X
Blog

Κατασκευαστές και ελληνική αγορά: Η εξέλιξη των «ειδών»

Με την ευκαιρία της «απειλής» για ηλεκτρική Giulia των 1.000 ίππων και της παρουσίασης του νέου γήινου Kona, σε συνδυασμό με αλλαγές σε στελέχη της ελληνικής αγοράς, μπαίνουμε σε σκέψεις. Ο Σ.Χ.: Αισιοδοξία ή κατάθλιψη;

Είναι αυτονόητο ότι έχουμε όλοι ψυχή. Αρκετοί είναι ευτυχισμένοι και σε ισορροπία, και άλλοι προβληματισμένοι από τις επιλογές τους, αλλά τυχεροί, εφόσον είναι υγιείς, όπως ανάμεσά τους και αισιόδοξοι, με στήριξη από τη «συνοδηγό» τους. Ακολουθώντας ειδήσεις από το 4troxoi.gr με μέλλον λαμπρό, ενώ οδηγούμε ό,τι νέο παρουσιάζεται, φορτώνουμε σκέψεις.

Πέρα από την ελληνική αγορά, στο μικροσκόπιο μπαίνουν τα γκρουπ που βρίσκονται υπό πίεση. Με την Alfa Romeo, για παράδειγμα, να τραυματίζει το DNA της αναζητώντας διέξοδο σε ένα δύσκολο γκρουπ, όπου το πιθανότερο, σε συνδυασμό με τις περικοπές και στελέχη τουλάχιστον 1/3 (ένας για τρία brands), εκτίμησή μας είναι ότι σύντομα θα τρώνε τις σάρκες τους. Σήμερα, που η Lancia εκφράζεται με teaser-παραμύθι, έχοντας σκοτώσει και την καταγωγή της.

Κακά τα ψέματα, η Peugeot πετάει, η Citroen στηρίζει ταπεινά αλλά με στυλ, η DS κοσμεί ως γήινη ζωγραφιά και γοητεύει, ενώ αναζητείται ο ρόλος της Opel. Σε πτήση εμπορικά μόνο στη χώρα μας, έργο Πέτρου Πιπερίδη, με προσθήκη-χρυσάφι σε ρόλο 1/3 τον Γιάννη Μεθενίτη. Ο μετρ John στην Κηφισίας! Όπου ατού στην αγορά της λιανικής, με Όσκαρ στο after sales, είναι παγκόσμιοι dealers, όπως οι Γκάλο και ο Χρυσόστομος Καρέλλης. Στην Opel επικοινωνιακά παιδεύονται και στις εθνικές αγορές, και μακάρι, με το ειδικό βάρος της να μην παρασυρθεί αρνητικά και η γαλλική boutique. Συμφωνούμε ότι προηγείται ο πελάτης και μένουμε ψύχραιμοι για το πώς ενημερώνεται. Ειδικά στη χώρα μας, όπου λάμπει ο Ειδικός Τύπος. Να συμφωνήσουμε, όμως, ότι δεν αποτελεί επικοινωνιακό πλεονέκτημα ένα φτωχό Corsa με εξοπλισμό για το ενοίκιο. Με τον πετρελαιοκινητήρα του να αντιλαλεί στην Πάρνηθα. Αντίστοιχα, δε θα βρεθεί απελπισμένος που θα αγοράσει φτωχό Mokka. Το μπιζού που σου φτιάχνει τη διάθεση, αλλά σε ξενερώνει με χειροκίνητο κιβώτιο, όπως το Frontera. Η «Panamera» του «Ιαβέρη». Καλή του ώρα του δασκάλου.

Οι Ιταλοί

Δύσκολη άσκηση και εξίσωση για δυνατούς η προσαρμογή τους σε όλο αυτό. Με προεκτάσεις και στην ελληνική αγορά. Λέγεται -χωρίς να παριστάνω τον only one Βασίλη Σαρημπαλίδη- ότι εξαιρετικός συνάδελφος, με ειδική διαδρομή στον real ειδικό Τύπο, αναλαμβάνει την επικοινωνία της ιταλικής έκφρασης της Stellantis. Ό,τι καλύτερο.

Για τους «Γερμανούς»

Συνήθως τα σχόλιά μας παρεξηγούνται στην Αργυρούπολη, και μεγαλώσαμε, το Μέσο και ο υπογράφων, για εξηγήσεις του ανεξήγητου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα προσαρμοστεί ταχύτατα ο Γιάννης Εμιρζάς, που δεν είναι απλώς ένας νέος άνθρωπος με λαμπερό βιογραφικό. Καλό το lifestyle και η εξωστρέφεια, αλλά είναι δύσκολη άσκηση από τη θεωρία στην πράξη. Όταν καταρχήν οφείλεις να διαχειριστείς κοσμήματα όπως της Audi, με τα RS να συναντούν τα e-tron, ενώ ξέσπασε τσουνάμι από τη Skoda. Το Fabia είναι το μόνο που στέκεται απέναντι στο Yaris, ενώ στα καθ’ ημάς μόνο η Skoda δεν κατέθεσε τα όπλα όταν έλειψαν τα αυτοκίνητα. Ο Μάνος Δρακωτός δε μάσησε, και συνέχισε να προβάλλει στοχευμένα. Έχοντας σπουδάσει στην Κάτω Κηφισιά, το Fabia έχει εξελιχθεί σε Mini στα χέρια του, με τα περίφημα SUV τους να αντιμετωπίζουν στα ίσια το Countryman στην ουσία, και με την εικόνα να βελτιώνεται ραγδαία.

Στην Αργυρούπολη υποστηρίζουν υποδειγματικά, ως γραφείο Τύπου, την «κυκλοφορία», και άλλες ανάγκες μιας μεγάλης λίστας ειδικών(;) του Τύπου. Λείπει όμως η ενημέρωση ουσίας για το προϊόν και την τοποθέτησή του, ενώ είναι γνωστή η αντιπάθειά μας σε φιέστες-κοκτέιλ. Τυχερός, παρακολούθησα Μπέρναρντ να διδάσκει Q2.

Αντίστοιχα, δεν προκύπτει αξιοκρατία σε σχέση με τα Μέσα, άσκηση που έχει δεχθεί πλήγμα πριν από το τέλος της εποχής Αγγελή. Από την ώρα που ο άνθρωπος των Μέσων, πατριάρχης της επικοινωνίας, όπως παραμένει ο Θανάσης, εμπλέκεται στο μοίρασμα της διαφημιστικής πίτας, χάνεται η ουσία της υποστήριξης με αμοιβαίο σεβασμό. Απαιτείται μαεστρία και ανεπηρέαστος συντονισμός για αυτήν τη διαδικασία.

Ο Dr Θανάσης Αγγελής, με σειρά από master και πολύτιμη ομάδα, χάρη στον τρόπο που λειτουργεί ο Όμιλος Βασιλάκη, έργο Χριστοφορίδη. Ο Ανδρέας, ο κοσμηματοπώλης. Golden Hall ο Όμιλος Βασιλάκη-auto, συνδυάζοντας όλες τις τάσεις, και εδώ οι premium εκφράσεις του ομίλου είναι στα χέρια εμπορικών με υπεραξία. Ο Σπύρος Χατζηπάνης στην Κia, εξπέρ στην πώληση, λάτρης του ουσιαστικού αποτελέσματος, και ο Χάρης Δάνδουρας στην Cupra, με ευαισθησία και στο μάρκετινγκ, ειδικός στο να χτίζει και εικόνα. Καλλιτεχνικοί διευθυντές και, με την ευκαιρία, να ευχηθούμε περαστικά, γρήγορα σιδερένιος και μαζί μεθαύριο στο ΡΑ, στον gentleman παλιό φίλο Θανάση Δέδε της Hyundai. Διαχρονικά professor αξιοπρέπειας και αξιοπιστίας, και συνεχίζει να μάχεται με τον δύσκολο τρόπο, κόντρα στην κακοτυχία.

Hyundai vs Toyota

Ορκισμένοι εχθροί αλλά και οι ουσιαστικά μεμονωμένοι, τυπικά εκτός γκρουπ, αποτέλεσμα συνεργείων, εναντίον όλων. Όπως και το θηρίο, η Nissan, με SUV χρυσάφι, μαζί ή χώρια από τη Renault, και βέβαια η Ford, που στην Ελλάδα διδάσκει αξιοπρέπεια. Εκτός κάδρου κριτικής και αναλύσεων οι πολυεθνικές, που ακολουθούν προδιαγραφές με πετυχημένη προσαρμογή στην ελληνική σκηνή. Αντίστοιχα, λειτουργούν με τακτ αναζητώντας προτάσεις οι φανατικοί του digital, όπως η JLR και η Volvo.

Άλλοι; Ανύπαρκτη επικοινωνιακά η Suzuki. Τι να πεις για τη Honda; Αφορά τον εισαγωγέα η πολιτική τους. Σε κάθε περίπτωση, ξεπερνάει την άτυπη αλλά ιερή νομοθεσία της επικοινωνίας η συμπεριφορά στελεχών που νομίζουν ότι προηγούνται του αντικειμένου που εκπροσωπούν. Το έκανε πριν από πολλά χρόνια η κ. Πατέλη, βρήκε γρήγορα την ισορροπία δίνοντας χώρο στο προϊόν, ακολουθώντας το ιταλικό δόγμα.

Φαινόμενο Toyota!

Συγκρίνεις, με αντίπαλο δέος σε global επίπεδο, με τα αντίστοιχα Hyundai ανά κατηγορία, προσθέτεις τα Peugeot, συνυπολογίζεις τιμές και συμπεραίνεις. Το αποτέλεσμα-Πρωτάθλημα είναι αποτέλεσμα της ιερής σχέσης τους με τον αγοραστή. Ακόμα και όταν νιώθει προδομένος με τις ημερομηνίες παράδοσης, που ξεπερνούν κάθε προγραμματισμό της λογικής. Αντίστοιχα, τον τελευταίο χρόνο, με γεγονός ότι προηγείται ο πελάτης, σπάνια υπάρχουν διαθέσιμα αυτοκίνητα για τη συμμετοχή τους σε συγκριτικές δοκιμές. Ανύπαρκτη και η ενημέρωση για τη συμμετοχή τους στο WRC και στο WEC, όπου πρωταγωνιστούν. Οι σπορ προτάσεις είναι ιδιαίτερα πετυχημένες, αλλά δυσεύρετες και πανάκριβες – το GR όνειρο στα μάτια μας, χρυσάφι στα χέρια μας. Αντίστοιχα, τα ηλεκτρικά παρουσιάζονται αλλά δε δοκιμάζονται, δεν προωθούνται, ενώ εμπορικά διδάσκουν στη σχέση τους με τη Lexus.

Η Toyota, πρωταθλητές με τρόπο που δε διδάσκεται σε σεμινάρια, ούτε αντιγράφεται. Έχουν το σεβασμό μας, όπως και προσδοκίες για το αυτονόητο συνδεδεμένο με την κορυφή σε κάθε δραστηριότητα, όπως μας έχουν συνηθίσει._ Σ. Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!