To Ioniq 5 N των 650 ίππων -με άλλα λόγια ο σημαιοφόρος της οικογένειας Ν της Hyundai που πλέον μιλά… αποκλειστικά ηλεκτρικά- ήρθε στην ελληνική αγορά.
Το Hyundai Ioniq 5 N δεν είναι ένα… τυχαίο μοντέλο για την κορεάτικη εταιρεία. Πολλώ δε μάλλον, ένα ακόμα συμπλήρωμα στη διάσημη ανά τον κόσμο οικογένεια Ν των Κορεατών. Γιατί -πολύ απλά- πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έρχεται να δείξει με το πλέον πειστικό τρόπο στο ευρύ κοινό ότι τα EVs δεν είναι μόνο γρήγορα αλλά και διασκεδαστικά στην οδήγηση.
Παράλληλα, το Ioniq 5 N, που πλέον πατά και επίσημα τους τροχούς του στην ελληνική αγορά, είναι ο δούρειος ίππος με τον οποίο η Hyundai έρχεται να σηματοδοτήσει την ολοκληρωτική στροφή του ενδιαφέροντος του τμήματος Ν Perfomance και την αποκλειστική, πλέον, εστίασή του στην πρίζα. Με άλλα λόγια, τέλος στα θερμικά μοντέλα Ν – από εδώ και πέρα κάθε τετράτροχη δημιουργία της κορεάτικης εταιρείας που θα «φορά» το εμβληματικό γράμμα Ν στην ονομασία του θα έχει να κάνει με το… ρεύμα.
Hyundai Ioniq 5 N: Ας συστηθούμε ξανά
Το Ioniq 5 N δεν είναι απλά ένα πιο… αγριεμένο σε όψη και προδιαγραφές Ioniq 5, αλλά ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει δουλευτεί ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια διαθέτοντας, συν τοις άλλοις, μια πλειάδα συστημάτων που στόχο έχουν την οδηγική απόλαυση. Βασιζόμενο στην εγνωσμένης αξίας πλατφόρμα E-GMP της Hyundai, διαθέτει ενισχύσεις σε όλα τα σημεία του πλαισίου – με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης και συνολικά 2,1 μέτρα πρόσθετων συγκολλήσεων-και μια μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα 84 kWh.
Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση από δύο ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν επιτάχυνση «0-100» σε 3,4 δλ. και τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα αποδίδοντας συνδυαστικά 609 ίππους και ροπή 740 Nm. Για 10 όμως δευτερόλεπτα, οι τιμές αυτές μπορούν να φτάσουν τους 650 ίππους και τα 770 Nm χάρη στην ενεργοποίηση του Ν Grin Boost.
Και κάπου εδώ αρχίζουν τα… καλύτερα, καθώς η Hyundai έχει προικίσει το νέο Ioniq 5 N με μια πλειάδα συστημάτων και καλουδιών που έρχονται να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα της κατασκευής και την αίσθηση που προσλαμβάνει οδηγός. Έτσι, πέραν το N Grin Boost, το «παρών» δίνει το Ν Brake Regen, που προσφέρει μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης 0,6 g, χάρη και στο προηγμένο σύστημα πέδησης που αποτελείται κατά βάση από δίσκους 400(!) και 360 χλστ. Από εκεί και πέρα, το Ν Pedal, μια έξυπνη λειτουργία λογισμικού, σχεδιάστηκε ειδικά για το Ioniq 5 N προκειμένου να παρέχει άμεση συμπεριφορά στις στροφές -χρησιμοποιώντας την επιβραδυντική δύναμη στον πίσω άξονα- καθώς και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι.
Επίσης, υπάρχει το N Drift Optimizer, το οποίο συμβάλει στη διατήρηση της υπερστροφής (ναι, το Ioniq 5 N διαθέτει και drift mode). Αυτό ενσωματώνει επίσης την λειτουργία Torque Kick Drift, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει την χαρακτηριστική «κλωτσιά» του συμπλέκτη των πισωκίνητων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και κάπως έτσι φτάνουμε στη λειτουργία N Torque Distribution, η οποία προσφέρει πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής εμπρός και πίσω. Αυτή μάλιστα μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα, αλλάζοντας ανάλογα την ισχύ που φτάνει στον εμπρός και πίσω άξονα – η ρύθμιση γίνεται εύκολα μέσω του σχετικού slider στην οθόνη του αυτοκινήτου.
Στα καλούδια ίδιου μήκους κύμματος του Ioniq 5 N περιλαμβάνεται και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD), που βρίσκεται στον πίσω άξονα και ελέγχει την ποσότητα της δύναμης που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Το «παρών» δίνουν επίσης τα N Launch Control, το οποίο «προφορτίζει» τους ηλεκτροκινητήρες για καλύτερες εκκινήσεις από στάση (εδώ, υπάρχουν τρεις επιλογές, ανάλογα με τα επίπεδα πρόσφυσης της ασφάλτου), N Race, το οποίο δίνει στους οδηγούς άμεσο έλεγχο της χρήσης της ηλεκτρικής ενέργειας μέσα από τις επιλογές Endurance (προτεραιότητα στην αυτονομία για χρήση στην πίστα) ή Sprint (προτεραιότητα στην ισχύ και στην καλύτερη ψύξη για σύντομα boost) και N Battery Preconditioning, με επιλογές Drag ή Track για σύντομα boost μέγιστης ισχύος ή για ρύθμιση της θερμοκρασίας της μπαταρίας για συνεχή απόδοση για πολλούς γύρους αντίστοιχα. Διαθέσιμη είναι και η λειτουργία Left-Foot Braking, μια δυνατότητα που επιτρέπει τη χρήση της τεχνικής «φρεναρίσματος με το αριστερό πόδι», όταν πατιούνται ταυτόχρονα τόσο το πεντάλ φρένου όσο και το πεντάλ γκαζιού (διαθέσιμη μόνο όταν το ESC είναι απενεργοποιημένο).
Αξιοσημείωτα επίσης χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι και τα N e-Shift και το N Active Sound+. Το πρώτο προσομοιώνει τη συμπεριφορά ενός 8τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) που απαντάται στα μοντέλα Ν με θερμικό κινητήρα, προσφέροντας την αίσθηση ελέγχου της παροχής ισχύος. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ χειροκίνητων και αυτόματων αλλαγών των σχέσεων. Όπως το DCT στη χειροκίνητη λειτουργία, έτσι και το N e-Shift διαθέτει έναν κόφτη στροφών. Κατά την εικονική αλλαγή σχέσεων, το Ioniq 5 N δημιουργεί ένα feedback προσομοιώνοντας την αίσθηση της διακοπής ισχύος που παρατηρείται κατά τις αλλαγές σχέσεων. Αυτή η μοναδική προσέγγιση εξασφαλίζει όχι μόνο έναν φουτουριστικό ηλεκτρικό ήχο EV, αλλά ακόμα και εκείνους που προσομοιώνουν τα «σκασίματα» μιας συμβατικής εξάτμισης ενός θερμικού οχήματος. Σε συνδυασμό με το N e-Shift, το σύστημα N Active Sound+ εισάγει τρεις διαφορετικούς ήχους: τον «Ignition», που προσομοιώνει έναν κινητήρα και μια εξάτμιση από θερμικά μοντέλα της οικογένειας Ν, τον «Evolution», εμπνευσμένο από τα ηλεκτρικά πρωτότυπα της Hyundai, και τον «Supersonic», που παραπέμπει σε ήχους μαχητικών αεροσκαφών.
Το N ActiveSound+ αλλάζει συνεχώς τον ήχο ανάλογα με την ταχύτητα και τη θέση του γκαζιού, εξασφαλίζοντας μια δυναμική ακουστική εμπειρία. Ο ήχος αλλαγής σχέσεων συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία N e-Shift, δημιουργώντας έναν αρμονικό συνδυασμό των ήχων προσομοίωσης. Αυτή η ακουστική εμπειρία προσφέρει στους οδηγούς ένα «μέτρο» της ισχύος και της επιτάχυνσης του οχήματος, το οποίο φτάνει στα αυτιά των επιβατών τόσο από τα 8 εσωτερικά ηχεία Bose PremiumSound όσο και σε εκείνα των… παρατηρητών από δύο ακόμα εξωτερικά.
Hyundai Ioniq 5 N: Στο ταμείο
Το νέο Hyundai Ioniq 5 N είναι αναμενόμενα τσιμπημένο» σε τιμή. Η οποία διαμορφώνεται στα 78.990€. Ωστόσο, χάρη στην τρέχουσα προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας, η τελική τιμή του ορίζεται στα 74.990€. Αν σε όλα αυτά συμπεριλάβει κανείς και τα 9.000€ επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», τότε η τελική τιμή του κορυφαίου σήμερα EV της Hyundai «κλειδώνει» στα 65.990€.