Penske, ανέβηκε στο βάθρο στις 24 ώρες της Daytona όχι μία, ούτε δύο, αλλά τρεις φορές και από τις αρχές της δεκαετίας του 2010 είναι και rallyman!
To 2017 αναδείχτηκε πρωταθλητής στην κατηγορία R-GT της FIA με την εντυπωσιακή (που δεν την λες και ευκολοδήγητη) ραλιτζίδικη Porsche 997 GT3, ενώ από το 2015, μάλλον επειδή τον Γενάρη δεν έχει τίποτα και βαριέται, πάει και στο Dakar με την δική του ομάδα την RD Limited σε συνεργασία με την Peugeot.
Ο Romain Dumas είναι 44 ετών, αλλά δεν σκοπεύει να σταματήσει τους αγώνες και η απόδειξη για αυτό είναι η επαφή του με τα ηλεκτρικά αγωνιστικά. Πρέπει να είναι τόσο junkie με την οδήγηση, που όχι μόνο δεν αρνήθηκε να ασχοληθεί με τα ηλεκτρικά project της εποχής μας, αλλά ήταν βασικός στην εξέλιξη του Volkswagen ID R, με το οποίο κέρδισε το Pikes Peak και κατέχει και το ρεκόρ της ανάβασης. Ρεκόρ ηλεκτρικών έχει και στο Nordschleife αλλά και στο Goodwood όπου επίσης έχει κερδίσει τη συνολική κατάταξη μια φορά.
Όπως θα λέγαμε και για κάποιον παιχταρά της στρογγυλής θεάς, είναι μια κατηγορία μόνος του.