top icon
Πωλήσεις

Αυτοκίνητο: Αυτό που θέλουν οι γυναίκες

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα της γυναίκας διερευνούμε τη θηλυκή προσέγγιση στην επιλογή αυτοκινήτου, η οποία σίγουρα απέχει από τα στερεότυπα που όλοι έχουμε στο μυαλό μας.

Το αυτοκίνητο αποτελεί ένα προϊόν που οι περισσότεροι έχουμε συνδέσει με επιδόσεις, αδρεναλίνη και στο απώτερο παρελθόν με κάποιες γνώσεις μηχανολογίας, αντικείμενα για τα οποία οι περισσότερες γυναίκες δεν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Εντούτοις είναι κοινό μυστικό πως η αυτοκινητοβιομηχανία δίνει ιδιαίτερο βάρος στο γυναικείο κοινό, το οποίο στις περισσότερες αγορές πλειοψηφεί μεταξύ των αγοραστών καινούργιων αυτοκινήτων και επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το υπόλοιπο ποσοστό, εκείνο δηλαδή των αντρών.

Με ποιο τρόπο λοιπόν προσεγγίζουν οι εταιρείες αυτοκινήτου τις γυναίκες; Μπορεί κάποια συγκεκριμένα μοντέλα να έχουν την ταμπέλα του “γυναικείου” αυτοκινήτου, όμως ακόμα κι αν μια εταιρεία θέλει να στοχεύσει ένα μοντέλο της κατά κύριο λόγο στο γυναικείο κοινό δεν θα το κάνει με τέτοιο τρόπο που να υποτιμά το “ασθενές φύλο”, με την έννοια ότι έχει προαποφασιστεί με ποιον τρόπο σκέφτεται μια γυναίκα και ποιες είναι οι ανάγκες της. Ακόμα περισσότερο ένα αυτοκίνητο δεν χαρακτηρίζεται ως γυναικείο από την ίδια την εταιρεία, καθώς έτσι θα αποθαρρυνθεί τυχόν ανδρικό κοινό που θα ενδιαφερόταν για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Παγκόσμια ημέρα γυναίκας

Έτσι σε κατά καιρούς συζητήσεις μας με τους σχεδιαστές ή τους υπεύθυνους προϊόντος κάποιου νέου μοντέλου, ποτέ κανείς δεν αναφέρθηκε στο φύλο στο οποίο ίσως υπήρχε μεγαλύτερη στόχευση.

Στέλεχος ελληνικής αντιπροσωπείας ανέφερε σχετικά πως σε όσες προϊοντικές παρουσιάσεις είχε παραβρεθεί δεν υπήρχε ποτέ ο επιμερισμός του αγοραστικού κοινού με βάση το φύλο του και αυτός κυρίως αφορούσε τα ηλικιακά target group, για παράδειγμα νέους, οικογενειάρχες και τους αποκαλούμενους empty nesters, γονείς, δηλαδή των οποίων τα παιδιά έχουν ενηλικιωθεί και έχουν φύγει από το σπίτι τους.

Φυσικά στην επικοινωνία ενός νέου μοντέλου, είτε πρόκειται για μια τηλεοπτική καμπάνια είτε για έντυπη διαφήμιση, γίνεται αντιληπτό ως ένα βαθμό το προφίλ των υποψήφιων αγοραστών από το ύφος και τους χαρακτήρες που υιοθετούνται στην καμπάνια. Σε κάθε περίπτωση διανύουμε μια περίοδο που το “diversity” έχει γίνει σημαία από τις περισσότερες εταιρείες και επ’ ουδενί δεν θα ήθελαν μέσα από την επικοινωνία να θιγούν ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.

Πώς επιλέγουν αυτοκίνητο οι γυναίκες;

Παρότι οι εταιρείες κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους όσον αφορά τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα δύο φύλα, αυτό δεν σημαίνει πως άντρες και γυναίκες έχουν την ίδια συμπεριφορά ως αγοραστές. Εξειδικευμένες έρευνες έχουν αποτυπώσει τα κριτήρια με βάση τα οποία οι περισσότερες γυναίκες επιλέγουν ένα αυτοκίνητο.

Ξεκινώντας από το χρώμα, τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες προτιμούν στην πλειονότητά τους το λευκό, μαύρο, ασημί ή γκρι, από τα υπόλοιπα χρώματα. Από εκεί και πέρα οι γυναίκες πιο συχνά, σε σχέση με τους άνδρες, επιλέγουν οχήματα που είναι γαλαζοπράσινα, χρυσά και μπλε και λιγότερο πιθανό να επιλέξουν κίτρινο, πορτοκαλί ή κόκκινο. Κάποιες φορές οι άντρες προτιμούν πιο έντονα χρώματα τα οποία συναντάμε σε σπορ αυτοκίνητα, κατηγορία για την οποία οι γυναίκες δείχνουν μικρότερο ενδιαφέρον.

Αναμφίβολα, για τις γυναίκες, “μετράει” σε μεγάλο βαθμό η εμφάνιση και η προσωπικότητα ενός τετράτροχου, όμως στην εξίσωση μπαίνουν και άλλες παράμετροι όπως η πρακτικότητα, η καλή ορατότητα και η ευελιξία.

Επίσης δίνουν σημαντικό βάρος σε άλλους πρακτικούς τομείς όπως η εσωτερική διαρρύθμιση, η αξιοπιστία και το value for money, ενώ θα δείξουν μικρότερο ενδιαφέρον για παράδειγμα για την τοποθέτηση ενός ακριβού ηχοσυστήματος. Τις ενδιαφέρει επίσης η λειτουργικότητα ενός αυτοκινήτου από τη θέση του οδηγού, τη στιγμή που οι άντρες ρίχνουν περισσότερο το βάρος στην εικόνα που τους προσφέρει η εκάστοτε επιλογή. Αλήθεια τι αντίφαση! Οι γυναίκες ,που θεωρούνται πιο συναισθηματικές, να δρουν πιο λογικά από τους άντρες όταν έρχεται η ώρα της επιλογής ενός αυτοκινήτου… Όταν ο άνδρας, λοιπόν, κοιτάει ένα σπορ αυτοκίνητο ή ένα θηριώδες SUV, μια γυναίκα θα αναζητήσει την πρακτικότητα ενός crossover.

Αυτό που ίσως ο περισσότερος κόσμος δεν έχει κατανοήσει είναι πόσο οι γυναίκες έχουν πραγματικά επηρεάσει την αγορά αυτοκινήτων. Παρότι η επικράτηση των SUV θεωρείται πως αποτελεί μια πιο “μάτσο” εξέλιξη της τυπολογίας των αμαξωμάτων, στην ουσία δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια κατάκτηση των γυναικών οδηγών!

Παγκόσμια ημέρα γυναίκας

Στην επιλογή του οικογενειακού αυτοκινήτου, η γυναίκα συνήθως έχει τον πρώτο λόγο, με την έμφαση να δίνεται στα πρακτικά ζητήματα.

Η ασφάλεια προτεραιότητα για τις γυναίκες

Πέρασαν πάνω από 30 χρόνια, πριν ακόμα ξεκινήσει η μόδα των SUV, όταν παραβρεθήκαμε στην δημοσιογραφική παρουσίαση του Opel Frontera. Επρόκειτο για ένα heavy duty 4x4, βασισμένο σε ένα παλιότερο “τζιπ” των ’80s, το Isuzu Trooper. Προς μεγάλη μας έκπληξη, ο υπεύθυνος μάρκετινγκ, μας εκμυστηρεύτηκε πως το συγκεκριμένο μοντέλο με το σκληρό κιβώτιο και τον βαρύ συμπλέκτη δεν απευθυνόταν σε κάποιους που θα κινούνταν συχνά σε διαδρομές εκτός δρόμου, αλλά σε γυναίκες που η υψηλή θέση οδήγησης και ο όγκος του συγκεκριμένου μοντέλου θα τους προσέφερε μια αυξημένη αίσθηση ασφάλειας.

Το υψηλό αμάξωμα των SUV καθιστά επίσης ευκολότερη την πρόσβαση στο εσωτερικό, όπως επίσης την τοποθέτηση του παιδιού στο παιδικό κάθισμα, ή το φόρτωμα στο σούπερ μάρκετ. Οι γυναίκες οδηγοί απολαμβάνουν ακόμα την αφ’ υψηλού θεώρηση της κυκλοφορίας, ενώ αν ζουν σε περιοχές με βαρύ χειμώνα, εκτιμούν την αυξημένη ασφάλεια που προσφέρουν οι 4κίνητες εκδόσεις κάποιων SUV.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ B-SUV

Γυναίκα και αυτοκίνητο

Με τη φωνή της λογικής

Με βάση έρευνες που έχουν πραγματοποιήσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι γυναίκες είναι επίσης πολύ πιο αναποφάσιστες, σε σχέση με τους άντρες όταν έρχεται η ώρα της επιλογής ενός αυτοκινήτου και αφιερώνουν περισσότερες μέρες μέχρι να προβούν στην τελική αγορά. Από την άλλη, δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι άνδρες είναι πιο ενημερωμένοι, διαβάζοντας οτιδήποτε κινείται στον κόσμο τους αυτοκινήτου και κατά συνέπεια είναι πιο έτοιμοι όταν έρχεται η ώρα της αγοράς.

Πάντως, ένας άνθρωπος της αγοράς σχολιάζει πως ο τρόπος με τον οποίο οι γυναίκες αγοράζουν αυτοκίνητο είναι εν τέλει πιο συγκροτημένος, καθώς μπαίνουν σε μια έκθεση με ανοιχτό μυαλό, ενώ ενδιαφέρονται σε μεγαλύτερο ποσοστό να κάνουν test drive ένα αυτοκίνητο πριν το αποκτήσουν, αντί να έρχονται με προειλημμένες αποφάσεις που ίσως τελικά θα τους στερούσαν μια καλύτερη επιλογή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: 10 ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ