X
Blog

Η γιορτή της φωτογραφίας: Χρόνια πολλά, Θανάρα!

Η γιορτή της φωτογραφίας προχθές, Σάββατο 19 Αυγούστου, με την εικόνα και τους δημιουργούς της να αποτελούν σημαντικό κομμάτι της ζωής του ειδικού Τύπου και των αγώνων. Ο Στράτης Χατζηπαναγιώτου υπενθυμίζει το μέγεθος της φωτογραφίας, με σεβασμό στους συνεργάτες μας κ.ά.

Κοινός παρονομαστής αυτοί οι καλλιτέχνες στους δύο δρόμους της ζωής, σε ειδικές και σε τέλειες διαδρομές, στους αγώνες και στο περιοδικό μας. Άλλωστε, είναι το υλικό τους, οι εικόνες τους, που διατηρούν στο άλμπουμ της ζωής ζωντανές τις προσωπικές στιγμές, σταθμό του καθενός μας.

Με ρεαλισμό, σκέφτεστε το περιβόητο Facebook χωρίς εικόνες; Γυμνός ο βασιλιάς της επικοινωνίας, ενώ θα ήταν ανύπαρκτο το Instagram, που μας φτιάχνει την ημέρα. Οι εικόνες του παυσίπονο ή και διεγερτικό της ψυχής, με την ουσιαστική έννοια του όρου.

Ουσιαστικά, λοιπόν…

οι αγώνες στηρίζουν την επικοινωνία τους στις φωτογραφίες από την εποχή της αρχαιότητας σε άσπρο/μαύρο, και ο ειδικός Τύπος την ύπαρξή του, παραδοσιακά, στην print εκδοχή, όπως όμως και στην digital έκφραση. Αν σέβεσαι τον χρήστη και διαθέτεις αισθητική, την εκφράζεις από τις έξυπνα επιλεγμένες εικόνες που προσκαλούν.

Ο Καββαθάς…

… είχε δημιουργική τρέλα και με τις φωτογραφίες, και δίδαξε το πώς σχεδιάζεις την εικόνα, έχοντας υψηλές απαιτήσεις από τους συνεργάτες μας φωτογράφους, ενώ θεωρούσε αποτυχημένη την αποστολή χωρίς εικόνες, ευθύνη του συντάκτη. Ο Κ.Κ. ήξερε πολύ καλά ότι για να λάμψει στις σελίδες του 4T η δουλειά της Σοφίας και του Γιώργου, όπως από το 2013 της κ. Κατερίνας Φυτίλη, απαιτούνται οι τέλειες εικόνες. Εμείς, ως «πίτσι», ξεφυλλίζαμε δύο σελίδες εμπρός και επιστρέφαμε τρεις πίσω σε 4T, ώστε να απολαύσουμε τις εικόνες του Boss και του Αλέξη Σοφιανόπουλου. Τυχερός, συνεργάστηκα με τον Βασίλη Γιαννακόπουλο, εξαιρετικό συνεργάτη, φωτογράφο με υπομονή και ταλέντο, όπως και με τον Νίκο Μαρκομπότσαρη. Ο πρώτος σε αυτήν τη χώρα που επεξεργάστηκε κομψά την εικόνα. Ακόμα, ευκαιριακά συνεργαστήκαμε με τα αδέλφια Χρήστο και Γιώργο Καραγιωργάκη της μεγάλης του κ. Νίκου Μήτσουρα σχολής, με αριστούχο την κ. Βασιλική Ηλιοπούλου. Γεγονός πως χωρίς τις εικόνες του PIT, με πάθος για τα μικρά μονοθέσια και τους αθλητές-παιδιά, δε θα είχαμε ασχοληθεί με το κάρτινγκ.

Τυχεροί οι αναγνώστες μας και η ομάδα μας, ο διευθυντής του περιοδικού, ο μηχανικός Μιχάλης Σταυρόπουλος, είναι και εξαιρετικός φωτογράφος, με τεχνική υψηλού επιπέδου και σπάνια αισθητική, αποτέλεσμα και της ευγένειάς του, όταν το πάθος του για την τελειότητα σε κάθε δραστηριότητα επιβάλλει την παρακολούθηση των εξελίξεων.

Ο Θάνος

Τι να γράψεις για τον κ. Ηλιόπουλο, μαζί σχεδόν σαράντα χρόνια; Είναι ο άνθρωπος που, μαζί με τον αδελφό μου Νικόλα και τη σύντροφό μου, με ανέχονται, έχοντας ξεπεράσει το «με αντέχουν», ό,τι ισχύει για όλους τους συνεργάτες μας. Το παραπάνω θάρρος, βλέπετε, ό,τι δεν ισχύει σε τέτοιο βαθμό με τους Γιάννη Αλμπανέλλη και Γιάννη Κουσκούτη, που ζωγραφίζουν με τους φακούς.

Με την ευκαιρία, πρόσφατα διαπιστώσαμε και το πάθος του Πέτρου Κωστόπουλου για εικόνες-πρόκληση που εκφράζουν υψηλή αισθητική, στα site του ομίλου μας. Πληκτρολογείτε «intro.gr» και βγάζουν μάτι οι προσεκτικά επιλεγμένες εικόνες, που ψάξε και σε άλλο site δε θα βρεις.

Με σεβασμό σε δημιουργούς-εκδότες, υπενθυμίζουμε ότι ο Αντώνης Λυμπέρης ως φωτογράφος τοποθετήθηκε στην αφετηρία. Δείγμα γραφής για το μέγεθός τους, ως ανήσυχοι με γούστο, ακολουθήστε στα social media τον Πέτρο Τριανταφύλλη. Του AMS και του Auto Τρίτη, που οργώνει τον κόσμο με τη σύζυγό του για την τέλεια, τη διαφορετική εικόνα με ζώα και, κυρίως, με ιπτάμενα κάθε μεγέθους. Όταν οι ξένοι καλοπληρωμένοι φωτογράφοι τις εικόνες σε κίνηση αυτοκινήτων τις χάνουν, τις αποφεύγουν για να είμαστε ακριβείς, ο Π.Τ. και η κ. Λουκία «ακινητοποιούν» τα ανήσυχα ζωντανά ανταλλάσσοντας βλέμματα και τα απαθανατίζουν στη net διάσταση, που είναι το ζητούμενο για τον φωτογράφο του αυτοσεβασμού, φονιά της ξεπέτας.

Άλλοτε με μια Νikon F, που ήθελε ψάξιμο, όταν σήμερα τα εργαλεία της Canon επιτρέπουν και σε εμάς να φωτογραφίζουμε σταθμευμένα αμάξια στο γρασίδι, με φόντο ένα σπίτι. Ήταν η εικόνα όνειρο, ώστε με τον έλεγχο της υπερστροφής με 1η σχέση στο κιβώτιο μιας BMW, να εξασφαλίσεις την είσοδό σου στο club.

Στις ειδικές διαδρομές

Ο μεγάλος Reinhard Klein σχολίαζε ότι είναι διαφορετικό το «φωτογραφίζω» από το «τραβάω φωτογραφίες». Δείγμα της δουλειάς του πληκτρολογώντας «McKlein», και αυτός ο χαρισματικός φρόντισε για την επόμενη ημέρα, ενώ δημιουργώντας προϊόντα επικοινώνησε το WRC όπως κανείς.

Στους φακούς, δεν είχαν να ζηλέψουν ο Νίκος Μήτσουρας, που παραμένει ενεργός και λαμπερός, ούτε ο Χρήστος Καραγιωργάκης, που διδάχθηκε από τον καλύτερο, ούτε σήμερα ο Νικόλας Κατίκης. Ο Μακεδόνας, ένα αρσενικό παλιάς κοπής, μαλωμένος με την αχαριστία, γράφει την ιστορία του παλικαρίσια, χωρίς δεκανίκια, σε μια δύσκολη περίοδο, με το WRC σε χαμηλή πτήση κοντά στο έδαφος, ευτυχώς ακόμη μακριά από το πρώτο υπόγειο.

Μεταξύ μας

Αφετηρία από το υπόγειο, στο τέλος της Πανεπιστημίου, λίγο πριν από την Ομόνοια, όπου ο Φώτης Φλώρος, με ασπρόμαυρο υλικό που έλαμπε στα 15χρονα μάτια μας. Επιλέγοντας εικόνες του Τσινιβίδη, του «Ιαβέρη», του «ΝΑΜΝΑ» και του Δημήτρη Παπανδρέου για το παιδικό δώμα που μοιραζόμουν με τον Νικόλα μου. Το υλικό, ακόμα φυλαγμένο από τον «bro» με τις φωτοκολλημένες σε φελιζόλ.

Αργότερα, οι έγχρωμες φωτογραφίες από αγώνες, σε κίτρινο φάκελο. Δεκάδες οι φωτογραφίες Δευτέρα πρωί έπειτα από κάθε αγώνα, από το «παιδί» του Φ.Φ., τον Γιώργο Κακολύρη, και από τον Νίκο Μήτσουρα, και έπρεπε να αγοράσεις και να μην αδικήσεις, με σεβασμό στη σκόνη που τους πότιζε, σε εργασία με μηδενική υποστήριξη.

Σε βάθος χρόνου, στη σκηνή, ο Γιώργος Γαϊτάνης και ο Χρήστος Μπαντούνας, πολεμιστής συγκυβερνήτης με τον Γιώργο Καλφόπουλο, ενώ ο Νικόλας Γ. Κακολύρης καταθέτει άποψη και αξιοποιεί το οικογενειακό αρχείο.

Ψαγμένοι, στοχεύοντας στη διαφορετική, λιγότερο εμπορική εικόνα, ο αείμνηστος Πάνος Στεργιάκης και, διαχρονικά, ο Sir Tasos Aronitis, ιδιαίτερα γενναιόδωρος με το εξαιρετικό αρχείο του, με σεβασμό στο χώρο. Τα στιγμιότυπα ήρθαν καθυστερημένα από τον Μήτσουρα και από τον Θάνο μας, αξιοποιώντας την πολυτέλεια του SP, που δυστυχώς στους ελληνικούς αγώνες δεν αξιοποιείται για την επικοινωνία και την προβολή. Διαχρονικά πρωταγωνιστές οι φωτογράφοι, όπως ο Ηλίας Παππάς, και σήμερα στη Regularity άσκηση θα εμπιστευθείς Lic Dusepis και Chris Melcher, κρατώντας τις εικόνες του Γιάννη και του Μάριου Κουσκούτη για το αφιέρωμα στο υψηλής αισθητικής επετειακό ΤdP by Triskelion. Προσφέρεται για cart postal, ό,τι ισχύει και για το ΙΡΑ, με τον Πέτρο Καστορίνη να διδάσκει πορτρέτα που δείχνουν και εμάς τους κουρασμένους, ανανεωμένους. Η σκληρή παραδοσιακή εικόνα από ΡΑ σε WRC και ΙΡΑ, μόνο από τον Θάνο Ηλιόπουλο, αφού το αίμα νερό δε γίνεται.

Χάθηκε η ευκαιρία…

… για την έκθεση αγωνιστικής φωτογραφίας, ένα όνειρο με αφορμή τα 70 χρόνια του ΡΑ, που λόγω εκλογών και απόντος του σύγχρονου ευεργέτη, έμεινε στη σκέψη. Γεγονός ότι υλοποιήθηκε το εξαιρετικό λεύκωμα για τα 70 χρόνια του ΡΑ, ενώ αναμένεται με δημιουργική αγωνία το υψηλού επιπέδου ντοκιμαντέρ, κόσμημα που ετοιμάζει σπουδαία ομάδα. Διπλό δείγμα γραφής της αισθητικής των δημιουργών, που διδάσκουν και αναγνώριση στην ιστορία, με τον Βασίλη Δεσποτόπουλο να δεσπόζει στο χαρτί και στην εικόνα.

Σήμερα, σε εκδηλώσεις με action, από τη φωτογραφία έχουμε περάσει στο βίντεο με την καλά δουλεμένη εικόνα. Αναμένοντας την αντίστοιχη γιορτή για το ανάλογο σχόλιο, να ευχαριστήσουμε τους φωτογράφους, βασικούς χορηγούς των ελληνικών αγώνων, και ο νοών νοείτω._ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!