X
Blog

Λάμπρος Κ. Αθανασούλας: Ο άνθρωπος που δεν ξέρει να απογοητεύει

Με αφορμή τη συμμετοχή των Λάμπρου Αθανασούλα-Νίκου Ζακχαίου στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Σ.Χ. θυμάται την ειδική διαδρομή τους…

Διαβάζοντας το άψογα γραμμένο από την κ. Μαρία Φίλου Δελτίο Τύπου για τη συμμετοχή της Hyundai Ελλάς στο Ράλλυ Ακρόπολις, έργο του Ανδρέα Χριστοφορίδη, ταξιδεύεις στην αρχή του αιώνα.

«Γίνε Πρωταθλητής»

Τον 45χρονο σήμερα Λάμπρο Αθανασούλα τον γνωρίσαμε το 2001 στην Ελασσόνα ως 1/100 υποψήφιους με την ιστορική παρέμβαση του Mr Globin-Κωσταντίνου Σταύρου. Tον ζήσαμε στη Λειβαδιά, στην τελική φάση, όντας ο 1/10 νικητές.

Κέρδισε την προσοχή με το πάτημα-συμπεριφορά και εκτός αγωνιστικού, όπου έλαμπε οδηγώντας με την άνεση που τον χαρακτηρίζει. Η συμπεριφορά του προκύπτει ως αποτέλεσμα της αγωγής του και οι ικανότητές του, με ατού την αγωνιστική διαχείριση για Όσκαρ, δικαίωσαν την επιλογή μας.

Για το θεσμό να θυμηθούμε πως δε θα είχε υλοποιηθεί ποτέ χωρίς την Toyota Ελλάς γενικώς, και τη Μαργαρίτα Ιερωνύμου ειδικώς. Σε ρόλο-κλειδί ο Κώστας Πρεζεράκος, και πρόκειται για project-όνειρο που μας ξεπέρασε μέσα από την ποιότητα των συμμετεχόντων, όπως και των συνεργατών μας. Πρωταθλητές που έδωσαν κύρος και υπεραξία στην αξιολόγηση, και όχι μόνο.

Η επόμενη ημέρα

Δύσκολη η διαχείριση του Λ.Α. στο «Γίνε» με το μαύρο Havoline Yaris και τα Silverstone – οι πιστοί μας συνεργάτες. Η διαφορά από τον Νίκο Μουζάκη δίπλα του, και έπρεπε να αντιληφθείς από τα μάτια του οδηγού πώς θα φλερτάρουν με την τελειότητα, που τη διεκδικούσε χωρίς να τη ζητάει. Δύσκολη άσκηση, ειδικά όταν δεν είχες απαντήσεις σε εύλογες απορίες του συνδεδεμένες με επιλογές, κυρίως στην άσφαλτο, όπου προσαρμόστηκε αμέσως. Όπως και ο Λευτέρης Μανιαδάκης αλλά και ο Νίκος Κούλης, έτσι και ο Λάμπρος «την είχε», του άρεσε η άσφαλτος, και όλο αυτό μας απογείωνε. Σημαντικό να εμπνέεσαι για να στηρίζεις.

Αθανασούλας με ατού

Έμφυτη τέχνη το να σε εμπνέει, να σε πείθει και να σε παρασύρει στο τρέξιμο για το ακατόρθωτο χωρίς να σ’ το ζητάει. Όπου λοιπόν αδιέξοδο, δε λειτουργούσε το «γιατί έτσι», και έπρεπε να του εξηγήσεις για να τον πείσεις. Γεγονός πως ένα του έλεγες, δέκα καταλάβαινε, όταν σήμερα αναζητάς το 1/1. Μονόδρομος να καταθέτεις ειλικρίνεια ώστε να προκύπτει συνεννόηση. Κλειδιά ο «Πρέζε» και η ομάδα του της ΤΕ και, βέβαια, ο «Μουσικός». Ο φίλος Νίκος Μουζάκης. Εθελοντής, όπως και ο Νίκος Γενεράλης στο «Γίνε», παρά τα επαγγελματικά στοιχεία του θεσμού. Ο συνοδηγός Νίκος, και δάσκαλος και τερματοφύλακας, με ατού την ποιότητά του. Αξιοπρεπής και εγωιστής, αλλά και στρατιώτης σε ειδική αποστολή, επέβαλλε με τακτ τις προδιαγραφές ασφάλειας και επικοινωνίας χωρίς να πληγώνει την επίδοση. Το κυριότερο, αυτός ο σημαντικός άνθρωπος του χώρου είχε επ’ ώμου τον πυροσβεστήρα, χωρίς ασφάλεια. Αν άλλος στη θέση του, όπως οι λίγοι ευρω-φονιάδες, αρπαχτικά της πιάτσας, το «Γίνε» του Τσάδαρη, του Παναγιωτόπουλου, του Ζήβα, του Αργυρίου, του Βαζάκα, του πυροβολάρχη γιατρού κ. Θανάση Παλαιολόγου, όπως βέβαια και του Μιχελακάκη, θα είχε τελειώσει νωρίς.

Τεράστιοι οι Μανιαδάκης, Αθανασούλας, Αναγνωστάκος και Κούλης, οι νικητές που πήγαν ράλλυ, σημαντικοί όπως αποδείχθηκε οι Λευκαδίτης, Ακράτος, Β. Ζάχος κ.ά., και ήταν στοίχημα η διαχείρισή τους. Σε ένα περιβάλλον με επαγγελματικά και συναισθηματικά στοιχεία που δύσκολα συνδυάζονται.

Ειδικά όταν δεν προκύπτουν αμοιβές, και είναι το αγωνιστικό πάθος και η ποιότητα των ανθρώπων που δημιούργησαν την απαραίτητη ισορροπία για την επιβίωση. Κατάφεραν και τη διάκριση αυτοί οι τύποι, και ήταν ευλογία ότι στο μαύρο Yaris, ο μηχανικός «μας», ο Λευτέρης, άλλαζε μόνο τα ονόματα των οδηγών, διατηρώντας σταθερό το Mouzakis.

H συνέχεια

Ο Λάμπρος, πρωταθλητής με το έξυπνο για την Ελλάδα Puma 1.4 και τον Κώστα Σούκουλη δίπλα του, και η συμμετοχή αντιμετωπίστηκε με ενδιαφέρον από τη Ford Ελλάς και τον Μωρίς Σιακκή. Παρά τις επιφυλάξεις-αποστάσεις της φίλης Χρύσας Αγρογιάννη – από τις καλυτερότερες στο PR.

Στο μεταξύ, στο σχεδιασμό της επόμενης ημέρας με την προοπτική της μεθεπόμενης έχει εμπλακεί ο Παύλος Αθανασούλας, ο μεγαλύτερος αδελφός του Λάμπρου. Μηχανικός σύγχρονης κοπής, με το εγκεφαλικό «στροφόμετρο» να ανταποκρίνεται από πολύ χαμηλά έως πολύ ψηλά.

Η συνέχεια με το Fiesta S1600 ΜΚ5 δεν ήταν η αναμενόμενη, κυρίως σε επίπεδο αξιοπιστίας, και παρά την προσπάθεια του Mr Car Center-Γιώργου Καρανικόλα. Σημαντικός μηχανικός, εξαιρετικός άνθρωπος, με την τέλεια επαγγελματική διαδρομή. Ευφυές, ποιοτικό πλήρωμα, πανέμορφο αυτοκίνητο με προδιαγραφές νικητή, αλλά αποτελέσματα δεν προέκυψαν. Η ταχύτητα δεν ήταν σε αρμονική συνεργασία με την αξιοπιστία. Χάθηκαν ουσιαστικά δύο αγωνιστικές σεζόν, αλλά ποτέ δε χάθηκε το χαμόγελο, που άλλωστε χαρακτηρίζει τη διαδρομή του ως ευγενούς πρωταθλητή. Μακριά από τις φτηνές πονηριές κάθε εποχής.

Ford Fiesta Sporting Trophy

Με το Fiesta «χλομό τοπίο» στο Παν.Π.Ρ, αλλά «έξω πάμε καλά».

Το 2006, στο θεσμό ενιαίου τύπου της Ford, με Fiesta MK5 ST-Ν4. Συμμετοχή σε έξι αγώνες του Παγκοσμίου, με συνοδηγό τον Νίκο Μουζάκη και επικοινωνία που διδάσκεται σήμερα…

Επιδόσεις στο πάνω ράφι, με εξαιρετικούς χρόνους στο Καταλούνια, νίκη στη Γερμανία και ατυχία στη Φινλανδία, οπότε και απέκτησε τις πρώτες λευκές της τρίχες η κ. Μαρία Αθανασούλα, ενώ ανέβασε πίεση ο σύζυγός της και πατέρας τους, κ. Κώστας. Ο δήθεν αδιάφορος, παππούς σήμερα, που λιώνει από την αγωνία, με διαχείριση ώστε να μην ανιχνεύεται.

Σημαντικό ότι ξέφυγαν από τα σύνορα με τον σωστό τρόπο, και η εμπειρία συνδυάστηκε με χρήσιμες γνωριμίες, ενώ χτίστηκε η εκτίμηση που, όταν είσαι ταχύς και συνεπής, όπως ο Λάμπρος Αθανασούλας, εξελίσσεται σε σεβασμό που αντέχει στο χρόνο και στις κακοτοπιές.

Από τις φτερούγες στο S2000

Το ταξίδι στο ΡΑ συνεχίστηκε με μόνιμο ταίρι τον 40χρονο σήμερα Νίκο Ζακχαίο. Έναν δραστήριο άνθρωπο γεννημένο πρωταθλητή, με εξαιρετική αίσθηση του δρόμου, και τέλειο partner στην αγωνιστική διαχείριση. Ικανός και ως οδηγός, όπως αποδείχθηκε, και εδώ η διαδρομή τους ως εξαίρεση αποδεικνύει πως δύο καθαρά μυαλά υψηλού επιπέδου, αν λειτουργούν ορθόδοξα, μπορεί να συνδυαστούν και να προκύψει το τέλειο.

«Πέρασμα» της διαδρομής δις με φτερούγες, το 2007 και το 2008, στο ΡΑ, ως τέλεια προπόνηση για το απόλυτο. Πληκτρολογήστε «Acropolis Rally 2009» και νιώστε όμορφα απολαμβάνοντας τα ελληνικά χρώματα σε επίπεδο Γενικής και, κυρίως, στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό PWRC.

Με το απαιτητικό Jet Oil-Skoda Fabia S2000, οι Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος κέρδισαν την κατηγορία από επαγγελματίες διεθνείς! Με τον ωραίο τρόπο, στα ίσια και παλικαρίσια.

Από το Fiesta WRC στο Fabia R5

Τότε, πριν ο αγώνας βρεθεί στο ERC, οπότε η προσαρμογή ήταν αντίστοιχη. Με μελετημένες επιλογές προσαρμοσμένες κατάλληλα και με τις σχέσεις με χορηγούς να αντέχουν στο χρόνο και να ανοίγουν δρόμους που ποτέ δεν έκλεισαν.

Πεντακάθαρα πατήματα και με το Fiesta WRC, και το τελικό αποτέλεσμα το 2012 τους αδικεί. Μένουν όμως οι καλοί χρόνοι σε επίπεδο Γενικής, έχοντας κολοσσούς απέναντί τους, και όλο αυτό μεταφράστηκε σε αποτελέσματα όταν ο αγώνας το 2014 κατέβασε ταχύτητα.

Στο ERC, λοιπόν, με Fabia R5 και με τον Νίκο Ζακχαίο ήταν 3οι Γενικής το 2014, ενώ το 2015 ήταν 2οι με τον Ηλία Παναγιωτούνη. Γεγονός η ποιότητα της συμμετοχής, και τότε, οι αντικειμενικοί ορθά σχολίαζαν πως με το ΡΑ στο Ευρωπαϊκό και τον Αθανασούλα πρωταγωνιστή, οφείλουμε να στηρίξουμε ένα διεθνές πρόγραμμα. Στην Ελλάδα, όμως…

Σε κάθε περίπτωση…

… η συμμετοχή αντιμετωπίστηκε επικοινωνιακά με ενδιαφέρον και από τον μη ειδικό Τύπο, και δεν προέκυψαν τυχαία οι εκτός προγράμματος διεθνείς παρουσίες. Με το «χρυσό» Skoda και τον Ν.Ζ. στο Μόντε, και με τον κ. Χρίστο Κουζιώνη στην Κύπρο, με τα βαριά σήματα του team Greece στο Fiesta R5. Συμμετοχές που δεν κρίνονται, αφού και οι δύο αγώνες απαιτούν την επανάληψη για την προσαρμογή σε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον.

Σήμερα

Επιστροφή στην αγωνιστική σκηνή σε επίπεδο κορυφής. Στην κατηγορία WRC3 στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2021 με Hyundai i20 N Rally2! Με την πλήρη υποστήριξη της Hyundai Ελλάς, που ισορροπεί με τακτ την κίνηση της Toyota Ελλάς, από τους βασικούς χορηγούς του αγώνα.

Ανθρώπων έργο η συμμετοχή του Αθανασούλα δίπλα στον Σόλμπεργκ Jr, ενώ προκύπτουν και συναισθηματικά στοιχεία που συνδυάζονται με τα ουσιαστικά. Ο συνδυασμός που χαρακτηρίζει το πώς λειτουργούν στην Κάτω Κηφισιά.

Το συναίσθημα εκφράζεται με την ποιοτική Κia, τον premium κατασκευαστή εξ Ανατολής. Η ουσία από τη Hyundai, που βλέπει τίτλο όπου αγωνίζεται. Συναίσθημα, ταχύτητα, ποιότητα και, το κυριότερο, συμπεριφορά ώστε να επικοινωνείς γενικότερα το ελληνικό motorsport, από τους Αθανασούλα-Ζακχαίο, με όπλο τον πύραυλο από την Κορέα.

Γεγονός πως αυτός που δε σε απογοητεύει είναι ο ίδιος που δε σε προδίδει, ενώ ουδέποτε θα σε αφήσει εκτεθειμένο.

Μας ενώνει

Καμία αμφιβολία. Αυτή η συμμετοχή ενώνει και κάποιους από εμάς του Ειδικού Τύπου που βρεθήκαμε μαζί στην αφετηρία.

Διαχρονικά, η κάλυψη του Λάμπρου, με ή χωρίς τον Νίκο, ήταν για σεμινάριο. Ποτέ δεν μπήκαν φίλτρα επειδή τα σήματά μας έδιναν χρώμα στα φτερά του. Πρόκειται για όσους σήμερα επηρεάζουν την κοινή γνώμη. Οι opinion leaders που συνεργάστηκες και παραδέχεσαι την εξέλιξή τους.

Τη χαρά αυτής της συμμετοχής τη μοιραστήκαμε ως αποτέλεσμα χαρακτηριστικής συνέπειας και σοβαρότητας σε διάρκεια είκοσι ετών, και συνεχίζουμε…

Καλό αγώνα!

Σε λίγες και σημαντικές περιπτώσεις η ποιότητα ξεπερνάει το αποτέλεσμα. Είναι η μη μετρήσιμη «ποιότητα κύλισης», που αφήνει τη γεύση της με διαχρονική αξία._ «Στρατισίνο»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!