Είναι γεγονός πως η λίστα των 7 αυτοκινήτων που διεκδικούν τον τίτλο “Car of the Year” επιβεβαιώνει ότι τα ηλεκτρικά SUV μας ταξιδεύουν στο 2030.
Εκ του ασφαλούς, ατού στη δική μας αυτή άτυπη «μπιρίμπα» αποτελεί η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E, που βρίσκει στο δρόμο της τα εξαιρετικά Kia EV6 και Hyundai Ioniq 5, χωρίς να υποτιμούμε το Renault Megane E-Tech Electric, που προσφέρεται σε έκδοση μόνο ρεύμα.
Από την Ελένη Ξενάκη η δοκιμή του ηλεκτρικού Renault Megane (φωτ.: Γιάννης Κουσκούτης), που διεκδικεί τίτλο σε 4Τ Φεβρουαρίου.
Την Κυριακή με την «Καθημερινή» και «Mustang Mach-E vs Kia EV6», από τον Μιχάλη Σταυρόπουλο, με φωτογραφίες του Γιάννη Αλμπανέλλη.
«Comme il faut» σε πλήρη σύνθεση οι Γάλλοι, έχουν χαράξει τον δικό τους δρόμο, αφήνοντας χώρο σε Ασιάτες που πυροβολούν και Γερμανούς που πιέζονται από την κρίση του τσιπ. Απολαύσαμε το Peugeot 308 σε πλήρη σύνθεση, το βασιλιά πλέον της κατηγορίας, όπως αποδεικνύεται και από τη συγκριτική δοκιμή του Σωτήρη Τσαντίλη. Στο μεταξύ, αναμένουμε με ενδιαφέρον το Skoda Fabia, την ώρα που το Skoda Enyaq δίνει μάχες και με τα plug-in στην premium έκφρασή τους, ενώ το Cupra Born αναμένεται.
Η Cupra, που εξελίσσεται ως ανεξάρτητη δύναμη με μεσογειακό ταμπεραμέντο, είναι ίσως και ο δρόμος της Stellantis για τη Lancia, αν είναι σοβαρό το ενδιαφέρον τους για την αναγέννηση του θρύλου.
Με την ευκαιρία
Σε σχέση με τη Stellantis στην Ελλάδα, ευχαριστούμε για την άψογη συνεργασία τον Λεωνίδα Μισαλάκη και τη Μαρία Καλλέργη, που αποχώρησαν από την Opel έχοντας αφήσει το αποτύπωμά τους. Κύριος και κυρία ήρθαν, και έτσι έφυγαν.
Καμία αμφιβολία για την άψογη συνεργασία μας με τον Δημήτρη Καβούρη -και την ομάδα του-, που ανέλαβε να οδηγήσει την Opel-Συγγελίδης με την premium φιλοσοφία του. Μάνατζερ των καθαρών εξηγήσεων, σε όμιλο που διδάσκει ώστε να μην εξελιχθεί σε κομφούζιο η «ενδοοικογενειακή» εμπορική αντιπαράθεση. Σύντομα θα μάθουμε και ποιος αποφασίζει. Οι Γερμανοί στο Ρίσελσχαϊμ, όπως μας έλεγαν, ή οι Έλληνες στη Λ. Κηφισίας, ό,τι ακόμη δεν έχει γίνει αντιληπτό.
Βαριά η φανέλα του Astra, που έρχεται με φιλόδοξο πλάνο… Ενδιαφέρον έχει και η αντιπροσώπευση της Stellantis στην ιταλική της έκφραση, αφού πλέον επιτρέπεται και τυπικά η συνολική εκπροσώπηση ομίλου από έναν εισαγωγέα.
Κακά τα ψέματα
Ζούμε την εποχή που, γενικώς, σε όλα τα δημιουργικά επίπεδα, κυριαρχούν η Mercedes και η Stellantis, με καταιγίδα προτάσεων μέχρι το 2030. Όπως το κάνει και η Toyota. Τα θηρία!
Σωματοφύλακες η Audi του RS 3 και του e-tron, με εξαρτήματα «κοινής αξιοποίησης», και τυπικά η ΒΜW. Με τα δικά της προβλήματα, τα οποία θεραπεύει με μάρκετινγκ τύπου lifestyle. Επιτυχημένη η στρατηγική τους στο ράλλυ των πωλήσεων, «αγοράζοντας» μερίδιο, αλλά μέχρι πότε; Πρωτόγνωρο όλο αυτό, όταν κυριαρχούσε το προϊόν τους. Όταν ήθελες να οδηγείς, ακόμα και ένα αθώο «116», που σεβόσουν και δεν τολμούσες να το συγκρίνεις π.χ. με το Golf.
«Ντ’ Αρτανιάν»…
… η Tesla, που ευτυχώς δε θα βρεις στη μικρή λίστα του Car of the Year, παρά την εμπορική επιτυχία του Model 3 και στην Ελλάδα. Αναμενόμενη η διαδρομή του με ατού το διαφορετικό, αλλά θα εκπλαγούμε αν δεν περιοριστεί ό,τι στηρίζεται στην αύρα του ιδιαίτερου και όχι στο leasing, που καλά κρατεί.
Ο Έλληνας θέλει ερωτεύσιμο αυτοκίνητο, αμφισβητώντας την έντεχνη προσωπικότητα ενός έξυπνα σερβιρισμένου προϊόντος, όπου χωρίς στυλ, αδυνατείς να κάνεις «παιχνίδι με τα χρώματα» που λατρεύεις. Είτε αγοράζεις είτε οδηγείς Tesla, δεν αυτοσχεδιάζεις.
Θα χαλάσει και δε θα ξέρεις με ποιον να τσακωθείς. Έχει ψυχή το αυτοκίνητο, που εν προκειμένω δεν προκύπτει._ Σ. Χ.