Έργο Λευτέρη Αυγενάκη, και το Ελληνικό Motorsport επέστρεψε στη διεθνή σκηνή, πέρα από το Ράλλυ Ακρόπολις στο WRC.
Mία εικόνα πολλές λέξεις και ψύχραιμες σκέψεις με θετικό πρόσημο, αναγνωρίζοντας ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο, όλα για κάποιο λόγο γίνονται, και η συνάντηση του προέδρου της FIA, Μοχάμεντ Μπιν Σουλαγιέμ, με στελέχη της ΟΜΑΕ, στο περιθώριο του Ράλλυ Ακρόπολις, δεν ήταν απλώς εθιμοτυπική. Άλλωστε, το Υπουργείο και η Motorsport Greece κάλυψαν υποδειγματικά το πρωτόκολλο και την εθιμοτυπία, τουλάχιστον όσο το επέτρεψαν οι συνθήκες.
Με την ευκαιρία, δε θα συμφωνήσουμε με πληγωμένους από συμπεριφορές στο παρελθόν, που σχολιάζουν ότι παραδοσιακά οι διεθνείς σχέσεις στο ελληνικό μηχανοκίνητο περιβάλλον περιορίζονται στον κλειστό κύκλο όσων έχουν την ευθύνη. Εκτίμησή μας είναι ότι, με παρόντα Αυγενάκη και με τον Κερερέ με λιγότερες σκοτούρες, θα ήταν διαφορετική η επικοινωνία με τον πρόεδρο Μπιν, τιμώντας και την ιστορία και την ουσία, οπότε σε κάθε περίπτωση ήταν σημαντικό ότι υπήρξε επικοινωνία τυπικά σε θεσμικό επίπεδο, αλλά και «off the record».
Λεπτομέρειες
Ο πρόεδρος της FIA ήταν στην αφετηρία του ΡΑ στον Διόνυσο και, όντας στην Αθήνα από την Τετάρτη, παραμονή της αφετηρίας-ιεροτελεστίας και της SSS, βρήκε χρόνο ώστε να συναντηθεί με ανθρώπους της ελληνικής Ομοσπονδίας, της γνωστής μας ΟΜΑΕ. Συνάντηση με πρωτοβουλία του απόντος προέδρου, Δημήτρη Μιχελακάκη, που είναι γνωστό ότι εμπιστεύεται την πρόεδρο της ΕΠΑ, κ. Φωτεινή Ψαρράκου. Η Φ.Ψ., στο επίκεντρο των ελληνικών αγώνων με βαριά ευθύνη και με υπερθετικό πρόσημο τους τελευταίους μήνες, και ήταν παρόντες τόσο ο συναγωνιστής, καθηγητής εντιμότητας Γιάννης Μεσημέρης, όσο και ο Τάσος Καρκάνης. Υψηλού επιπέδου στελέχη της ΟΜΑΕ, βασικοί συνεργάτες των προέδρων. Το σημειώνουμε γιατί όταν συναντάς τον πλανητάρχη μηχανοκίνητο πρόεδρο, επιβάλλεται γνώση, καθαρός λόγος και εμπειρία, στοιχεία που συγκεντρώνει η εθνική ομάδα διοίκησης, όπως διαμορφώθηκε για την περίσταση. Συνάντηση με ιστορική και ουσιαστική σημασία. Διαφωνούμε, και μάλιστα ενίοτε εκτός ορίων, αρνούμενοι να αποδεχθούμε την εμπάθεια που χαρακτηρίζει τον γενικό γραμματέα της ΟΜΑΕ, με υψηλού επιπέδου μόρφωση, που ξεπερνάει τα όρια Αναβάσεων και ειδικών διαδρομών.
Επί του προκειμένου, λοιπόν, συμμετείχαν οι άριστοι, και ουδείς σήμερα, είτε σε Σωματείο είτε κριτής και -κυρίως- οι αγωνιζόμενοι, μπορεί να αμφισβητήσει το πάθος-ενδιαφέρον για το χώρο με τσαγανό όπως της κ. Ψαρράκου. Με έμπειρο «χέρι», που ταιριάζει απόλυτα στο σκληρό γάντι «ελληνικοί αγώνες αυτοκινήτου».
Στον Διόνυσο!
Πού αλλού; Εκεί, με πρωτοβουλία Αυγενάκη, συνάντησε ο Έλληνας πρωθυπουργός τον Ζαν Τοντ, και πλέον αυτός ο χώρος αποτελεί σημείο αναφοράς για το ΡΑ-WRC και στο ΙΡΑ… Στην ταυτότητά του, «Διόνυσος-Ζώναρς», το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις-WRC και το Iστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.
Ο Μπιν Σουλαγιέμ επικεφαλής συνεργατών του, και ήταν μια σοβαρή συνάντηση που εξελίχθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα, με επίκεντρο τον εκσυγχρονισμό που απαιτείται για το Motorsport τόσο από τη FIA όσο και σε επίπεδο εθνικών ομοσπονδιών, τις οποίες o πρόεδρος στηρίζει ανεπιφύλακτα.
Άλλωστε, οι Ομοσπονδίες, όπως η ΟΜΑΕ, έχουν και την τυπική ευθύνη για τα μεγάλα, τα βαριά διεθνή γεγονότα, όπως το ΡΑ στο WRC και στο περιβάλλον των Ιστορικών, όπου επέστρεψε για να μείνει, αλλά και την ουσιαστική. Ως ο εκπρόσωπος της FIA με ευθύνη στην τήρηση και προσαρμογή στην πραγματικότητα των κανόνων του παιχνιδιού, αλλά και στην εποπτεία των Πρωταθλημάτων. Η αγωνία του προέδρου εντοπίζεται στο το πώς θα «δέσει» ακόμα καλύτερα η FIA με τις ομοσπονδίες ώστε να υλοποιούνται σοβαρά και με μέθοδο ιδέες που προκύπτουν από στελέχη στη βάση της οργάνωσης, αλλά και από την πλευρά των αγωνιζομένων. Άγχος του ο στόχος για τη διατήρηση σε υψηλά επίπεδα του WRC, και είναι γεγονός, που άλλωστε δεν κρύβει, ότι ένας γενικότερος επαναπροσδιορισμός, ένα ψύχραιμο restart γενικώς, θα επηρεάσει και τα ράλλυ ειδικώς.
Άλλωστε, είναι ο χώρος του, όπως και κάποιων δικών μας στη διοίκηση, με τους Έλληνες οργανωτές να διδάσκουν οργάνωση Ράλλυ, από το ΡΑ στις δύο εκδοχές του μέχρι άλλες σημαντικές οργανώσεις. Όπως διεθνές 4×4 που αναβαθμίζεται, αλλά και το εθνικό μας προϊόν, όπως το ΔΕΘ του ΑΟΘ, αλλά και το Φθινοπώρου από το ΑΣΜΑ, αγώνας που θα εξελιχθεί μεθαύριο στην αγαπημένη Ιτέα, με πεδίο αγωνιστικής δραστηριότητας τις Καρούτες. Επίκεντρο και για το ΙΡΑ.
Η αγωνία της κ. Ψαρράκου και των συνεργατών της, που δε «μάσησαν» και τοποθετήθηκαν με ευγένεια, συνδέεται με το υψηλό κόστος των αγώνων όπως επιβαρύνονται οι αγωνιζόμενοι, οπότε και είναι δύσκολη η συχνή παρουσία τους, αλλά και με την προβολή τους. Ζητούμενο η αναβάθμιση του Έλληνα αθλητή· από τα «πίτσι», τα μωρά μας στο Καρτ, που μεγαλώνουν και δεν έχουν το χώρο εξέλιξής τους, μέχρι τα Ράλλυ. Χώρος που αγωνιστικά εξελίσσεται σε χέρια έμπειρων, με δυσκολία στην παρουσία των νέων με ταλέντο που παραμένει ακατέργαστο.
Συζήτηση για τους ελληνικούς αγώνες ταχύτητας; Δε γνωρίζουμε αν προέκυψε…To σίγουρο είναι ότι ήταν μια συνάντηση ουσίας σε χρόνο που προδίδει ενδιαφέρον και σεβασμό στην ελληνική Ομοσπονδία, ενώ από ανθρώπινη πλευρά, ο παγκόσμιος πρόεδρος, αφού ρώτησε και ενημερώθηκε, έστειλε τις ευχές του για ταχεία ανάρρωση στον Πρόεδρο Μιχελακάκη, τοποθετώντας συνάντηση μαζί του στο Παγκόσμιο Συμβούλιο τους επόμενους μήνες.
Κακά τα ψέματα, με τους έξω πάμε καλά, και να επαναλάβουμε πως όλο αυτό δεν προέκυψε τυχαία, και είναι η άψογη συνεργασία Motorsport Greece με την ΟΜΑΕ που δημιουργεί προϋποθέσεις και για την αναβάθμιση των ελληνικών αγώνων, με αύρα ΡΑ._ «Στρατισίνο»