top icon
Blog

Ασφάλεια στους αγώνες

Σκέψεις με σοβαρή αφορμή, όταν στο παρελθόν ήταν καλύτερα δομημένη η ασφάλεια των αγώνων… Ο «Στρατισίνο» σχολιάζει, με σεβασμό στους τραυματίες και εμπιστοσύνη σε ορισμένους οργανωτές, ενώ αναγνωρίζει τον σημαντικό ρόλο της Ομοσπονδίας.

Στραβά, σοβαρά και ανάποδα

Το να μοιράσεις ευθύνες σήμερα μετά το ατύχημα στη Δημητσάνα είναι το εύκολο, ό,τι όμως σε εκθέτει σε αυτούς που σε εμπιστεύονται.

Είναι γεγονός πως απαιτείται ψυχραιμία, ενώ είναι σαφές πως ο προστάτης Άγιος, ως ασφάλεια των ελληνικών αγώνων, ήταν διακοπές, οπότε και μια σειρά από αστοχίες και λάθη οδήγησαν συνανθρώπους μας στο νοσοκομείο. Στάθηκαν βέβαια τυχεροί που δεν προέκυψε τραγωδία, όπως στη Ριτσώνα, στις Αφίδνες, ίσως και αλλού.

Αν μάλιστα δεν είχαμε τραυματία ένα ανυποψίαστο παιδί, που πήγε να γνωρίσει τι αρέσει στον πατέρα του, θα μπορούσαμε να σχολιάσουμε «κακιά στιγμή» και «ύπουλο μάτι» – όπως και άλλα ξεπερασμένα που κρύβουν αλήθειες, στραπατσάρουν την ουσία και δε μας διδάσκουν, ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο οι πιθανότητες να ξανασυμβεί.

Στη Δημητσάνα ήταν σωστή η αντίδραση της Οργάνωσης στη συνέχεια του ατυχήματος, ενώ εκ των υστέρων ήταν και άψογη η επικοινωνία των ατυχημάτων. Γεγονός πως έγινε και το αυτονόητο και εκφράστηκε ουσιαστικά η ευαισθησία και το ενδιαφέρον προς τους τραυματίες από οργανωτές και αθλητές.

Από την πλευρά μας, δε θα χαθούμε σε αντιπαράθεση για το ποιος ορθά αποφάσισε τη διακοπή του αγώνα, ενώ προσπερνάμε σχόλια για το αν έπρεπε να γίνει ο αγώνας λόγω καύσωνα. Την ώρα που νιώθουμε άβολα για το πώς διαχειρίστηκε το γεγονός ακόμα και ο ειδικός Τύπος. Άνθρωποι από τους οποίους έχεις απαιτήσεις, και κάποιοι μάλιστα έχουν ευεργετηθεί από τους ελληνικούς αγώνες, δεν αντέδρασαν με ψυχραιμία και με το απαιτούμενο τακτ. Ανταποκρινόμενοι βέβαια στο «ενδιαφέρον» του κοινού που εκτοξεύθηκε, ενώ γενικότερα αδιαφορεί. Αποδεικνύεται. Στα χαμηλά η F1, στην ανυπαρξία η Εσθονία, στα ύψη, τους έφτιαξε τον μέσο όρο η Δημητσάνα. Σε καλή μεριά, αλλά δε θα ακολουθήσουμε. Αλλιώς διδαχτήκαμε.

Λυπηρό και το ότι «δεν το καίνε» και απειλούν με δημοσιοποίηση όσοι διαθέτουν υλικό από τον τραυματισμό καμεραμάν-παραγωγού. Από τις περιπτώσεις που διαχρονικά αρνούνται να συμμορφωθούν, και καλά κάνουν, αφού δεν τους μετακινούν με «βία» που προστατεύει. Αντίστοιχα, δίνεται εκκίνηση με κακά τοποθετημένους θεατές και επαγγελματίες που συνολικά συλλαμβάνονται χωρίς ενημέρωση για τη σημασία ακόμα και μιας απλής κορδέλας σε ερυθρόλευκο χρωματισμό, ενώ αγνοούν τις οδηγίες των κριτών, που μπαίνουν σε συζήτηση, χαϊδεύουν και δεν επιβάλλονται.

Αδιανόητο ότι σε τέτοιες περιπτώσεις «θυμούνται» το motorsport Μέσα που δε δημοσιεύουν δελτίο Τύπου ούτε για το ΡΑ.

Ασφάλεια

Αύριο;

Καμία αμφιβολία ότι οι οργανωτές θα κάνουν την αυτοκριτική τους, ενώ τα θεσμικά όργανα θα κάνουν το σωστό, αναγνωρίζοντας την ευθύνη όσων άλλωστε την ανέλαβαν, έντιμα και με θάρρος, σε σύνδεση με την εμπειρία τους.

Η ώρα της αλήθειας αφορά την ΕΠΑ της ΟΜΑΕ και τις επιτροπές της για κάθε μορφή αγώνων, με παρονομαστή την επιτροπή ασφαλείας, με μέλη της πολύπειρους, με συχνή και επίπονη ενασχόληση.

Επιτροπή όπου θα πρέπει να ενισχυθεί με εκπροσώπους των Συνδέσμων, που ίσως και να συμβαίνει. Σημαντική η επιτροπή ασφαλείας, και γνωρίζουμε ότι τα επιλεγμένα μέλη της προσφέρουν τις υπηρεσίες τους εθελοντικά. Συμβουλευτικός όμως ο ρόλος τους, και σήμερα οι απαιτήσεις τούς ξεπερνούν. Για την ασφάλεια, όπως συμβαίνει και για τη χωρίς ονοματεπώνυμο επικοινωνία-προβολή. Θεσμικά, ευθύνη και των Συνδέσμων των οδηγών, και πλέον απαιτείται επαγγελματίας σωστά αμειβόμενος, σε πλήρη απασχόληση, με κέφι και εμπειρία.

Όπως την εποχή Αλέξανδρου Μανιατόπουλου, και αργότερα επί Μανώλη -Ρον- Χαλιβελάκη, ίσως και όταν συντόνιζε η κ. Πασαλή, που τότε αδικήσαμε, υπήρξε ο κ. Τάσος Αθανασίου. Το «πολυεργαλείο». Σε κάθε περίπτωση, το να ελέγχεις την ασφάλεια της διαδρομής είναι η μισή δουλειά, οπότε αφού έχεις θεσπίσει και προδιαγραφές, μπαίνουν οι βάσεις. Η άλλη μισή γίνεται με τον έλεγχο-αυτοψία, κατά τη διάρκεια των αγώνων, και ο Υπεύθυνος πρέπει να είναι σοβαρός, διαβασμένος και να πείθει. Ώστε να επιβληθεί στους συχνά κουφούς των Σωματείων, που λειτουργούν και υπό την οικονομική πίεση, με το έσοδό τους να περιορίζεται στο παράβολο της συμμετοχής.

Από τον «Χαρδαλιά» του Motorsport, όπως θα μπορούσε να είναι ο Τάσος, με αμοιβή ως χορηγία από έχοντες που «απειλούν» ότι θα επενδύσουν για το καλό του χώρου, απαιτείται δυναμική παρέμβαση. Σε οργανωτή, θεατή και αθλητή, και θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι τραυματισμός στο motorsport σήμερα το 2023 επιτρέπεται μόνο στο βουνό από αδέσποτη πέτρα. Διαφορετικά, είμαστε πενήντα χρόνια πίσω, και μόνο αν συμφωνήσουμε ότι φταίμε όλοι υπάρχει ελπίδα για καλύτερη και αναίμακτη ημέρα, ό,τι μας ταιριάζει και ως ψυχοσύνθεση, με την ευθύνη στα κόκκινα των συναισθημάτων μας.

Οι ελληνικοί αγώνες είναι μια δραστηριότητα για καλλιτέχνες-αθλητές που χρηματοδοτούν την προσπάθειά τους, αφού δεν προκύπτουν χορηγοί, τουλάχιστον με τη σημερινή πραγματικότητα. Δίπλα τους οι τεχνικοί τους, επί το πλείστον και χορηγοί, και το σύνολο δημιουργείται ως τέλεια σχέση, με την προσθήκη του θεατή. Έχει απαιτήσεις, δυσανασχετεί όταν η οδήγηση δεν πλησιάζει τις προσδοκίες του, ενώ εξανίσταται όταν οι οργανωτές υποκύπτουν σε αστοχίες και προκύπτει κενό στο σεβασμό, που αφορά αυτήν τη σημαντική σχέση…

Ασφάλεια

Φίλε θεατή

Κάν’ το όπως έχεις μάθει και αντιδράς στο ΡΑ, διδάσκοντας πειθαρχία, αξιοποιώντας και την ατομική ευθύνη που διακρίνει τον συνειδητοποιημένο. Φτιάξε δικούς σου, αυστηρούς κανόνες ασφαλείας, από την εμπειρία σου και τη μόρφωση-ευφυΐα σου, καταθέτοντας και τον καλύτερό σου εαυτό στις υποδείξεις. Το οφείλεις στον εαυτό σου, στους άλλους θεατές και στο χώρο που λατρεύεις με πρωταγωνιστές σε απόλυτη ισορροπία την ώρα του αγώνα, αθλητή και οργανωτή.

Να ευχηθούμε περαστικά στους τραυματίες, και ειδικά στο μωρό και στον «Snoopy», που γνωρίζουμε, και να είμαστε όλοι έτοιμοι για τη συμμετοχή μας στα εξαιρετικά σεμινάρια της ΟΜΑΕ για την ασφάλεια. Μακάρι να τους μιμηθούν οι Σύνδεσμοι που συλλαμβάνονται σε αμηχανία, ενώ η πλειοψηφία των Σωματείων είναι συχνά σε νάρκη, με άλλοθι οικονομικές δυσκολίες.

Μέχρι πού φτάνει ο περιορισμός του κόστους; Εκτιμούμε όχι όπου κρίνονται ζωές, και επιβάλλεται η Ομοσπονδία να παίξει το ρόλο της συντονίζοντας και μεθοδεύοντας έργο για την ποιότητα του χώρου, που αδικείται από συμβάντα όπως προχθές.

Ο αγωνιζόμενος; Τι υπονοείτε, ότι έχει ευθύνη; Παρακαλώ, διαγράψτε μας και ακολουθήστε άλλα Μέσα ενημέρωσης. Μείνετε μακριά μας._ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ