X
Blog

Αποτάσσομαι τον σατανά…

Όπως και να έχει, λέμε «ναι» στην κατηγορία B, σε αυτοκίνητα περίπου 4 μέτρα, αλλά χορτάσαμε με τα περίπου SUV, ικανά στο χώμα ως θεωρία, κατασκευές που σε μεταφέρουν, και ελάχιστα τα οδηγείς.

Να συμφωνήσουμε ότι είναι εξαιρετικό στο δρόμο το «2008», ποιοτικό και απόλυτα ισορροπημένο, με το πάτημα του άρχοντα, όπως και με στοιχεία GTi το Puma και το Juke. Ειδικά στην άτυπη αλλά ενδιαφέρουσα έκδοση «Nina» από τη Nissan-Χαλκιάς, που πας και χώμα, και μάλιστα σε ρυθμό αναγνωρίσεων αγώνα, ακολουθώντας τον κανονισμό των 70 χλμ. μ.ω.τ.

Το DS 3

Μία κατηγορία μόνο του, και δεν είναι τυχαία επιλογή ότι σταθμεύουμε το γκρι DS 3 diesel στην ΕΛΙΝ της οδού Βαλτινών, δίπλα στον μαύρο τρομοκράτη· στο 208 GTi, που ακόμη βρυχάται και αναστατώνει. Ο τέλειος συνδυασμός και, αν πρέπει να αντικαταστήσεις και τα δύο, θα το κάνεις με ένα DS 3 Hybrid με τo αυτόματο 6άρι κιβώτιο. Το λιγότερο SUV της κατηγορίας, με κινητήρα-κιβώτιο που αποτελεί απάντηση της Stellantis στον hybrid συναγωνισμό με ευφυέστατο τρόπο, που δεν εκτοξεύει το κόστος. Αντίστοιχα, η λειτουργία του, ενώ πλέον δεν προδίδει τους τρεις κυλίνδρους και τον 1.2 σε χωρητικότητα, ειδικά στην καμπύλη της ροπής (διόρθωσέ μας, μετρ Γιώργο Κηλάδη) και κυρίως σε κατανάλωση, θυμίζει τον 1.5-πετρέλαιο με το αυτόματο 8άρι που μπήκε στο ράφι. Μας αρέσει το DS 3 στο δρόμο, όντας πιο κοντά στα «208» και Clio.

Τα κλασικά χάτσμπακ, αποκλειστικά 5θυρα πλέον, υπενθυμίζουν τα κραταιά σουπερμίνι, που συνδυάζουν τα πραγματικά στοιχεία του δεύτερου αυτοκινήτου στην οικογένεια ή και του βασικού για τον μοναχικό καβαλάρη, που θέλει και να οδηγεί. Σεμνά και από χαμηλά μέσα από την κλασική προσέγγιση, με το «208» και το DS 3 να πιστοποιούν και τη σε βάθος χρόνου αντοχή τους ως προς τη φιλοσοφία κατασκευής τους.

Σταθερές αξίες

Υπεράνω τιμών, το πλέον ολοκληρωμένο σουπερμίνι ή segment B, αν προτιμάτε, είναι το Renault Clio Full Hybrid με τους 145 ίππους. Σε φουλ εξοπλισμό που εκτοξεύει την τιμή του σε επίπεδα φορτωμένου Golf και σε μπλε χρώμα της Alpine-ανατριχίλα. Θυμίζει εκείνο το πανάκριβο κόσμημα, το Clio Baccara, τότε τη δεκαετία του ’90. Σήμερα, πιο σπορτίφ αυτή η μπλε Clio με ένα πραγματικά υβριδικό σύνολο, που όμως είναι πανάκριβη η απόκτησή της και δύσκολη η μεταπώληση. Του ονείρου η κυρία Clio, που έχει αντίπαλο και το νέο Captur, και σε κάθε «Β» ανταγωνιστής του είναι και η SUV εκδοχή.

Με ρεαλιστικά στοιχεία, αναμένοντας και το νέο C3 που αρέσει, η κόντρα καλά κρατεί στο ράλλυ των πωλήσεων -και όχι μόνο- και διαχρονικά άλλωστε αφορά το «208», σε Hybrid πλέον, και το νέο Yaris με τον ανανεωμένο κινητήρα του με τους 130 ίππους, που θα πρέπει να δοκιμάσεις για να σχολιάσεις.

Δεν αρκεί η γεύση που έχεις από το ίδιο σύνολο στο luxury Lexus B-SUV, αντίπαλο του DS 3, αλλά να μείνουμε στα γήινα της κατηγορίας. Να καθίσουμε χαμηλά και να οδηγήσουμε· αντίπαλος του «208», που παραμένει κυρίαρχος σε αισθητική και οδηγώντας, υπήρξε μόνο το Fiesta. Σήμερα, δίπλα στο «208» θα σταθμεύσεις μόνο το Yaris με τον μεγάλο του κινητήρα, με ό,τι αυτό σημαίνει σε τελική τιμή, αφήνοντας στο Corsa την εφ’ όλης της ύλης αντιπαράθεση στην κατηγορία. Το Corsa, που τα καταφέρνει περίφημα και με τον 100άρη κινητήρα του να σταθεί απέναντι στο i20 -αναμένοντας την αυτόματη έκδοσή του-, στο Yaris, αλλά και στο Mazda 2. Ένα καθαρά γιαπωνέζικο προϊόν με ανταγωνιστική τιμή, προσεγμένο εσωτερικό σε επίπεδα Yaris Cross. Αναμονή και για το αυτόματο Swift, μετάδοση που θα έπρεπε να προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό, στα σύγχρονα σύνολα της κατηγορίας.

Η αισθητική, λοιπόν, με την αναβαθμισμένη ποιότητα είναι υπόθεση Stellantis σε έκφραση PSA, με υψηλού επιπέδου after sales από την ελληνική αντιπροσωπεία. Η αξιοπιστία είναι το σημείο αναφοράς για τους από την Ανατολή ερχόμενους πρωταθλητές, όπως Toyota και Hyundai, αλλά και από τη σταθερή αξία του Suzuki, με παίκτη πρώτης γραμμής το Mazda, που σε αναγκάζει τεκμηριωμένα να το σεβαστείς.

Περί outsider

Ψηλά στις προτιμήσεις μας η Skoda Fabia, και ποιο Polo; Εξαιρετικό σύνολο, και το χαρακτηρίζεις απολαυστικό αν υποστηρίξεις την υπέρβαση με τον 1.5, παριστάνοντας μάλιστα και τον Γιάννη Παπαδημητρίου όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις, αξιοποιώντας το πλαίσιο. Δεν είναι Γάλλος στην ευθυβολία, αλλά έχει το δικό του στυλ με τα στοιχεία από το παρελθόν που αρέσουν στον Π.Ο. Ακριβή εκδοχή, εκτός κάδρου, αλλά πιο επιθετικά και με αύρα από τη συμμετοχή στους αγώνες που δεν αξιοποιείται θα μπορούσε να διεκδικεί τίτλο, η Fabia με τον 1.000άρη. Αξιόπιστη και με χαρακτήρα. Η γοητεία του σεμνού.

Ο μπελάς, το MG3

Θυμίζει σταυρόλεξο σε σκακιέρα το παραπάνω, και προκύπτει σκληρό ροκ ανάμεσα στους κορυφαίους της εμπορικής στρατηγικής με έδρα τη Λ. Κηφισίας, το Χαλάνδρι και την Κάτω Κηφισιά. Φαίνεται μάλιστα ότι ο καθένας διεκδικεί και παίρνει ό,τι του αναλογεί, με πολύτιμες ευκαιριακές παρεμβάσεις, ως αποτέλεσμα ανανέωσης τη σωστή στιγμή. Στην πορεία αποδεικνύεται ότι ποτέ μη λες ποτέ, και αν μας αρέσει το ηλεκτρικό MG4 ώστε και να το «σχεδιάζουμε» με «θερμικό» κινητήρα, ήρθε να αναστατώσει και να αλλάξει τα δεδομένα το MG3.

Με τον full-hybrid, σε ευφυέστατη μάλιστα εφαρμογή. Με την πρώτη ματιά σε προβληματίζει, με τις εικόνες του Κουσκούτη ισορροπείς, με τη δεύτερη ματιά στο εσωτερικό σχολιάζεις, είναι «ζήτημα τιμής» και με την πρώτη γκαζιά σχολιάζεις, «έλα τώρα!». Έχει και χώρους και ασφαλές πάτημα, δεν υστερεί σε άνεση και εντέλει προκύπτει ζήτημα τιμής, σε επίπεδο «ποιος να συγκριθεί μαζί του;».

Τα είπαμε, ονειρεύεσαι την «Κλειώ», απαντάς με τεκμήριο εμπιστοσύνης στην καχυποψία περί «κινέζικου» για το ΜG, υποκλίνεσαι στο Yaris, σέβεσαι το i20 και λαχταράς το «208», αφού η κυρία πρέπει και να σου αρέσει.

Αν επιμένεις στο αλλιώς, το DS 3, έρωτας με την πρώτη ματιά από το χαρτί τότε στο Παρίσι, στην πρώτη της DS ως ανεξάρτητου κατασκευαστή, έργο ομάδας με όραμα. Τότε σε πετρόλ τα σκίτσα, σε μαύρο το 155άρι με τον Γιάννη Καρbαβά στις ειδικές του Μόντε, όπως ακριβώς και με τον Γιάννη Κάττωριτς στην ίδια διαδρομή με το 155άρι Puma την επόμενη εβδομάδα. Τίποτα τυχαίο, καλές διακοπές._ Σ. Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!