Φοράμε κράνος. Ρυθμίζουμε ζώνες. Τα καθαρόαιμα ακούσματα έρχονται από παλιά, και είναι η σχεδίαση του αγώνα που προσκαλεί.
Πιστοποίηση κατά ISO με την καλογραμμένη ανακοίνωση-πρόσκληση της συνέντευξης Τύπου που αφορά τον αγώνα. «Μεθαύριο», την Δευτέρα 9 Μαΐου, στον σωστό τόπο με τον σωστό τρόπο, και όταν στην ΟΜΑΕ θέλουν, επικοινωνούν σωστά. Απαραίτητο στοιχείο η επικοινωνία, μήπως και προκύψει όραμα, αρκεί βέβαια να έχεις τη δυνατότητα διαχείρισής του.
Στην περίπτωσή μας είναι ο σεβασμός στην ιστορία, οπότε το αγεφύρωτο χάσμα σε προσωπικό επίπεδο που μας χαρακτηρίζει με διοικούντες(;) και οργανωτές(!) δε θα μετριάσει την προσέγγισή μας. Υποχρέωσή μας η προβολή της εκδήλωσης, κομμάτι της ζωής του περιοδικού μας, σχέση που δεν αντέχει σε συμψηφισμούς. Επικοινωνία σε απόλυτη ισορροπία μεταξύ Sporting και Regularity κατηγορίας. Σύγκριση μεταξύ τους δεν προκύπτει, αλλά είναι γεγονός πως η κάθε περίπτωση έχει το στυλ και το χαρακτήρα της.
Σεβασμός στον άνθρωπο που δημιουργεί από το μπάκετ με ζώνες έξι σημείων και την προστασία του roll cage, όπως και στον αντίστοιχο στο ανακλινόμενο κάθισμα, με καθαρή την οροφή και κασκέτο αντί για κράνος.
Μονόδρομος ο σεβασμός σε διεθνείς εκδηλώσεις. Οι διοικούντες αλλάζουν… Η πληγωμένη ιστορία δε γιατρεύεται. Μονόδρομος επίσης η υποστήριξη των συμμετεχόντων. Είναι δουλειά, είναι όμως και συναίσθημα, συνδεδεμένο και με στελέχη και κριτές που καταθέτουν τέχνη, ψυχή και εντιμότητα. Διαφωνείς στα διοικητικά με τον Τάσο Αθανασίου, που δε ρισκάρει τις σχέσεις του με το «κομάντο», αλλά παραμένει ο καλύτερος αλυτάρχης ever. Άκουγε, ακούει ο «Όμηρος», που διαχρονικά λαμβάνει σοβαρά υπόψη την ιδρωμένη φόρμα του πρωταγωνιστή. Σχεδιάζει ο μετρ κ. Γιάννης Κέπετζης, με τις φόρμες του να παραμένουν νωπές μέσα από την τεράστια διαδρομή του, όταν ο Τάσος, με τις πινελιές του στα χώματα και με τις ρυθμίσεις του στα ωράρια, συνδυάζει ώστε να προκύπτει σύνολο WRC.
Θεματοφύλακες
«Αγία τριάδα» με Άγγελο Ζήβα, ώστε να έχουμε στο χαρτί, και μεθαύριο στην πράξη, ένα σύνολο με προσωπικότητα που δεν αλλοιώνει τον καλύτερο αγώνα του WRC και στην Ιστορική του εκδοχή. Συντονίστηκαν υποδειγματικά οι παραπάνω και αφού προσάρμοσαν στην ελληνική πραγματικότητα υποβαθμίζοντας προσωρινά και το περιβόητο HTP, που θα πρέπει να αφαιρεθεί από κάθε αναφορά, ώστε ιδανικά να προκύψει χρόνος προσαρμογής για το 2023.
Αντίστοιχα, σοφή και η δυνατότητα συμμετοχής αυτοκινήτων παραγωγής έως το 1999. Κίνηση roi mat η Legend κατηγορία, που προδίδει ότι θέλουμε να πάει μακριά ο αγώνας, με ζητούμενο και το ανακάτεμα της τράπουλας σε επίπεδο κατηγοριών.
Σε κάθε περίπτωση, έχουμε χωμάτινο ράλλυ, αγώνα με τις ειδικές διαδρομές σε άξονα, που δεν επαναλαμβάνονται. Καλά δουλεμένοι χωματόδρομοι, ελεύθερα σέρβις, και κάποιους θα τους δουν οι οικείοι τους για πρώτη φορά πιεσμένους και με μουσκεμένη μπαλακλάβα. Το πλέον όμορφο, η συνεργασία μηχανικών διαφορετικών συμμετοχών και οι συζητήσεις μεταξύ πληρωμάτων.
Συγκλονίζει η σκέψη των αναμνήσεων… Τότε που «βουτούσα» στο πράσινο Singer του κ. Βασίλη Παναγιωτόπουλου και στο Fiat Bravo του κ. Σάκη Σκαλτσά για τυροπιτάκια ή σάντουιτς και κέικ, με άλλοθι το νερό. Με τις αείμνηστες μητέρες του Μανώλη, του Σωτήρη και του Τάκη να τρέχουν, για ακόμα καλύτερη υποστήριξη. Άνθρωποί μας, κομμάτι της ζωής μας.
Σχεδίαση για Όσκαρ
Ώστε να μη χρειάζεσαι δεύτερο σέρβις, αλλά και με την ιστορία σε πρώτο πλάνο. Με το «κατέβα νύχτα τις Καρούτες» και «ανέβα ημέρα την επόμενη», Κυριακή πρωί, να συγκλονίζει τον παλιό και να συναρπάζει τον νέο.
Προκύπτει ένα υπέροχο κοκτέιλ σε αυτούς τους αγώνες, που διέπονται από μια αύρα που δεν περιγράφεται. Είναι τα παλιά αρώματα που άφησαν και αντέχουν στο χρόνο από το 1975, που είμαστε παρόντες, ο «Σιρόκο», ο Γιώργος Μοσχούς (RIP boss), ο professor «Ιαβέρης», ο Γκάλλο, ο Ρον, ο Αποστόλου, ο «Λεωνίδας» κ.ά.
Σε διάφορα επίπεδα ο «ΑλΜαν», ο κολοσσός. O πραγματικός ευεργέτης του ελληνικού motorsport. Ο Μανιατόπουλος, που έδωσε τα πάντα όλα χωρίς να στοχεύει στο να πάρει. Ο δικός μας Sir Alex! Σε άλλη χώρα, η επιστροφή του αγώνα, έργο Ψαρράκου, θα συνδυαζόταν με την ονομασία «Alexandros Maniatopoulos–Historic Acropolis Rally».
Λεπτομέρεια ότι έτσι τιμάς τον κυβερνήτη που το απογείωσε. Απλά, έτσι επιβραβεύεις τη διαφορά του δήθεν και της διαπλοκής από το απόλυτα έντιμο. «Ο ΑλΜαν» με οδηγό το ένστικτό του, συνδεδεμένο με την ψυχή του.
Στο ρόλο τους και οι πιο σύγχρονοι, με ποιοτική «γεύση» και με κοινό παρονομαστή τον Κώστα Στεφανή, να ενώνει τρεις γενιές. Ποιοτικές αναλλοίωτες γεύσεις με σφραγίδα «Τζίγγερ», Βωβού, Λεωνίδα Κύρκου, Γιάννη Παπαδημητρίου, Πάνου Χατζητσοπάνη, Λάμπρου Αθανασούλα. Ίσως και άλλων. Στο ΡΑ αναφερόμαστε…
Regularity
Ο «πολύστροφος» της μικρής παρέας μας των 60άρηδων σχολίασε πως, αφού έχουμε Sporting, θέλουμε «σφιχτό» αλλά και έξυπνο Regularity με ανάσες, εκδήλωση που θα επικοινωνεί Ελλάδα. Μάλιστα, αφού όπως λέγεται ήδη προσμετράει στον διεθνή ευρωπαϊκό θεσμό, το 2023 μπορεί να προσελκύσει την αφρόκρεμα σε παγκόσμιο επίπεδο. Απαιτείται λοιπόν εκδήλωση κλάσης TdP από τη Scuderia Τρισκέλιον.
Τοποθετώντας στην Google τις προδιαγραφές του ιδανικού Regularity–IΡΑ, πληκτρολογώντας «δημιουργός», προκύπτει ένα γνωστό σε 4T προφίλ. Εστιάζεις. Είναι η ανήσυχη φιγούρα του Καράμπελα. Ξαναφρεσκάρεις. Η εικόνα έχει και ονοματεπώνυμο: Γιάννης Ανδρέα Καράμπελας, ο Αργίτης διεθνής με την ομάδα του, όπως σε ανθοπωλείο τα τριαντάφυλλα. Σε μείξη το ροζ με το κόκκινο, σε συνδυασμούς όπως το μπλε με το ρουμπινί στα κοσμήματα που δίνουν κύρος στο μονόπετρο. Αισθητική, ό,τι χαρακτηρίζει αυτή την παρέα, με ορκισμένους στο στόχο. Ομάδα!
Ο Έλληνας «Regularity King» έχει το πακέτο και γνωρίζει όπως κανείς το concept του 2/1 σε απόλυτη ισορροπία. O Καράμπελας που σέβεται, γνωρίζοντας όπως κανείς του σιναφιού τη διαφορά της Sporting από τη Regularity κατηγορία. Ο Καράμπελας που ιδρώνει, κοπιάζει και εμπνέει για να φορτώσει με ωραίους ανθρώπους και μηχανές τις διεθνείς εκδηλώσεις, ευθύνη του.
Καμία αμφιβολία. Θα συναντήσουμε όλους τους Regularity specialists, με τους αγαπημένους μας «Warriors» σε πλήρη σύνθεση, στις ασφάλτινες διαδρομές ακριβείας που κρύβουν εκπλήξεις, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Όραμά μας, κάποιους με ωραίο χέρι και το μάτι του φονιά-γκολτζή να τους δούμε και στο χώμα. Στο ΙΡΑ, αλλά και αλλού. Όταν σου αρέσουν οι Καρούτες, θα ερωτευθείς το Φθινοπωρινό Ράλλυ και θα αγαπήσεις το Πρωτάθλημα.
Με την ευκαιρία
Champion, Μr George Dellaportas-Ενταύθα
Ενθουσιασμένος στην πίστα με το μονοθέσιο, οπότε στα Σκούρτα, στο STOP, θα μας παραδοθούν πτυχία και Κύπελλα από Μόντε, Κόστα Μπράβα και Πίνδο, αλλά και από το 24ωρο. Mάρτυρας ο συνοδηγός στο Golf, ο Monte man-Πέτρος Βασιλόπουλος, που στοιχηματίζεις πως θα αναζητάει τον Γιάννη Τσαλαματά και το Escort. Ο Γιάννης, ένας παλιός φίλος που ακόμη ενεργεί, φαίνεται πως έχει αγχωθεί με τους τεχνικούς κανονισμούς, που αφορούν και τα αγαπημένα μας Escort 2000 RS.
Με την ευκαιρία, ο κ. Λυμπέρης Παπάζογλου ξέρει ότι απαιτείται σοφή διαχείριση ώστε να μην εκτεθούν οι πέντε με αφορμή το ΙΡΑ, όπως βέβαια και όσοι εκπροσωπούν και απέχουν από βασικούς θεσμούς. Επιλογή τους που στηρίζουμε, ως διεκδίκηση του αυτονόητου, το οποίο εκφράζεται από την αξιοπρέπειά μας, ως αγωνιζόμενοι.
Την ίδια ώρα, στην Κάτω Κηφισιά, 3 χλμ. από το «Royals Coffee & Bar» του Γιάννη Φωτεινέλη στην Καλογρέζα, οι θερμοκρασίες χτυπούν κόκκινο. Πρόκειται για τη γνήσια, τη δημιουργική ατμόσφαιρα της αθώας εποχής, και τα πειράγματα που κρύβουν αλήθειες αλλά εκφράζουν εμπειρία θα αποδοθούν στις ειδικές διαδρομές.
Πρόκειται για χώμα, με έμπειρους να οδηγούν κυρίως αυτοκίνητα με πίσω κίνηση. Οι ίδιοι, βέβαια, όπως και οι “προετοιμαστές” τους, ξέρουν ότι πρόκειται για σχεδίαση του άλλοτε, με διαδρομές που θα οργώσουν αυτοκίνητα τριάντα ετών, και αυτή η συνταγή απαιτεί προετοιμασία χωρίς εκπτώσεις, αλλά και τακτική. Ό,τι ταιριάζει σε μηχανικούς όπως είναι ο Χριστακίδης, οι APR, η ομάδα του Χρίστου Οικονόμου, ο Νίκος Χρυσάφης κ.ά.
Ό,τι μπορούν να διαχειριστούν σημαντικοί οδηγοί, επιπέδου Σωτήρη Σκαλτσά και Βαζάκα, όπως και άλλοι, με ατού την ευφυΐα τους, αλλά και την εμπειρία των συνοδηγών τους.
Το επιδόρπιο
Στη συνέντευξη Τύπου, οι 4Τ θα εκπροσωπηθούν από συνεργάτες μας, έχοντας επιλέξει να μη μας ξανά- και ξανά-προσβάλουν εκλεγμένοι ή διορισμένοι της Ομοσπονδίας. Συνέντευξη με λεπτομέρειες που αφορούν σημαντικούς άξονες, όπως είναι οι χορηγοί, το πλάνο προβολής, αλλά και οι χορηγοί επικοινωνίας, ελπίζουμε με πλουραλισμό Μέσων.
Με την ευκαιρία, ο πρόεδρος της ΟΜΑΕ, κ. Δημήτρης Μιχελακάκης, αφαίρεσε το λογότυπο «4ΤΡΟΧΟΙ» από τα έντυπα του αγώνα. (Σ.Χ.: Ευθύνη μου το περιθώριο στην απρέπεια).
Ακόμα αναμένεται ενημέρωση για το ρόλο κρατικών φορέων, όπως και για τα οικονομικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια σοβαρή προσπάθεια. Αναμονή και για τα ονόματα και τους ρόλους στελεχών.
Οι άνθρωποι θα κάνουν τη διαφορά. Τα πληρώματα στα αυτοκίνητα και οι συνεργάτες τους στις θέσεις μάχης στο σέρβις. Την τιμητική τους, με ευθύνη στα κόκκινα, τα έμπειρα ex-ΕΛΠΑ στελέχη σε Γραμματεία-αρχηγείο. Ειδικό βάρος και στα κομπιούτερ των αποτελεσμάτων, με εγγύηση από τον κ. Σπύρο Κατσιμαλή, όπως και στα αθώα, όσο και σημαντικά τραπεζάκια του κριτή.
Γαλλικά κλειδιά και οι «ενδιάμεσοι», οι φύλακες-άγγελοι των εκδηλώσεων με τροχούς, τιμόνι και γκάζι. Ρόλος ευθύνης και για τους πλοηγούς, ενώ ο λαλίστατος παγκόσμιος τεχνικός θα πρέπει να επιδείξει ήθος και γνώση. Θα μας βλέπουν και ξένα μάτια.
Για την επιτυχία δεν υπάρχει αμφιβολία. Καταδικασμένη η άψογη οργάνωση, σε φλερτ με την τελειότητα. Αν μάλιστα συντονίζει το θηρίο ο Νικόλας Καραλής, με την πλέον έγκυρη φωνή του WRC, θα ξεπεραστεί το τέλειο, βάζοντας δύο πόδια στο μεγάλο σαλόνι όπου ο φυσικός χώρος του αγώνα. Άλλοτε ευθύνη του Σωματείου μας, που δίδαξε το 2012 (και ήθος) και το 2014 υψηλή τέχνη, αλλά πλέον αρνείται με αυτοκαταστροφικό πείσμα το ρόλο του πρωταθλητή.
Με αγωνιστικούς χαιρετισμούς._ «Στρατισίνο»