X
Blog

Historic Acropolis Rally – Regularity: Ισορροπία δυνάμεων

Αγώνας 3/1 το ΙΡΑ, και την Κυριακή το απόγευμα στην Ελευσίνα θα είναι 3x2 τα πληρώματα-νικητές σε ισότιμο βάθρo, με τον καθένα νικητή στο είδος του.

Sporting, Legend και Regularity η σειρά από καρδιάς και σε σχέση με το παρελθόν μας, αλλά στην ουσία πρέπει να την αντιστρέψουμε. «Regularity first», γιατί, όπως έλεγε ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, ο μοναδικός ευεργέτης -μακράν- των ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου, «χωρίς Regularity δεν έχουμε Sporting». Τότε αγριεύαμε ως κακομαθημένοι του χωματόδρομου, όμως αργότερα αντιληφθήκαμε το πραγματικό μέγεθος της κατηγορίας Ακριβείας, μιας έκθεσης ιδεών ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου, με την αισθητική των συμμετεχόντων αλλά και του οργανωτή να κάνουν τη διαφορά.

Αντίστοιχα, όπως εύστοχα σχολιάζει ο κ. Απόστολος Λακασάς του AC3: «Τα τελευταία χρόνια επιλέγεις και συμμετέχεις στον τύπο Regularity που σου ταιριάζει, με οργανωτή που εμπιστεύεσαι». Εμπιστοσύνη συνδεδεμένη με την εμπειρία του δημιουργού, με το έντιμο μοτίβο και με κανόνες προστασίας των ανθρώπων και της πανάκριβης μηχανής του.

Αντίστοιχα, όσοι συμμετέχουν επιλέγουν τον τρόπο, με γεγονός ότι σήμερα αρκετοί διεκδικούν και με ηλεκτρονική υποστήριξη τη βαριά καραμούζα κύρους της ΦΙΛΠΑ και πολύτιμα Κύπελλα από σοβαρούς οργανωτές, μαζί με βαθμούς αλλά και κύρος. Άλλοι πάλι, ακολουθώντας τις παλιές πρακτικές των υπολογισμών που ακόμη γοητεύουν, ενώ οι νεότεροι, όντας και πιο πρακτικοί, συνδυάζουν την πλοήγηση με χρονομέτρηση-φωτογράφιση από τα κινητά τους. Σεβασμός για όλους, και ο καθένας με τον τρόπο του, σε συνδυασμό με το στυλ του.

Άλλωστε, η εκτοξευμένη δημοσιότητα-προβολή για αυτές τις αγωνιστικές εκδηλώσεις, καλώς ή κακώς, δε συνδέεται πλέον με καλλιστεία αυτοκινήτων. Με γεγονός ότι έχουν εκτοξευθεί οι τιμές, και δε ρισκάρεις να κυκλοφορείς τρεις ημέρες στην ελληνική επαρχία διασχίζοντας βουνά και λαγκάδια με το Piaget σου φουλ σε brilliant. Την κλειδώνεις τη Ferrari και την «911», αποσύρεις το 131 Αbarth και τη Healey, και δεν είναι τυχαίο ότι πρωταγωνιστούν Golf και Rallye, όπως και το «5άρι», τα Fiesta κ.ά. hot hatch εποχής.

Στο επίκεντρο τα αποτελέσματα, λοιπόν, μέσα από την προσπάθεια των ανθρώπων, με τους συνοδηγούς να έχουν κυρίαρχο λόγο, και τον κατά περίπτωση αλυτάρχη, αντίστοιχα σοβαρό ρόλο.

Απαιτείται μάλιστα ομάδα για την οργάνωση, όπου συνήθως εμπλέκονται ωραίοι άνθρωποι με εμπειρία και μεράκι, όπως η ομάδα Καράμπελα της Scuderia Triskelion, ενώ σημαντικός πλέον είναι και ο τρόπος έκδοσης αποτελεσμάτων. Κορυφαίο στη χώρα το «δορυφορικό σύστημα Μουστάκα», σε συνεργασία με την αναγνωρισμένη Anube. Το σύστημα που θα χρησιμοποιήσει η ΟΜΑΕ στο ΙΡΑ θα κριθεί και, αφού είμαστε τυχεροί και έχουμε ομοσπονδία με τη σχετική ευθύνη του απολογισμού, είμαστε σίγουροι ότι η επιλογή θα είναι ιδιαίτερα συμφέρουσα για τον αγώνα, σε κόστος και εγκυρότητα. Είπαμε, θα κριθεί η οργάνωση και «ως αποτέλεσμα για τα αποτελέσματα», που άλλωστε δεν αντέχουν σε διαπραγμάτευση.

Η άριστη λειτουργία και ο ενδιαφέρων αγώνας, με σχεδίαση-γάντι στο ΙΡΑ αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για να ξεπεραστούν και οι χλωμές εντυπώσεις από την περσινή προσπάθεια, που κρίθηκε ως αστοχία από τους απαιτητικούς. Σε συνδυασμό με το φορτωμένο ημερολόγιο και ένα κλίμα με αρνητικό πρόσημο που έχει διαμορφωθεί σε πυρήνες συμμετεχόντων με άποψη, παρά την αδιαφορία τους, στον πίνακα φιγουράρουν εξήντα συμμετοχές, αντί όμως 120 που πρέπει και επιβάλλεται να έχει ένα Regularity Historic Acropolis. Από την ΟΜΑΕ, ευθύνη του Γιάννη Καράμπελα, αλυτάρχη διεθνούς κύρους, με γνωριμίες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στοίχημα λοιπόν για τον ίδιο και για το θεσμό-ευθύνη του η εξέλιξη της εκδήλωσης με «όνομα βαρύ σαν ιστορία» στα πολύ υψηλά επίπεδα που τον χαρακτηρίζουν, ώστε το 2024 να τεθεί όριο στον αριθμό συμμετοχών με εξήντα ελληνικά και άλλα τόσα ξένα πληρώματα…

Μέχρι τότε…

Θα πάμε και στην Ακρόπολη και στην Ιτέα όταν στη διαδρομή θα απαθανατίσουν τις μηχανές και τα πληρώματα (ελπίζουμε) οι καλύτεροι φωτογράφοι-καλλιτέχνες, με αποδεδειγμένη την απαραίτητη ευαισθησία για την ιστορία της αυτοκίνησης. Δε θα είμαστε εκεί ως το περιθώριο του Sporting αγώνα, αλλά ως ισότιμη ταξιαρχία που θα κάνει τη δική της εξάστερη περιοδεία, προβάλλοντας τον τόπο μας και υπενθυμίζοντας τον κορυφαίο αγώνα του WRC με τον απαραίτητο σεβασμό προς κάθε κατεύθυνση.

Δούλεψαν και κατέθεσαν γνώση και ψυχή κοπιάζοντας ο Γιάννης Καράμπελας και η κ. Δήμητρα Ρηγοπούλου για το σχεδιασμό που ταιριάζει ώστε να συνδυάζεται εξαιρετικά η Sporting διαδικασία σε χωμάτινες διαδρομές του ονείρου, με ό,τι χαρακτηρίζουμε «Regularity». Υψηλού επιπέδου άσκηση, όπου ο οικοδεσπότης έχει φροντίσει να δημιουργηθούν προϋποθέσεις για τον τέλειο συντονισμό των ανθρώπων με τις μηχανές τους. Με αναλογίες «τόσο όσο».

Υψηλού επιπέδου τα εργαλεία με στόχο την ουσία, συνδεδεμένη και με το αποτέλεσμα κάτω από ευχάριστες και ασφαλείς συνθήκες, και θα λάμψουν τα όπλα. Οι φακοί του Μάριου, του Lic, του κ. Χρήστου, του Νικολάκη και των Press, πιθανότατα και του PIT, ενώ ελπίζουμε επιτέλους να εμφανιστεί και να υποστηρίξει το ρόλο του χορηγού επικοινωνίας και η Cosmote.

Καταγράφεις τις συμμετοχές και θέλεις να βρεθείς επιβάτης από το 1 μέχρι και το 58, ενώ πάντα έχεις να πεις μια κουβέντα παραπάνω με τον Χρήστο Βλάχο και τον Αντώνη Ρέκκα, τον φίλο αναγνώστη Κυριάκο Φαρμάκη με τις αμαζόνες του. Θα ρωτήσουμε τον Στεφάν για το πώς βολεύει αλά Τσαρλς Μπρόνσον την Commodore στους στενούς ελληνικούς δρόμους. Ανατριχίλα για τον ex-McLaren Alastair Caldwell, ενώ ρίχνεις μια ματιά και στην 914/6 να ζηλεύει ο «Λύμπε», που θα δώσει εκκίνηση στον φίλο μας Κώστα Μητρόπουλο με την ΗF. Γνήσια 1.6!

Στον αριθμό συμμετοχής «223» η Celica ST των αγαπητών μας Γεωργοσόπουλου-Κοντοπού. Ο κ. Άρης, και δε ρωτάμε για το πότε χώμα. Ούτε σχολιάζουμε ότι, ενώ μας διαθέτει εν λευκώ τα κοσμήματά του, λείπουν τα σήματά μας. Για το γούρι, προφανώς…

Στο «228» ο παραδοσιακά ευγενής κ. Βάσος Θεοδοσίου με την ιδιαίτερα προσεγμένη Lancia Beta, βαμμένη σε χρώματα που αναστατώνουν. Δίπλα στη Martini, στο «231» ο Παπανδρέου με την Ε21-318. Ο Δημήτρης, ο παγκόσμιος, και ένας γύρος του στην πίστα η ζωή μας στο χωματόδρομο. Τυχερός ο Ναύαρχος Λέων δίπλα του. Συμμετοχή ειδικού συναισθηματικού βάρους και για , και για διαφορετικούς λόγους ο Mr ΔΕΗ electric auto Kυριάκος Κοφινάς, με πίστη δίπλα μας, έχει μαζί του στην GTV τον Γιώργο Τζαβάρα, σοβαρό κομμάτι της ιστορίας του περιοδικού μας. Του ονείρου το 128-3p, μας ταξιδεύει στη χωρίς δίπλωμα εποχή, με το χειρόφρενο μόνο για να στρίβεις και τον 12χρονο Όνυφο να ουρλιάζει για πιο γρήγορα. Ό,τι ξέρουν πως δεν πρέπει ώστε να το διατηρούν άψογο οι Τζελέπη. Ο Νίκος, ο Mr ΕΛΙΑ, σημαντικός και για την Ομοσπονδία τους. Επέστρεψε και το πορτοκαλί Lada-σημείο αναφοράς, με τον κλασικό Νικόλα Μωραΐτη στο πηδάλιο. Δεν έχω απάντηση για το αν καπνίζει και όταν οδηγεί προσπαθώντας για τη μ.ω.τ.

Πιο πίσω οι «δικοί μας», τύποι έτοιμοι για Sporting, όντας εξαιρετικοί οδηγοί, ο Μάκης Κατοχιανός και ο Δημήτρης Καλογεράς. Με Fiesta και R5 Alpine, και τίποτα τυχαίο. Με τη γνωστή πράσινη Fiesta ο Άκης Μερτίνος με Τζέρυ Κυπραίο και Χατζηκωνσταντίνου, με τον Γενικό της ΦΙΛΠΑ να καταθέτει ευγένεια και sport ήθος, συμμετέχοντας στον αγώνα-θρύλο. Από το χωμάτινο περιβάλλον ο Γιώργος Σακελλαριάδης, με Toyota -τι άλλο;- και απίστευτο, αλλά το είπε και συμμετέχει ο Τάσος Χατζηχρήστου, που ήρθε Αθήνα από τη Φλώρινα με τη δική του αγωνιστικά βαμμένη Celica…

Είπαμε, πολλές και ενδιαφέρουσες οι συμμετοχές, και ελπίζουμε το ελληνικό στοιχείο να είναι κυρίαρχο και στα αποτελέσματα. Γενικότερα και ειδικώς: «Το νου σου, Καράμπελα!»

Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς, γιατί όχι…_ Σ. Χ.

  • Δείτε στη συλλογή φωτογραφιών τους χάρτες του αγώνα
  • Επισυνάπτονται σε αρχείο pdf οι συμμετοχές της κατηγορίας Regularity

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!