X
Πωλήσεις

Το ταχύτερο Polo!

Παρουσιάστηκε επίσημα στους εκπροσώπους του Τύπου το νέο VW Polo GTI, το οποίο με ιπποδύναμη 150 ίππων είναι το ισχυρότερο που κατασκευάστηκε ποτέ!

Το 1986, η VW παρουσίασε την πιο ισχυρή έκδοση του –τότε- Polo, με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και απόδοση 115 ίππων. Είκοσι χρόνια μετά, και αφού όλες οι επόμενες «γρήγορες εκδόσεις» του μικρού γερμανικού μοντέλου είχαν ατμοσφαιρικό κινητήρα, στην VW αποφάσισαν να τοποθετήσουν και πάλι υπερτροφοδοτούμενο σύνολο. To αποτέλεσμα; Εκρηκτικό! Ο κινητήρας των 1.800 κ.εκ., που μερικά χρόνια πριν εφοδίαζε τις περισσότερες από τις εκδόσεις του γκρουπ VAG, βρήκε θέση κάτω από το καπό του Polo, μεταμορφώνοντας ριζικά! Με απόδοση 150 ίππων και ροπή που αγγίζει τα 23 χλγμ. από τις 1.950 σ.α.λ. έως τις 4.500, διαθέτει όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.

Βέβαια, το σύνολο είναι σε γενικές γραμμές μεταμορφωμένο, αρχής γενομένης από τις σχεδιαστικές πινελιές που κοσμούν το αμάξωμα του Polo. Έχοντας ουσιαστικά έτοιμη τη συνταγή από το Golf GTI, ακολουθήθηκε η πεπατημένη, με αποτέλεσμα το Polo να μοιάζει με μικρό κλώνο του μεγάλου του αδελφού. Η κυψελωτή μάσκα, με το κόκκινο περίγραμμα, σε συνδυασμό με τα μαύρα πλαίσια στα φανάρια, δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης σχετικά με τις καταβολές του. Το ίδιο ισχύει και στο πίσω μέρος, με την διπλή απόληξη της εξάτμισης και την αεροτομή στην τρίτη πόρτα, να μαρτυρούν τη διαφορά. Ουσιαστικά, το σύνολο είναι διακριτικό, όπως αρμόζει στην VW, πιστοποιώντας την ταυτότητα του. Ανάλογη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, με το τριάκτινο τιμόνι, τα τύπου μπάκετ καθίσματα και τον τρισδιάστατο πίνακα οργάνων να διαφοροποιούν το Polo GTi, από το απλό. Μία κόκκινη λεπτή ραφή στο τιμόνι, τον επιλογέα, αλλά και τις ζώνες ολοκληρώνει μαζί με πινελιές αλουμινίου στο –κατά γενική ομολογία εξαιρετικό εσωτερικό- την σπορτίφ εικόνα.

Εκτός από τον κινητήρα, οι γερμανοί μηχανικοί τοποθέτησαν πιο σκληρή ανάρτηση στο κορυφαίο Polo, πιο κοντά ελατήρια, όντας χαμηλότερο κατά 15 χλστ. Μπροστά τοποθετήθηκαν αεριζόμενοι δίσκοι, μεγαλύτερης διαμέτρου, και απλοί πίσω. Τέλος, επιλέχθηκαν τροχοί 16 ιντσών, με μεγαλύτερης διάστασης ελαστικά.

Περνώντας στο εσωτερικό και γυρνώντας το κλειδί, αμέσως αντιλαμβάνεται κανείς ότι αυτό το Polo είναι διαφορετικό. Πατώντας το πεντάλ της βενζίνης, ο κινητήρας, σε συνδυασμό με την εξάτμιση, εκπέμπουν έναν μπάσο, σχεδόν αγωνιστικό ήχο, ο οποίος σε κάνει να χαμογελάς, αν και στη συνέχεια και τη διάρκεια του ταξιδιού, κουράζει. Ο κινητήρας, διακρίνεται για όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τον έκαναν γνωστό τα τελευταία χρόνια. Κάτω από τις 2.500 στροφές δεν έχει ανταποκρίνεται πρόθυμα στο πάτημα του γκαζιού, ενώ από τις 3.000 σ.α.λ. και έπειτα αποδίδει ικανοποιητικά, μέχρι τις 4.000 όπου αρχίζουν και εμφανίζονται οι μέγιστες τιμές της απόδοσης του. Στο δρόμο, οι γερμανοί έχουν βρει τη χρυσή τομή, αφού το Polo είναι άνετο, αν και για κάποιους «σκληροπυρηνικούς» θα μπορούσε να θεωρηθεί μαλακό. Σίγουρα, όμως, δεν είναι ενοχλητικό. Πάντως, στην πίστα των Μεγάρων, η ανάρτηση έδειξε να μην βοηθάει το Polo. Πίσω στο δρόμο, η οδική του συμπεριφορά, είναι ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς από μία γερμανική κατασκευή. Ουδέτερη, με τάσεις υποστροφής και έντονο σπινάρισμα στην έξοδο, αν το παρακάνει κανείς με το γκάζι, ελέω της υψηλής ιπποδύναμης στους εμπρός τροχούς. Σίγουρα, είναι ευχάριστο, ενώ ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού, σε γλιστερό και μόνο οδόστρωμα, είναι δυνατό να υπερστρέψει.

Με την τιμή του να ξεκινάει από τα 19.500, το νέο Polo GTI αποτελεί έναν σημαντικό ανταγωνιστή στην κατηγορία, αφού τα Ibiza FR, Colt CZT και Fiesta ST, που είναι και οι άμεσοι ανταγωνιστές του, έχουν ανάλογες τιμές, με το μικρό Mitsubishi να είναι το φθηνότερο, ξεκινώντας, όμως από τα 18.000 ευρώ._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!