top icon
Blog

A Paris

Μετά τους πυροβολισμούς στη Γενεύη από την πλειονότητα των κατασκευαστών, ήταν αναμενόμενο να συνεχιστεί ο καταιγισμός ιδεών και προτάσεων στο Παρίσι, όπου δεν έλειψαν και νέες, σημαντικές δημιουργίες που περνούν άμεσα στην παραγωγή.

Δεν είναι υπερβολή να σημειώσουμε, μάλιστα, πως προέκυψαν προτάσεις που σημαδεύουν την αυτοκινητοβιομηχανία, επισκιάζοντας σε βάθος ακόμα και τα σπορ και ακριβά μοντέλα, τα οποία δεν έλειψαν από την πασαρέλα.

Για το C-HR της Toyota τα έχουμε ξαναπεί. Κάνει περήφανους τους δημιουργούς, δίνει οξυγόνο και ηθικό σε αυτούς που θα το προωθήσουν για να πουληθεί και χαρίζει χαμόγελα σε συνειδητοποιημένους «Τογιοταίους», αλλά και σε εν δυνάμει. Κάποιοι έφυγαν και ζουν για να επιστρέψουν, και κάποιοι ονειρεύονται μια Toyota και ψάχνουν το άλλοθι για να την αποκτήσουν. Η Toyota έχει διαχρονικά πιστούς και αμετανόητους μέσα από την ποιότητά της, και πολλούς σφετεριστές που τη σέβονται, την εκτιμούν, αλλά διστάζουν, βρίσκοντας τη σχεδίαση συντηρητική. Σήμερα, με το C-HR, και εσείς, αγαπητέ, που δεν της αρέσουν της κυρίας σας τα γιαπωνέζικα ή όλα σας φαίνονται ίδια, έχετε τους λόγους ώστε να κάνετε κίνηση. Με τον 1.2 βενζίνης, μάλιστα, θα δικαιωθούν και οι θεωρίες για το θάνατο του ντίζελ ως καυσίμου.

Θα επανέλθουμε οδηγώντας μεθαύριο το C-HR, και δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι θα «πέσουν κορμιά» στις εκθέσεις τους μόλις πλημμυρίσουν με C-HR. Είπαμε. Πρόκειται για ανεξήγητη σχέση του Έλληνα με την Toyota, που τώρα το ατού ξεπερνάει το άλλοθι και τα κριτήρια είναι πλέον και αντικειμενικά.

Στα ίσια εναντίον όλων, με στοιχεία που μέχρι σήμερα δεν τη χαρακτήριζαν ως τον Αυτοκράτορα.

Αντίστοιχα, στοιχεία συνδεδεμένα με ποιότητα και σύγχρονο ντιζάιν θα βρει κανείς και στο εντελώς νέο Micra. Όπως σημείωσε ο φίλος Αντιπρόεδρος της Nissan Ευρώπης, Αλέν Καρτιέ, είναι ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο, μια καθαρή 4μετρη πρόταση στα σουπερμίνι, με ποιότητα στο εσωτερικό που δε θα βρεις στην κατηγορία Β. Στην ερώτησή μας για το αν θεωρούν ισχυρότερο αντίπαλο το Yaris ή το Clio -και μακριά από εμάς τα τρολαρίσματα-, το χαμόγελο συνδυάστηκε με το σχόλιο «κανένα» και, με τη δική μας ερμηνεία, απλώς δε βλέπουν αντίπαλο, έχοντας δουλέψει σκληρά και διαφορετικά. Το είδαμε ακριβώς όπως στην τελική του μορφή πριν από μήνες στο «Βήμα», στη σελίδα που διατηρεί με συνέπεια και εντιμότητα ο Βαγγέλης Κιούσης, και σκεφτήκαμε πως δεν είναι δυνατόν να δημιουργήσουν και να παραγάγουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε μια κατηγορία όπου δε θα βρεις πρωτοτυπίες και σπάνια θα σπάσει χαμόγελο μέσα από τις συντηρητικές προτάσεις. Αδιάφορες δεν είναι, έχουν το σωστό value for money, αλλά δεν αποτελούν και στόχο-πρόκληση. Με το νέο Micra είναι αλλιώς και, αν στην αρχή θυμίζει χαμηλό Juke, μόλις ανοίξεις πόρτα καταλαβαίνεις πως απλώς Clio και Yaris έβαλαν μπελά στο «σβέρκο», και αναμένεις το νέο Polo για να σχολιάσεις «who is the boss» στην πλέον ενδιαφέρουσα κατηγορία τουλάχιστον της ελληνικής αγοράς.

Δεν έχουμε οδηγήσει, ξέρουμε τι μας περιμένει, και το σχόλιο αφορά σχεδίαση και προδιαγραφές. Είναι και ζήτημα τιμής, αλλά και επί του προκειμένου η αντίδραση είναι δεδομένη, με την ομάδα του Τάκη Θεοχαράκη να κάνει εμπορικά θαύματα, έχοντας ως άσο στο μανίκι το Qashqai. Δεύτερος άσος το Micra, που για αρκετό καιρό θα υποστηρίζεται από το παλιό, ενώ εκτίμησή μας πως, χάρη σε μέγεθος και ποιότητα με ατού τη σχεδίαση, θα στριμώξει το Note, που πιθανόν να αμφισβητηθεί πλέον η ύπαρξή του. Μας άρεσε πολύ. Δε μας δείχνει ειδικές διαδρομές, μακριά από εμάς τα περί premium, αλλά μας θύμισε το πρώτο Primera, τότε το 1990, οπότε, υπηρετώντας και φοιτώντας στη Nissan, ήμουν πολύ περήφανος για το σύνολο που έστριβε καλύτερα από το «405» και το R21. Με την ευκαιρία, όπως υπολογίζει ο super maitre Mr Cartier, στην ευρωπαϊκή αγορά η αναλογία βενζίνη-ντίζελ θα είναι της τάξης του 70-30, οπότε έχουμε ακόμα μία επαλήθευση για το θεωρητικό τέλος των ντίζελ, αφού η Ελλάδα με τη διαφορά της τιμής ανά λίτρο αντιστέκεται.

Πάντως, όπως σημείωσε ο Πρόεδρος της Opel, κ. Νόιμαν, ένας καλός φίλος, όλα αυτά πλέον είναι λεπτομέρειες, αφού με το νέο Ampera-e η αυτονομία φτάνει τα 400 χιλιόμετρα!

Θα οδηγήσουμε άμεσα C-HR, Micra και Αmpera-e, όπως και «3008», που άρεσε πολύ, και το νέο C3, που ενθουσιάζει στην έκδοση WRC. Να είμαστε ειλικρινείς; Πέρα από την κόπωση που προδίδει ατελείωτα χιλιόμετρα, έχουμε ακόμα δύο στοιχεία που αποδεικνύουν ότι μεγαλώνουμε.

Σε πρώτο πρόσωπο,

Έμεινα ψύχραιμος και χαμογέλασα μνημονεύοντας το δάσκαλό μας όταν οι τύποι με τα σκούρα Armani άλλαξαν διάδρομο για να μας αποφύγουν και, το κυριότερο, αφού στόχευσα και ονειρεύομαι το Tesla X. Κάτι το «S», κάτι το άρθρο στο «CAR» που περιγράφει αναλυτικά το θαύμα ενός ανθρώπου με όραμα, και ονειρευόμαστε στην πρίζα πλέον. Περαστικά μας; Μπορεί και έτσι, και πάντως από σήμερα Παρασκευή δεν επιστρέφουμε Ελλάδα με τον Θ.Η. μπριζωμένοι, αλλά φουλ στο καύσιμο και, όπως διέταξε ο μετρ John, «μόνο 100άρα, Στρατισίνο»._ Σ. Χατζηπαναγιώτου από το Παρίσι για 4Τ & Α-Β

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ