Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα του 2018 είναι η επιτυχής εμπορική διείσδυση στο ελληνικό κοινό των επιβατικών μοντέλων που διαθέτουν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, χωρητικότητας από 0.9 έως 1.2 λίτρα.
Πιο συγκεκριμένα, από τα 84.076 νέα επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018, τα 25.269 έχουν τις παραπάνω ιδιότητες, καταγράφοντας μερίδιο 30,1% επί του συνόλου. Από αυτά τα 733 έχουν κινητήρα 898 έως 988 κυβικών εκατοστών, τα 17.540 είναι στα 998 και στα 999 κ.εκ., τα 2.395 στα 1.197 κ.εκ. και τα 4.601 στα 1.199 κ.εκ. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η σταδιακή μείωση της επεκτατικότητας των diesel μηχανικών συνόλων στην αγορά μας και η σταθεροποίησή τους ως δεύτερη επιλογή μετά τη βενζίνη, οφείλεται σε σημαντικό βαθμό σε αυτούς.
Η εμπορική κούρσα των τρικύλινδρων βενζινοκινήρων ξεπέρασε σε απόλυτους αριθμούς την κατηγορία κυβισμού από 1.200 έως 1.400 κυβικά εκατοστά (19.662 μονάδες, μερίδιο 23,4% επί του συνόλου) και την έριξε στην τρίτη θέση αυτής της άτυπης κατάταξης. Η πρώτη θέση ανήκει εδώ και αρκετά χρόνια στην κατηγορία κυβισμού από 1.400 έως 1.600 κ.εκ., που μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου αρίθμησε 31.783 μονάδες (37,8% επί του συνόλου). Στον αντίποδα, η πτώση συνεχίζεται για τα αυτοκίνητα από 1.618 κυβικά εκατοστά και άνω, των οποίων το μερίδιο περιορίστηκε στο μόλις 6,3% (5.260 μονάδες).