Τον Αύγουστο του 2024 ταξινομήθηκαν 85.977 νέα αυτοκίνητα σε όλη τη Γαλλία, 24% λιγότερα από το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους. Ήταν ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας πτώσης…
Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) μειώθηκαν για πρώτη φορά στη Γαλλία, η οποία είδε τη συνολική αγορά αυτοκινήτων της να υποχωρεί κατά 24% τον Αύγουστο. Τα νέα είναι καλύτερα για τα ήπια υβριδικά (HEV), τα οποία αποτελούν πλέον το πιο δημοφιλές σύστημα κίνησης και στη γαλλική αγορά. Τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 85.977 νέα αυτοκίνητα σε όλη τη Γαλλία, δηλαδή 24% λιγότερα από ό,τι τον Αύγουστο του 2023. Όχι μόνο πρόκειται για τεράστια μείωση, αλλά είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας που η γαλλική αγορά αυτοκινήτων υποχωρεί και αυτή είναι μια εξέλιξη που επηρεάζει σχεδόν όλους. Τον Αύγουστο του 2024 οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτων στη Γαλλία φαίνεται να καθυστέρησαν τις αγορές τους λόγω των πολιτικών και οικονομικών αβεβαιοτήτων, καθώς και των επιτοκίων που εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ως αποτέλεσμα, 1.126.901 νέα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στη χώρα τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024, δηλαδή 0,5% λιγότερα από την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Σε επίπεδο κατασκευαστικών ομίλων, τα στοιχεία του Αυγούστου δείχνουν τη μεγαλύτερη αρνητική επίπτωση στη Stellantis, η οποία είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 31,7% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σε μόλις 22.647 μονάδες. Η εταιρεία της που επηρεάστηκε περισσότερο είναι η Citroën (-45,1%, 4.854 μονάδες). Η Fiat (-44,8%, 1.458 μονάδες) και η DS (-44,5% σε 966 μονάδες) δεν τα πήγαν καλύτερα. Η Peugeot υποχώρησε κατά 25,4% (11.875 μονάδες) και ο όμιλος Renault κατά 22,5% (21.098 μονάδες), με την ίδια τη Renault να υποχωρεί κατά 26,1% και τη Dacia κατά 16,6%. Ο Όμιλος Volkswagen είναι ο μόνος που είδε τα συνολικά στατιστικά του να αυξάνονται, χάρις σε όλες της τις εταιρείες, εκτός από την ίδια τη VW (-7,2%, 6.272 μονάδες). Τις καλύτερες ποσοστιαίες επιδόσεις είχε η Seat (+116,9%, 1.633 μονάδες). Η MG Motor είδε τις ταξινομήσεις της να μειώνονται κατά 55,4% (1.040 μονάδες), ένα σημάδι ίσως ότι οι δασμοί της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα αρχίζουν να έχουν επιπτώσεις. Η BYD τα πηγαίνει καλύτερα, αλλά από πολύ μικρότερη βάση σε απόλυτους αριθμούς: H εταιρεία έχει πουλήσει μόλις 2.138 αυτοκίνητα στη Γαλλία, στους οκτώ μήνες του τρέχοντος έτους.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέγραψαν ισχυρή υποχώρηση: 33,3% λιγότερες ταξινομήσεις σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023, οι οποίες αθροίζουν συνολικά 13.107 μονάδες (και 15,2% της συνολικής αγοράς, δύο ποσοστιαίες μονάδες λιγότερες από τον προηγούμενο Αύγουστο). Τα plug-in υβριδικά μοντέλα έχουν ακόμη πιο μειωμένες επιδόσεις στην γαλλική αγορά, με 35,3% λιγότερες ταξινομήσεις (συνολικά 6.124 μονάδες, 7,2% μερίδιο αγοράς).
Στον αντίποδα, η πετρελαιοκίνηση συρρικνώνεται με γρήγορους ρυθμούς, εμφανίζοντας πτώση της τάξης του 42,6% (5.863 μονάδες, 6,8% μερίδιο αγοράς). Επίσης μειώνονται γρήγορα οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων που δεν διαθέτουν ήπιο υβριδικό σύστημα (-36,5% για 27.139 συνολικές ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 31,6%. Όσα το διαθέτουν, είδαν το μερίδιο αγοράς τους να εκτοξεύεται κατά 19,7% σε σύνολο 29.924 μονάδων, που αντιστοιχεί σε διείσδυση στην αγορά 34,8%. Και φυσικά αυτή η τάση θα συνεχιστεί, αφού τα περισσότερα νέα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, στις μέρες μας, εξοπλίζονται με ήπια υβριδική τεχνολογία.
H πτώση της αγοράς αυτοκινήτων της Γαλλίας τον Αύγουστο πλήττει περισσότερο τους εταιρικούς στόλους (-33,8%, 12.751 μονάδες), ενώ ακολουθούν οι ιδιώτες (-21,9%, 40.901 μονάδες) και οι εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης (-16,3%, 14.371 μονάδες). Οι πωλήσεις LCV μειώθηκαν επίσης, κατά 12,7% (18.964 μονάδες), παρά τα πιο θετικά αποτελέσματα στην αρχή του έτους. Εκτός από τη Mercedes-Benz (+37,4%, 1.062 μονάδες), όλες οι εταιρείες που μετέχουν στην κατηγορία των LCV είδαν τις ταξινομήσεις τους να μειώνονται. Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανέβηκαν κατά μόλις 0,1% τον Αύγουστο (373.210 μονάδες). Οι πωλήσεις επαγγελματικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν το 34,7% του συνόλου των μεταχειρισμένων, καταγράφοντας ανεπαίσθητη πτώση κατά 0,6%, συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους.