Με ποιον και με τι να πάω; Ο «Στρατισίνο» έχασε την ευκαιρία της συμμετοχής, οπότε ονειρεύεται, και μάλιστα εκτός λογικής...
Για το ΙΡΑ δεν κάνεις εκπτώσεις, ούτε διαπραγματεύεσαι τη συμμετοχή σου. Γεγονός ότι δεν τα καταφέραμε να συμμετέχουμε με ένα οποιοδήποτε αγωνιστικό Nissan ζωντανεύοντας αναμνήσεις ζωής με υπεραξία. Ούτε με ένα σεμνό Escort από τον Δημήτρη Γιαλούρη, όπως το 8βάλβιδο ΜΚ1- D-Μαck του κ. Γιώργου Παραδείση. Αντίστοιχα, το μπλε του Σάββα και το πορτοκαλί του Πέτρου, οπότε αναρωτιόμαστε για τον υποθετικό ρόλο του ονείρου, συνδεδεμένου με το αριστερό ή με το δεξί μπάκετ, με το τιμόνι σταθερά αριστερά…
Συνοδηγός-συνεπιβάτης
Βασικά και καταρχήν με τον Νίκο Τσάδαρη, αφού ο συγγενής και συνάδελφος εμπνέει απεριόριστη εμπιστοσύνη – και μάλιστα, οδηγώντας ο Ν.Τ. αυτήν τη Lancia 4WD-Ν, μόνο αυτός σε τούτη τη χώρα μπορεί να την προστατέψει και να ολοκληρώσει. Χωρίς «γκαπ» και «γκουπ» και «ωχ, ωχ», και βέβαια με την υποστήριξη του Car Center. Γεγονός ότι «ταξιδεύεις» με ασφάλεια δίπλα στον «κούμπα» μου – τέρας αξιοπιστίας, σε σημείο που σε εκνευρίζει με την ηρεμία του. Σενάριο που υλοποιείται «κλέβοντας» το μπάκετ του οδηγού από τον κ. Γιώργο Βασιλάκη, από τους ελάχιστους με αρχοντιά και χιούμορ στο χώρο. Τσάδαρης-«Στρατισίνο» με Lancia στον Ελικώνα ή στον Παρνασσό. Μεταξύ μας και στις δύο ε.δ.
Παραπλεύρως στο APR 205 maxi
Χιούμορ, ευτυχώς, έχει και ο Σπύρος Καραστεφάνου, ένας ενθουσιώδης ώριμος που ζει τη στιγμή χωρίς συμπλέγματα, σεμνά και με το δικό του στυλ, δίπλα στον Γρήγορη Πιερρουτσάκο. Βράδυ λοιπόν στις Καρούτες, όπου μπορώ να βοηθήσω ενθαρρύνοντας τον Γρηγόρη ώστε να κατεβούμε σβέλτα και ασφαλώς, και να φτάσουμε στο σέρβις στην Ιτέα με κράνη και τα σύγχρονα προστατευτικά. Εκεί δεν αρκεί ο φακός του Θ.Η., χρειάζεσαι «Σαρημπάλ» ώστε να απαθανατίσει τη σκηνή, με τον έκπληκτο Χρήστο Αναγνωστόπουλο, τον APR Sr, να αντικρίζει Στράτη αντί για Σπύρο και να πέφτει σε βαριά κατάθλιψη. Μια ασφαλής και ενδιαφέρουσα επιλογή το κατέβασμα νύχτα στις Καρούτες με Πιερρουτσάκο, που εμπιστεύεσαι. Όντας ευφυής, ώριμος από πολύ νέος, με ατού ότι έχει δουλέψει σωστά τη διαδρομή, ενώ γνωρίζει πολύ καλά το πώς θα αξιοποιήσει το καλύτερο στην Ευρώπη Ιστορικό by APR 205 maxi σε χωμάτινες προδιαγραφές.
Πού αλλού;
Στου Αλεξάνδρου Χαλιβελάκη! Έχοντας «διαβάσει» το πού και το πώς, πατάει ο Αλέξανδρος και, κρίνοντας από την ασφάλεια που νιώθει μαζί του ο τεράστιος Θάνος Παπαγεωργίου, θα του ζητούσα του παλιόφιλου να θυσιαστεί για μία φορά στα Σκούρτα για «ένα γύρο» δίπλα στον «μικρό», ως και ταινία μικρού μήκους υποψήφια για βράβευση. O παλίκαρος του Καψάσκη οδηγεί λιγότερο εκρηκτικά, αλλά το ίδιο έξυπνα με τον μπαμπά του, ένα εξαιρετικό σε εξέλιξη αυτοκίνητο, όπου με μεράκι και εμπειρία έχουν εφαρμοστεί τα καλούδια της χρυσής εποχής των Escort, σε προδιαγραφές σχεδόν Γκρουπ 2. Ένας ωραίος συνδυασμός, και θέλεις να τους ζήσεις στη γρήγορη διαδρομή, όπου σημειώνουν χρόνους γκρουπ IV.
Περί τρομοκρατίας
Γεγονός πως είναι μεγάλη η εκτίμηση στις ικανότητες του Δημήτρη Αμαξόπουλου, όπως και του Δημήτρη Βαζάκα. Καλύτερα όμως να τους απολαμβάνεις από έξω. Αρνούμενος τη θέση της κ. Μωραΐτη και της κ. Γεμενή, καλά εκπαιδευμένων σε ρυθμούς που ξεπερνούν τα όρια. Μεγαλώσαμε, και δεν ξέρεις πόσο μπορεί να αυξήσει τους χτύπους της καρδιάς ο τρόμος τους, όπως προκύπτει για διαφορετικούς λόγους. Ο «Αμαξό», μάλιστα, το κάνει μοναδικά, με τρόπο που αποδεικνύεται ασφαλής, αλλά δεν πειράζει. Αρκεί να τους βλέπεις μέχρι και το τελευταίο μέτρο στη Θήβα 2.
Αντίστοιχα, σπεύσε να απολαύσεις σε «S» τους Σάσσο-Ματαλιωτάκη με το APR Peugeot 309-16 V σε πατήματα Nissan, ώστε να μη χάνεται ούτε εκατοστό.
Στη συνέχεια, οφείλεις να κρυφτείς ώστε να προστατευθείς από τον ενθουσιασμό του Τάκη Κουτσίκου, με τις φωνές του Θοδωρή να ακούγονται και έξω από το Starlet by Kirkos, αλλά και από την ταχύτητα των Ζήβα και Αργυρίου, υπερηχητικών τύπων, τεχνιτών που ευθυγραμμίζουν και δε στρίβουν. Με πονηριά-στυλ Σωτήρη Σκαλτσά, που δυστυχώς δε συμμετέχει, οπότε και χάνεται η ευκαιρία της συνάντησης με τον κ. Μανώλη Κατσαρέλια και την ομάδα του. Συμμετοχή, απώλεια.
Οδηγώντας!
Μόνο Escort, και δεν ξεχωρίζεις τα αυτοκίνητα του Παναγιώτη Παραδείση και του Μάριου Σταφυλοπάτη. Οι ελληνικές συμμετοχές φαβορί για τη νίκη στη δική μου ψηφοφορία, και αυτά τα δύο Escort, το λευκό και το κόκκινο, τα κλέβεις και φεύγεις για να οδηγήσεις ζώντας το όνειρο…
Θα έχει ενδιαφέρον για διαφορετικούς λόγους και το σέρβις με Γιαλούρη και Κώστα Πάλλα. Γεγονός ότι ποτέ δε φεύγουν από τα αυτιά σου τα ακούσματα του κινητήρα και από το χέρι σου η αίσθηση του επιλογέα, με την 1η σχέση αριστερά και κάτω. Δεν υπάρχει Ιστορικό αυτοκίνητο με κίνηση σε δύο τροχούς που να συγκρίνεται συναισθηματικά και ουσιαστικά με το Escort Gr IV. Θα χάσεις από κάποια, ακόμα και από 2λιτρα, αλλά είναι η αίσθηση και οι εικόνες που προκύπτουν και το καθιστούν ανεπανάληπτο.
Πρόκληση
Το Sierra Cosworth του Αλεξάνδρου Ρουστέμη με την κίνηση μόνο πίσω που θέλεις να οδηγήσεις, ακόμα και έτσι, ως περίπου «Ν». Δυσκολάκι στο χώμα, αλλά χαλάλι. Έχει δύναμη, το απαραίτητα μακρύ μεταξόνιο, ό,τι θα αξιοποιήσει άλλωστε ο Άλεξ, και να η ευκαιρία να δουλέψεις και το μυαλό σου. Για να αξιοποιήσεις τη ροπή του κινητήρα, σε ισορροπία μέχρι κάποιο σημείο με το μακρύ κιβώτιο της παραγωγής. Σε προκαλεί ένα τέτοιο αυτοκίνητο στο χώμα, και αν δε βγει ζημιά, μελετήστε τους χρόνους ενός πραγματικά ειδικού με Sierra Cosworth RS, όπως είναι ο Ρουστέμης Sr, με υποστήριξη από τον Γρηγόρη Ανδριανόπουλο. Έναν ωραίο παλιό, διαβασμένο για τη δύναμη πίσω…
Είπαμε: Ριφιφί!
Αντίστοιχα, «κλέβεις» και το Step Fiat 131 του Νικόλα Παυλίδη, και δεν είναι μόνο η πίσω κίνηση. Ζωντανεύει αναμνήσεις. Ο Νίκος συνοδηγός, ιεροτελεστία τότε δίπλα στον Κωστάκη. Όταν σε έκδοση γκρουπ IV φέρνει στο κάδρο τον αείμνηστο Παύλο Μοσχούτη και απλησίαστους χρόνους του «Ιαβέρη» σε άσφαλτο και χώμα… Ίδια εικόνα και αντίστοιχες εξωτερικές διαστάσεις για το αθώο του Νικόλα, που αν είναι αξιόπιστο, με γεγονός ότι ο διεθνής Βόρειος είναι ζεστός, θα αποδειχθεί αποτελεσματικό.
Αγωνιστικές γνωριμίες…
Επόμενη ημέρα, και ταξιδεύεις Θεσσαλονίκη για ένα ποτήρι κρασί με φίλους από τα παλιά, όπως είναι οι Αντώνης Γκάνος-Πέτρος Κώνστας. Ενθουσιώδης και ταχύς, πάντα με το χαμόγελο ο Αντώνης, σοβαρός και ευγενής ο Πέτρος. Η 500 SL, το ζητούμενο βέβαια για μία ακόμα φωτογράφιση αγωνιστικού, και μάλιστα στο Ωραιόκαστρο, από τον Ηλία Παππά, που με την ευκαιρία θα εργαστεί στο ΙΡΑ, ακόμα μία φορά και για 4Τ.
Πάμε Legend
Με τον Άκη Λαδιά, με ποιον άλλον; Είτε αριστερά είτε δεξιά με το «Σούμπι» του Σάββα και ιδανικά με τον Μιχάλη Πατρικούση δίπλα. Να ξεκουραστεί ο Άκης, να κάνουμε μια Λειβαδιά με ή χωρίς το Νεοχωράκι. Ο Άκης επέστρεψε με καπέλο τριάντα ετών, και μακάρι να μείνει. Τη θέλεις την ποιότητα του συνδυασμού, ενώ πρόκειται για εξαιρετική, ιδιαίτερα έξυπνη κατηγορία με προοπτική.
Πλοηγός
Με το «0» ως συνήθεια, και μάλιστα με Porsche 911, όπως η συμμετοχή μας με τον Σταμάτη Βελλή το 2006. Πλοηγός λοιπόν με Γιώργο Πετρόπουλο, όπως το ’97, με 911 RSR. Αντίστοιχη με του κ. Μελά που τη μοιράζεται με τον Στάθη Βαρδακή, συμμετοχή-κόσμημα. Η «911», αυτοκίνητο ευχάριστο και αξιόπιστο που δεν πάει μόνο του, ενώ απαιτείται και υποστήριξη που μόνο οι PetroRetro 911 μπορούν να προσφέρουν σε έναν «κακομαθημένο» βετεράνο όπως την αφεντιά μου.
Πάμε Regularity
Για μία ήμερα να προσπαθήσω να γίνω Κοντοπός, ταξιδεύοντας δίπλα στον φίλο μου Άρη Γεωργοσόπουλο. Με ειλικρίνεια, δεν ορκίζομαι ότι στην απλή διαδρομή εκεί στον Μόρνο δε θα μπέρδευα τα roadbook του King σε σχεδίαση με το σωστό άρωμα, ώστε να τον οδηγήσω στις Καρούτες. Οπότε να τον υποστηρίξω να κατέβει γρήγορα με τη Celica. Γεγονός ότι λειτουργεί ως κολλητική ασθένεια η τρέλα, το πάθος του καθενός μας. Πάντως, ειλικρινά, θα ήθελα να ζήσω όπως η Ελένη ή ο Νικόλας δίπλα στον Άρη στη Celica ή στο Golf, ακόμα και ως ρεπορτάζ…
Έχοντας σχετική γνώση,
Συνεχίζεις να «κλέβεις», και αυτήν τη φορά από τον Γιάννη Κατσαούνη. Θέλεις τον Μαθιό Μανσόλα και το κόκκινο GolfI με τα σήματά μας, φουλ στα όργανα, οπότε κυκλοφορείς και οπλοφορείς… Προαπαιτούμενο η καλή συνεργασία του πληρώματος, με υπεραξία από τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του Regularity master, και έτσι μάλιστα. Έχει ενδιαφέρον αυτή η άσκηση ακριβείας, οπότε προκύπτει ένα καυτό τριήμερο σε ωραία διαδρομή, με ακουστικά και χωρίς κράνος…
Να ξυπνήσουμε…
Να προσγειωθούμε καλύπτοντας τον αγώνα με τα πλήκτρα, σε συνδυασμό με τους φακούς του Θάνου Ηλιόπουλου για άμεση ανταπόκριση. Μείνετε συντονισμένοι. Ο χορός αρχίζει. Σήμερα ο Τεχνικός Έλεγχος, από αύριο Παρασκευή ο αγώνας 3/1, και το τέλος την Κυριακή στην Ελευσίνα, που φοράει τα καλά της.
Επίκεντρο της εξέλιξης του Ράλλυ η αγωνιστική Ιτέα, όπου και το αρχηγείο του αγώνα, ενώ περιμένουμε με λαχτάρα να συναντήσουμε τους Καλαφάτη και να δειπνήσουμε στο «Μαϊστράλι» το ένα βράδυ, και στη «Μαρίτσα» στο Γαλαξίδι το επόμενο.
Καλό δρόμο. Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς._ «Στρατισίνο»