Παρουσιάστηκε σήμερα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το πλήρως ηλεκτρικό VW ID. Buzz, που έρχεται να συνεχίσει την ένδοξη σταδιοδρομία του θρυλικού Bulli και των Transporters.
Η ελληνική αντιπροσωπεία της VW παρουσίασε στο Ωδείο Αθηνών στο κέντρο της πόλης το πλήρως ηλεκτρικό ID. Buzz. Τα νέα VW ID. Buzz και ID. Buzz Cargo αποτελούν δύο ακόμα προσθήκες στην «ηλεκτρική ατζέντα» της γερμανικής εταιρείας. Και συνάμα, ως επιβατικές και επαγγελματικές εκδόσεις αντίστοιχα, έρχονται να συνθέσουν τις σύγχρονες εκδοχές των εμβληματικών T1 και Microbus, υιοθετώντας για την περίσταση ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης.
Τόσο η επιβατική έκδοση του νέου ID. Buzz όσο και η Cargo βασίζονται στην εγνωσμένης πλέον αξίας πλατφόρμα Modular Electric Drive Kit (MEB) του VW Group, ενώ αξιοσημείωτη είναι και η αεροδυναμική τους απόδοση, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας ορίζεται στο 0,285 για το ID. Buzz και στο 0,29 στο ID. Buzz Cargo. Το εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων έχει σχεδιαστεί με μια open space φιλοσοφία. Στη φιλική ατμόσφαιρα της MPV έκδοσης, στην οποία ανακυκλωμένα υλικά και μη γνήσιο δέρμα, πέντε άτομα έχουν επαρκή χώρο για ταξίδια και αντίστοιχα για τις αποσκευές τους, με τον διαθέσιμο για τις τελευταίες όγκο να φτάνει τα 1.121 λίτρα. Εάν η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, ο χώρος φόρτωσης «εκτοξεύεται» στα 2.205 λίτρα. Μεσοπρόθεσμα, θα ακολουθήσουν περισσότερες εκδόσεις με μεγαλύτερο μεταξόνιο, με 6έσια και 7θέσια διαμόρφωση. Από εκεί και πέρα, οι τρεις θέσεις μπροστά, ή εναλλακτικά δύο, καθώς και ένα σταθερό χώρισμα στο χώρο αποσκευών των 3,9 κ.μ. είναι, εν τω μεταξύ, διακριτικά χαρακτηριστικά της διαμόρφωσης του ID. Buzz Cargo. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνουν οι δημιουργοί της έκδοσης, το van μοντέλο μπορεί να μεταφέρει δύο ευρωπαλέτες στο πίσω μέρος.
Και οι δύο παραλλαγές του νέου EV της VW θα είναι διαθέσιμες με μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που παρέχει μικτό ενεργειακό περιεχόμενο 82 kWh (καθαρό: 77 kWh). Η μπαταρία τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 150 kW, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στον πίσω άξονα – η μέγιστη ροπή του ανέρχεται στα 310 Nm. Αξίζει να σημειωθεί ότι ισχύς φόρτισης όταν χρησιμοποιείται εναλλασσόμενο ρεύμα είναι 11 kW, ενώ μέσω μιας υποδοχής βύσματος CCS, σε σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, η ισχύς φόρτισης φτάνει έως και 170 kW. Όταν φορτίζεται με αυτόν τον τρόπο, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται από 5 σε 80% σε περίπου 30 λεπτά. Προς το παρόν, επίσημα στοιχεία που να προσδιορίζουν την αυτονομία κίνησης του νέου ID. Buzz δεν είναι διαθέσιμα. Σύμφωνα με το γερμανικό εργοστάσιο, η τελική ταχύτητα και στις δύο περιπτώσεις περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ./ώρα, ενώ ο κύκλος στροφής του οχήματος δεν ξεπερνά τα 11 μέτρα.
Τόσο το ID. Buzz όσο και το ID. Buzz Cargo έχουν μεταξόνιο 2.988 χλστ. ενώ το μήκος τους φτάνει τα 4.712 χλστ. Συγκριτικά, το μεταξόνιο είναι μόλις 2 χιλιοστά μεγαλύτερο από εκείνο του T6.1, το οποίο, ωστόσο, έχει συνολικό μήκος 4.904 χλστ. Το δε ύψος των δύο EV ανέρχεται στα 1.937 χλστ., ενώ το πλάτος στα 1.985 χλστ., εξαιρουμένων των εξωτερικών καθρεπτών. Σε ότι αφορά το χώρο φόρτωσης, το ID. Buzz προσφέρει 1.121 λίτρα, χωρίς την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, και 3,9 κ.μ. στην επαγγελματική εκδοχή.
Η βασική έκδοση του VW ID.Buzz κοστίζει 66.500 ευρώ και η έκδοση plus 70.500 (οι τιμές αυτές είναι χωρίς την επιδότηση των 8.000 ευρώ), ενώ στο μοντέλο θα ισχύει δωρεάν service για επτά χρόνια.