Πτώση σημείωσε η ελληνική αγορά των νέων ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων (LCV) τον Μάρτιο του 2022, που έφτασε το 26,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.
Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε ο τρίτος μήνας του 2022 στην αγορά των νέων ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων (LCV). Έτσι λοιπόν, στο χρονικό διάστημα από τις 1 ως τις 31 Μαρτίου του 2022 ταξινομήθηκαν σε όλη την ελληνική επικράτεια 776 νέα ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα (LCV), αντί των 1.055 του αντίστοιχου μήνα του 2021.
Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση της τάξης του 26,4% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021. Στο σύνολο του πρώτου τριμήνου της χρονιάς παρατηρείται πτώση της τάξης του 17,3%, έναντι της περιόδου Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021 (2.019 ταξινομήσεις φέτος, 2.441 πέρισυ).
Σε αντίθεση με την αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων, όπου οι λιανικές πωλήσεις της περιόδου Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 ήταν περισσότερες των εταιρικών, στα ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα (LCV) οι εταιρικές ταξινομήσεις υπερτερούν κατά πολύ. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρονιάς, οι 1.603 ταξινομήσεις (ποσοστό 79,4%) ήταν εταιρικές και οι υπόλοιπες (ποσοστό 20,6%) λιανικές.
Πρώτη εταιρεία σε εταιρικές ταξινομήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2022 στα LCV ήταν η Fiat, με 325 μονάδες. Στη δεύτερη και στην τρίτη θέση της εμπορικής κατάταξης των εταιρικών ταξινομήσεων των LCV μοντέλων ολοκλήρωσαν η Οpel και η Toyota, με 208 και 202 ταξινομήσεις αντίστοιχα. Πρώτη εταιρεία σε λιανικές ταξινομήσεις στα ελαφρά επαγγελματικά μοντέλα (LCV) ήταν η Toyota, με 271 μονάδες. Στη δεύτερη και στην τρίτη θέση της εμπορικής κατάταξης των λιανικών ταξινομήσεων των LCV μοντέλων ολοκλήρωσαν η Mitsubishi και η Ford, με 77 και 62 ταξινομήσεις αντίστοιχα.
Στο σύνολο των εταιρικών και λιανικών ταξινομήσεων, πρώτη εταιρεία στο πρώτο δίμηνο του 2022 αναδείχθηκε η Toyota με 452 ταξινομήσεις, ακολουθούμενη από την Fiat και την Οpel (342 και 218 αντίστοιχα). Η ιταλική εταιρεία αναδείχθηκε πρώτη στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα εκτός των pick-up, καταλαμβάνοντας μάλιστα την δεύτερη και τέταρτη θέση στην εμπορική κατάταξη των μοντέλων με το Doblo και Fiorino, πάντα εξαιρουμένων των pick-up.
Aπό τα 2.019 νέα LCV αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Mαρτίου 2022, τα 648 ανήκουν στην κατηγορία των pick-up, τα οποία κατέλαβαν το 32,1% του συνολικού μεριδίου των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων (LCV). Πρώτο μοντέλο του διμήνου στην αγορά των LCV ήταν το pick-up Toyota Hilux με 310 μονάδες, ενώ στη δεύτερη θέση της κατάταξης ανήλθε το Opel Combo, με 160 ταξινομήσεις.
LCV
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ 2022
ΤΑ 10 ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
1 Toyota Hilux 310
2 Fiat Doblo 160
3 Opel Combo 156
4 Fiat Fiorino 143
5 Mitsubishi L200 127
6 Toyota Proace 105
7 Ford Ranger 73
8 Citroen C3 72
9 Suzuki Jimny 60
10 Peugeot Boxer 59
LCV
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ 2022
ΟΙ 10 ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
1 Toyota 452
2 Fiat 342
3 Ford 218
4 Opel 199
5 Citroen 152
6 Mitsubishi 150
7 Peugeot 143
8 Mercedes 64
9 Volkswagen 62
9 Suzuki 60
10 Jeep 55