Γιατί, ρε φίλε; Μελετώντας τις εκδόσεις του νέου Kona, που πάτησε Ελλάδα, ο Στράτης Χατζηπαναγιώτου, αναρωτιέται…
Καμία αμφιβολία ότι, με ατού την ποιότητά του, που υποστηρίζεται από την εγγύηση του έντιμου εισαγωγέα, το νέο Kona της Hyundai έχει ήδη ταράξει τις ισορροπίες.
Μεγάλωσε και, όπως το «2008» σε σχέση με το «3008», πρόκειται για την άψογη προσαρμογή, με τις τέλειες διαστάσεις. Η απόλυτη ισορροπία σε αισθητική -στοιχείο σημαντικό και με βαρύτητα ασχέτως του φύλου του οδηγού-, και σίγουρα θα αρέσει συνολικά, με πολλά στοιχεία από το Tucson. Από τη στιγμή που το RAV ξέφυγε σε διαστάσεις, το Tucson, μαζί με το Nissan Qashqai και τα Skoda, χαρακτηρίζονται ως τα πλέον έντιμα SUV της αγοράς. Σε τιμή, αξιοπιστία και βέβαια στο πώς μεταφράζεται στη χρήση ο κωδικός που τα χαρακτηρίζει.
Τα SUV στην πλειονότητά τους «μυρίζουν» πλέον χώμα και βραχυκυκλώνουν, ενώ περιορίζονται στην αναρρίχηση του πεζοδρομίου, την ώρα που προσθέτουν στυλ στον οδηγό τους.
Το Kona
Ήρθε την προηγούμενη εξαετία, το 2017, για να μείνει, ενώ ενθουσιάζεσαι μελετώντας και τις προδιαγραφές του εντελώς νέου, που παρουσιάζεται την ερχόμενη Τετάρτη 28 Ιουνίου, στο «Lagonissi Grand Resort», που του ταιριάζει. Σε εκδήλωση εκτεθειμένη στη δεοντολογία, η παρουσίαση στα Μέσα συνδυάζεται με την αντίστοιχη στους εκλεκτούς και έγκριτους συναδέλφους και συνεργάτες μας, ψηφοφόρους για το Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς.
Τίτλο που το Kona διεκδικεί με πολλά ατού, πέρα από τις τιμές και τις εκδόσεις του. Όπως το «μικρό» με τον 1.000άρη-θαύμα, και βέβαια το ηλεκτρικό, που θα στείλει το συναγωνισμό για επανεξέταση πτυχίου. Ο κ. Τσαντάκης, ο electric μετρ Γιάννης, δεν είναι πια εκεί για να αναλύει το γιατί και το πώς ο Κορεάτης έχει το πάνω χέρι σε αυτονομία κ.ά. Είναι γεγονός πως το ηλεκτρικό Kona πάει με διαφορά πιο μακριά από τους ανταγωνιστές του, ό,τι θα πιστοποιηθεί και κατά 4Τ-ISO μόλις μας διατεθεί. Σωστά, μετά την παρουσίαση.
Πού είναι το «Ν»;
Να επιστρέψουμε όμως στη δυσάρεστη έκπληξη να μη διακρίνουμε γνήσιο «Ν» στην γκάμα. Η Hyundai αναβάθμισε το N Line, ατού ως premium παρέμβαση, ενώ δεν έχουμε αμφιβολία ότι θα είναι βελτιωμένη η εκδοχή με τον κινητήρα με τους σχεδόν 200 ίππους. Αντίστοιχα, όσοι πιστοί στη leasing πρακτική θα πάνε στην Avis και θα παραγγείλουν το full-hybrid με τους 140 ίππους, είτε σε μαύρο είτε στο χαρακτηριστικό κόκκινο σε απόχρωση, όπως το ρουμπινί που το κολακεύει.
Δείτε εδώ τους κινητήρες του νέου Hyundai Kona στην Ελλάδα
Εμείς λοιπόν θα θέλαμε σε μαύρο, ή στο γκρι-σιελ που το χαρακτηρίζει, και θα επιθυμούσαμε ένα σύγχρονο Kona Ν, ώστε να απολαύσουμε αυτόν τον Κορεάτη με αύρα WRC. Την υποστηρίζει με συνέπεια, και ήταν πολύ καλό το προηγούμενο Kona Ν ώστε να απαιτούμε ως petrolheads να ήταν ξανά διαθέσιμο και στη νέα εκδοχή.
Με 300άρη κινητήρα με τη ροπή του διαβόλου και μαγικό κιβώτιο, που δημιουργούν το σύνολο του ονείρου. Ό,τι ζεις με το i30 N και με το i20 N, και στο YouTube απολαύστε τον «ΕΛ-ΕΜ» με το δικό του λευκό. Σε διαρκές παιχνίδι με τα όρια του ανθρώπου με τη μηχανή του, που άλλωστε προδίδει τη συντονισμένη τους αξιοπιστία.
Ό,τι χαρακτηρίζει τη Hyundai, είτε πρόκειται για το i10 είτε για τα «Ν», αποτέλεσμα της κορεατικής φιλοσοφίας κατασκευής, που στην Ελλάδα υποστηρίζεται υποδειγματικά από τον εισαγωγέα. Τη Hyundai Hellas και από τη Βελμάρ, την πρωταθλήτρια της λιανικής πώλησης.
Περισσότερο Kona οσονούπω, με την παρουσίαση, ενώ έπεται συνέχεια. Από τη Hyundai, που τίποτα ίδιο στο lifting, οπότε και καθολικά ανανεωμένο στην αναγέννηση._ Σ. Χ.