X
Αγορά

Το «οπλοστάσιο» της Suzuki στην Ελλάδα

Διαχρονικά δημοφιλή στη χώρα μας τα μοντέλα της Suzuki βρίσκονται πάντα ψηλά στην κατάταξη, σε όλες τις εμπορικές κατηγορίες που έχει παρουσία η ιαπωνική εταιρεία στην αγορά μας.

Έχοντας σεβαστό όνομα εδώ και δεκαετίες στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, η Suzuki ολοκληρώνει κάθε χρονιά στην πρώτη οκτάδα της εμπορικής κατάταξης, από πλευράς ταξινομήσεων. Ένας από τους πολύ σημαντικούςς λόγους, που μπορούν να ερμηνεύσουν αυτή τη σταθερότητα, είναι η καλή φήμη και υψηλή δημοτικότητα όλων των γενιών μοντέλων της στο πέρασμα των δεκαετιών. Μοντέλα με ονομασίες όπως Swift, Vitara, Jimny και Ignis έχουν κτίσει μια γνώριμη εικόνα στους ελληνικούς δρόμους, καλλιεργώντας κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Αυτό άλλωστε δείχνουν, για μια ακόμη φορά, τα στατιστικά της…

Την χρονική περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 η Suzuki ταξινόμησε 4.056 αυτοκίνητα, καταλαμβάνοντας την έβδομη θέση και μερίδιο 5% επί του συνόλου της αγοράς των νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Με δεδομένο ότι το έτος που διανύουμε παραμένει δύσκολο, αν και ίσως λιγότερο από το 2020 της παγκόσμιας πανδημίας, η άνοδος σε σύγκριση με πέρισυ έφθασε το 48,5%. Όλοι οι κατασκευαστές ανέβηκαν σε σχέση με την περσινή χρονιά, ωστόσο η Suzuki ξεπέρασε κατά πολύ το μέσο ποσοστό ανόδου (36%), ενώ κέρδισε και 0,5% επιπλέον μερίδιο επί του συνόλου. Στο πεδίο των εταιρικών ταξινομήσεων η ιαπωνική εταιρεία κατέγραψε 1.237 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 3% του συνολικού μεριδίου της leasing και rent-a-car αγοράς. Στον τομέα των λιανικών ταξινομήσεων η Suzuki πούλησε 2.819 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 7% της λιανικής αγοράς νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Όπως προαναφέραμε, η πορεία των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας στην αγορά μας είναι θετική. Για παράδειγμα, το Suzuki Ignis με 1.075 μονάδες είναι τέταρτο στην κατηγορία του (μίνι αυτοκίνητα πόλης), με μερίδιο 11,47% επί του συνόλου της. Το Suzuki Vitara με 1.394 αυτοκίνητα είναι 10o στην supermini κατηγορία και παράλληλα τέταρτο στα B-SUV, με μερίδιο 3,46% επί του συνόλου της. Το Suzuki Swift με 1.298 αυτοκίνητα είναι 12o στην supermini κατηγορία, με μερίδιο 3,22% επί του συνόλου της. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά όλη τη γκάμα των μοντέλων που εμπορεύεται η ιαπωνική εταιρεία στην Ελλάδα…

Suzuki Ignis
Από όποια σκοπιά και αν τη δούμε, η δεύτερη γενιά του Suzuki Ignis δεν περνά απαρατήρητη. Το μικρό αυτοκίνητο της ιαπωνικής εταιρείας, που εντάσσεται στην κατηγορία Α αλλά δανείζεται στοιχεία από crossover, ανανεώθηκε πρόσφατα στις λεπτομέρειες, έχοντας όμως παραμείνει σταθερό σε όσα το έκαναν να ξεχωρίσει. Αυτό επιβεβαιώνεται και με την τετρακίνητη έκδοση του υβριδικού συνόλου, που αποδίδει 83 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Άλλωστε, στοιχεία όπως η παρουσία τετρακίνησης και η χρήση υβριδικής τεχνολογίας το έχουν καταστήσει μοναδική πρόταση για αυτή την κατηγορία. Οι λόγοι είναι προφανείς, αφού το Ignis εξυπηρετεί σε μεγαλύτερο βαθμό από κάθε άλλο αυτοκίνητο του μεγέθους του τις ανάγκες καθημερινής κίνησης εντός πόλης, αλλά και εξορμήσεων ακόμα και εκτός δρόμου.

Η «καρδιά» του Suzuki Ignis χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο μέρη. Το πρώτο έγκειται στον γνωστό ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 Dualjet, ο οποίος για την περίσταση αποδίδει 83 ίππους στις 6.000 στροφές, δηλαδή 7 λιγότερους από τον άμεσο προκάτοχό του. Το έτερο αφορά το υβριδικό σύστημα Suzuki Hybrid 12V, που βασίζεται στην παρουσία μίας μπαταρίας ιόντων λιθίου και μίας ηλεκτρογεννήτριας/μίζας. Κατά το φρενάρισμα ή τη διαδικασία coasting, το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου φορτίζει την μπαταρία χωρητικότητας 10 Ah (από 3 Ah του προκατόχου), η οποία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Η ενέργεια που αποθηκεύεται επιστρέφει αργότερα υπό μορφή υποβοήθησης της κίνησης, προσφέροντας επιπλέον ροπή στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συντελώντας στην επίτευξη μειωμένων τιμών κατανάλωσης.

Suzuki Swift
Η ονομασία Swift είναι μια από τις πλέον οικείες στο αγοραστικό κοινό εδώ και αρκετές δεκαετίες, με τη Suzuki να φροντίζει ώστε το μικρό της hatchback να διατηρεί τον πυρήνα της προσωπικότητάς του, προσαρμοσμένο στις επιταγές της εκάστοτε εποχής. Το Suzuki Swift Hybrid εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2 λίτρων ισχύος 83 ίππων και συνδυάζεται σε με ένα 12βολτο ήπια υβριδικό σύστημα. Οι άνθρωποι της Suzuki έδωσαν έμφαση στη βελτίωση του ήπια υβριδικού συστήματος 12V με το οποίο εφοδιάζεται το Swift. Η ιαπωνική εταιρεία πήρε την απόφαση να εφοδιάσει το σουπερμίνι της με τέτοιο σύστημα από το 2017, ακολουθώντας ξεχωριστή πορεία από την πλειοψηφία των υπόλοιπων κατασκευαστών. Με τα υβριδικά συστήματα να κερδίζουν διαρκώς έδαφος, η επιλογή αυτή δικαίωσε τους ανθρώπους της Suzuki, οι οποίοι φρόντισαν ώστε το Swift να διαθέτει σε όλες του τις εκδόσεις ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης.

Στο επίκεντρο βρίσκονται μια ηλεκτρογεννήτρια-μίζα (Integrated Starter Generator–ISG) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί ειδικά για εξοικονόμηση χώρου και βέλτιστη κατανομή βάρους, που είναι ζωτικής σημασίας ειδικά σε περιπτώσεις μικρών αυτοκινήτων, όπως το Swift. Μάλιστα, η χωρητικότητα της μπαταρίας έχει αυξηθεί από 3 σε 10 Ah, με στόχο την περαιτέρω μείωση κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τη λειτουργία του συστήματος, σε περιπτώσεις που το αυτοκίνητο επιβραδύνει, είτε όταν ο οδηγός φρενάρει ή είτε όταν δεν πατάει γκάζι (διαδικασία cruising), η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική, φορτίζοντας την μπαταρία. Η επιπλέον ισχύς που προκύπτει, επιστρέφει κατά την κίνηση μέσω της ηλεκτρογεννήτριας -η οποία αναλαμβάνει και τη λειτουργία Start&Stop,- υπό μορφή υποβοήθησης στη λειτουργία του συνόλου. Αυτό επιφέρει αυξημένη ροπή και μείωση σε κατανάλωση και εκπομπή ρύπων.

Suzuki Vitara
Όταν το Suzuki Vitara παρουσιάστηκε για πρώτη φοράτο 1988, λίγοι φαντάζονταν πως θα αποτελούσε τον πρόδρομο μιας κατηγορίας οχημάτων (SUV) που σήμερα θα είχε κατακλύσει την αγορά. Προφανώς, η τέταρτη γενιά του δημοφιλούς ιαπωνικού μοντέλου έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες των καιρών, διατηρώντας όμως αρκετά από τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίσει. Η Suzuki κατάφερε να συνδυάσει το παραδοσιακό value–for–money, που συνοδεύει τις κατασκευές της, με τον ικανό χαρακτήρα που συνεπάγεται το όνομα «Vitara». Σε ό,τι αφορά την γκάμα των κινητήρων, μπορεί αυτή στο παρελθόν να περιλάμβανε διαφορετικής χωρητικότητας σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, σήμερα όμως έχουμε να κάνουμε με μία και μόνο επιλογή, η οποία συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Aυτό συνεργάζεται με τον 4κύλινδρο τούρμπο κινητήρα Boosterjet των 1,4 λίτρων, που για την περίσταση αποδίδει 129 ίππους.

Η Suzuki προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής του συστήματος τετρακίνησης, μία εναλλακτική που λίγοι ανταγωνιστές στην κατηγορία των B–SUV μπορούν να προσφέρουν στους υποψήφιους αγοραστές. Το σύστημα Allgrip δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει το πρόγραμμα λειτουργίας που επιθυμεί ανάλογα με την περίσταση (Auto για τη στάνταρντ καθημερινή χρήση, Sport για αμεσότερη απόκριση, Snow για ολισθηρές επιφάνειες, ενώ για τις πιο δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις υπάρχει η επιλογή Lock). Επίσης, υπάρχει σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας σε απότομες κατωφέρειες.

Suzuki S-Cross
Το S-Cross είναι για την εταιρεία ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της στην ευρωπαϊκή αγορά. Η παρουσίασή του S-Cross σήμανε την έλευση ενός νέου μοντέλου, το οποίο θα ήταν μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το Vitara και θα έφερνε την ιαπωνική εταιρεία στην crossover κατηγορία. Στην πορεία, άρχισε να προσφέρεται και σε τετρακίνητη εκδοχή, χωρίς όμως να ανταγωνίζεται άμεσα το Vitara. Ήταν θέμα χρόνου να προσαρμοστεί και αυτό στις ανάγκες της εποχής μας και η έκδοση με την ήπια υβριδική διάταξη κινητήρα ήταν επιβεβλημένη. Στη χώρα μας διατίθεται σε τρεις εκδόσεις συνολικά, εκ των οποίων η μια τετρακίνητη, με το μηχανικό σύνολο των 1.4 λίτρων και απόδοσης 129 ίππων.

Suzuki Swace
To Suzuki Swace έρχεται να δώσει μια εναλλακτική απάντηση στην τυπική απαίτηση ενός μέσου οικογενειάρχη (και όχι μόνον) αγοραστή: Θέλω ένα ένα αυτοκίνητο με καλούς χώρους και οικονομικό σε κατανάλωση. Με ένα αμάξωμα που η Suzuki περιγράφει ως sport hatchback, το Swace στην πράξη δεν είναι τίποτα άλλο από ένα station wagon με αρκετά μεγάλο μέγεθος. Με μήκος 4,66 μ., προσεγγίζει τις διαστάσεις ενός SUV του D-segment, παρότι στην πράξη βασίζεται σε αυτοκίνητο της αμέσως μικρότερης κατηγορίας. Σε όσους η εμφάνισή του Swace θυμίζει κάτι γνώριμο, δεν είναι τυχαίο, καθώς πρόκειται για ένα αδελφάκι του μικρομεσαίου Toyota Corolla, προϊόν της συνεργασίας ανάμεσα στις δύο ιαπωνικές εταιρείες.Οι όποιες διαφορές εντοπίζονται πρακτικά στη μάσκα του αυτοκινήτου, εντούτοις το σχήμα δεν μας είναι ιδιαίτερα οικείο, καθώς η αντίστοιχη station παραλαγή της Corolla, που ακούει στο όνομα Touring Sport, αν και αρκετά πιο δημοφιλής στην υπόλοιπη Ευρώπη, δύσκολα απαντάται στους ελληνικούς δρόμους.

Με δεδομένη την καταγωγή του αυτοκινήτου, ένα από τα προτερήματά του έχουν να κάνουν με το υβριδικό σύστημα της Toyota που συναντάμε κάτω από το καπό του. Εν προκειμένω ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.798 κ.εκ. συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με τη συνολική ισχύ να διαμορφώνεται στους 122 ίππους και τη μέγιστη ροπή στα 142 Nm. Για τη μετάδοση έχει υιοθετηθεί ένα αυτόματο σύστημα που αποκαλείται eCVT, καθώς η λειτουργία του παραπέμπει στα κλασικά κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσων, παρότι στην πράξη βασίζεται σε μια απλή, αποδοτική και αξιόπιστη διάταξη πλανητικών γραναζιών.

Suzuki Across
Η Suzuki επέκτεινε τη γκάμα των SUV μοντέλων της, αξιοποιώντας τη συνεργασία της με την Toyota. Επί της ουσίας, το νέο Across είναι ένα RAV4 plug-in υβριδικό μοντέλο με ελαφρώς διαφορετικό εξωτερικό σχεδιασμό και τα λογότυπα της εταιρείας από τo Hamamatsu της Ιαπωνίας. Οι διαφορές του σε επίπεδο σχεδιασμού σε σχέση με το μοντέλο-δότη εντοπίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος, χάρη στη νέα και μεγαλύτερη μάσκα και τα λεπτότερο LED φωτιστικά σώματα, ενώ δυσδιάκριτες είναι οι αποκλίσεις στο πλάι, αλλά και στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό το κλίμα είναι ανάλογο, με την «αιωρούμενη» οθόνη αφής ψηλά στην κεντρική κονσόλα να παραμένει σήμα κατατεθέν και στο Αcross. Την κίνηση στο μοντέλο παρέχει η επαναφορτιζόμενη υβριδική μονάδα του Toyota RAV4, η οποία αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 2,5 λίτρων, δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός και ένας πίσω) και μια μπαταρία με ενεργειακό περιεχόμενο που φτάνει τις 18,1 kWh. Το ιαπωνικό εργοστάσιο επισημαίνει ότι ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 185 ίππους και 227 Nm, ο εμπρόσθιος ηλεκτροκινητήρας 182 ίππους και 270 Nm και ο οπίσθιος 54 ίππους και 121 Nm.

Όπως επισημαίνει η Suzuki, o 2.5 λίτρων κινητήρας βενζίνης λειτουργεί ως φορτιστής της μπαταρίας παρέχοντας έξτρα υποβοήθηση στον εμπρόσθιο ηλεκτροκινητήρα, εφόσον χρειαστεί. Η ηλεκτρική αυτονομία ανέρχεται στα 75 χλμ. και οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα μόλις 22 gr/χλμ., σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, τα EV, Auto EV/HV, ΗV και battery charge. Από εκεί και πέρα, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας συνεργάζεται με τον εμπρός παρέχοντας χαρακτηριστικά τετρακίνησης με κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω που «παίζει» από 100:0 έως 20:80, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Suzuki Jimny
Το τετρακίνητο Suzuki Jimny είναι διαθέσιμο σε μία έκδοση, την GL, με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Μικρό σε διαστάσεις και με εξαιρετικές δυνατότητες στην εκτός δρόμου κίνηση κοστίζει 20.560 ευρώ (λιανική τιμή προ φόρων 15.580 ευρώ)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!