X
Blog

Δοκιμή: Toyota GR Yaris new – «Τρομοκράτης» με στυλ…

Ο Σ.Χ., με το «κράνος» του «Στρατισίνο», οδηγεί το ανανεωμένο GR Yaris στα Δερβενοχώρια και σχολιάζει.

«Ανέβα Στεφάνη, κατέβα από Σκούρτα προς Άγιο Θωμά και ξαναέλα να φύγουμε από τη Φυλή»… Ζαλίζεσαι, αλλά στον Ηλιόπουλο δε χαλάς χατίρι, ειδικά όταν συνδυάζεται με τον «Dronάρχη» Σαλούρο, και μάλιστα για την υποστήριξη της δοκιμής του νέου GR Yaris, με ουσιαστικές διαφορές στον κινητήρα και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Καθρέφτης του μεγέθους της Toyota, ως η εξέλιξη των ειδών, από το πεντάθυρο Hybrid στο τρίθυρο GR με την ένδειξη «GR-four» πίσω αριστερά, που σε ταξιδεύει σε άλλες εποχές. Σήμερα, που όλα φαίνονται ίδια, μόνο αυτοί οι Ιάπωνες τολμούν, και η απόδειξη-δείγμα γραφής εντυπωσιάζει· είτε το παρακολουθείς σταθμευμένο, σε χρώμα μεταλλικό γκρι-ανθρακί, με ουσιαστικές πινελιές που προδίδουν την ανανέωση, είτε περιεργάζεσαι το ανανεωμένο του εσωτερικό. Κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του Πραγματικού Oδηγού, στον οποίο απευθύνεται. Ο χρήστης του, ο συνειδητοποιημένος αγοραστής του, είναι απαιτητικός, μπορεί να υποστηρίξει το τιμολόγιο αγοράς με την τιμή σε εκτόξευση και αποφεύγει την καταγραφή ανταγωνιστών.

Κακά τα ψέματα, αν τολμήσεις και συγκρίνεις με το ηλεκτρικό Ioniq N, το Type-R, το RS3 ή την Α45S -την αληθινή (δεν έχει σχέση η Α35)-, όπως και το σημείο αναφοράς, τα Cupra VZ, Formentor και Born, δεν έχεις αντιληφθεί το μέγεθός του· τη μοναδικότητά του. Αντίστοιχα, αυτήν τη σύγχρονη εκδοχή δεν τη συγκρίνεις με EVO και STi, που τοποθετούνται στη χρονοκάψουλα των αυτοκινήτων αποκλειστικά για τον Π.Ο., που ψάξε και σήμερα δε θα βρεις.

Άλλοτε; Το Nissan GTiR παραγωγής, και συγχωρέστε την υπέρβαση και συναισθημάτων, αλλά όταν ένα αυτοκίνητο σήμερα θυμίζει ό,τι έχεις στην καρδιά σου από το 1991, σε πρώτο πρόσωπο, ο τίτλος είναι: «σημαντικό».
Τα κοινά τους στοιχεία είναι ο χαρακτήρας, η αξιοπιστία και ο τρόπος για το αποτέλεσμα στο δρόμο, είτε «τσουλάς» είτε μετακινείσαι. Υπό άλλες, υγιείς συνθήκες, με επίκεντρο το GR Yaris, θα τοποθετούσα σωματοφύλακες από το χθες το Sunny, και για το αύριο το Born, με Ντ’ Αρτανιάν ένα από τα θερμικά σε σιελ της Ηyundai, κατά προτίμηση το i30 N. Μακάρι να επανέλθουν οι συνεργάτες μας και, όσο υγιής, με χαρά θα οδηγούσα σε μια τέτοια δοκιμή το Nissan μου… Κομμάτι της ζωής του βετεράνου.

Καθαρόαιμο
… με βάση το δικό σου 5θυρο Υaris Hybrid, κορυφαίο μικρoμεσαίο αυτοκίνητο της αγοράς, όπως επιβεβαιώνουν και οι πωλήσεις του, αλλά εξαιρετικό και για τον λάτρη του 208 Hybrid GT-Line, όπως είναι ο υπογράφων. Η εξέλιξή του σε επίπεδο κορυφής είναι τα GR Yaris Rally1-2 – οι πρωταθλητές και μόνο αυτοί μπορούν στο δρόμο για το 2030 να προσφέρουν σε έκδοση παραγωγής ένα περίπου κουπέ με τρίθυρο αμάξωμα, που όντας φουσκωμένο πίσω, σε αναστατώνει. Ήρθε με 261 ίππους, μας προστάτευσε-υποστήριξε σε εξελιγμένη εκδοχή στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με το «0», δείγμα του πώς λειτουργεί η Toyota Ελλάς όταν με σεβασμό συμμετέχει σε βαριά project, και σήμερα να ’μαστε στην Τέλεια Διαδρομή.
Mε το GR Four. Έμβλημα-έμπνευση, οπότε οι επιδόσεις και η αξιοπιστία έχουν παρονομαστή την ικανοποίηση του οδηγού. Με τον απλό τρόπο, και δε χρειάζεται να είσαι ο Έβανς ή ο δάσκαλος Άγγελος Ζήβας για να πας πολύ γρήγορα με το GR Yaris-new, όντας και ασφαλής.

Με την εξελιγμένη εκδοχή
Ανανεωμένο, με λεπτομέρειες που το χαρακτηρίζουν εκτός και εντός, αλλά και ουσία που το απογειώνει. Ο 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει επιπλέον 19 ίππους, αλλά και 30 ακόμα Nm ροπής, με αποτέλεσμα οι σχετικές μέγιστες τιμές να ανέρχονται τώρα στους 280 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και στα 390 Nm από τις 3.250 έως και τις 4.600 σ.α.λ.
Η είδηση είναι το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ το χειροκίνητο παραμένει ως βασική επιλογή. Η αύξηση του αριθμού των ταχυτήτων από 6 σε 8 επιτρέπει στο κιβώτιο Gazoo Racing Direct να έχει πιο κοντές σχέσεις, ενώ οφέλη προκύπτουν και από την παρουσία του νέου συστήματος ελέγχου ροπής και της ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας υψηλής απόκρισης.

 

Από το «μπάκετ»
Κάθεσαι πιο χαμηλά, έχουν δουλευτεί τα πάντα όλα ώστε να νιώθεις άνετα, ενώ υποστηρίζεται υποδειγματικά ό,τι αφορά το ζητούμενο, που είναι η οδήγησή του. Από το πρώτο μέτρο ψιθυρίζεις, άλλο αυτοκίνητο, και το σχόλιο δεν επικεντρώνεται σε συνθήκες τέρμα γκάζι, αλλά αφορά ακόμα και την κίνηση στην εθνική ή στην Αττική Οδό, όπου αθόρυβα η ταχύτητα εκτοξεύεται, αφού, ενώ εσύ χαϊδεύεις το γκάζι, ο κινητήρας με εντολή από το αυτόματο κιβώτιο αυξάνει την ταχύτητα σε απαγορευμένες τιμές. Τιμές που συνδυάζονται με την απόλυτη ευχαρίστηση αλλάζοντας πορεία. Το λατρεύει το βουνό, και είναι απίστευτο το πώς προσαρμόζεται σε κάθε τύπου οδόστρωμα, επιβάλλοντας το δικό του κρεσέντο. Σπάνια ακολουθείς, συνήθως δαμάζεις και προσαρμόζεται η μηχανή σου στα «πρέπει» σου. Εδώ οι όροι αλλάζουν και, αφού ακολουθείς τις οδηγίες του Ηλία Καραΐσκου της ΤΕ -ο δικός μας άνθρωπος σε σχέση με το GR Yaris «0»-, ρυθμίζεις σε Sport, αφαιρείς τον έλεγχο της πρόσφυσης και… Banzai!
Σε συναρπάζει, αλλά και σε διαλύει, αφού επιμένει να διαγράφει τροχιές κολλημένο στο δρόμο, αδιαφορώντας για τις συνθήκες. Έχεις την αίσθηση ότι η βρόμικη δουλειά από τα διαφορικά και η καθαρή από τον κινητήρα, γεμάτο σε όλη την κλίμακα των στροφών, κρύβουν την πραγματική δύναμή του στα χαρτιά. Η υποστήριξη έρχεται από το τιμόνι και τα φρένα, με ABS που η λειτουργία-παρέμβασή του θα έπρεπε να διδάσκεται σε ευρωπαϊκά R&D.

Με ατού…
… το κιβώτιο, και μην επιχειρήσετε να συγκρίνετε χρόνους αλλαγών με το κλασικό τύπου manual. Έχουμε να κάνουμε με κιβώτιο εξελιγμένο από το μάγο Οζιέ, και εδώ ο Ιάπωνας τεχνικός παγκόσμιος πρωταθλητής απαντάει τεκμηριωμένα και εντυπωσιακά σε Ευρωπαίους και Ασιάτες δημιουργούς, με αγωνιστικά στοιχεία στο DNA τους.
Ο επιλογέας λειτουργεί με την αγωνιστική διάσταση – και ποιος ασχολείται με τα περιβόητα paddles, που ορθά ακολουθούν το τιμόνι. Δε χάνεις την ευκαιρία, αξιοποιείς τη ροπή λίγο πάνω από τις μεσαίες στροφές, αξιοποιείς την αγωνιστική αίσθηση που προσφέρει ο επιλογέας και δημιουργείς – συγγνώμη, οδηγείς…

Τι/ποιoς να συγκριθεί μαζί του;
Ανεκτίμητο, και αν αντιλαμβάνεσαι το πώς και τι και έχεις την οικονομική δυνατότητα, το σταθμεύεις στο χώρο σου με αυτοκίνητα που υποστηρίζουν το «ουδείς αναντικατάστατος», όταν όμως «η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται». Ό,τι ισχύει για την Μ3 Ε46, για την 911-993, για τη Supra τέταρτης γενιάς του 1993, για το GT-R και για το απωθημένο μας, ένα τελευταίο, την Toyota GR86. Τόσο ψηλά ο πήχης._ Σ. X.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

TOYOTA GR YARIS DAT-8
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3κύλινδρος β/κ τούρμπο >ΒΑΛΒΙΔΕΣ: 12 >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.618 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 280 ίπποι/6.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 390 Nm/3.250-4.600 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο GR DΑΤ-8 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Διπλά ψαλίδια >ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αερ. δίσκοι 356×28/329×19 χλστ. με 4πίστονες/2πίστονεςδαγκάνες >ΤΡΟΧΟΙ: 225/40ZR18 >ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Michelin Pilot Sport 4S >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.995×1.805×1.455 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.560 χλστ. >ΜΕΤΑΤΡΟΧΙΟ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: 1.535/1.565 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.300 κιλά >ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΚΑΥΣΙΜΟΥ: 50 λίτρα >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 174 λίτρα >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 230 χλμ./ώρα >ΜΕΣ. ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (WLTP): 9,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (WLTP): 215 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 70.310 ευρώ

Δείτε επίσης: To νέο Toyota GR Yaris «πάτησε» Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!