Ή πως το ελληνικό κράτος βαφτίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υβριδικά και τα φορτώνει με φόρους!
Πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα η δημοσιογραφική παρουσίαση του BMW i3 με τη νέα μπαταρία χωρητικότητας 94 Ah (έναντι 60 της αρχικής έκδοσης) που εξασφαλίζει μία κατά 50% μεγαλύτερη αυτονομία. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι με τον τυποποιημένο κύκλο μέτρησης εξασφαλίζεται αυτονομία 312 χλμ., ενώ σύμφωνα με την εταιρεία με μία φόρτιση μπορούν να καλυφθούν τουλάχιστον 200 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, απόσταση που με τα προγράμματα λειτουργίας EcoPro και EcoPro+ μπορεί να αυξηθεί αντίστοιχα στα 225 και 287 χλμ.
Στη διάρκεια της παρουσίασης ο Αντώνης Αδάναλης, ο υπεύθυνος στην ελληνική αντιπροσωπεία της BMW για τα ηλεκτρικά της μοντέλα, πέρα από την αναφορά του στο νέο i3, περιέγραψε τις συνθήκες της ελληνικής αγοράς με τα εμπόδια που υψώνονται στην πώληση των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και τις προοπτικές της ηλεκτροκίνησης στα επόμενα χρόνια.
Το νέο i3 είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε πριν μερικές βδομάδες στις Ημέρες Καινοτομίας, την ετήσια τεχνολογική ημερίδα της BMW, όπου παρουσιάζονται οι νέες της τεχνολογίες.
Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι η BMW, περίπου 3 χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου, δεν έρχεται με ένα facelift, αλλά με μια σημαντική βελτίωση, εκεί ακριβώς που είναι η αχίλλειος πτέρνα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Το νέο i3 θα διατίθεται για κάποιο διάστημα παράλληλα με την αρχική έκδοση με αντίστοιχες τιμές 37.700 ευρώ (94 Ah) και 36.450 ευρώ (60 Ah). Την αναβαθμισμένη μπαταρία, η οποία παραμένει ίδια σε διαστάσεις, θα διαθέτει και η έκδοση με το Range Extender (REx), το οποίο το ελληνικό κράτος αυθαίρετα αποφάσισε να φορολογεί ως υβριδικό, παρότι η ίδια η ελληνική νομοθεσία ορίζει σαφώς ότι στα υβριδικά οχήματα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συμβάλει ΜΗΧΑΝΙΚΑ στην κίνηση του οχήματος, πράγμα το οποίο στην προκειμένη περίπτωση δεν ισχύει, καθώς ο 2κύλινδρος κινητήρας των 647 κ.εκ. που εφοδιάζει το RΕx χρησιμοποιείται επικουρικά αποκλειστικά για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το αποτέλεσμα αυτού του παραλογισμού είναι η τιμή της έκδοσης REx να εκτοξευθεί στα 47.600 ευρώ (46.200 για την εκδοχή των 60 Ah). Αξίζει να επισημάνουμε ότι από τα 95 i3 που έχουν πωληθεί στη χώρα μας τα περισσότερα αφορούν τη συγκεκριμένη έκδοση, κάτι λογικό καθώς η πολιτεία δεν ενδιαφέρεται να επενδύσει στον τομέα των υποδομών. Ας σημειωθεί ότι η Περιφέρεια Αττικής έχει στα χέρια της αναξιοποίητο ένα σχετικό κοινοτικό κονδύλι ύψους 178 εκατομμυρίων ευρώ(!) για να επενδυθεί στις αειφόρες μετακινήσεις, που κινδυνεύει να χαθεί.
Έτσι, προς το παρόν το υπάρχον κοινόχρηστο δίκτυο φόρτισης (10 σημεία / 18 φορτιστές, με προοπτική να επεκταθεί από το 2018 και στο εθνικό δίκτυο) οφείλεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία και για την ακρίβεια στην εταιρεία FORTISIS, η οποία έχει προμηθεύσει και το δικό μας φορτιστή στους 4ΤΡΟΧΟΥΣ.
Θα μπορούσαν πολλοί να θεωρήσουν ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί πολυτέλεια για τις σημερινές οικονομικές συνθήκες της χώρας μας, εντούτοις όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο Αντώνης Αδάναλης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούν σύντομα μια καθημερινότητα, με δεδομένο ότι οι κατασκευαστές πιέζονται να περιορίσουν τις εκπομπές CO2 και σύμφωνα με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις, σε περίπου 25 χρόνια τα περισσότερα αυτοκίνητα που θα πωλούνται, θα είναι πλέον ηλεκτρικά.
Όσο για το πραγματικό θέμα της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει περιορίσει τη χρήση του λιγνίτη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και είναι η πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε ρυθμό αύξησης στη διείσδυση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που σήμερα φθάνει 18,5%.
INFO
– Η μπαταρία του BMW i3 καλύπτεται με εγγύηση για 8 χρόνια
– Οι μέχρι σήμερα ιδιοκτήτες του αμιγώς ηλεκτρικού i3 (έκδοση BEV / 60 Ah) θα μπορούν να αvτικαταστήσουν τη μπαταρία με τη νέα μεγαλύτερης χωρητικότητας με ένα κόστος που ανεπίσημα υπολογίζεται στα 8.000 ευρώ.
– Στη χώρα μας από το 2014 μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί 95 BMW i3 (τα περισσότερα στην περιοχή της Αθήνας) και 13 BMW i8 (τα περισσότερα στη Θεσσαλονίκη)
– Το 80% των αγοραστών του i3 είναι νέοι πελάτες για τη BMW
– Τα ΒΜW i3 & i8 μαζί με τα 4 plug-in hybrid μοντέλα της αντιπροσωπεύουν το 4% των πωλήσεων της εταιρείας
– Το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος για το i3 αντιστοιχεί σε 1,6 ευρώ/100 χλμ.