Ικανοποιεί αυτό το Mazda 3, για διάφορους λόγους. Στα πλήκτρα ο Σ.Χ., για ένα Mazda που δεν είναι RX, ούτε Miata, ούτε όμως και GT-R…
Ο λόγος που σε προκαλεί ξεπερνάει το ρουμπινί χρώμα του αμαξώματος στο ανανεωμένο Mazda3, που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή. Χρωματισμός σε συνδυασμό με τις δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό που μπορεί και να μην αρέσει (αυτό το κόκκινο στο κόκκινο), ενώ προκύπτει γοητευτική αντίθεση με τις μαύρες, προσεγμένες σχεδιαστικά ζάντες στους τροχούς των 18 ιντσών. Όμορφο σύνολο σε χάτσμπακ εκδοχή, και μάλιστα σε ταξιδεύει στο παρελθόν. Εκτός από Κia Rio του άλλοτε, σε βάθος χρόνου, θυμίζει και Alfasud από κάποιες γωνιές. Σύμφωνοι, αναμνήσεις, χωρίς χαλινάρι…
Η ουσία
Επιτέλους, αντίδραση σε ό,τι έγινε συνήθεια, όπως το τούρμπο στον κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο με ή χωρίς paddles στο τιμόνι, και εδώ σε παρασύρει η διαφορετικότητα. Για το αν σε κερδίζει, υπομονή να φτάσουμε στο διά ταύτα…
Υψηλή η ιπποδύναμη, χωρίς υπερτροφοδότη, αλλά με το σύστημα e-Skyactiv Χ. Περήφανοι στη Mazda για αυτή την προσέγγιση, και δεν το κρύβουμε ότι ουδέποτε μας ενθουσίασε, κατατάσσοντάς την ως αμφιλεγόμενη. Με κριτήριο τη γεύση που σου έχει αφήσει, ειδικά στο CX-30, μια εξαιρετική πρόταση με έξυπνο αμάξωμα και πλεονέκτημα το πλαίσιο και την ποιότητα κύλισης και κατασκευής.
Mazda 3 – 2024
Ειδικότερα για τον 2λιτρο κινητήρα στην ανανεωμένη του εκδοχή, με σημείο αναφοράς την καινοτόμα τεχνολογία Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) και την ονομασία «e-Skyactiv X», συνδυάζει τώρα περισσότερα πλεονεκτήματα, όπως την υψηλότερη απόδοση και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σε σχέση με το παρελθόν.
Συγκεκριμένα, η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί από τους 180 στους 186 ίππους, που αποδίδονται στις 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή να βελτιώνεται αντίστοιχα κατά 16 Nm, αγγίζοντας πλέον τα 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Την ίδια στιγμή, η καμπύλη ροπής έχει βελτιωθεί σχεδόν σε όλο το φάσμα στροφών του κινητήρα, ενώ βελτιωμένη εμφανίζεται η κατανάλωση καυσίμου, αλλά και η περιβαλλοντική του συμπεριφορά, με τις εκπομπές CO2 να μειώνονται κατά περίπτωση, σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο λογισμικό του ήπια υβριδικού συστήματος Mazda M Hybrid.
Συνολικά οι αναβαθμίσεις στο Mazda 3
Στο ιαπωνικό χάτσμπακ έχουν προστεθεί το σύστημα προειδοποίησης προσοχής του οδηγού (Distracted Driver Alert), το βελτιωμένο αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κατά τη διάρκεια της νύχτας (AEB: Autonomous Emergency Braking), η βελτιωμένη έκδοση του συστήματος Intelligent Speed Assist (ISA) για να παραμένει το όχημα στο προκαθορισμένο όριο ταχύτητας, ενώ έχουν γίνει και βελτιώσεις στο σύστημα Cruising & Traffic Support (CTS), για διατήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα.
Στο εσωτερικό, οι διαφορές περιλαμβάνουν την οθόνη και εξελιγμένο λογισμικό ψυχαγωγίας, όπως και την αντικατάσταση των υπαρχουσών θυρών USB-A με θύρες USB-C και την αναδιάταξη των χειριστηρίων καμπίνας για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία στη χρήση.
Οδηγώντας
Παραμένει το χάτσμπακ αμάξωμα στην κορυφή της λίστας, από τη στιγμή που θέλεις και να οδηγείς, και δεν είναι τυχαίο ότι οι κατασκευαστές επιμένουν, προσφέροντας ενδιαφέρουσες προτάσεις.
Σκληρή η πλάτη του καθίσματος, αλλά συνηθίζεις, και άλλωστε έχεις τη δυνατότητα της τέλειας ρύθμισης. Με τον κινητήρα είσαι προκατειλημμένος, αλλά ο Ιάπωνας διατηρεί την εντιμότητά του, και όντως η διαφορά από το χθες ξεπερνάει τη μικρή αύξηση της ιπποδύναμης. Αξιοποιώντας το χειροκίνητο κιβώτιο, σβήνεις κενά και ασάφειες στις χαμηλές στροφές, ενώ, αν μένεις ελάχιστα πάνω από τη μέγιστη ροπή των 4.000 σ.α.λ., λειτουργούν τα πάντα εξαιρετικά. Η κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 8 λίτρα για τα 100 χλμ. όσο και αν πιέσεις, ενώ σε αυτόν το ρυθμό στα όρια ενός GT παλιάς κοπής, το πλαίσιο προδίδει αρετές, με την ποιότητα κύλισης να λειτουργεί ως προστιθέμενη αξία στην ποιότητα κατασκευής.
Από εκεί και πέρα, αυτοί οι Ιάπωνες δεν ξεχνούν τις συνήθειές τους και, δίνοντας στυλ και χαρακτήρα με οδηγοκεντρικό προσανατολισμό, διαχειρίζονται τον ημιάκαμπτο που δεν προβληματίζει. Παιχνίδι δεν προκύπτει στην υπερβολή, αλλά μπορείς να πετύχεις την υψηλή μ.ω.τ. με χαμόγελο.
Το χειροκίνητο κιβώτιο με τον εξαιρετικό επιλογέα προσφέρεται με μακριές σχέσεις και, σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, δε συνιστώνται εκπτώσεις στη λειτουργία του. Τον χρησιμοποιείς, λοιπόν, και σου αρέσει, αφού σε διατηρεί σε επιφυλακή ακόμα και κουρασμένο. Σε ξυπνάει, για να είμαστε ακριβείς, τόσο από τον ήχο του κινητήρα, που διαφοροποιείται ευχάριστα όσο ανεβάζεις σ.α.λ., όσο και από το ταχύμετρο, που μένει ψηλά χωρίς ρίσκο και με την ασφάλειά σου στη μέγιστη τιμή· στην περίπτωσή μας, αξιοποιώντας τα εξαιρετικά φρένα, παρά το τρελό βάρος που κρύβεται, όντας εξαιρετικά ζυγισμένο. Ευχάριστο σύνολο, εύκολο σε εργονομία, αποδεικνύεται ασφαλές στα πολλά χιλιόμετρα και ευχάριστο, όντας και ευέλικτο στον γλιστερό ελληνικό επαρχιακό δρόμο. Στη διάθεσή σου και τιμόνι μεγάλης διαμέτρου, με την αξιολόγησή του να αποτελεί και θέμα αισθητικής, που διαφοροποιείται για τον καθένα μας. Ακόμα και μεταξύ μας…
Για την ιστορία
Με αυτό το Mazda, που δε διαθέτει το τιμόνι του Focus, ούτε τον κινητήρα του Civic, σε αυτή την έκδοση με αφετηρία χαμηλότερα από 30.000 ευρώ, με τα δικά μας κριτήρια, η σύγκριση αρχίζει και τελειώνει στο Leon FR. Ένα εξαιρετικό σύνολο, επίσης με έξυπνες επιλογές, που στοχεύουν και σε όποιους θέλουν και να οδηγούν. Μια ενδιαφέρουσα συνάντηση, αν ποτέ προκύψει…_ Σ. Χ.
Mazda 3 e-Skyactiv X 2.0 186 PS
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. > ΜΕΓ.ΙΣΧΥΣ: 186 ίπποι/6.000 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 240 Nm/4.000 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.460×1.795×1.435 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.725 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 351 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.395 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,0 δλ. > ΤΕΛΙΚΗΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 216 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 114 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 28.790 ευρώ (31.637 auto)