X
Blog

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Οι Έλληνες συνοδηγοί

Πρωταγωνιστές στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις οι Έλληνες συνοδηγοί, με βαρύ κομμάτι ευθύνης σε έναν απαιτητικό αγώνα. Σχολιάζει ο «Στρατισίνο», που -τυχερός- έχει συμμετάσχει στο Ακρόπολις με τους καλύτερους.

Στις ελληνικές συμμετοχές, όλοι ερασιτέχνες, είναι διαμάντια οι συνοδηγοί, συγκυβερνήτες όπως σε πολεμικό αεροπλάνο, με ικανότητες για αγώνα στο WRC, όπου ο ρυθμός και η ψύχραιμη αντίδραση στην αστοχία κάνουν τη διαφορά. Το Ράλλυ είναι ομαδική άσκηση, όπου ο κυβερνήτης θέλει δίπλα του άνθρωπο υψηλού επιπέδου, ενώ το ισορροπημένο πλήρωμα με απαιτήσεις εξαρτάται και από τις γνώσεις των μηχανικών που λειτουργούν υπό πίεση.

Γεγονός πως διαχειρίζεσαι αμήχανα τα πλήκτρα όταν γράφεις για ανθρώπους με τους οποίους δεν έχεις συμμετάσχει σε αγώνα, αλλά συνθέτεις το παλμαρέ τους, τη γνώση σου για τον καθένα και επιφανειακά, ενώ αξιολογείς και την επικοινωνιακή τακτική που εκπέμπει κάθε συμμετοχή. Σήμερα, σε αντίθεση με το παρελθόν, ο συνοδηγός έρχεται και μένει, πιστοποιώντας την εμπιστοσύνη του οδηγού του.

Θυμίζουμε, ο «ΕΛ-ΕΜ» συμμετέχει στην οργάνωση στην πρώτη γραμμή ευθύνης, με την εμπιστοσύνη της αλυτάρχη και των ανθρώπων της FIA. Σημαντικό ότι στην οργάνωση εμπλέκονται και άλλοι αγωνιζόμενοι-πρωταθλητές, όπως οι Άγγελος Ζήβας, Δημήτρης Αμαξόπουλος, αλλά και οι Παραβάντης, Σύλλας, στελέχη που εξασφαλίζουν προοπτική.

Νικόλας Ζακχαίος. Τι να γράψουμε; Δίπλα στον Αθανασούλα ξανά και ξανά, ήταν μαζί και το 2009 με την Jetoil Fabia S2000 όταν κέρδισαν την Production κατηγορία, ενώ πρόκειται και για εξαιρετικό οδηγό. Υπόδειγμα οικογενειάρχη, master chief στην επαγγελματικού επιπέδου συμμετοχή, για τρίτη συνεχή φορά στο σύγχρονο ΕΚΟ Ακρόπολις με τον Λάμπρο και το Hyundai i20Ν-R2. Ο Nίκος, όπως βέβαια και ο οδηγός του, γνωρίζουν πολύ καλά το ειδικό βάρος της συμμετοχής τους. Συνοδηγός-νικητής, μετρ και στη διαχείριση της βαριάς φανέλας που του ταιριάζει.

Χρήστος Κουζιώνης. Στο δεξί μπάκετ της On Sale Fabia, δίπλα στον πρωταθλητή Γιώργο Κεχαγιά. Συνδυασμός που υποστηρίζει το «nothing is impossible», ό,τι χαρακτηρίζει την κορυφαία ομάδα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος, θεσμού που ξαναζεί χάρη στο ΡΑ. Ο Χρήστος, με εμπειρία στην άσφαλτο και στο χώμα, από τη νέα γενιά με τη σύγχρονη άποψη, λάτρης και των δοκιμών εξέλιξης. Καθρέφτης της ποιότητάς του η διάρκεια σε μια απαιτητική ομάδα και ο διακριτικός τρόπος του στα social media, που δημιουργεί ενδιαφέρον με τη σεμνή συμπεριφορά. Ό,τι εκφράζει συνολικά αυτή την ομάδα, με το συντονισμό και την επικοινωνία, ευθύνη του Νώντα Δουζίνα.

Νίκος Πετρόπουλος. Tο δέκα το καλό ανάμεσα στους Έλληνες συνοδηγούς στο ΕΚΟ ΡΑ το 2023. Η ηλικία του κρύβει την αλήθεια, συνδεδεμένη με το πάθος του και τη διάθεση νεαρού όταν αγωνίζεται. Με τσαγανό εκτός των ορίων της μέτρησης, στον επετειακό αγώνα προσφέρει τη σοφία του στον «Παναγιώτης Ρουστέμης», στη Seajets Fabia RS, συμμετοχή της Eurosol, από τις κορυφαίες ομάδες στo WRC. Ο Νίκος, specialist στο ρυθμό, με άποψη για το αυτοκίνητο και για την επικοινωνία του πληρώματος με την ομάδα, εγγύηση αξιοπιστίας και για τη μαμά Ρουστέμη, που ανησυχεί. Όταν ο Άλεξ Ρουστέμης κάνει τη διαφορά στα pits, και όχι μόνο.

Γιάννης Βελάνης. Ο ξάδελφος, και κάποιος θα σχολιάσει ότι τον καλύπτει η αύρα από την προσωπικότητα του Βασίλη, ενώ άλλοι θεωρούν ότι θα είχε μεγαλύτερη προβολή εάν δεν ήταν συγγενής του οδηγού. Καμία σχέση. Αυτές οι ξεπερασμένες θεωρίες δεν έχουν θέση στην ομάδα Βελάνη, που ξεχειλίζει από ήθος και ποιότητα. Η σταθερή αξία, άλλωστε, του Γιάννη επιβεβαιώνει την κλάση του Βασίλη, οπότε και προκύπτει εξαιρετικό σύνολο, που λάμπει στις ελληνικές συμμετοχές. Ατού εδώ ο Ρόμπερτ Ναχμίας, που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη.

Ηλίας Παναγιωτούνης. Γιος του βετεράνου Λάζαρου, από την τάξη των πραγματικών gentlemen, της χωμάτινης έκφρασης των ελληνικών ράλλυ. Μαζί και ως πλήρωμα! Ο Ηλίας, που ξεκίνησε ως οδηγός, εξελίχθηκε σε συνοδηγό έχοντας υποστηρίξει τους Νίκο Ζάχο, Γιάννη Μπαντούνα και Λάμπρο Αθανασούλα. Τι άλλο; Ξανά με Χρυσόστομο Καρέλλη, όπως και το 2017 με 208 R2, αυτήν τη φορά με «Σε Τρουά», και είναι το χαμόγελό του και το ψύχραιμο στυλ του που καθησυχάζουν, και έτσι υποστηρίζει την προσπάθεια ενός σημαντικού οδηγού, λάτρη του «50-50» σε σχέση με τον συνοδηγό του. Ο Χρυσόστομος, υπεύθυνος και για την εξαιρετική επικοινωνία της συμμετοχής, που συντονίζει ο διεθνής Στέλιος Φάκαλης.

Θοδωρής Χατζηθεοδωρίδης. Ο κ. Θόδωρος, δίπλα στον κ. Γιώργο στο Fiesta R5, με την υποστήριξη του Car Center. Δίπλα τους, οι πρωταθλητές Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με τη Rally3 εκδοχή του Fiesta. Συνάντηση κορυφής, λοιπόν, με αφορμή τη συμμετοχή του Γιώργου Βασιλάκη, μετά το Σαφάρι, στο Ακρόπολις, και μακάρι και στο ΙΡΑ! Το Fiesta σε προδιαγραφές R5, και ο Θ.Χ., ένας παλιός της σχολής Σωτήρη Σκαλτσά, ταξιδεύει από τη Θεσσαλονίκη στο ΡΑ, προσθέτοντας τη δική του πινελιά σε ένα κοκτέιλ γνώσης και ευπρέπειας. Τον Θοδωρή τον ζήσαμε το 2022, μέλος της ομάδας μας ως πλοηγών και, χωρίς αμφιβολία, θα ξεπεράσει κάθε προσδοκία από το μπάκετ και έξω από αυτό, με τον διακριτικό τρόπο, που χαρακτηρίζει τον Γ.Β.

Κώστας Σούκουλης. Δάσκαλε που δίδασκες, και, από τη στιγμή που ο κ. Σούκουλης, με το γνήσιο χαμόγελο, καθρέφτη του χαρακτήρα του, συμμετέχει με τον Γαλεράκη στο ευφυές Fiesta Rally3, σημαίνει ότι ο Σπύρος «το έχει» και στο χώμα. Ο Σούκουλης, πρωταθλητής με τον εξαιρετικό Γιάννη Μπαντούνα αλλά και όχι μόνο, με βαρύ παλμαρέ γραμμένο σε χρυσό φόντο, διακρίνει την αγωνιστική προοπτική του νεαρού, οπότε και αποδέχθηκε την πρόκληση και υποστηρίζει τη συμμετοχή τους με συνέπεια. Στον αγώνα, στις αναγνωρίσεις, αλλά και στο περιθώριο της διαδικασίας, σε λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά σε επίπεδο πρωταθλητή, όπου έχει μάθει να εκφράζεται. Ό,τι χαρακτηρίζει και την ομάδα τους, το Car Center.

Νικόλας Κομνός. Ο βενιαμίν, και είναι συγκλονιστικό ότι ο πολύπειρος Θέμης Χαλκιάς επιλέγει έναν νεαρό, εξαιρετικό και οδηγό ώστε να του εμπιστευθεί ρόλο ευθύνης και, το κυριότερο, να εξελιχθεί στα μέτρα του, συνδεδεμένα με τις αρχές της Halkias Racing, οι οποίες είναι απόλυτα εναρμονισμένες με την αγωγή ενός ώριμου νεαρού, που ήρθε για να μείνει, όντας κόσμημα πολλών καρατίων. Στη γαλλική φινέτσα της Eldons-«Κλειώ», το φρέσκο, το ελαφρύ άρωμα που της ταιριάζει, σύνολο με υπεραξία από τον πολύπειρο Θέμη, που συνδυάζεται με τον Μάνο Ράλλη στα πλήκτρα και με τον Σταμάτη Παντιέρα, που θα μας λείψει στην ιεροτελεστία του Service. Εκεί όπου δεσπόζει ο φιλόξενος Βασίλης Χαλκιάς.

Βαγγέλης Παναρίτης. Είναι οι φίλοι της διπλανής πόρτας με τον Γιώργη Δελαπόρτα σε Fiesta Rally-3, και αυτούς τους τύπους τους εκτιμάς και τους σέβεσαι. Ο Γιώργος, λάτρης της λεπτομέρειας, με αυτί-καμπάνα, έτοιμο να απορροφήσει το ποίημα του πολύπειρου Αργίτη δίπλα του, και είναι το πλήρωμα που θέλεις να συναναστραφείς στη διάρκεια και στο περιθώριο του αγώνα. Δε μιζεριάζουν, και διασκεδάζουν με σοβαρή άποψη και, όταν ο χορτάτος μαθαίνει, απαιτείται σεβασμός. Ό,τι ακριβώς προκύπτει στην SV Motorsport του κ. Βασιλείου.

Βαγγέλης Άκρατος. Πρωταθλητής με τον αδελφό του Γιάννη, συνεργάτες και στην επιχειρηματική άσκηση του κορυφαίου κλειδαρά στον πλανήτη. Συχνά με τον Σάββα Λευκαδίτη, όπως και στο επετειακό ΡΑ, και είναι εντυπωσιακό το πώς συμπληρώνει ο ένας τον άλλον, σε απόλυτη ισορροπία με τη μηχανή τους. Με το Γκάλλο-Peugeot 208 R4, πολεμικό παιχνίδι στη διάθεση εξαιρετικών. Συμμετοχή που απογειώνει την ευαισθησία μας, ενώ είναι γεγονός πως δίπλα στον Σάββα, που ακούει και αξιοποιεί, ο συνοδηγός, όπως ο λιγομίλητος κ. Ευάγγελος, με χαμόγελο αραιά και πού, έχει σοβαρό ρόλο. Όπως άλλωστε η οικογένεια του οδηγού στο επίπεδο της ουσιαστικής υποστήριξης, στην προετοιμασία και στη διάρκεια των εχθροπραξιών.

Μάριος Τσαούσογλου. Δεν είναι τυχαία ο λατρεμένος της νέας γενιάς των πρωταθλητών – «κυβέρνηση» σήμερα οι 35-45 ετών, που τον εμπιστεύονται εντός, αλλά και εκτός μπάκετ. Σεμνός και ειλικρινής, αξιοπρεπής και εγωιστής ως πρωταθλητής, συμπληρώνει δεύτερη αγωνιστική χρόνια με τον «πύραυλο» Πασχάλη Χατζημάρκο, προσθέτοντας ποιότητα σε έναν ιπτάμενο συνδυασμό. Συνοδηγός, γνώστης των κανονισμών, που ασχολείται και με λεπτομέρειες, με εμπειρία και τρόπο ως υπεραξία για τη συμμετοχή, στην τέντα της EMC του κ. Κώστα Σπύρου. Made in Greece κόσμημα στο SP. Άλλωστε, δεν είναι τυχαία η συνεργασία του με τον hill-climb-master Μάριο Ξανθάκο, στη Fabia της ομάδας με συνοδηγό τον Νίκο Καραθανάση. Η EMC που διδάσκει την υψηλού επιπέδου συνεργασία, και το εμβληματικό 208 R2 της ομάδας μοιράζονται οι Alkanell-Χαλάτσης.

Άλκης Ρέντης. Να πάτε στο Βόλο και να τον επισκεφθείτε, ώστε να τον απολαύσετε να συντονίζει ένα πραγματικά ιταλικό καφέ, όπως το «Localino», ή να τον συναντήσετε με την οικογένειά του, κόσμημα της τοπικής κοινωνίας. Οπότε θα έχετε σημαντική γεύση για τον πρωταγωνιστή. Συνοδηγός του Policeman, του Γιάννη Πλάγου, που τιμάει την πόλη του, την Καλαμάτα, και θα έπρεπε να πωλούνται ακριβά τα in-car πλάνα τους. Τραγουδώντας για έναν περίφημο μαέστρο, με έμπνευσή τους τον ήχο του κινητήρα του Type R. Συνδυασμός σε «κάθετη πτώση» στην Αλυκόπετρα και σε άλλες κριτήριες υψηλού ρίσκου διαδρομές, είναι ικανοί για το καλύτερο στο ΡΑ. Πρόκειται για τη συμμετοχή της “Ελληνικής Αστυνομίας“, με ποιότητα που θα παίξει το ρόλο της ώστε να βρουν αμέσως το ρυθμό με το Ford Fiesta Rally4 που τους ταιριάζει, σε ομάδα όπου σέβονται τους συνεργάτες τους, όπως η SV Motorsport.

Ανδρέας Περίδης. Τίποτα τυχαίο, και δε θα απορήσουμε αν με τον Χάρη Καλτσούνη συμπληρώσουν μαζί τα 50 χρόνια του βετεράνου οδηγού στο ΡΑ. Ο Ανδρέας, σοβαρός, ήρεμη δύναμη, έχει κινηθεί πάνω από τα όρια με τον εμπνευσμένο Τάκη Σκαλτσά, ενώ έχει προσφέρει απλόχερα και από καρδιάς την εμπειρία του στον PetroRetro Νικόλα Γ. Πετρόπουλο. Στον επετειακό αγώνα, θα υποστηρίξει ακόμα μία φορά την επιτυχημένη τακτική του βετεράνου «Χάρυ Καλ», όπως και την εξέλιξή της προσαρμογής του στο σύγχρονο Corsa, που θέλει τρόπο.

Ακριβώς ό,τι απαιτεί και η γαλλική εκδοχή, το αντίστοιχο Peugeot των Τεό Καλαμάρα-Δημήτρη Λαμπράκη, με τα Rally4 να προσφέρονται για τον καθαρόαιμο και σοβαρό ερασιτέχνη, θυμίζοντας τα Α6 της εποχής μας.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!