Σύμφωνα με δημοσιεύματα του κυριακάτικου Τύπου οι νομικές υπηρεσίες των τραπεζών βρέθηκαν μπροστά σε αδιέξοδο, εξαιτίας μιας διάταξης του υπουργείου Δικαιοσύνης, που αρχικό στόχο είχε να αντιμετωπίσει το ζήτημα των συμβασιούχων, αλλά τελικά λειτούργησε σαν «ντόμινο» και σε αυτή την ιδιαιτερότητα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, αφού στα «παρελκόμενα» αυτής της διάταξης συμπεριλαμβάνονται και όσοι έχουν κατασχεμένα λόγω χρεών στις τράπεζες τα αυτοκίνητά τους.
Κι αυτό επειδή αυτή ορίζει πως οι αποφάσεις των ασφαλιστικών μέτρων θα ισχύουν μόνο για 30 ημέρες. Αν η κανονική αγωγή εναντίον όσων δεν εξοφλούν τα δάνεια που έχουν λάβει δεν έχει κατατεθεί μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, ο,τιδήποτε έχει αποφασιστεί σαν προσωρινό μέτρο από τα δικαστήρια παύει να έχει ισχύ. Επομένως όσοι έχουν τα αυτοκίνητά τους υπό καθεστώς κατάσχεσης, μπορούν να τα πάρουν πίσω, αφού όλες οι κατασχέσεις έχουν αρχικά χαρακτήρα προσωρινό.
Τώρα λοιπόν οι τράπεζες κάνουν αγώνα δρόμου για να καταθέσουν κανονικές αγωγές, όμως αυτές είναι χιλιάδες σε αριθμό (μόνο στο Πρωτοδικείο Αθηνών υπάρχουν 12.000 περιπτώσεις αποφάσεων ασφαλιστικών μέτρων). Ο όγκος των υποθέσεων είναι τεράστιος όμως για να εκδικαστούν έγκαιρα, με αποτέλεσμα οι δικηγόροι των τραπεζών να υποβάλλουν άμεσα αίτημα για αλλαγή του νόμου.