Με άποψη και στυλ, αφού δεν πρόκειται απλώς για τη συμμετοχή, αλλά για πρωταθλητισμό, ό,τι ταιριάζει στον προστάτη του πολίτη. Ο «Στρατισίνο», συναθλητής του εξαιρετικού Γρήγορη Νιώρα, παραδέχεται τον Γιάννη Πλάγο, εκτιμά τον Άλκη Ρέντη και σχολιάζει.
Με τον Γρηγόρη Νιώρα μαζί στους αγώνες, από την άφιξή του, στο τέλος της δεκαετίας του 1980. Συνοδηγός του, μεταξύ άλλων, ο Κώστας Λύτρας, πολυπρωταθλητές στην Α5 και πολυνίκες στο Ενιαίο με Starlet. Με τον Κώστα μαζί και στη Nissan, και αμέσως μετά συνοδηγός του ο αείμνηστος Τάσος Γουσέτης, με το χιούμορ και κατάθεση ψυχής σε κάθε μέτρο. Στην «Κλειώ» αλλά και στο Impreza, συνοδηγοί του και οι gentlemen Μιχάλης Πατρικούσης και Κώστας Κακαλής, μέχρι το 2016 που ολοκλήρωσε.
Ο Νιώρας, εξηντάρης σήμερα, όταν σταμάτησε ήταν περισσότερο από πενήντα ετών, αλλά δε δείχνει περισσότερο από σαράντα. Αγωνιζόμενος-πρωταθλητής με ποιοτικό παλμαρέ στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και στους διεθνείς αγώνες του, όπως το Ακρόπολις, αλλά και με ευρύτερη παρουσία.
Πρέσβης της ΕΛ.ΑΣ. στο Motorsport, καθρέφτης της σύγχρονης εικόνας της Αστυνομίας μας, με ρόλο και στη μετεκπαίδευση των συναδέλφων του. Την εποχή που ήταν υπουργός της Τάξης ο αείμνηστος Σήφης Βαλυράκης, ο Γρηγόρης έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δημιουργία της ειδικής υπηρεσίας καταστολής, της ομάδας «Σίγμα» με Super Cars.
Ουσιαστικά, ο Γρηγόρης Νιώρας άνοιξε το δρόμο ώστε να βλέπουμε αλλιώς, θετικά και φιλικά, τα όργανα της τάξης. Στο περιθώριο των αγώνων, αλλά και στην καθημερινότητά μας, όπου απαιτείται σεβασμός. Σημαντική η συμπεριφορά του, όντας σεμνός, φιλικός και σοβαρός, εντός και εκτός ειδικών διαδρομών, χωρίς ποτέ να κάνει χρήση προνομίων.
Με λένε Γιάννη. Εσένα;
Πιο απλούς και προσιτούς από τον Πλάγο και τον Ρέντη δε θα βρεις στο χώρο. Ο σαραντάχρονος Γιάννης Πλάγος, στέλεχος της ΕΛ.ΑΣ., με πάθος για την εικόνα της και σεβασμό στον όρκο του, προσέγγισε διαφορετικά. Ταλαιπωρήθηκε μάλιστα στην αρχή, όντας και εγωιστής που δε συμβιβάζεται, ενώ αδικήθηκε από όλους εμάς τους δήθεν, που άστοχα προβάλλουμε τη δυσπιστία. Υπό αμφισβήτηση, λοιπόν, ένα πραγματικό ταλέντο, ίσως και λόγω επαγγέλματος, που αδικαιολόγητα ερεθίζει συμπλέγματα.
Αμφισβήτηση μέχρι να βρει τα πατήματά του στη μετά Yaris εποχή, και αν ήταν άστοχος με το αμφιλεγόμενο Micra kit car, πετούσε με Peugeot και Citroen C2-R2, όπως στο Φθιώτιδας. Με τον αείμνηστο Βαγγέλη Ασπρόμουγγο.
Μια ωραία εικόνα, και στη συνέχεια το κάδρο δε συμπληρώθηκε, αλλά πλημμύρισε και ξεχειλίζει από το Type R, τον συνοδηγό του Άλκη Ρέντη και τον μάστορα. Τον Χρήστο Χριστακίδη, και όταν έχεις συνεργαστεί με Βαλεντή, Μιχελακάκη και Πλάγο, δε χρειάζονται άλλες συστάσεις. Όπως δε χρειάζονται λεπτομέρειες που αφορούν νίκες και τίτλους του συνδυασμού. Αποτελέσματα που επισκιάζονται από περάσματα του τρόμου, στα όρια του δρόμου που παραβιάζονται με ψυχή και τέχνη, αλλά και χρόνους σε κριτήριες ειδικές διαδρομές που δεν επαναλαμβάνονται.
Πλάγος-Ρέντης στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις
Συμμετοχή της ΕΛ.ΑΣ. για τον ταχύτερο policeman στον πλανήτη, και αυτό είναι γνωστό. Δε γνωρίζουμε όμως ότι το 2021 με το C3-R5 ήταν δίπλα τους ως λαμπάδα με ισόβια λάμψη ο Στέλιος Φάκαλης, όπως φέτος, στον επετειακό αγώνα, ο Σπύρος Βασίλειου της SV Μοtorsport στο Fiesta R4. O Γιάννης και ο Άλκης, ήρεμοι εκτός του αγωνιστικού, υπόδειγμα οικογενειάρχη, με τη μεταμόρφωσή τους να συνδέεται με το ωράριο της ειδικής, όπου πιστοποιούν τον τίτλο «γεννημένοι νικητές».
Τι άλλο δεν ξέρετε;
Τον κοινό παρονομαστή, τον από μηχανής θεό, τον Mr John, τον κ. Γιάννη Χρήστου, που επιβεβαιώνει τo πάθος του για το motorsport και τη βαθιά φιλία του, με σχέση εμπιστοσύνης με τον Πλάγο, που παραδέχεται στηρίζοντας τη συμμετοχή του. Σχέση με τον αλληλοσεβασμό στην κορυφή, όπως προχθές, αλλά και σε οκτώ ημέρες στο ΡΑ. Ενδιάμεσα στην πίστα, σε διεθνές Πρωτάθλημα Τουρισμού με Porsche!
Ο αστυνόμος στην πίστα νικητής, και οι επιδόσεις του αυτές προδίδουν τρόπο σκέψης, ευφυΐα μέσα από την προσαρμογή, τέχνη στο στήσιμο της μηχανής που στην πίστα κάνει τη διαφορά, σήμερα που τα ράλλυ δεν απέχουν. Σε οριακούς ρυθμούς που τους ταιριάζουν, και δεν είναι τυχαίο ότι έχουν και τη στήριξη του Δήμου Καλαμάτας, τουριστικής πρωτεύουσας της χώρας. Όπως και της τοπικής κοινωνίας, και ευρύτερα, αν κρίνουμε από το ενδιαφέρον όπως εκδηλώθηκε από την επισκεψιμότητα στο site μας, με αφορμή την παρουσίαση της συμμετοχής τους προχθές, στη φιλόξενη πόλη.
Η ΕΛ.ΑΣ. στην Τέλεια Διαδρομή
Ο Γρηγόρης Νιώρας ξεκίνησε το χορό και τοποθέτησε το Σώμα αθλητικά στο ρετιρέ. Με ρόλο και στην κοινωνική παρέμβαση του συστήματος που προστατεύει με συνέπεια. Αντιμετωπίζοντας σπάνια και την έλλειψη σεβασμού από την πλευρά μας. Η συνέχεια από τον Γιάννη Πλάγο, με συμμετοχή που λάμπει και στο ΡΑ, όταν το ελληνικό motorsport οφείλει γενικότερα στην ΕΛ.ΑΣ.
Με συνέπεια στηρίζει την πορεία μας στις απλές διαδρομές, ενώ αστυνομεύει με μαεστρία και τις ειδικές. Ο πραγματικός εθελοντής του ΡΑ είναι ο αστυνόμος, τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. σε διάφορους ρόλους, με παρουσία και στον κεντρικό έλεγχο του Rally δίπλα στον Υπεύθυνο Ασφαλείας. Ειδικά στο ΡΑ το 2021-22, όπως και στο ΙΡΑ του 2022, η παρουσία τους και ο τρόπος τους ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, ξεπερνώντας μάλιστα τις προδιαγραφές της ιδανικής αστυνόμευσης.
Από τη θεωρία στην πράξη, ως ένα καλά δουλεμένο τελετουργικό ευθύνης, σε συνεργασία με την οργάνωση, όπου παραμένει πρόεδρος ο Λευτέρης Αυγενάκης (ουφ), με δικό μας, υπεύθυνο «αστυνόμο» τον πολύπειρο Νικόλα Πασαλή. Επικοινωνία με τη γλώσσα του σεβασμού, που τους ταιριάζει. Ήταν η εποχή του Λευτέρη Οικονόμου στην Προστασία μας, που συνεννοήθηκε με μια ματιά με το θηρίο τον Αυγενάκη, ο οποίος δίδαξε το πώς πείθεις να σε ακολουθούν στο όραμά σου εξασφαλίζοντας και το πώς θα προσφέρεις ώστε να αποδεικνύεσαι σημαντικός για τον τόπο, με λάμψη ανθεκτική στο χρόνο.
Σήμερα, σε σχέση με το ελληνικό motorsport σε κάθε του διάσταση, είναι σημαντικό ότι στο τιμόνι του Υπουργείου της Προστασίας, με έδρα στην Κατεχάκη, είναι ο Φθιωτός Γιάννης Οικονόμου, με ένσημα και στο Ράλλυ Ακρόπολις. Τυχερός, έχει την πολιτική ευθύνη να συντονίζει μια γενιά εξαιρετικών αξιωματικών, μορφωμένων και με καθαρές, με σύγχρονες ιδέες, που μπορούν να διαχειριστούν και να αξιοποιήσουν για την ουσία, αλλά και για την εικόνα της αστυνομίας μας σε διεθνές επίπεδο, το γεγονός και τον αθλητή.
Ξέρετε, αγαπητοί, τη νίκη στο ΡΑ δεν τη διεκδικούν μόνο ο Ροβάνπερα και ο Νεβίλ, όπως κ.ά. στη Γενική, αλλά και σε κατηγορίες-κλάσεις. Προκύπτουν και άλλοι νικητές, αρκεί να γνωρίζεις το πώς διακρίνονται, ώστε να τους εκτιμήσεις.
Ράλλυ Ακρόπολις, διεθνής υπόθεση που για να εξελιχθεί με ασφάλεια και προοπτική θέλει τον αστυνόμο της, σε κάθε διάσταση. Σήμερα τον έχει ξανά και στις ειδικές διαδρομές. Ο Γιάννης Πλάγος με φόρμα, κράνος και τις έγχρωμες ζώνες έξι σημείων, που κάνουν τη διαφορά και στην ψυχολογία.
Τα παιχνίδια της ψυχής, κλειδί σε κάθε σημαντική δραστηριότητα. Καλό αγώνα._ Σ. Χ.