X
Blog

Επιλέγοντας αυτοκίνητα εκ του ασφαλούς

Κάποια ήρθαν πρόσφατα, πριν ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο, και ορισμένα θα τα αγοράσεις επαναπροσδιορίζοντας το γκαράζ, αφήνοντας και θέσεις - ό,τι αναμένεται…

Με σειρά προτεραιότητας

Το νέο Peugeot 308 δεν είναι ακόμα ένα Peugeot. Το λευκό, λοιπόν, με τον «μικρό» hybrid και τους 180 ίππους. Θα έρθει και με τους 225, όπως στο «3008» της φίλης μου της Μαρίας του ρεύματος σήμερα, και με αυτό, με το «308», θα «αντικαταστήσουμε» το «3008». Άλλωστε, σε επίπεδο γαλλικού SUV αρκεί le meilleure B-SUV, το 2008 diesel. Με τα απαραίτητα πλέον οπλικά συστήματα περιορισμού του κόστους της κατανάλωσης.

Δίπλα στο e-208, και φτάνει με το ρεύμα τέτοιες ημέρες. Αρκετές οι σκοτούρες μας, ώστε να προστεθεί άλλη μία για το αν πάω και αν έρχομαι από το Διαδρόμιο μέχρι ο Ήρα να πείσει τα «παιδιά» για την παροχή. Για το «308», που πατάει υπέροχα, ενώ ακούγεται ελάχιστα είτε με τον 3κύλινδρο είτε με τον ντίζελ, τι άλλο;

Σε επίπεδο ανταγωνισμού, δε βλέπει συνολικά το Golf, αντιπαραθέτοντας έκδοση vs έκδοση, αλλά και τα παράγωγά του. Δεν ξέρει, δε βλέπει τον Άσο, δεν το απασχολούν οι Κορεάτες και στριμώχνει με πολλά ατού την AClass και το Α3. Όπως λέγεται, καμία σχέση με το Astra, που αναμένεται, ενώ ψυχραιμία με το Mazda 3 και τους 180. Αν είναι έτσι, να πάρω Corolla με τους 180 ίππους, ώστε να έχουν πουληθεί δύο. Σύμφωνοι, στην πόλη θα καταναλώνω το μισό.

Η DS 4, από το ίδιο γκρουπ αλλά με τον διαφορετικό τρόπο σε κάθε μέτρηση. Στοιχίζει το design, που σωστά βραβεύεται, η ποιότητα σε υλικά, που δε θα βρεις ούτε στο Evoque, ενώ αυτή η νωχελική κύλιση της αρχοντιάς, που χαρακτήριζε την DS πριν από πενήντα χρόνια, επιστρέφει με τον σύγχρονο τρόπο. Σε συνδυασμό με τα infotainment και την εργονομία, όπου προσαρμόζεσαι γρήγορα. Για να μοιραστούμε την άποψή μας, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει το πάνω χέρι και σε παρασύρει, όταν, στην περίπτωση του «308», είσαι εσύ ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Περισσότερο Α-Class, ίσως και Lexus, όταν δεν τα καταφέρνει οδηγώντας γρήγορα, απέναντι στα οδηγοκεντρικά των Γερμανών και των συνεργατών τους, όπως το Α3 σε S line και το Formentor. Αυτόματο να είναι. Σε έκδοση Cross, που της ταιριάζει και αισθητικά, η DS 4 συγκρίνεται με τα πάντα όλα, προσφέροντας έναν σπάνιο πλουραλισμό, πρόκληση για τους μετρ του μάρκετινγκ, που έχουν την υποχρέωση να την τοποθετήσουν σωστά. Αναμένοντας τη Hybrid, επιλέγουμε τη χρυσαφί Cross με κινητήρα τον 1.5 ντίζελ, ενώ σήμερα χρησιμοποιούμε μια λευκή Cross με τον 1.2, τον καλύτερο 3κύλινδρο της αγοράς. Με το αυτόματο 8άρι, βέβαια.

Από την Κia με το Sportage ο μπελάς για το Qashqai και η σπαζοκεφαλιά στην Κάτω Κηφισιά σε σχέση με το Tucson. Βλέπουν και τους Γάλλους; Έχουμε τις επιφυλάξεις μας, αφού ο χαρακτήρας δεν είναι μετρήσιμο στοιχείο.

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να βρεις ισχυρό άλλοθι για να απορρίψεις το καλό Qashqai και να μην επιλέξεις το νέο Tucson και να ψηφίσεις Sportage. Δεν το κρύβουμε, η ποιότητά τους γενικώς εκθέτει και το Tiguan.

Πρόσφατα οδήγησα επιτέλους σε κενό των excel της κ. Φίλου, που δεν τα τσαλακώνει ούτε για τον φίλο μου τον Boss τους, το καλό Tucson με τους 230, σε συνδυασμό και με την τετρακίνηση, με ένα αυτόματο κιβώτιο που δε διαθέτει η Toyota. Εξαιρετικό σύνολο αυτό το Tucson. Μόνο με RAV το συγκρίνεις, που αν το βρεις και μπορείς να το υποστηρίξεις, είναι σε άλλο αγώνα, όπως λέμε.

Μέχρι τότε, γιατί Sportage; Έχει ιστορία, ενώ διαχρονικά μας αρέσει πολύ το ευρωπαϊκό design της Κia. Τοποθετείς λοιπόν τη Hybrid τεχνολογία στην έντιμη εκδοχή της και οδηγείς ένα αξιόπιστο και όμορφο SUV, που κυλάει εξαιρετικά, με δυνατότητες να κινηθείς και εκτός δρόμου.

Από την Cupra το ηλεκτρικό μας, μετά την ανασύνταξη. Για το Born ίσως έχουμε κουράσει, αλλά μας αρέσει πολύ. Έχει το μέγεθος με προοπτική όταν αναβαθμιστούν οι υποδομές, ώστε να το αξιοποιείς ως βασικό αυτοκίνητο. Το ακριβό, που με το boost ο κινητήρας αποδίδει στιγμιαία τους 230 ίππους, ενώ αν πας γυρεύοντας κουνάει την ουρά του. Σπάνιο σήμερα, και ειδικά με αυτά που πηγαίνεις στην πρίζα, οπότε είναι και πλήρες σε φορτίο, που αφορά τα συστήματα ελέγχου. Το Born έχει τους χώρους που απαιτούνται όταν ξεφύγεις από το «208», το σημείο αναφοράς στα μικρότερα, αλλά και αυτή την αύρα Cupra, που προσθέτει τα μεσογειακά στοιχεία στη βαριά γερμανική auto βιομηχανία.

Ρεύμα ή πάμε συμβατικά;

Αν μπορούσαμε να διαλέξουμε ένα ηλεκτρικό και ένα θερμικό, θα ήταν η ηλεκτρική Mustang και το Cupra Formentor με τους 300. Όπως το κρυμμένο του κ. Χάρη. Αυτοκίνητα που θα σταθμεύσεις δίπλα στην 911-996 και σε δύο αυτοκίνητα διασκέδασης. Για τη συμμετοχή σε εξαιρετικές εκδηλώσεις τύπου Regularity, όπως το Almera GTi το κόκκινο, που μόλις αποκτήσαμε, και ήδη απολαμβάνουμε κινητήρα και στήσιμο. Δεν είναι τρένο, αλλά αναζητά την προσοχή σου και σου επιτρέπει να διορθώνεις. Καμία σχέση με το Sunny στα πολλά και στα λίγα χιλιόμετρα (κυρίως). Όπως και ένα τύπου Escort ΜΚ1 για τη Sporting εκδοχή. Αρκούν 150 ίπποι, οπότε δε χρειάζεσαι άξονα Atlas, και έτσι θα μείνει χαμηλά το βάρος. Το ζητούμενο και για την κατευθυντικότητα και για την αξιοπιστία. Τυχεροί που οδηγήσαμε ελαφριά αγωνιστικά αυτοκίνητα, και δεν είναι τυχαίο ότι «Σώτερ» Σκαλτσάς, Βαζάκας (δίπλα του ο Ν.Τ.!), Πιερουτσάκος, Κουτσίκος κ.ά. ετοιμάζουν ελαφριά, μικρά και ευέλικτα εργαλεία για το περιβόητο ΙΡΑ, με τα γνωστά προβλήματα επικοινωνίας.

Η επικοινωνία από τα δυνατά στοιχεία του Acropolis Rally WRC, και η επόμενη επιλογή μας, το Hyundai i20 N, συνδέεται με τον αγώνα και με την καρδιά μας για πολλούς λόγους. Πολεμικό το γκρι-σιελ με τις πινακίδες του Δέδε, μήπως και μπερδευτούν οι φωτογράφοι και με το χειροκίνητο κιβώτιο. Επιλέγουμε ουδέτερο χρώμα και αυτόματο κιβώτιο για το καλύτερο σουπερμίνι της αγοράς σε GTi. Ένα έντιμο, ιδιαίτερα ικανό χάτσμπακ για την Τέλεια και την Ειδική Διαδρομή, στις σωστές διαστάσεις. Να οδηγείς, προσφέροντας σωστούς ήχους στα αυτιά σου και αυτό το σπάνιο που φτάνει ο δρόμος στα χέρια σου, με τη μέση να ακολουθεί. Το στομάχι ο κυρίαρχος όταν οδηγείς γρήγορα ένα καθαρόαιμο, όπως τα «Ν» της Hyundai, αλλά παίζει το ρόλο της και η ραχοκοκαλιά σου.

Στην αναμονή για το Skoda Fabia, αλλά χαλάλι. Το ενδιαφέρον είναι κυρίως δημοσιογραφικό και επικεντρώνεται στη σύγκριση με το i20 και το Corsa, αλλά και με το Yaris στη συμβατική του εκδοχή, με τον 1.5 και το χειροκίνητο κιβώτιο. Μια ενδιαφέρουσα κατηγορία όπου, όσο οι τιμές μένουν κάτω από τις 20 χιλιάδες, παραμένει στην κορυφή της προσοχής μας σε επαγγελματικό επίπεδο. Θα μας αρέσει το Fabia, με τη φρέσκια πλατφόρμα και καλούδια από το Taigo και το ανανεωμένο T-Roc, που επίσης θα αναστατώσει τις ισορροπίες στα B-SUV. Το γερμανικό γκρουπ σφυροκοπάει με πληρέστατη παλέτα, αλλά δύσκολα τα βάζεις με «2008», Yaris Cross και Puma, χωρίς να υποτιμούμε το μωρό, το Juke. Αδικείται το Nissan με έναν κινητήρα, αλλά ακόμα και έτσι, και σε συνδυασμό με τιμή και χρόνους παράδοσης, αποτελεί εξαιρετική επιλογή.

Τι, ποτέ δε θα αγοράσω; Jamais, mon Ami. Ας μείνει δικός σας φίλος. Ανάμεσα στον γαλλικό τρόπο και σε διάφορα ηλεκτρικά περίπου αυτοκίνητα, που ήδη βλέπεις στους δρόμους μας, θα αγοράσω μοτό. Βλέπεις αυτά τα θηρία, τα XMAX της Yamaha, και θα ήθελες να είσαι νεότερος ώστε να απολαμβάνεις και τις ανούσιες διαδρομές. Η ασφάλεια στο χέρι σου ή, για να είμαστε ακριβείς, στο μυαλό σου. Στην προσοχή σου. Υποχρέωσή σου η σωστή πρόβλεψη. Απαιτητική η μάχη με το απρόβλεπτο, κυρίως στην πόλη.

Τι άλλο δοκίμασα; Το ηλεκτρικό περίπου κουπέ SUV της Volvo, το C40, το WRC της κατηγορίας, και θα δυσκολευτείς να το συγκρίνεις. Αν με κάθε ηλεκτρικό ρισκάρεις την αυτονομία αναζητώντας αυτήν τη σπάνια αίσθηση της ροπής που σου προσφέρουν μία-δύο, άντε τρεις φορές την ημέρα, το Volvo δε σε αφήνει να αγιάσεις. Θέλεις συνέχεια τέρμα γκάζι. Σε γοητεύει και το παιχνίδι με την αυτονομία.

Σημαντικό και το πώς περνάει και τις λακκούβες της Αττικής. Αναζητάς το βάρος του, και δεν προκύπτει. Το είχα σημειώσει και όταν το ψήφισα ως COTY, τότε που συνεργαστήκαμε άψογα με τον κ. Κωστήρογλου, και φέραμε το τρόπαιο. Ευτυχώς, από την ομάδα του παραμένει η κ. Βερβενιώτη, που σέβεται και εκτιμάει. Τότε λοιπόν είχε αμφισβητηθεί η ψήφος μου, που δικαιώθηκε με το τελικό αποτέλεσμα. Γεγονός πως στο χώρο μας λίγοι ξεχωρίζουμε επιλογές του αντιπροσώπου εμπορικά και σε συμπεριφορά, από το προϊόν.

Το ηλεκτρικό Volvo C40, λοιπόν, είναι εξαιρετικό, είναι το καλύτερο στις διαστάσεις του, όντας και μακράν ισχυρότερο, όπως κορυφαία είναι και η plugin εκδοχή του XC40, που γράφει χρόνους κορυφής στο ράλλυ των πωλήσεων.

Το Honda; Το εντελώς νέο HR-V; Ένα συνολικά καλύτερο C-HR, και τι άλλο να προσθέσεις; Ίσως ότι αυτός ο Ιάπωνας πρέπει να επιστρέψει στην ανησυχία που τον χαρακτήριζε στο παρελθόν. Τέλειο concept, συμπαθητικό στο δρόμο, με υλικά στο εσωτερικό που δε θα βρεις στην κατηγορία του, θέλεις όμως κάτι παραπάνω σε σχεδίαση αλλά και παραπέρα.

Αναρωτιέσαι με την ευκαιρία πού ήταν και πού βαδίζει η Honda. Ακολουθούν με τη Mazda ένα δικό τους, περίπου premium μοτίβο με αντιδράσεις σε διάφορα επίπεδα, που δε φαίνεται να αποδίδει. Ίσως να βάλει η Mazda τη σχεδίαση και η Honda την τεχνολογία. Ακόμα και έτσι, δεν αρκεί. Γεγονός πως έχεις υψηλές απαιτήσεις από τη Honda, που μεγαλώσαμε με τις μοτό της ως κορυφαίες στον πλανήτη… Η Honda των HR-V και Type R. Ανατριχίλα, και τυχεροί όσοι έχουν φυλάξει ένα S2000. Νομίζω τα παιδιά του «Ιαβέρη»…

Με την ευκαιρία, και παρακολουθώντας βροχή μοντέλων από τη Suzuki, που διαχρονικά τα καταφέρνει αγνοώντας επιδεικτικά τον ειδικό Τύπο. Είχαμε την εμπειρία μας με την ανανεωμένη εκδοχή του Vitara, που κάθε φορά αποδεικνύεται καλύτερο, ακολουθώντας πάντα ένα διακριτικό αλλά αποτελεσματικό πλάνο ανανέωσης. Πλεονέκτημα η αξιοπιστία του και ατού η ιστορία του. Κακά τα ψέματα. Με το χρυσάφι Vitara, λοιπόν, στα βουνά και, επιστρέφοντας στην Αθήνα, στο ΣΕΑ-Shell της Αταλάντης έβαλαν πετρέλαιο αντί βενζίνη, ό,τι έφερε την εγκατάλειψη στα διόδια της Τραγάνας. Το αυτοκίνητο ακόμη πηγαίνει, στην κυριολεξία, μία εβδομάδα φορτωμένο από την Interamerican, ενώ εμείς οφείλουμε να ευχαριστήσουμε την άψογη αντιμετώπιση από την κ. Νεκταρία Δημητρακοπούλου της Σφακιανάκης, που διδάσκει επικοινωνία, μένοντας και σοφά μακριά από την εμπορική επικοινωνία.

Περί Taycan ο επίλογος για αυτό το κοκτέιλ επιλογών, που δεν έχουν πάντα αντικειμενικά κριτήρια. Στο γραφείο ο Σωτήρης και ο Μανώλης έχουν ενθουσιαστεί με την Cross Tourismo, και δεν κρύβεται. Εμείς πάμε συμβατικά. Μια πανίσχυρη Taycan με το καθαρό πίσω μέρος, μια τετράθυρη «911» επιπέδου «997», μακριά από την Panamera. Συγγνώμη, αλλά αν θέλω να πάω σε χωματόδρομο, θα πάω με την αγαπημένη μου Macan. Το απόλυτο SUV, το ταίρι της «911» σε βαλς που μόνο με Porsche μπορείς να χορέψεις, απολαμβάνοντας τη στιγμή._ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!