Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες για όλους λόγω της οικονομικής κρίσης, η Volvo αύξησε το μερίδιο αγοράς της στη χώρα μας το 2012 στο 2,4%.
Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες για όλους λόγω της οικονομικής κρίσης, η Volvo αύξησε το μερίδιο αγοράς της στη χώρα μας το 2012 στο 2,4%. Αυτό είναι το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς που έχει σημειώσει ποτέ η εταιρεία στην Ελλάδα.
Η άνοδος που παρουσιάζει η Volvo στην Ελλάδα συνεχίστηκε, ακόμα και σε μία πολύ δύσκολη περίοδο για το χώρο του αυτοκινήτου, όπως ήταν το 2012. Η σουηδική εταιρεία έκλεισε τη χρονιά που μας πέρασε στην Ελλάδα με μερίδιο αγοράς 2,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η άνοδος αυτή έρχεται ως συνέχεια της επίσης εντυπωσιακής ανόδου που είχε σημειώσει η Volvo το 2011. Χαρακτηριστικά, από το μερίδιο αγοράς 1% που κατά μέσο όρο κατείχε η Volvo την πενταετία 2005-2010, ανέβηκε στο 1,5% για το 2011 και στο ποσοστό 2,4% το 2012.
Σε απόλυτο αριθμό, οι ταξινομήσεις της Volvo για το 2012 κυμάνθηκαν ουσιαστικά στα ίδια περίπου επίπεδα με το 2011. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το 2012 ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα 1.380 αυτοκίνητα της σουηδικής μάρκας ενώ το αντίστοιχο νούμερο για το 2011 ήταν 1.445. Η μείωση της τάξης του 4% κρίνεται έως και ικανοποιητική, δεδομένου ότι το Μάρτιο του 2012 σταμάτησε η παραγωγή δύο σημαντικών μοντέλων, των S40 και V50 και ο αντικαταστάτης τους, το νέο V40 ξεκίνησε τις ταξινομήσεις του σχεδόν έξι μήνες αργότερα. Η μείωση που παρουσίασε η συνολική αγορά αυτοκινήτου το 2012, ξεπέρασε σε ποσοστό το 40%.
Τα S60/V60 στην κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων αυτοκινήτων στα 1.600 κ.εκ. κατέκτησαν την 1η θέση με 544 ταξινομήσεις. Από αυτές οι 369 ταξινομήσεις ήταν της πετρελαιοκίνητης έκδοσης D2, που αναδείχθηκε σε ένα από τα best sellers της κατηγορίας. Αν συνυπολογίσει κάποιος και τις 277 ταξινομήσεις των απερχόμενων S40/V50, που μάλιστα σχεδόν όλες σημειώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του έτους, τότε η Volvo είναι κυρίαρχος στη συγκεκριμένη κατηγορία στα μοντέλα 1,6 λίτρου με 821 ταξινομήσεις επί συνόλου 2.525 οχημάτων, ήτοι ποσοστό 32,5%.
Το XC60 που εκπροσωπεί τη Volvo στην κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων SUV, ήταν πρώτο σε πωλήσεις το 2012, με 132 επί συνόλου 431 ταξινομήσεων, ήτοι ποσοστό 30,6%.
Το V40 αποτελεί μία ξεχωριστή περίπτωση, καθώς η εμπορική του καριέρα ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, με τα πρώτα αυτοκίνητα να παραδίδονται σε πελάτες ένα μήνα αργότερα. Παρ’ όλα αυτά, οι 222 ταξινομήσεις σε χρονικό διάστημα ουσιαστικά ενός τριμήνου καταδεικνύουν τη δυναμική του μοντέλου, αποτελώντας παράλληλα ποσοστό περίπου 16% των συνολικών πωλήσεων της Volvo μέσα στο 2012.
Ένα άλλο στοιχείο που αξίζει να αναφερθεί είναι η άνοδος της Volvo και στις εταιρικές πωλήσεις. Η συγκεκριμένη αγορά το 2012 αποτέλεσε το 41% του συνόλου των πωληθέντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Στις εταιρικές πωλήσεις η Volvo παρουσίασε αύξηση 3% (610 ταξινομήσεις έναντι 590 το 2011) όντας μία από τις 3 μόλις μάρκες στις πρώτες 15 της αγοράς που κατάφεραν να αυξήσουν τις εταιρικές τους πωλήσεις τη χρονιά που μας πέρασε.