H Mazda ανακοινώνει την έναρξη πωλήσεων του νέου MX-30 R-EV με τον περιστροφικό κινητήρα Wankel και τις τιμές στις οποίες διατίθεται στην ελληνική αγορά.
Την στιγμή που τα περισσότερα PHEV έχουν ένα θερμικό υπόβαθρο στο οποίο προστίθεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης η λογική της Mazda έχει ένα αντίθετο σημείο εκκίνησης για το MX-30 R-EV, μιας και στην ουσία πήρε το αμιγώς ηλεκτρικό SUV και αφού μίκρυνε την μπαταρία, του πρόσθεσε έναν βενζινοκινητήρα.
Ο θερμικός αυτός κινητήρας δεν είναι μία συνηθισμένη παλινδρομική μονάδα, αλλά η σύγχρονη αναβίωση του περιστροφικού κινητήρα που αποτελεί διαχρονικό σήμα κατατεθέν της ιαπωνικής εταιρείας. Μπορεί να έχουν περάσει 11 χρόνια από τότε που το RX-8 αποσύρθηκε, σηματοδοτώντας τότε ένα ορόσημο παραγωγής σχεδόν 2 εκ. οχημάτων για την Mazda με περιστροφικούς κινητήρες, αλλά η εταιρεία όπως αποδεικνύεται ποτέ δεν έπαψε να συνεχίζει την εξέλιξη του.
Θα πρέπει πάντως να ξεχάσουμε τους περιστροφικούς κινητήρες του παρελθόντος με τον έντονα σπορτίφ προσανατολισμό, μιας ετούτος ο νέος wankel εντάσσεται σε ένα εξηλεκτρισμένο σύνολο με σαφείς οικολογικές προθέσεις.
Αντί λοιπόν η Mazda να αυξήσει τις ηλεκτρικές ικανότητες του ΜΧ-30 (κάτι πρακτικά αδύνατο αφού δεν υπήρχε διαθέσιμος χώρος μία για μεγαλύτερη μπαταρία), ουσιαστικά τις περιόρισε στο μισό. Έτσι μείωσε την χωρητικότητα της μπαταρίας από τις 35,5 kWh στις 17,8 kWh, ενώ στον χώρο που απελευθερώθηκε, τοποθετήθηκε ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 50 λίτρων.
Στοχεύοντας σε μία αύξηση της αυτονομίας, η Mazda θεωρεί ότι η λύση του R-EV είναι αποτελεσματικότερη στην αξιοποίηση πόρων και πρώτων υλών, σε σύγκριση με μία υλοποίηση που περιλαμβάνει μία μεγάλη και βαριά μπαταρία. Κάτω από το καπό λοιπόν δίπλα, στον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα των 170 ίππων (έναντι των 145 ίππων του αμιγώς ηλεκτρικού ΜΧ-30), οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας κατάφεραν να στριμώξουν τον λεπτοκαμωμένο αυτόν περιστροφικό κινητήρα, που αποδίδει 75 ίππους.
Έτσι αυτός ο new age wankel, έχει τον ρόλο ενός range externder, που έρχεται να διευρύνει την αυτονομία, κάτι που στο παρελθόν είχαμε δει από την αντίστοιχη έκδοση REX του BMW i3. Το τελικό αποτέλεσμα πάντως είναι ένα plug in υβριδικό όχημα, με έναν αστικό προσανατολισμό και ευκαιριακές δυνατότητες για ένα μεγαλύτερο ταξίδι.
Η μπαταρία του MX-30 e-Skyactive R-EV προσφέρει μία αυτονομία 85 χλμ. (που μπορεί να φθάσει στα 110 χλμ. σε αστικό περιβάλλον), ενώ σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ καυσίμου των 50 λίτρων η συνολική αυτονομία φθάνει στα 650 χλμ. (κάτι που σημαίνει ότι με άδεια μπαταρία η κατανάλωση διαμορφώνεται γύρω στα 7 με 8 λτ./100 χλμ.).
Διαβάστε περισσότερα για το νέο Mazda MX-30 R-EV κάνοντας κλικ εδώ.
Δείτε τις τιμές διάθεσης στην ελληνική αγορά: