Στο τέλος του πρώτου εξαμήνου της τρέχουσας χρονιάς στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, περισσότερα από ένα στα τέσσερα νέα επιβατικά που ταξινομούνται είναι crossover/SUV
Ασφαλώς, η παραπάνω διαπίστωση δεν είναι έκπληξη, ούτε πρωτάκουστη. Η τάση των αγοραστών να επιλέγουν σε μεγάλο ποσοστό τους crossover/SUV μοντέλα έχει διαφανεί εδώ και χρόνια, ενισχυόμενη συνεχώς από τις νέες προτάσεις των κατασκευαστών σε όλες πια τις κατηγορίες αμαξωμάτων. Ήταν θέμα χρόνου να φτάσει σε τέτοια ποσοστά και στη χώρα μας, ενώ οι εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς μας αναφέρουν πως θα επεκταθεί και περαιτέρω. Η περίοδος Ιανουαρίου-Ιουνίου 2018, το πρώτο εξάμηνο δηλαδή της τρέχουσας χρονιάς, έκλεισε με τα crossover/SUV να καταλαμβάνουν το 26,51% των συνολικών ταξινομήσεων της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Σε απόλυτους αριθμούς, αυτό σημαίνει πως 16.558 από τα 62.312 νέα επιβατικά που ταξινομήθηκαν την συγκεκριμένη περίοδο είναι crossover/SUV.
Ο leader σε αυτού του είδους τα επιβατικά αυτοκίνητα έχει ήδη δημιουργήσει τη δική του παράδοση, καθώς βρίσκεται σε αυτή τη θέση σχεδόν μια πενταετία. Αναφερόμαστε φυσικά στο Nissan Qashqai, που είναι το best-seller των crossover/SUV, με σημαντική μάλιστα διαφορά από τον δεύτερο. Ρίχνοντας μια ματιά και στις παρακάτω θέσεις, βρίσκουμε γνωστά ονόματα που έχουν κερδίσει τις καρδιές των Ελλήνων αγοραστών από τις προηγούμενες γενιές τους, διαπιστώνοντας γι ακόμη μια φορά πως οι συμπατριώτες μας είναι σταθεροί στις προτιμήσεις τους. Ωστόσο, δημιουργήθηκε χώρος και για νέα ονόματα (όπως θα δείτε παρακάτω) τα οποία βρίσκονται πολύ ψηλά στους εμπορικούς πίνακες, δείχνοντας τη δυναμική τους. Άλλωστε, μια ματιά στην πρώτη δεκάδα, είναι αρκετή για να μας πείσει…
1 Nissan Qashqai 1.545 2 BMW X1 817 3 Toyota CH-R 778 4 Suzuki Ignis 688 5 Volkswagen Tiguan 685 6 Suzuki Vitara 678 7 Volkswagen T-Roc 595 8 Peugeot 3008 576 9 Peugeot 2008 575 10 Mercedes GLA 546
Kι αφού είδαμε την πρώτη δεκάδα των crossover/SUV στο σύνολο της αγοράς, ας μεταφερθούμε στις κατηγορίες αμαξωμάτων μία προς μία, να δούμε τι γίνεται και εκεί.
ΜΙΝΙ (Α) 714 στα 10.827. Δύο μόνο μοντέλα δραστηριοποιούνται εκεί, αμφότερα της Suzuki, με κυρίαρχο το Ignis (688) που μέχρι στιγμής κατατάσσεται στην πέμπτη θέση της κατηγορίας.
SUPERMINI (Β) 5.454 στα 27.998. Προηγείται το Suzuki Vitara (678), ακολουθεί το Volkswagen T-Roc (595), στην τρίτη θέση το Peugeot 2008 (575). Μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία που εμπλουτίζεται συνεχώς και γεννά εξελίξεις.
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ (C) 8.734 στα 18.505. Εδώ η παρουσία των crossover/SUV είναι ακόμη πιο έντονη. Όπως προαναφέραμε επικεφαλής είναι το Nissan Qashqai (1.545), με δεύτερη την BMW X1 (817) και τρίτο το Toyota CH-R (778). Αξίζει να σημειωθεί ότι το ιαπωνικό μοντέλο βρίσκεται στην πρώτη γενιά του και πως οι περισσότερες από τις ταξινομήσεις του είναι υβριδικές.
ΜΕΣΑΙΑ (D) 1.420 στα 2.697. Στη μεσαία κατηγορία τα crossover/SUV υπερισχύουν πλέον, κάτι που θα συναντήσουμε και παρακάτω. Επικεφαλής είναι το Skoda Kodiaq (326), δεύτερο το Nissan X-Trail (240), ενώ το άτυπο βάθρο κλείνει το Volvo XC60 (239).
ΜΕΓΑΛΑ (Ε) 143 στα 348. Προηγείται το Volvo XC90 (67), με μεγάλη διαφορά από την BMW X5 (27). Η πρώτη τριάδα ολοκληρώνεται με το Lexus NX (22).
ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ (F-G). 43 στα 67, με αυξητικές τάσεις που δείχνουν ότι σε αυτά τα μοντέλα η πλάστιγγα έχει γείρει οριστικά. Μπροστά το Range Rover (27), δεύτερο το Land Rover Discovery (6), τρίτο το Audi Q7 (4).
Στους έξι μήνες που απομένουν μέχρι το τέλος του χρόνου, το πιο πιθανό πιθανό είναι πως τα crossover/SUV θα αυξήσουν περαιτέρω τα μερίδιά τους σε όλες τις κατηγορίες. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και θα αναφέρουμε ευπειθώς ξανά.