X
Διεθνείς αγώνες

24 ώρες Le Mans: Ποιο WRC, το WEC είναι το σωστό

Με την F1 εκτός κάδρου, απολαμβάνεις φετινό WEC του ονείρου και σχολιάζεις πέρα από κάθε προσδοκία. Το σχόλιο του Σ.Χ. μετά και τις 24 ώρες του Le Mans.

Δεν ξεχνάς τον αγώνα τις 24 Ώρες του Le Mans του 2016, που η Toyota έχασε στο νήμα, με τις σαμπάνιες να μένουν στο ράφι, και να περιορίζονται στο σάκε τους. Τότε, ό,τι κατάφερε η Porsche με τους Γερμανούς, που είχαν δεχθεί την ήττα στο 90ό λεπτό, να τρέχουν να αντικαταστήσουν τις μπύρες με σαμπάνια. Απλώς Le Mans, και φέτος στη μέγιστη τιμή, με πολλά μάλιστα στοιχεία μυθοπλασίας, όπως εξελίχθηκε ο αγώνας. Αν μάλιστα το βίντεο κυκλοφορήσει, θα είναι αντίστοιχα συγκλονιστικό με ό,τι έχουμε ζήσει στη μεγάλη οθόνη για τον αγώνα-θρύλο.

Άλλωστε, είναι το κοντράστ συναισθημάτων σε διάφορα επίπεδα, από τα κόκπιτ, τα pits και τα paddocks μέχρι την κερκίδα, που καθιερώνουν αυτόν το θεσμό «ράλλυ σε πίστα» με συμμετοχή 3/1 πιλότους/αυτοκίνητο, που τοποθετεί το γεγονός ως το πλέον γοητευτικό του motorsport. Συνήθως στη μάχη με τροχούς αναφερόμαστε σε πιλότο, οδηγό-συνοδηγό – με σεβασμό στους τεχνικούς, που παραμένουν ο χρυσός κοινός παρονομαστής. Εδώ έχουμε να κάνουμε με κατασκευαστές και, θυμάσαι, έχεις καταγεγραμμένους όσους ελάχιστους έχουν πετύχει το παραπάνω. Όπως είναι για παράδειγμα ο Τομ Κρίστενσεν, ή παλιά ο Τζάκι Ιξ, ο Ζαν-Λουί Σλέσερ, ο Μπομ Βολέκ, ο Πεσκαρολό, ο Ντέρεκ Μπελ και άλλοι ελάχιστοι.

Υπερβάλλουμε;

Κρίνετε εσείς το σχόλιό μας, αφού θυμηθείτε τι βλέπουμε καιρό τώρα στην F1 και τι ζούμε τελευταία στα ράλλυ με τους 2+1 κατασκευαστές και βετεράνο, πρωταγωνιστή όποτε στοχευμένα συμμετέχει… Το σχόλιο αφορά τον Οζιέ, με τον Λεμπ να συμμετέχει ευκαιριακά και όλο και πιο σπάνια, οπότε ενίοτε αξιοποίησε και την τύχη του.

Θα πείτε, συγκυρία η φετινή άνθηση του WEC, με πρόσφατη την κυριαρχία της Toyota άνευ αντιπάλου, και θα συμπληρώσουμε πως κάπως έτσι γράφεται η ιστορία με τη διαχρονική αξία. Συνήθως αρκούσε η Ford για να γράψει ιστορία εκεί, η Ferrari και κυρίως η Porsche, με δεκαεννέα νίκες σε εκατό αγώνες, αλλά να μην ξεχνάμε το πείσμα της Toyota μέχρι την καθιέρωση και την πορεία της Peugeot όποτε συμμετείχε, με παλμαρέ που δε μετριάζεται από τη φετινή αστοχία.

Στη μνήμη χαραγμένη η κυριαρχία της Jaguar με τις Silk Cut, και βέβαια της Audi που πάει F1, όπως όμως και το παλμαρέ και άλλων Γάλλων, αλλά και της BMW, που έρχεται για να μείνει και να κερδίσει. Ό,τι θα διεκδικήσουν και οι McLaren και Lamborghini, με την Cadillac να εντυπωσιάζει στο ντεμπούτο της φέτος, και φαίνεται πως με αυτούς τους USA έχουμε ακόμα πολλά να δούμε…

Le Mans: Ιούνιος 2023

Ακόμη τα συνεργεία δεν έχουν καθαρίσει το πάρκο, ενώ θέλουν χρόνο οι άνθρωποι του Eurosport για να φορτώσουν τον εξοπλισμό τους και να τακτοποιήσουν τα βίντεο που προσφέρονται για μοντάζ σε διάφορα επίπεδα. Με γεγονός πως όλοι οι πρωταγωνιστές έχουν κάτι να πουν, και μην περιμένετε να πάνε οι άστοχοι Χ3 στους κόκκινους για να ζητήσουν αυτόγραφα, όταν ορθά κάποιοι marketing specialists πανηγυρίζουν με τη νίκη του θρύλου στο θρύλο, ό,τι απογειώνει το ενδιαφέρον.

Αναμενόμενη η ταχύτητα των Ιταλών, αν δεν έχεις επηρεαστεί από τα χάλια τους στην F1, και η έκπληξη έχει να κάνει με την αξιοπιστία τους. Στοιχηματίζουμε πως οι πιλότοι της Toyota και της Cadillac ακόμα και στον τελευταίο γύρο θα αναζητούσαν σταθμευμένη τη Ferrari, αφού «δεν μπορεί, θα χαλάσει με τόση πίεση».

Διαψεύστηκαν και, συνεχίζοντας την υπερβολή, δεν αποκλείουμε την έρευνα σπαθιού για χαρακίρι στο ιαπωνικό στρατόπεδο, όπου οι μεγάλοι χαμένοι. Γεγονός πως η πληγή μετριάζεται, αφού δεν έχασαν π.χ. από τη Nissan ή τη Honda, κάτι που θα δημιουργούσε βαθιά κρίση. Αντίστοιχα, η πανωλεθρία της Porsche έχει περισσότερο συναισθηματικό χαρακτήρα, αφού θα ήθελαν την 20ή νίκη ως δώρο για τα 75 τους χρόνια, στα 100 του αγώνα. Έχουν όμως βάλει βάσεις, και αυτούς δεν τους υποτιμάς, θα επιστρέψουν – ό,τι ισχύει και για την Peugeot, που όπου και όποτε συμμετέχει κερδίζει. Πολλοί λοιπόν οι πρωταγωνιστές, και μέχρι να καθιερωθούν οι νικητές με επανάληψη και να συνέλθουν οι ηττημένοι, που άλλωστε είναι αυτοί που φωτίζουν το κόκκινο της Ferrari, να επισημάνουμε την παρουσία της Cadillac.

Ως συνολική εικόνα, και πέρα από το εντυπωσιακό «3-4». Σε αντίστοιχα κίτρινα χρώματα και η Corvette, που κέρδισε στα GT τις Ferrari και Porsche. Η πληροφορία ότι στο Τσουφενχάουζεν βρίσκονται σε βαθιά κατάθλιψη κατατάσσεται στα fake news, αφού όλοι όσοι πιστοί γνωρίζουν ότι τα θηρία πληγωμένα επιστρέφουν με αναβαθμισμένη τη δυναμική τους.

Η Ferrari στο Le Mans

Τους έβλεπες είτε στην πίστα είτε κυρίως στα pits, ακόμα και σε πλάνα από τα ενδότερα, με τον Τζον Έλκαν να μοιράζει συγκρατημένα χαμόγελα το τελευταίο τρίωρο. Λειτούργησαν όπως η μηχανή τους στην F1 την εποχή του Σουμάχερ. Έξυπνη επιλογή πιλότων και τεχνικό staff που αποδείχθηκε χρυσάφι, με αθόρυβο μαέστρο, που έδωσε στοιχεία γερμανικής ομάδας με το ιταλικό ταμπεραμέντο που κάνει τη διαφορά, από τη στιγμή που είναι διαχειρίσιμο.

Η νίκη, αποτέλεσμα αξιοπιστίας, καταγράφηκε ως γεγονός αλλά και από το πώς προέκυψε, μέσα από δουλειά ομάδας, όπου δεν έχουν συμπληρωθεί είκοσι μήνες λειτουργίας. Complimenti._ «Στρατισίνο»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!