Η πιο δυναμική εμπορική κατηγορία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου κατέχει το 26,6% του όγκου των φετινών ταξινομήσεων και έχει πουλήσει περισσότερα από 33.000 αυτοκίνητα σε ένδεκα μήνες…
Όπως γνωρίζετε όσοι παρακολουθείτε τακτικά τα τεκταινόμενα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, τα SUV μοντέλα της supermini κατηγορίας είναι μία ανερχόμενη δύναμη από εμπορικής πλευράς, η οποία για συντομία είναι κωδικοποιημένη ως «B-SUV». Το σύνολο πωλήσεων της κατηγορίας αυτής για το ενδεκάμηνο του 2023 στην Ελλάδα είναι 33.569 αυτοκίνητα, με το μερίδιο των ταξινομήσεών της επί του συνόλου της αγοράς να ανέρχεται στο 26,59%. To ποσοστό αυτό της δίνει την πρώτη θέση επί του συνόλου όλων των υποκατηγοριών αμαξωμάτων, με τα hatchback της supermini να έπονται κατά μόλις 0,10%. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022, η κατηγορία φέτος εμφανίζεται με το μερίδιό της ενισχυμένο κατά 2,2%. Σε σχέση με τις ταξινομήσεις του Νοεμβρίου 2022, οι αντίστοιχες του φετινού Νοεμβρίου στα B-SUV ήταν ανεβασμένες κατά 6,2%.
Στα στοιχεία που παραθέτουμε περιλαμβάνονται και τα αμιγώς ηλεκτρικά B-SUV, τα οποία για το ενδεκάμηνο του 2023 είναι 414 συνολικά, που μεταφράζεται στο 7,14% επί του συνόλου των πωληθέντων αμιγώς ηλεκτρικών στην Ελλάδα. Στα plug-in υβριδικά τα B-SUV καταγράφουν 199 ταξινομήσεις, δηλαδή το 2,44% επί των συνολικών ταξινομήσεων των PHEV στη χώρα μας το ενδεκάμηνο του 2023.
Η αλήθεια των αριθμών
Εικοσιέξι μοντέλα απαρτίζουν αυτή τη στιγμή την κατηγορία των B-SUV μοντέλων στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Και λέμε αυτή τη στιγμή, επειδή το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο segment διαρκώς αυξάνεται, με αποτέλεσμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα να μπαίνουν και άλλα νέα μοντέλα στο χορό. Στον πίνακα που ακολουθεί, στο πρώτο νούμερο βλέπετε τον αριθμό των ταξινομήσεων, στο δεύτερο τη συμμετοχή του κάθε μοντέλου στο σύνολο της κατηγορίας των supermini SUV.
1 ΤOYOTA YARIS CROSS 4.440 13,23%
2 SUZUKI VITARA 3.082 9,18%
3 PEUGEOT 2008 2.776 8,27%
4 VOLKSWAGEN T-ROC 2.480 7,39%
5 FORD PUMA 2.343 6,98%
6 OPEL CROSSLAND 2.170 6,46%
7 CITROEN/DS C3 AIRCROSS 2.040 6,08%
8 KIA STONIC 1.871 5,57%
9 OPEL MOKKA 1.618 4,82%
10 VOLKSWAGEN T-CROSS 1.475 4,39%
11 DACIA SANDERO 1.409 4,20%
12 HYUNDAI BAYON 1.126 3,35%
13 SKODA KAMIQ 1.067 3,18%
14 NISSAN JUKE 925 2,76%
15 RENAULT CAPTUR 923 2,75%
16 AUDI Q2 841 2,51%
17 SEAT ARONA 838 2,50%
18 JEEP RENEGADE 721 2,15%
19 HYUNDAI KONA 653 1,95%
20 MG ZS 486 1,45%
21 CITROEN/DS DS3 175 0,52%
22 JEEP AVENGER 57 0,17%
23 CITROEN/DS DS3 CROSSBACK 29 0,09%
24 DACIA SPRING 16 0,05%
25 RENAULT MEGANE E-TECH 6 0,02%
Η συμμετοχή των εταιρειών
Με το ενδιαφέρον για τα B-SUV συνεχώς να αυξάνεται, αντιλαμβάνεστε ότι μεταξύ των κατασκευαστών συντελείται μια μικρή «σφαγή», για το ποιος θα κυριαρχήσει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μια «μάχη» των ποσοστών από πολύ κοντινές αποστάσεις, «εκ του συστάδην» θα λέγαμε. Δείτε το μερίδιο των 12 πρώτων, με την υποσημείωση πάντα ότι όλα εδώ είναι ρευστά. Στην τελική, αυτό είναι και το πιο γοητευτικό, αφού σε αυτές τις περιπτώσεις ο μόνος ωφελημένος είναι ο πελάτης….
Toyota 13,7%
Volkswagen 12,4%
Opel 11,9%
Peugeot 8,3%
Suzuki 8,1%
Ford 7%
Citroen 6,5%
Kia 5,6%
Hyundai 5,2%
Dacia 4,4%
Skoda 3,2%
Seat 2,7%
Άλλοι 11%