X
Πωλήσεις

Shell Eco-marathon 2004: Το μέλλον είναι εδώ!

Φαντασία δημιουργικότητα οικολογικό πνεύμα και ευγενής άμιλλα ήταν τα στοιχεία που χαρακτήρισαν τους συμμετέχοντες του 20ου ετήσιου Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell

Φαντασία, δημιουργικότητα, οικολογικό πνεύμα και ευγενής άμιλλα, ήταν τα στοιχεία που χαρακτήρισαν τους συμμετέχοντες του 20ου ετήσιου Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell. Ο διεθνής διαγωνισμός, διεξήχθη με απόλυτη επιτυχία το σαββατοκύριακο 15 και 16 Μαίου στην πίστα του Νογκαρό της Νοτιοδυτικής Γαλλίας και ολοκληρώθηκε την Κυριακή το απόγευμα, μέσα σε εορταστική ατμόσφαιρα.

Θυμίζουμε ότι ο Μαραθώνιος Οικονομίας της Shell, απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικά ιδρύματα μέσης, ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης, τα οποία σχεδιάζουν και κατασκευάζουν ειδικά μονοθέσια οχήματα, με στόχο την κάλυψη της μεγαλύτερης δυνατής απόστασης, με την ελάχιστη ποσότητα καυσίμου, εντός συγκεκριμένων χρονικών ορίων. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, τα οχήματα μπορούν να χρησιμοποιούν ως πρωτεύον καύσιμο βενζίνη, πετρέλαιο, LPG (‘γκάζι’) ή κάποια εναλλακτική πηγή ενέργειας. Όσον αφορά στην μορφή τους, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: αυτή την γνωστών αεροδυναμικών πρωτοτύπων, που είναι και η πολυπληθέστερη, καθώς και την κατηγορία ‘Urban Concept’ που θεσπίστηκε τα δύο τελευταία έτη και συγκεντρώνει οχήματα με σχεδίαση που παραπέμπει σε μικρά αυτοκίνητα πόλης.

Η φετινή διοργάνωση του Μαραθώνιου Οικονομίας της Shell, σημείωσε ρεκόρ συμμετοχών, συγκεντρώνοντας 218 ομάδες, από 19 χώρες. Ανάμεσα τους, για πρώτη φορά βρισκόταν και μία ελληνική συμμετοχή. Μία ομάδα καθηγητών και μαθητών του 2ου Τ.Ε.Ε και 2ου Σ.Ε.Κ. του Αιγάλεω, εργάστηκε σκληρά τους προηγούμενους μήνες και ξεπερνώντας τις δυσκολίες που συνδέονται με ένα τέτοιο εγχείρημα, κατάφερε να βρεθεί στο Νογκαρό και να τερματίσει, πραγματοποιώντας μία καθ’ όλα αξιοπρεπή εμφάνιση. Η επίδοση της, έχει μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστούμε ότι την ίδια στιγμή, αρκετές ομάδες με μεγαλύτερη εμπειρία στον διαγωνισμό, εγκατέλειπαν τον αγώνα με μηχανικά προβλήματα.

Στο αγωνιστικό σκέλος, νικητής στη γενική κατάταξη αναδείχθηκε το λογικό φαβορί, το λύκειο La Joliverie της Nantes, του οποίου το πρωτότυπο κάλυψε 3.410 χλμ. με 1 λίτρο βενζίνης και μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα, θέτοντας νέο ρεκόρ για τον διαγωνισμό. Ρεκόρ στην κλάση LPG σημείωσε το όχημα του Λυκείου Marcel Callo, τερματίζοντας στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, ενώ το δεύτερο αυτοκίνητο της ομάδας κατέκτησε την νίκη στην κλάση ντίζελ, τερματίζοντας 17ο συνολικά. Πρώτο στην κλάση εναλλακτικών πηγών ενέργειας και 9ο στη γενική, τερμάτισε το εντυπωσιακό ‘P@C CAR’, ένα όχημα που σχεδίασαν από κοινού δύο ελβετικά πανεπιστήμια, και το οποίο χρησιμοποιούσε υδρογόνο ως καύσιμο, ενώ στην στην κατηγορία Urban Concept, τη νίκη κατέκτησε το βενζινοκίνητο όχημα του Λύκειου Louis Delage, τερματίζοντας στην 115η θέση της γενικής κατάταξης.

Η ελληνική συμμετοχή, παρά τις τεχνικές δυσκολίες που αντιμετώπισε, κατάφερε να ολοκλήρωσει τον αγώνα, τερματίζοντας με το πρωτότυπο της, τον ‘Δρομέα’, στην 131η θέση της γενικής κατάταξης, αποκομίζοντας παράλληλα πολύτιμη εμπειρία, εν όψη της ενδεχόμενης συμμετοχής της, τον επόμενο χρόνο. Ας αφήσουμε όμως τους ίδιους να μας περιγράψουν τις εντυπώσεις τους.

Γεώργιος Κύρου (καθηγητής 2ου Τ.Ε.Ε. Αιγάλεω, επικεφαλής της ελληνικής αποστολής):
Είμαστε ενθουσιασμένοι. Η οργάνωση βρισκόταν σε πολύ υψηλό επίπεδο, το ίδιο και ο συναγωνισμός. Επιστρέφουμε από το Νογκαρό με πολύτιμες εμπειρίες και στόχο να βελτιώσουμε την επίδοση μας στο μέλλον.’

Λάζαρος Σαρουτζίδης (μαθητής 2ου Τ.Ε.Ε. Αιγάλεω, οδηγός του ‘Δρομέα’) : ‘Οι εντυπώσεις μου από την συμμετοχή στον αγώνα είναι θετικές. Βέβαια, συμμετέχοντας για πρώτη φορά, αιφνιδιαστήκαμε από το υψηλό επίπεδο συναγωνισμού. Παρ’ όλα αυτά, ίσως και με την βοήθεια κάποιων χορηγών, ελπίζουμε σε καλύτερη προετοιμασία και σε μία καλύτερη επίδοση, του χρόνου.’

Αυλαία λοιπόν για τον 20ο Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell, ο οποίος χαρακτηρίστηκε από ρεκόρ συμμετοχών και επιδόσεων, υψηλό επίπεδο συναγωνισμού αλλά και πληθώρα τεχνολογικά εξελιγμένων εφαρμογών, φιλικών προς το περιβάλλον. Κλείνοντας, σημειώνουμε την αξιοπρεπή ελληνική παρουσία στο Νογκαρό, με την ελπίδα στις επόμενες διοργανώσεις οι ελληνικές ομάδες να είναι περισσότερες και βέβαια να τύχουν της υποστήριξης που δικαιούνται, τόσο από κρατικούς, όσο και ιδιωτικούς φορείς. _Π.Γ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!