Ο Charles Leclerc είχε τόση αυτοπεποίθηση και τέτοιο απόθεμα ενέργειας, που έκανε φάρσα στους μηχανικούς του στον τελευταίο γύρο πως δήθεν έχει απώλεια ισχύος. Η Ferrari επέστρεψε στην κορυφή και στη Formula 1 επέστρεψε το θέαμα. Ο Βασίλης Γούσιας σχολιάζει όσα έγιναν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς.
Για τρεις απανωτούς γύρους, αμέσως μετά τα πρώτα pit stop, οι ιαχές των θεατών κάλυψαν τους ήχους των μοτέρ! Πολλά χρόνια είχε να συμβεί αυτό στη Formula 1· επειδή πολλά χρόνια είχαμε να δούμε τους δύο πρώτους να εναλλάσσονται διαρκώς στην κορυφή!
Τελικός νικητής ο Charles Leclerc, με τη Ferrari να δείχνει σε κάθε αντεπίθεση πιο σίγουρη από τη Red Bull του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Max Verstappen, που εγκατέλειψε λίγο πριν τον τερματισμό.
Ή μάλλον, τελικός νικητής ήταν το ίδιο το άθλημα της Formula 1! Είδαμε στην πράξη τη θεωρία να επαληθεύεται, καθώς οι αεροδυναμικές αλλαγές που επέβαλαν οι νέοι κανονισμοί, έμπνευσης Νικόλα Τομπάζη, επιτρέπουν τις κλειστές μάχες, πρώτη φορά στην εποχή των υβριδικών.
Η προσπέραση δεν έχει γίνει ακριβώς εύκολη, όπως κάποιοι υπολόγιζαν, αφού η νέα αεροδυναμική σημαίνει παράλληλα λιγότερο αεροδυναμικό κενό, άρα λιγότερη επιτάχυνση γι αυτόν που ακολουθεί. Όμως η δύσκολη προσπέραση βρίσκεται μέσα στο dna της Formula 1, ώστε όταν τελικά κατορθωθεί να σημαίνει πολλά για την αξιοσύνη του επιτιθέμενου. Οι μάχες τροχό με τροχό είναι που έγιναν πιο εύκολες, και αυτό είναι που κρατά το θεατή στις μύτες των ποδιών του και τον τηλεθεατή να … δαγκώνει τα νύχια του.
Νικητής επίσης είναι το άθλημα από το γεγονός ότι η Ferrari δείχνει πιο σφριγηλή από κάθε άλλη φορά στα πρόσφατα χρόνια. Πρόκειται για τη δημοφιλέστερη παγκοσμίως ομάδα της Formula 1 και σε κάθε δράμα ο θεατής θέλει τον δημοφιλέστερο να πρωταγωνιστεί, και όχι περιορισμένο σε ρόλους κομπάρσου.
Οι δύο σεζόν που θυσίασε η Ferrari στην έρευνα και εξέλιξη του φετινού της αυτοκινήτου δίνουν καρπούς: Pole στις κατακτήριες, ταχύτερος γύρος στον αγώνα και νίκη για τον Leclerc καθώς και 2η θέση για τον Carlos Sainz jr.
Νικητής ήταν το άθλημα ακόμη χάρη στην παραμυθένια επιστροφή και την 5η θέση του Kevin Magnussen με την Haas. «Βίκινγκ» τον αποκάλεσε ο επικεφαλής της ομάδας, Guenther Steiner, o οποίος συμπλήρωσε ότι η Haas αυτή τη στιγμή «μοιάζει με θρύλο».
Ο Magnussen πριν 15 μέρες ετοιμαζόταν για τον αγώνα IMSA του Sebring, με τη Formula 1 μια μακρινή ανάμνηση, και η Haas βρισκόταν σε αναταραχή με τις αλλαγές που επέβαλε ο πόλεμος. Η επίδοση του Magnussen, έστω και αν βοηθήθηκε από τις εγκαταλείψεις των Red Bull, αποτελεί τον καλύτερο «κράχτη» για χορηγούς.
Θα μπορούσε ίσως και ο Mick Schumacher να βαθμολογηθεί, αν η δική του Haas δεν είχε πληγωθεί από την επίθεση του Ocon στον πρώτο γύρο.
H Mercedes δεν απειλήθηκε μεν ως 3η ταχύτερη ομάδα, μα δε φάνηκε ούτε στιγμή ικανή να απειλήσει τις Ferrari ή τις Red Bull. H 3η και 4η θέση του τερματισμού, χάρη στις εγκαταλείψεις των Verstappen και Perez, ήταν «ευλογία», όπως τη χαρακτήρισε ο πολυπρωταθλητής Lewis Hamilton.
Ο George Russell αρκέστηκε να ακολουθεί τον Hamilton, όμως μη μας ξεγελά η ευγενής του όψη, τον έχουμε δει να γίνεται αδίστακτος, μόλις οσμιστεί πιθανότητα διάκρισης. Εξαιρετικά καλοδεχούμενη επίσης η εμφάνιση της Alfa Romeo, με τον Valtteri Bottas να ανακάμπτει ύστερα από κάκιστη εκκίνηση και τον Zhou Guanyu να γίνεται στο ντεμπούτο του ο πρώτος Κινέζος που βαθμολογείται στη Formula 1.
Η Alpine μοιάζει να συνεχίζει εκεί που έμεινε πέρσι, πίσω από τους πρωτοπόρους μεν, με αξιοπρέπεια εμπρός από τους ουραγούς δε, με αμφότερους τους Esteban Ocon και Fernando Alonso να βαθμολογούνται.
Στη μάχη των κατασκευαστών μοτέρ, οι ψυχροί αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: 5 από τους 6 με μοτέρ Ferrari τερμάτισαν στην 1η δεκάδα. 3 από τους 4 με μοτέρ Red Bull (πρώην Honda) εγκατέλειψαν. 2 από τους 2 με μοτέρ Renault τερμάτισαν στη 10αδα, έστω και χωρίς να πρωταγωνιστήσουν. 8 στους 8 με μοτέρ Mercedes ολοκλήρωσαν μεν τον αγώνα, αλλά με εξαίρεση την εργοστασιακή ομάδα, οι υπόλοιποι 6 τερμάτισαν στις 6 τελευταίες θέσεις.
Και μιλάμε για τρία βαριά ονόματα εδώ: McLaren, Williams και Aston Martin. Αν η Red Bull έχει ενδεχόμενα να διορθώσει την τροφοδοσία καυσίμου, όπου είναι πιθανό να εδράζεται το πρόβλημα των εγκαταλείψεων στο Μπαχρέιν, η Mercedes μοιάζει να έχει πιο απότομο ανήφορο μπροστά της, σε αναζήτηση υψηλότερων επιδόσεων.
Θα διορθώσει σχετικά εύκολα τα προβλήματά της η Red Bull; Πάντως ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Max Verstappen, μοιάζει να μην έχει χάσει τίποτα από τη δίψα του για διακρίσεις, μετά τη στέψη του, όπως απέδειξε με τρεις απανωτές επιθέσεις στον Leclerc. Θα αρκεστεί ο Sainz σε ρόλο δεύτερου οδηγού; Πάντως τον έχουμε δει να προσεγγίζει μεθοδικά κάθε αγώνα και να εξελίσσεται. Θα κλείσει σχετικά γρήγορα την ψαλίδα από τους δύο πρώτους η Mercedes; Θα κατορθώσει ίσως κάποια άλλη ομάδα να ξεκλειδώσει τα μυστικά του δικού της αυτοκινήτου και να πρωταγωνιστήσει σε μερικούς έστω αγώνες; Πάντως όλα συγκλίνουν στην προοπτική μιας ενδιαφέρουσας σεζόν.
Πίσω στο νικητή, ο Charles Leclerc είχε τέτοια κέφια και τόσο απόθεμα ψυχικής ενέργειας, που έκανε φάρσα στους μηχανικούς του στον τελευταίο γύρο, ότι δήθεν έχει απώλεια ισχύος. Πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον αγώνα έδειξε την άνεση και την αυτοπεποίθηση που έχουμε δει σε πρωταθλητές. «Sei un campione, veramente, είσαι αληθινός πρωταθλητής» του είπε στην ενδοεπικοινωνία ο επικεφαλής της ομάδας, Mattia Binotto, κι αυτό αποκαλύπτει την ψυχολογία που υπάρχει στο Μαρανέλο. Ασφαλώς η φετινή σεζόν με τους 23 αγώνες της μοιάζει με μαραθώνιο, μα κι ο μακρύτερος δρόμος αρχίζει με ένα πρώτο βήμα, και το πρώτο φετινό βήμα του Leclerc δε θα μπορούσε να είναι καλύτερο!
Τέλος, επειδή άθλημα σημαίνει επίσης θέαμα, αξίζει να αναφερθούμε στις νέες μικροκάμερες που τοποθετήθηκαν μέσα στα κράνη των οδηγών, χάρη στις οποίες βλέπουμε ακριβώς ό,τι κι ο οδηγός. Παίρνουμε μια ιδέα πόσο βίαιες είναι οι δυνάμεις που ασκούνται κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, πόσο «κλειστοφοβικά» είναι πλέον τα κόκπιτ ενώ ενδιαφέρον έχει και η παρακολούθηση των μηνυμάτων που εμφανίζονται στο τιμόνι. Οι άνθρωποι της Formula 1 μοιάζουν να κάνουν πολλές σωστές κινήσεις σε μια εποχή πολύ απαιτητική και για τον αθλητισμό και για την αυτοκίνηση._ Β. Γ.