X
Blog

Best of the best

Ο Σ.Χ. επιμένει να εκτίθεται· επιλέγει δέκα αυτοκίνητα κορυφαία στις κατηγορίες τους, ορκίζεται ότι τα έντεκα δεν είναι της PSA και καταγράφει τις αγαπημένες του εκδοχές.

Σε μίνι, μετά το Hyundai i10 ποιο; Μέχρι τότε, και αν ποτέ προκύψει, δε θα αγοράσω με το αυτόματο κιβώτιο. Δεν την αντέχεις την τραμπάλα τύπου Smart από το παρελθόν. Σε κινητήρα επιλέγεις τον 1.2 με συμβατικό κιβώτιο. Ακούγεται περισσότερο, αλλά χαλάλι. Άλλωστε, αυτός ο 1.2 ανταποκρίνεται εξαιρετικά με τρόπο που περιορίζει τις αλλαγές. Αντίπαλος του σήμερα, ένα μεταχειρισμένο Toyota iQ.

Peugeot 208 GTI

Σε σουπερμίνι; Peugeot! To μαύρο GTI είναι σταθμευμένο στη Βαλτινών στην ΕΛΙΝ, και συνεχίζεται ο καβγάς ανάμεσα σε Ηλία και Νικόλα για το ποιος θα το ανεβάσει ώστε να ακούει τον κινητήρα όλη η περιοχή του Γκύζη. Συνήθως, σε συμβατικές περιπτώσεις, η διαφωνία τους αφορά το ποιος δε θα πάει, και προκύπτει μπαλιά ακριβείας σε Αρσένη και Γιάννη. Φοβερή τετράδα.

Η επιλογή μας, αντικειμενικά, το σύγχρονο «208», και βέβαια σε έκδοση GT Line. Με τον 1.2 βενζίνης, και είναι λεπτομέρεια η ιπποδύναμή του, με το αυτόματο 8άρι μοναδική επιλογή. Σε GT Line, σε φτιάχνει και σταθμευμένο. Αντίπαλος το Yaris, και εξαρτάται αν θέλεις ερωμένη, όπως είναι το «208», ή σύζυγο, οπότε Yaris, εξετάζοντας όμως και το Corsa. Ένα πιο αρσενικό Peugeot, που το κατατάσσεις στα εργαλεία μαζί με το i20.

DS 3

Σουπερμίνι σε luxury εκδοχή το ηλεκτρικό DS 3, και περιμένεις λίγες ημέρες ώστε να παραλάβεις το τελευταίας γενιάς με τη μεγάλη μπαταρία. Έτσι θα ξεπερνάς τα 300 χλμ. αυτονομία χωρίς τα μαγικά της Ξενάκη, που επιλέγει ECO και χαϊδεύει το γκάζι, με ό,τι αυτό σημαίνει σε διάφορα επίπεδα επιβίωσης ή μετρήσεων.

Σε αυτή την άτυπη κατάταξη και το αγαπημένο μας Cupra Born με τη σπορτίφ συμπεριφορά, και μάλιστα με το power boost και σε αυτό το γκρι χρώμα που αναστατώνει… Θα πείτε, είναι μεγαλύτερο. Τυπικά έχετε δίκιο, ουσιαστικά πλέον έχουν λιγότερη σημασία οι διαστάσεις, με γεγονός πως έχουν μετακινηθεί και τα σημεία προσδιορισμού κάθε κατηγορίας. Νέα δεδομένα…

Toyota Yaris Cross

Το βάθρο με BSUV; Λείπει ο Τσαντίλης, ο master chef, με τα 6 αστέρια της αυτοκίνησης by 4T, οπότε πάμε άγαρμπα. Να το πάρεις το Yaris Cross, που ψάξε, και μόνο αν επισκεφθείς τη Λάμδα Central θα ανακαλύψεις ότι θα περιμένεις λιγότερο από χρόνο. Κάθε σοβαρός ντίλερ κάνει τα κουμάντα του. Εννοείται σε φουλ spec, και βέβαια Hybrid. Λεπτομέρεια το πού θα μεταφέρεται η κίνηση. Όποιο προηγείται σε παράδοση.

Δίπλα του ένα Puma με τον 1.000άρη των 125 ίππων, αφού αυτός είναι ο σωστός 3κύλινδρος, όντας και ο καλύτερος της αγοράς, ενώ εξαρτάται από σένα ο τύπος του κιβωτίου. Εμείς αυτόματο. Εσύ; Mokka! Συμφωνούμε, και με τον 1.2 με τους 130 και το 8άρι απολαμβάνεις εφ’ όλης της ύλης. Κομψό, καλά φτιαγμένο και με τιμές έτσι δουλεμένες σε σχέση με τον εξοπλισμό, ώστε να μη χάνονται πωλήσεις στη λιανική και να κερδίζονται στις leasing. Η σπεσιαλιτέ τους.

ΥΓ.: Mokka και ντίζελ και, αφού ο Γκάλλο τώρα στην αρχή τον ψάχνει τον «Γερμανό», ανηφορίζεις Καματερό, στους δικούς μας. Δρόμων! Με 6άστερη υποδοχή…

Opel Astra

Στα χάτσμπακ; Εδώ υπάρχει νικητής και προβλέψατε Peugeot, όταν η λογική λέει Mercedes Α-Class, ενώ αρέσει η DS 4. Εδώ, διαχρονικά ηγέτες είναι η Corolla και το Golf. Εμείς επιλέγουμε Astra. Με την ευκαιρία, διαβάζω το «καλύτερο Astra ever». Δηλαδή, πώς αλλιώς; Θα ήταν καλύτερο το προηγούμενο ως παγκόσμια πρωτοτυπία; Ο καθένας με τον τρόπο του, λοιπόν, και το κόκκινο Astra με τη μαύρη οροφή και την υποδοχή της πρίζας είναι κατά τη γνώμη μας το καλύτερο χάτσμπακ της αγοράς. Δε βλέπει Golf, δεν ανησυχεί για τον ερχομό της Corolla, ψάχνει αλλά δε βρίσκει Focus, ενώ παίρνει το πράσινο φως από το «308» και αναλαμβάνει την ευθύνη σε σχέση με Mercedes και Α3. Σταθερές αξίες.

Αντίλογος, ένα Leon FR με τους 180 από 2,0 λίτρα, που όμως τελευταία αγνοείται. Αυτό είναι GTi! Σε όλα. Στο πώς ακούγεται και στο πώς ανταποκρίνεται το πλαίσιο…

Hyundai i30 N

Σε αντίστοιχο GTi; Ο σεβασμός στη σειρά Ν της Hyundai χτυπάει κόκκινο και, αφού δε θα παραχθεί το i20 Ν με αυτόματο κιβώτιο, είναι μονόδρομος το i30 Ν με αυτόματο. Σε λευκό, όπως του οικονομικού διευθυντή τους. Να περνάει απαρατήρητο και να προσφέρει τη μέγιστη χαρά κάτω από τις οποιοδήποτε συνθήκες. Από τα τελευταία συμβατικά που θυμίζουν την ωραία εποχή -με πλαίσιο- που, οδηγώντας γρήγορα, συνδέονται με τη βάση της ραχοκοκαλιάς σου.

Plan B. Από άλλον πλανήτη. Του ονείρου. Όπως είναι η Toyota GR86 και, με συμπάθεια στον Μ.Σαλ., είναι το μοναδικό του κείμενο που έχω αποστηθίσει. Ο Μανώλης, ταξιδιώτης που συμπλήρωσε τα 43 του, όταν ήρθε σε 4T πριν πάει στράτευμα. Περήφανος για τη διαδρομή του. Ό,τι σε κάνει αυτή η Toyota οδηγώντας. Ζητήσαμε τούρμπο, προσέθεσαν κ.εκ. Ακόμα καλύτερα.

DS 7

Σε CSUV τι να πρωτοδιαλέξεις; Υπεράνω χρημάτων, λοιπόν, ψηφίζεις luxury, αλλά δε διαλέγεις GLA ούτε Χ1, αλλά το DS 7, οπότε ως γκάμα, αφαιρώντας τους συγγενείς του, τοποθετείς απέναντί του το Volvo, το Q3 και τα Lexus. Πρότασή μας το 300άρι plugin, ώστε να απολαμβάνεις άνεση DS με τη σωστή απόκριση στο γκάζι, που ευνοείται από το αυτόματο κιβώτιο. Κυρίαρχο και στη μάχη της λακκούβας, με ατού τα λάστιχα ψηλού προφίλ.

Σωματοφύλακάς του το C5 Aircross, το καλύτερο Citroen ever με κινητήρα ντίζελ. Για να ταξιδεύεις, και όχι μόνο. Ταιριάζει στη φιλοσοφία της κατασκευής ο κινητήρας με την εντυπωσιακή ροπή. Αντίστοιχα, ταιριάζει ο «μικρός» plugin με τους 225 στο «3008», και πρέπει να παραδεχτούμε ότι στην κατηγορία οι Γάλλοι διάλεξαν υποδειγματικά το «καθαρούς ρόλους».

Nissan Qashqai

Τεράστια κατηγορία εφ’ όλης της ύλης τα CSUV, με εξαιρετικές κατασκευές, καθρέφτης και της φιλοσοφίας του καθενός. Με το RAV να έχει ξεφύγει σε διαστάσεις, όντας σε επίπεδο XTrail πλέον, μένει το Qashqai να υποστηρίξει τη γενιά των δημιουργών, και μάλιστα στα ίσια και παλικαρίσια, χωρίς τιμή-ατού και τρελό ανταγωνισμό από Κορεάτες και από το γερμανικό γκρουπ, που εδώ εκπροσωπείται περίφημα από τη Skoda.

Qashqai, λοιπόν, σε γκρι, το καλό με τους 160 σε αυτόματο και φουλ έξτρα, και δεν το πιστεύεις το πώς πατάει σε άσφαλτο και χώμα. Ο λύκος έτοιμος για όλα, σε εξευγενισμένη εκδοχή, με την ποιότητα να συνδυάζεται με φινέτσα σε ποιότητα κύλισης που δε θα βρεις σε Tucson και Sportage, ούτε σε Karoq και Kodiaq. Τρελή και έντιμη πεντάδα για απαιτητικούς.

Alfa Romeo Giulia

Θες δε θες σεντάν, θα πρέπει να αποκτήσεις την καλύτερη Alfa ever, αφού κάπως έτσι απαντάς και στον Ιμπαράτο, που έχει ορκιστεί να γράψει τη συνέχεια με καλώδιο. Έρχεται ανανεωμένη τις επόμενες εβδομάδες, οπότε διαλέγεις χρώμα για τη Veloce σου. Σε ένα γνήσιο γκαράζ petrolhead θα συναντηθεί με μια 911-996 και με μια Ε46, ακόμα και 325. Αρκούν οι έξι κύλινδροι. Σε κάθε περίπτωση, ακολουθώντας το δόγμα Κουμπή του Italian job, η δουλειά γίνεται με μεταχειρισμένη Benzina, οπότε παρεμβαίνεις στον κεντρικό έλεγχο, αναβαθμίζεις την ιπποδύναμη και δημιουργείς προϋποθέσεις αφαίρεσης του ελέγχου της πρόσφυσης. Οπότε Νικόλας Κουμπής, όπως Νικόλα Λαρίνι…

Cupra Formentor

Στο τέλος το καλυτερότερο και, αφού αποκτήσατε μέσω leasing την plugin εκδοχή, με γεγονός πως μας εντυπωσίασε, αλλά δεν ερωτευτήκαμε το VΖ5 με τους 400 – επιλέγουμε ταπεινά. Το μπλε ματ της Ε.Ξ. για το COTY με τους 310, το λάθος των Γερμανών στα ισπανικά, με γεγονός πως αυτό το αυτοκίνητο με τα σήματα της Cupra παραείναι καλό. Αυτό το crossover το θέλεις για κάθε ώρα και στιγμή. Σε καλύπτει σταθμευμένο, σε ικανοποιεί μέσα στην κίνηση ακούγοντας τον 5κύλινδρο στο ρελαντί, άγνωστο γιατί, χάρη στον Ειδικό Τύπο δεν τρως πόρτα πουθενά, και το κυριότερο: ανταποκρίνεται και στην αλητεία, όπως θα εκφραστεί ο βετεράνος είτε προς το Σούνιο, είτε προς την Ιτέα, εξελίσσοντας την Τέλεια σε Ειδική Διαδρομή…

Μακάρι να υπάρχει η δυνατότητα να μοιραστεί κανείς το παραπάνω στοχευμένο γκαράζ με περισσότερους από τους petrolhead που πάνω κάτω συμφωνούν και, αν έχουν δοκιμάσει, παραδέχονται… Αφιερωμένο, λοιπόν.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!