top icon
Πωλήσεις

Plug-in υβριδικά – τα best sellers του πρώτου τριμήνου στην Ελλάδα

H αναπτυσσόμενη κατηγορία των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μέσα σε ένα χρόνο αύξησε το μερίδιό της στην ελληνική αγορά από το υποτονικό 0,4% στο πολλά υποσχόμενο 3,7%.

Όπως γνωρίζετε, τα plug-in υβριδικά μοντέλα αποτελούν την ενδιάμεση πρόταση των ημερών μας, συνδυάζοντας την ηλεκτροκίνηση με τους θερμικούς κινητήρες (είτε αυτοί χρησιμοποιούν βενζίνη, είτε πετρέλαιο) και σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των κατασκευαστών τους εκπέμπουν ελάχιστους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα στο περιβάλλον (κατά προσέγγιση από 48 μέχρι 60 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, αν και αυτές οι μετρήσεις το τελευταίο διάστημα έχουν τεθεί υπό αμφισβήτηση).

Παρά το γεγονός ότι η πανδημία του κορονοϊού Covid-19 έχει καταπονήσει υγειονομικά και οικονομικά τους πάντες, τα plug-in υβριδικα μοντέλα ακολουθούν μια σταθερά ανοδική πορεία στην αγορά, ακόμη κι αν η τεχνολογία τους παραμένει προς το παρόν ακριβή επηρεάζοντας την τελική τιμή τους. Η αυξητική τάση τους δεν είναι τόσο διακριτή σε απόλυτους αριθμούς στη χώρα μας, όμως δείχνει καθαρά τη δυναμική της σε ποσοστιαίες μονάδες. Αρκεί να αναφέρουμε πως ένα χρόνο πριν (στο πρώτο τρίμηνο του 2020) το μερίδιό τους στην αγορά ήταν μόλις 0,4%, με τις ταξινομήσεις τους στις 87 μονάδες.

Δώδεκα μήνες αργότερα, με την συμβολή και του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» οι ταξινομημένες μονάδες τους έφτασαν εν μέσω πανδημίας τις 878 (835 με χρήση ηλεκτρισμού και βενζίνης, 43 με χρήση diesel και βενζίνης, αύξηση 909,2%), με το συνολικό μερίδιό τους στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου να ανέρχεται στο 3,7%. Η άνοδος αυτή διακρίνεται ακόμη περισσότερο στο ολικό ποσοστό των επαναφορτιζόμενων μοντέλων (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) που στο πρώτο τρίμηνο του 2020 ήταν 0,7%, ενώ στο αντίστοιχο διάστημα της χρονιάς που διανύουμε εκτοξεύτηκε στο 5,5%. Για τη συνέχεια, το μόνο βέβαιο είναι η διαρκής αριθμητική και ποσοστιαία άνοδος.

Οι πρωταγωνιστές
Στο πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς το μοντέλο που προηγείται στον εμπορικό πίνακα των plug-in υβριδικών είναι το Volvo XC40, με 123 ταξινομήσεις. Στη δεύτερη θέση της κατάταξης βρίσκεται η αντίστοιχη έκδοση της BMW X1 με 94 μονάδες, η οποία ακολουθείται από το Range Rover Evoque με 85 ταξινομημένα αυτοκίνητα μέχρι στιγμής. Την τετράδα κλείνει η Μercedes GLA με 52 μονάδες, ενώ τις δύο επόμενες θέσεις καταλαμβάνουν η BMW 3 Series και η Μercedes GLC 300de (το μοντέλο της Στουτγάρδης κατέχει με σημαντική διαφορά την πρώτη θέση στα plug-in υβριδικά μοντέλα που χρησιμοποιούν diesel κινητήρα εσωτερικής καύσης και πωλούνται στην Ελλάδα, τα οποία είναι όλα Mercedes). Aξίζει επίσης να αναφερθεί ότι στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορεί και ένα ταξί plug-in hybrid (Skoda Octavia iV). Στον τομέα των εταιρειών η BMW είναι εκείνη που κρατά τα πρωτεία στη χώρα μας, ενώ την τετράδα συμπληρώνουν η Volvo, η Mercedes και η Land Rover. Κλείνοντας, δείτε την αλήθεια των αριθμών στους παρακάτω πίνακες…

PLUG-IN HYBRID ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2021
ΤΑ 10 ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
1 Volvo XC40 123
2 BMW X1 94
3 Range Rover Evoque 85
4 Mercedes GLA 52
5 BMW 3 Series 47
6 Μercedes GLC 300de 35
7 Peugeot 3008/5008 34
8 Land Rover Discovery Sport 31
9 DS7 Crossback 25
10 BMW X2 24
11 Jeep Compass 24

PLUG-IN HYBRID ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ 2021
Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
1 BMW 206
2 Volvo 156
3 Mercedes 149
4 Land Rover 126
5 Jeep 45
6 Peugeot 34
7 Citroen 31
8 Skoda 23
9 Mini 22
10 Audi 21
11 Volkswagen 18
12 Porsche 16
13 Seat 15
14 Ford 7
15 Opel 3
16 Cupra 3
17 Jaguar 2
18 Kia 1

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ