Αυτή τη φορά θα χιονίσει και αφού δεν χρησιμοποιείς χειμερινά λάστιχα, βάλε το μυαλό σου να λειτουργήσει…
Κομμένες οι βόλτες με την τετρακίνητη «τζιπούρα», γιατί στοιχηματίζω ότι χρησιμοποιείς λάστιχα σε διαστάσεις για τρακτέρ ώστε να γεμίζει το φτερό και να δείχνει ωραίο, αλλά με δαύτα πας μόνο στην πλατεία στου Γκύζη (αντί σικ), άντε και στης Αγίας Σοφίας στο Νέο Ψυχικό (περίπου σικ).
Μέχρι εκεί, γιατί για παραπέρα καλύτερα αξιοποίησε το ελαφρύ Yaris ή το Micra της συζήγου ή συντρόφου σου, όπως και το «500» ή το Panda της θυγατέρας. Το απλό, το Twin Air ή το ντίζελ το παλιό. Πεταμένα χρήματα η τετρακίνηση εδώ που άλλωστε πάντα πρέπει να τη συνδυάζεις με σωστά λάστιχα, οπότε περισσεύει το παραπάνω βάρος από ένα αχρείαστο στην πόλη και στα περίχωρα παραπάνω διαφορικό.
Περί ατομικής ευθύνης
Ψυχραιμία, υπομονή, η προσοχή στο 100% και να η ευκαιρία για τη σωστή χρήση των Google Maps ώστε ει δυνατόν να αποφύγεις την κακοτοπιά. Την κακομοιριά δεν την αποφεύγεις, είναι ανίατη, και αναρωτιέμαι πόσοι γνωρίζουμε να τοποθετήσουμε παραδοσιακές ή σύγχρονες «αλυσίδες». Και το κυριότερο, πόσοι γνωρίζουμε να τις αξιοποιούμε οδηγώντας.
Να η ευκαιρία λοιπόν και το Σάββατο μπορείς να κάνεις το τεστ τοποθέτησης που επιμελώς αποφεύγεις, ώστε την Κυριακή να είσαι ασφαλής.
Κρίνεις ότι πρέπει να μετακινηθείς. Κάντο σωστά, ό,τι προδίδει σεβασμό στο συνάνθρωπο και τον αυτοσεβασμό που απαιτείται ώστε να είμαστε καλύτεροι άνθρωποι, όντας και πρότυπο για τα παιδιά μας, που πλέον διδάσκουν τα εγγόνια μας.
Δεν ξεχνώ
-Να σηκώσω τους καθαριστήρες ώστε να μη «χαθούν» στο χιονισμένο παρμπρίζ
-Να σκεφτώ καλά το που πάω, με εξέλιξη το πως πάω
-Να έχω τη σπάτουλα για τα τζάμια πρόχειρη, όπως και το φτυάρι για το δρόμο φροντίζοντας και τι αφήνω πίσω φεύγοντας
-Να το βγάλω το «μωρό» ή το θηρίο το προηγούμενο βράδυ από το γκαράζ ώστε να γλιτώσει το πρωί ο συμπλέκτης και το νευρικό μου σύστημα.
Ειδικά, εμείς οι υπερτασικοί που χρησιμοποιούμε και αυτόματα κιβώτια, ψυχραιμία. Απαλά με το γκάζι. Αν φοράς αυτά τα μποτάκια-Αμερικανιά ή apres ski, δεν έχεις αίσθηση στο πέλμα, δεν λυγίζει το πόδι, οπότε χρησιμοποίησε το μυαλό σου, δοκιμάζοντας το πόδι.
Ξανά: Απαλά με το γκάζι…
Στο δρόμο
Ψυχραιμία, προσοχή στο 100%, σωστή χρήση ώστε να αποδίδουν τα φώτα ομίχλης και αποστάσεις.
Δεν εμπιστεύεσαι κανέναν, την ώρα που θα πρέπει να σε εμπιστευθείς, να αυξήσεις στο max την αυτοπεποίθηση σου περισσότερο από ποτέ. Είσαι Έλληνας. Έχεις μυαλό. Επιβιώνεις στα χωράφια στους ελληνικούς δρόμους, οπότε υπό προϋποθέσεις, ξέρεις.
Όπως λοιπόν αποφασιστικά προσπερνάς υπό κανονικές συνθήκες, έτσι οδηγείς στο χιόνι σε ό,τι αφορά την προσοχή σου και τις κινήσεις σου. Έχεις επιλέξει άμυνα και δεν μετανιώνεις, ούτε ξεθαρρεύεις.
Μην παρασυρθείς από την υποκρισία του μαλακού. Είναι λευκό, σε προκαλεί, γλίστρας-ελέγχεις, αλλά σε κοροϊδεύει και αν δεν διαβάσεις το γκρι και σε αιφνιδιάσει ο πάγος, χαιρέτισες ακόμα και αν νιώθεις Στρατισίνο. Ο πάγος σκοτώνει και τον Ιαβέρη και τα λάστιχα με καρφιά που τοποθετεί ο Βαζάκας ώστε να αναστατώνει με το «Σούμπι» του στο πέρασμα του, τη σύνδεση της Πολιτείας με την Κηφισιά.
Δεν έχουμε ούτε τις υποδομές, ούτε την κουλτούρα για σχέση με το λευκό, ούτε τη γνώση για παιχνίδι στο χιόνι οδηγώντας. Ας ανακαλύψουμε το Διαδρόμιο, φιλόξενος χώρος όπου προσφέρεται για εκπαίδευση της οδήγηση στο χώμα και ας αφήσουμε την οδήγηση στο χιόνι για τους Σκανδιναβούς.
Οι δρόμοι μας, πληγώνουν στεγνοί, σκοτώνουν βρεγμένοι, ενώ είναι απαγορευμένοι με χιόνι ακόμα και αν ο μηχανισμός λειτουργήσει και τους πνίξει στο αλάτι, όπως έγινε καθυστερημένα πριν ένα χρόνο…
Καμπανάκι, το φιάσκο της Αττικής Οδού
Να θυμάστε, να μας οδηγεί ό,τι κακό έγινε πέρσι, ώστε να μας προστατεύει φέτος και αλίμονο αν περιμένουμε τα μηχανήματα του Πατούλη ή τη στρατηγική μηδενικής εμπιστοσύνης του Κύπριου υπουργού -αν υφίσταται ακόμα- με γεγονός ότι ο άνθρωπος μας, ο προστάτης μας Νίκος Χαρδαλιάς, πήρε μετάθεση.
Μόνοι μας λοιπόν και από τη στιγμή που αποδεδειγμένα μας κόβει και δημιουργούμε όταν δεν τρωγόμαστε, πάμε να συνυπάρξουμε με ασφάλεια και με τα ασυνήθιστα για τον τόπο μας φαινόμενα.
Να αποφύγουμε τις μετακινήσεις θα μας παροτρύνει το SMS από την Πολιτική Προστασία.
«Υπερβολή¨», σχολιάζει ο καλά εξοπλισμένος με το Quattro και χειμερινά λάστιχα στο tres chic Avant, όπως ο βαφτιστήρας μου, ενώ ο «εγώ ξέρω» με το μαύρο Volvo AWD το πιθανότερο και το πλέον ανώδυνο είναι να βρεθεί στον φαναρτζή.
Τι προτείνεις ΣΧ;
Είπαμε, ατομική προστασία και αξιολόγηση της κατάστασης μέσα από μια καταιγίδα πληροφοριών που καλύπτει την ενημέρωση σε διάστημα λεπτού.
Ανοικτά αφτιά, το μάτι με μυαλό στις πηγές πληροφόρησης και αν δεν γίνεται αλλιώς, με ή χωρίς χειμερινά, αλλά με τα όποια συστήματα προστασίας, πάμε με απαλά το γκάζι.
Σημαντικό: σε αυτοκίνητο με ABS έχεις τιμόνι για να αλλάξεις πορεία και με τυπικά μπλοκαρισμένους τροχούς, όταν όμως στο χιόνι τους θέλεις ελεύθερους για την αντιπαράθεση με το γλιστερό. Θέλεις υπομονή και κύλιση στο λευκό…
Στον πάγο; Τι δεν καταλαβαίνεις; Το κλειδώνεις! Aκόμα και το παραδοσιακό Land Rover με τα σωστά λάστιχα από τον έντιμο Παραδείση.
Σπαζοκεφαλιά;
Καμία σχέση. Με τον σωστό, υποχρεωτικά πλέον εξοπλισμό και το μυαλό στη θέση του είναι πιο απλό από ό,τι το περιγράφεις με τα πλήκτρα, αρκεί όλοι να ακολουθούμε το σωστό, παρασύροντας και τον ολίγον προσεχτικό.
Ο εξυπνάκιας; Φονιάς!
Καλό, ασφαλή δρόμο…_ Στρατισίνο
ΥΓ: κ. PR ενταύθα. Θα τα καταφέρουμε και με χιόνι και με πάγο, όντας μια καλά δοκιμασμένη ταξιαρχία που αντιστάθηκε στην αλαζονεία του υπερβολικού, αξιοποιώντας την οικογενειακή συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τους αδελφούς-εκδότες μας.