Ο Ιωάννης-Φίλιππος Ιμπαράτο δεν το κρύβει ότι και η Alfa θα μπει στην πρίζα, και ο Σ.Χ. αντιδρά…
Πιο εύκολα, με λιγότερο θράσος, πριζώνεις την «911» του 2050 από ό,τι οποιαδήποτε Alfa, ενώ αποτελεί χτύπημα-ξύπνημα στον Alfista και η μέση λύση. Με την ηλεκτρική υποστήριξη σε συνδυασμό.
«Πώς θα μείνει χαμηλά ο συντελεστής στη μάχη του CAFE;», θα σχολιάσει η κ. Μαρία Μαντωνανάκη, με κόκκινη ατζέντα και μεταπτυχιακό Παγκοσμίου επιπέδου για τη σημαντική αυτή μέτρηση-διαδικασία, και απαντάμε με σεβασμό: «Να συντονιστούν ώστε το ζητούμενο να συνδέεται με τον μέσο όρο σε επίπεδο γκρουπ. Όλα τα Fiat και αρκετοί «Γάλλοι» στην πρίζα, αλλά καμία Alfa ως είδος σε προστασία. Να είναι οι τελευταίοι, όταν υποκύψουν.
Jean-Philippe Imparato…
Χαρισματικός ο Γάλλος ηγέτης της AR, έγραψε ιστορία με την Peugeot κερδίζοντας εύκολα 2/4 βαριά βραβεία στο WRC των COTY. Στέλεχος με λόγο, ένας ιδιαίτερα ενδιαφέρων συνομιλητής, μπορεί να σε πείσει ότι το «508» συναγωνίζεται την Giulia σε πάτημα με ατού την ποιότητά του, ενώ, αν τον συναντήσεις σήμερα, θα σηκώσει τα τεράστια χέρια του και θα απαντήσει μονολεκτικά και έτσι απλά, ότι «δε συγκρίνεται».
Ως Λέων τότε, με την κόντρα στα σημεία, όπου είναι πολλά τα ατού του «508», σήμερα με μονολεκτικό σχόλιο-μονοκοντυλιά, που συνδέεται με την ιστορία, την προσωπικότητα και το στυλ.
Στην άλλη ζωή θα ήταν καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Bocconi στο Μιλάνο… Εκεί που σε δέχονται μόνο αν έχεις γεννηθεί marketing oriented, και ολοκληρώνεις γνωρίζοντας και το πώς διοικείς και αξιοποιείς ανθρώπους.
Σήμερα ο Ιωάννης Φίλιππος σε αποστομώνει ευέλικτα, και με την ειλικρίνεια σε βάθος. Θυμίζει τον χαρισματικό Πέτρο Πιπερίδη, που σε έπεισε τότε με μια ορθολογιστική ατάκα, «γιατί “3008”, και όχι Giulia για COTY;» (Σ.Χ.: κάποτε θα γραφτεί…), όταν o Ι.Φ.Ι. θεωρεί μονόδρομο το «208», με ατού την αισθητική του. Δικαιώθηκαν αμφότεροι, και αν η Peugeot καλά κρατεί, η Alfa, με την πίεση του μοναδικού, ψάχνει τα πατήματά της. Διατηρώντας προκλητικές τις Giulia και Stelvio, με προσεκτικές πινελιές που αποδίδουν, αφού κάθε φορά που παρεμβαίνουν ανακατεύοντας με μαεστρία την τράπουλα, δημιουργείται η αίσθηση του καινούργιου.
Εντελώς καινούργια, κόκκινη σε λευκό φόντο η Tonale, που όσο αργεί τόσο καλύτερα, αν κρίνουμε από την καθυστερημένη παρουσίαση και της Giulia. Για καλό η καθυστέρηση, ό,τι επιβάλλει ο σεβασμός στη Ferrari των premium κατασκευαστών σε ευρύ επίπεδο παραγωγής, όπως είναι η Alfa. Ο πονοκέφαλος των Γερμανών.
Είναι γεγονός πως, όταν περιμένεις μια Alfa, διαχρονικά δικαιώνεσαι, χωρίς να ξεχνάμε ότι οι πολύ υψηλές προσδοκίες αδίκησαν κατασκευές όπως την Brera και την «159». «Ναι μεν αλλά», όταν ήρθαν φουριόζες με θολό προσανατολισμό. Σήμερα που τις αναζητάς παθιασμένα στο car.gr, σπανίζουν οι προσεγμένες Spider και η λατρεμένη 159 TBi…
Αντίστοιχα, ψάξε και δε θα βρεις μεταχειρισμένη Giulia, και μάλιστα έχει εκτοξεύσει την τιμή της αντίστοιχης κλασικής. Δίδυμο που θα βρείτε σε 4Τ Μαΐου μεθαύριο, τη Μ. Παρασκευή, με την «Καθημερινή της Κυριακής». Ιεροτελεστία, χάρη στον κ. Γιώργο Αλεβιζόπουλο, που μας εμπιστεύεται.
Με το χέρι στην καρδιά
Δε θα μιζεριάσουμε επιμένοντας στο παρελθόν, με τα χαρακτηριστικά του γραφικού. Άλλωστε, για να έχει δύναμη το χθες, απαιτείται δυνατό σήμερα και, βέβαια, η προοπτική. Γεγονός πως, αν έχεις δοκιμάσει τις σύγχρονες QV, απλώς υποκλίνεσαι, ενώ όσοι πιστοί απολαμβάνουν και τις Veloce τους, σε Giulia ή σε Stelvio. Αυτοκίνητα-φάρμακο της σκοτούρας, εμβόλιο και κατά του Covid. Νιώθεις άτρωτος, με τον σωστό τρόπο. Συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας στην τέλεια αναλογία. Mόνο οι Ιταλοί. Όπως και σε σχέση με ένα προσεγμένο Aperol ή ένα πραγματικό cappuccino, που δε χρειάζεται μυρωδικά για να σε ικανοποιήσει σε ποιότητα και σε βάθος γεύσης.
Κακά τα ψέματα
Η Alfa, ο μοναδικός κατασκευαστής που κάνει έναν ώριμο petrolhead να ονειρεύεται το χθες, όπως και το αύριο. Θέλεις μια Veloce, ονειρεύεσαι μια αντίστοιχη κλασική κόκκινη GTA του 1970 σε έκδοση παραγωγής που ποτέ δε δοκίμασες, ενώ ανατριχιάζεις στη σκέψη ότι τα κατάφερες και, χάρη στον φίλο Σοφιανό, δοκίμασες την GTAm του δασκάλου σου. Την ίδια ώρα, με μια 8C θέλεις να σκάψεις το Μπαλόκο, ενώ με τη μικρή, την 4C, θα πας στον Χολομώντα. Έπειτα από όλα αυτά, αναρωτιέσαι γιατί δεν έγραψες ποτέ ότι η Stelvio QV είναι το καλύτερο SUV-WRC με όλους μέσα, ενώ δεν το κρύβεις. Η Tonale, ακόμα και στην πρίζα, όπως σχολίασε ο εξ-Peugeot αρχηγός, είναι ο λόγος ώστε να ζεις και να οδηγείς, έχοντας τότε, στο τέλος του χρόνου, συμπληρώσει και το άτυπο όριο των 66.
Σημαντικό ότι, με οδηγό την πλήρη γκάμα της Giulia, είναι σαφές πως θα πέσουν τελευταίοι, και εμείς δεν είμαστε από αυτούς που θα σχολιάσουν αρνητικά την αναμενόμενη σχέση του 308-2022 με τη νέα Giulietta. Απλώς: Μακάρι._ Σ. Χ.