Το πετρέλαιο και τα προερχόμενα από αυτό προϊόντα του είναι στη συντριπτική πλειοψηφία τους η «κινητήριος ενεργειακή δύναμη» της χώρας μας, σε ποσοστά πολύ μεγαλύτερα από ό,τι στα υπόλοιπα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης: ενώ σε αυτές το πολύτιμο ορυκτό κινεί το 61% των αστικών & υπεραστικών λεωφορείων και τραίνων, το αντίστοιχο «μερίδιο» στην Ελλάδα αγγίζει σχεδόν το 90% του συνόλου.
Όσον αφορά δε τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας των επιβατικών αυτοκινήτων (φυσικό αέριο, ηλεκτρισμός, ηλιακή ενέργεια) στην Ευρώπη των «25» κινούν το 6% του στόλου. Αντίθετα, στη δική μας πατρίδα, σχεδόν δεν υπάρχει καν αντίστοιχο ποσοστό (0,1%).
Προεκτείνοντας το θέμα, βλέπουμε επίσης ότι τα μη καταλυτικά επιβατικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα αποτελούν το 31.7% του συνολικού στόλου, αριθμός που κανονικά θα έπρεπε μάλλον να μας προβληματίσει σε ό,τι έχει σχέση με το άμεσο μέλλον.
Η ετήσια κατανάλωση πετρελαίου σε όλη την επικράτεια ξεπερνά κατά τι τους 40 εκατομμύρια τόνους, από τους οποίους το 40% ξοδεύεται για τις πάσης φύσεως μεταφορές, από όλα τα ιδιωτικά και δημόσια μέσα. Η τελική διαπίστωση όλων των ανωτέρω, είναι ότι στην Ελλάδα καταναλώνεται κατά 70% περισσότερο πετρέλαιο από ότι στις χώρες της υπόλοιπης Ευρώπης.
Προφανώς, ο εκσυγχρονισμός προχωρά στον τόπο μας με πολύ μικρά –αν όχι καθόλου- βήματα.