Με το 208-Corsa Rally4 σε ιταλικά, ιερά χρώματα με ιστορία, και πρέσβη επί τιμή τον Μίκι Μπιαζιόν…
Καμία σχέση με συνάντηση κορυφής, που διαψεύδεται από τα υλικά του κοκτέιλ, τα οποία δεν είναι πρωτογενή ούτε έχουν βάθος και προοοπτική σε υψηλά επίπεδα Lancia. Προδίδει μάλιστα αυτή η συνταγή ότι οι Ιταλοί και οι Γάλλοι δεν έχουν σοβαρό πλάνο για τη Lancia, αλλά να έχουμε να λέμε στα ιταλικά με γαλλικό άρωμα, οπότε και συγγνώμη, αλλά δε θα πάρω, ούτε σε έκδοση παραγωγής. Επιμένω στο γνήσιο, στο γαλλικό, στο Peugeot 208 σε GT Line με τον Hybrid κινητήρα ή, αν θέλω πολυεργαλείο, θα πάρω το Corsa, και αν στο τέλος επιμένω σε luxury, μόνο DS 3, με το ανάλογο τίμημα.
Ακολουθώντας το πρώτο πρόσωπο στην επικοινωνία μας, σε άρθρο με έντονα τα υποκειμενικά στοιχεία ενός παλιού που έχει ζήσει με την αληθινή Lancia της ΛΑΜΔΑ του Χρήστου Δαμάσκου, το μέταλλο που υποστήριξαν οι Ιταλοί, στην Τέλεια και στην Ειδική Διαδρομή. Μέχρι βέβαια να χαθεί το momentum με τη σύγχρονη(;) Delta τύπου ούτε Beta και με το τελευταίας γενιάς 5θυρο «Y». Αυτοκίνητο που το συγκρίνεις π.χ. με DS και εξορίζεις τους δημιουργούς του σε βραχονησίδα στη Μεσόγειο.
Δεν έχουμε «ζόρι». Κάθε άλλο, και να θυμίσουμε ότι η Lancia και ο αείμνηστος Χρήστος Δαμάσκος, όπως και ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος και ο αείμνηστος Χρόνης Βικονόπουλος, ήταν οι ιδρυτικοί του 4T και δεν αναφερόμαστε σε αναγνώστες. Ήταν ουσιαστική η στήριξή τους στον Κ.Κ. και στη σύζυγό του, με συνεργάτες-θρύλους.
Προσδοκίες είχαμε για κάτι σημαντικό, με restart που να εξελίσσει μια σημαντική ιστορία της αυτοκίνησης. Αφήγημα που να συνάδει και με ό,τι έχει κατά καιρούς γραφτεί για τη Lancia στο περιοδικό μας από τον Κ.Κ. και τους συνεργάτες του, τους ιδρυτικούς της πρώτης αλλά και της επόμενης γενιάς, όπως είναι ο Κλεάνθης και ο Π.Φ. μας. Μεγαλώσαμε λοιπόν με αυτόν τον Ιταλό, ανδρωθήκαμε με τη Fulvia, ενώ ζήσαμε με Delta 1500 και εξοπλισμό HF μόνο για την Ελλάδα. Αργότερα οδηγήσαμε δις σε αγώνα την «037», απολαύσαμε τις Integrale, που τις δοκιμάσαμε σε πλήρη σύνθεση, ενώ εκπλαγήκαμε ευχάριστα με την Thema, οπότε και ακούσαμε κινητήρα Ferrari σε σεντάν Tipo 4. Κακά τα ψέματα, θα μας άρεσε να συμμετέχουμε σε εκδηλώσεις Regularity με την καφέ Fulvia 3 αλλά και μια Kappa κουπέ ή μια Montecarlo για κάθε μέρα με στυλ που λείπει.
Στυλ σήμερα στα σουπερμίνι μόνο από το Peugeot 208, που σε έκδοση Rally4 λάμπει και στις ειδικές διαδρομές του Παν.Π.Ρ., όπως το «περιπολικό» του Γιάννη Πλάγου από το κοσμηματοπωλείο EMC του Κώστα Σπύρου, το Γκάλλο-208 του Σάββα Λευκαδίτη και το αντίστοιχο του κ. Πολυκάρπου. Με σήμα το λιοντάρι, και γιατί πρέπει να πληρώσω χρυσό το «εθνόσημο» της HF, ενώ το προβάδισμα το έχει πάντα αυτός που έφτασε πρώτος στην αφετηρία της διαδικασίας; Με το «208» έχτισαν σε βάθος, και τώρα τι; Αξιοποιούν το θρύλο ως έμβλημα για το «ξαναλανσάρω τη Lancia με δανεικά και άλλοθι τις συνέργειες στους ομίλους». Δε θα πάρω. Δηλώνω «abandon» και, πέρα από προσβεβλημένος, νιώθω και προδομένος.
Στο Τορίνο
Ψάχνονται για την επιστροφή της Lancia με αμφιλεγόμενο τρόπο, ενώ βρίσκουν σωστά πατήματα για τη Fiat, με ωραίο πλάνο restart όταν ζωγραφίζουν με το Avenger, συνολική προσπάθεια με σημαιοφόρους τις Giulia-Stelvio. Αναμένοντας την Junior, που αρέσει, ενθουσίασε μάλιστα τους συναδέλφους που δοκίμασαν στο Μπαλόκο την κορυφαία ηλεκτρική εκδοχή. Βαρύ όνομα όμως το Junior, από όπου γεννήθηκε η Veloce και θα αντιμετωπιστεί αυστηρά από τον απαιτητικό. Δε χαρίζεσαι στην Alfa. Έχεις απαιτήσεις από τον κατασκευαστή της καρδιάς σου. Δεν αρκεί να ξεπερνάει π.χ. το Puma (Σ.Χ.: δύσκολη άσκηση, Άρτζη…).
Αστοχία
Στη Stellantis, αν ενδιαφέρονται για το WRC -και μακάρι-, με την Peugeot στο WEC, μπορούν και πρέπει να ασχοληθούν σε Rally1 ή 3 που τους ταιριάζει, ιδανικά με τη Citroen, ακόμα και με την Opel. Κατασκευαστής με ποιότητα, διαχρονικά κοντά στο ευρύ κοινό, που σε επίπεδα motorsport ταιριάζει στα ράλλυ. Οι αγώνες του λαού με προσιτό αμάξι, ακριβώς δίπλα στην πόρτα μας, από την έκθεση του Καρέλλη με μια γκαζιά στην ειδική διαδρομή, ως σεμινάριο αμεσότητας, και χαζεύεις τη Lancia ΗF και θέλεις να τη σταθμεύσεις στο Golden, στον εσωτερικό, στον καλό χώρο, και μέχρις εκεί. Ποιος θα σκονιστεί με το μπιζού και γιατί, σχόλιό μας πέρα από την υπερβολή, όπως επικοινωνιακά η σύνδεση με το βαρύ παρελθόν.
Για τον ιδιώτη αγωνιζόμενο, άλλωστε, εξελίχθηκε και ζωγραφίζει το Peugeot 208. Στη Lancia, στο σήμα «HF» και στον Μπιαζιόν αξίζουν και δικαιούνται μεγάλα και σημαντικά, που φαίνεται πως δεν προβλέπονται. Σοβαρές επιλογές που να ταιριάζουν στη στρατηγική Ταβάρες, μακριά από τις ανοησίες Μελόνι περί Innocenti και Autobianchi και Κινέζους επενδυτές.
Πρόκειται για κοκτέιλ φαιδρότητας όλο αυτό με τη δήθεν επιστροφή της Lancia στο WRC – μέχρι ΤΕR vs το Saxo kit car του Προέδρου και αν… Και το σίγουρο, δεν ανασταίνεται ο θρύλος με τερτίπια.
Να σεβαστούμε την κυρία Lancia και, αν δε χωράει στη φαρέτρα τους και δεν προκύπτει ταυτότητα, ας την πουλήσουν με πλεονέκτημα τη φινέτσα που πρέπει να τη χαρακτηρίζει.
Πάντως, η αισθητική μας υπέστη πλήγμα βαρύ, με τον δις νικητή του ΡΑ με πραγματική Lancia και Παγκόσμιο Πρωταθλητή να δοκιμάζει και να προβάλλεται η δοκιμή στη μέγιστη τιμή, μια βαπτισμένη αγωνιστική Lancia, με τα μηχανικά από το Velizy και εξέλιξη στην Παιανία. Για την αξιόπιστη προσαρμογή στο κακό χώμα, όπως σε Ελλάδα και Κύπρο.
Η Lancia στο WRC, με Corsa-208: Ιεροσυλία._ Σ. Χ.